search
menu

دیوار اصلاحات ژنو

[ پنهان کردن ]
درباره دیوار اصلاحات ژنو
چرا بازدید از دیوار اصلاحات ژنو پیشنهاد می شود؟
درباره دیوار اصلاحات ژنو
روند ساخت دیوار
در دیوار اصلاحات ژنو از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دیوار اصلاحات ژنو چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از دیوار اصلاحات ژنو چه زمانی است؟
چگونه به دیوار اصلاحات ژنو برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی دیوار اصلاحات ژنو برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به دیوار اصلاحات ژنو هستند؟

درباره دیوار اصلاحات ژنو


دیوار اصلاحات ژنو همانطور که از اسمش پیداست، یادبودی از جنبش اصلاحات پروتستان سوئیس است که از ارزش تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار بوده و در نقطه باصفایی از شهر ژنو و بر روی دیوار قدیمی شهر واقع شده است. چنانچه بلیط هواپیما ژنو خریدید و گذرتان به پارک باستیون Parc des Bastions افتاد، دیواری را می بینید که مجسمه های غول پیکری بر روی آن نقش بسته اند. این ها شخصیت های برجسته تاریخ ژنو هستند که با هدف احترام و زنده نگه داشتن اصلاحات ساخته شده اند.
همانطور که می دانید ژنو دومین شهر بزرگ سوئیس و یکی از شهرهای باستانی این کشور است که جاذبه های تاریخی متعددی را در دل خود جای داده است و خرید بلیط هواپیما ارزان ژنو می تواند ماجراجویی بزرگ و هیجان انگیزی را برایتان خلق کند. Reformation Wall به خودی خود برای کسانی که چیزی از جنبش اصلاحات نمی دانند، چندان جذاب نیست ولی چون در مسیر جاذبه های دیگر قرار گرفته، بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.
دیوار اصلاحات ژنو

چرا بازدید از دیوار اصلاحات ژنو پیشنهاد می شود؟


این بنای یادبود جایگاه ویژه ای در تاریخ اروپا دارد.
قرار گرفتن در کنار پارک زیبای باستیون، از اینجا مکان ایده آلی برای استراحت و وقت گذرانی ساخته است.
می توان کنار دیوار اصلاحات ژنو عکس های زیبایی ثبت کرد.
چند قدم دورتر از این دیوار، طولانی ترین نیکمت جهان قرار دارد که با عنوان بام شهر ژنو نیز شناخته می شود.
راهنماهای تور حکایت های تاریخی جالبی درباره شخصیت های اصلاحات ژنو بازگو می کنند.

درباره دیوار اصلاحات ژنو


این دیوار که در مسیر دیوار قدیمی شهر ژنو ساخته شده، دیواری ۱۲۰ متری با ارتفاع ۸ متر است که روبروی پارک باستیون و در زمینی متعلق به دانشگاه ژنو ساخته شده است. بیش از یک قرن از ساخت این دیوار می گذرد و همچنان نماد افتخاری برای جنش اصلاحات پروتستان اروپاست و این جنبش و رهبران آن را زنده نگه داشته است. روی دیوار اصلاحات ژنو ۴ تندیس بزرگ و ۶ تندیس کوچک می بینید که هر کدام نقش بزرگی در این جنبش داشته اند.
این ۴ شخصیت دیوار اصلاحات چه کسانی بودند؟
این مجسمه های غول پیکر ۶ متری که لباس آکادمیک بر تن دارند و انجیل به دست در مرکز دیوار نصب شده اند، چهره رهبران جنبش اصلاحات هستند؛ ژان کالوین، گیلوم فارل ، تئودور د بیز و جان ناکْس. ژان کالوین نقش اساسی در تاریخ و فرهنگ این کشور داشته و می توان رد پای او را در برخی از جاذبه های شهر مثل دانشگاه ژنو، دیوار اصلاحات ژنو و کلیسای سنت پییر پیدا کرد.
مجسمه های دیگر اصلاحگرانی از ملیت های دیگر بودند، کسانی که با تاثیر از ۴ شخصیت اصلی، این جنبش را در اروپا پخش کردند. مجسمه این افراد در سمت چپ و راست مجسمه های بزرگ قرار دارند و ارتفاع آن ها به ۳ متر می رسد. این چهره ها فردریک ویلیام براندنبورگ، ویلیام د سایلنس، گسپارد دو کولینی، راجر ویلیامز، اولیور کرامول و استفان باکسکای هستند.
دیوار اصلاحات ژنو

روند ساخت دیوار


وقتی ۷ سال به چهارصدمین سالگرد تولد ژان کالوین و ۳۵۰ مین سالگرد جنش اصلاحات مانده بود، دانشمند الهیات «آگوسته شانتره» ایده ساخت یادبودی برای آن ها را مطرح کرد و در سال ۱۹۰۹ مسابقه ای بین المللی به منظور طراحی یک یادبود برای جنبش اصلاحات پروتستان برگزار شد. هر کسی با هر ملیتی می توانست در این مسابقه شرکت کند، ۷۰ طرح مختلف ارائه شد که در نهایت معمارهای سوئیسی برگزیده این رقابت شدند و کار ساخت مجسمه ها به مجسمه‌تراش‌های فرانسوی سپرده شد.
یکی از آن‌ها لاندوسکی همان مجسمه سازی است که بعدها مجسمه «مسیح منجی» را در شهر ریو دوژانیرو برزیل ساخت و این اثرش در فهرست جدید عجایب هفتگانه جای گرفت. ساخت دیوار اصلاحات در ماه آوریل سال ۱۹۰۹ شروع شد ولی جنگ جهانی روند پروژه را کندتر کرد و بلاخره در ماه جولای سال ۱۹۱۷ بنای یادبود در زمین دانشگاهی که ژان کالوین آن را تاسیس کرده بود، افتتاح شد.

در دیوار اصلاحات ژنو از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


۴ مجسمه بزرگی که در وسط دیوار اصلاحات قرار گرفته اند، قهرمانان اصلی این جنبش هستند و مجسمه های دیگر به کسانی تعلق دارند که این جنبش را در اروپا نشر دادند. روی دیوار عبارتی با عنوان “Post Tenebras Lux” حک شده که به معنی «نور پس از تاریکی» بوده و شعار اصلی اصلاحات و مکتب کالوینیسم است. در خروجی پارک کاخ Neuve را می بینید، ساختمان های این کاخ وقف فرهنگ و هنر شهر شده اند.
گرچه به نظر می رسد این دیوار تنها از نظر تاریخی آن هم برای اروپایی ها باارزش باشد ولی از زیبایی بصری جذابی برخوردار است و می توان عکس های زیبایی کنار این مجسمه ها ثبت کرد. از این گذشته پارک باستیون محل برگزاری فستیوال ها و جشن های شهر است و اگر تعطیلاتتان با چنین روزهای مصادف شدند، بازدیدتان جذاب تر می شود. اینجا می توانید روی صفحه غول پیکر سیاه و سفیدش با محلی های شهر شطرنج بازی کنید یا به تماشای اسکیت‌بازها بنشینید. ضمنا اگر درباره این جنش کنجکاو شده اید، سری به موزه اصلاحات ژنو بزنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دیوار اصلاحات ژنو چه قدر است؟


بازدید از دیوار اصلاحات ژنو هیچ هزینه ای را برای گردشگران در پی ندارد و حتی در کمتر از یک ساعت می توان این بازدید را به پایان رساند. البته اگر قصد قدم زنی در پارک باستیون را داشته باشید باید ساعاتی را به این بازدید اختصاص دهید.
دیوار اصلاحات ژنو

فصل مناسب برای بازدید از دیوار اصلاحات ژنو چه زمانی است؟


بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ژنو و بازدید از دیوار اصلاحات آن از ماه می تا اکتبر است؛ زمانی که فضای سرسبز پارک باستیون به اوج زیبایی خود رسیده و می توان لحظات آرامش بخشی را در آن جا سپری کرد. در اواخر ماه ژوئن فستیوال موسیقی در این پارک برگزار می شود و شرکت در آن رایگان است. حوالی کریسمس نیز یکی از بازارهای کریسمس ژنو در این پارک برپا می شود.

چگونه به دیوار اصلاحات ژنو برویم؟


فرودگاه ژنو با مرکز شهر فاصله چندانی ندارد و مسیر سرراستی دارد، تنها کافیست بلیط Unireso را از فرودگاه بین المللی ژنو تهیه کنید، این بلیط رایگان است و با آن می توان به مدت ۸۰ دقیقه و به صورت رایگان از حمل و نقل عمومی ژنو استفاده کرد. از آن جا باید از طریق قطار خط ۱۵ به ایستگاه Place de Neuva بروید، این مسیر ۳۰ دقیقه طول می کشد و از آنجا تا پارک هم ۴ دقیقه پیاده روی است. البته اتوبوس های خط ۵ نیز مستقیما شما را از فرودگاه به پارک می برند.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


پارک باستیون: ۱۰۰ متر
تراس بانک دو له تریله ( طولانی ترین نیمکت جهان): ۳۰۰ متر
موزه خانه تاول: ۴۵۰ متر
موزه هنر و تاریخ ژنو: ۷۰۰ متر

چه هتل هایی در نزدیکی دیوار اصلاحات ژنو برای اقامت وجود دارند؟


هتل لس آرمورس: ۴۵۰ متر
هتل سنترال: ۵۵۰ متر
هتل بل استپرانس: ۵۵۰ متر
هتل فریزر سوئیتز ژنو: ۶۰۰ متر
هتل تیفانی: ۷۰۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به دیوار اصلاحات ژنو هستند؟


رستوران پارک باستیونز: ۱۲۰ متر
رستوران ایتالیایی له دوریان: ۳۵۰ متر
رستوران سنت پییر: ۴۰۰ متر
رستوران هتل دویله: ۴۰۰ متر
رستوران مک دونالد: ۴۵۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است