search
menu

کلیسای گروس مونستر زوریخ

[ پنهان کردن ]
درباره کلیسای گروس مونستر زوریخ
چرا بازدید از کلیسای گروس مونستر پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه کلیسای گروس مونستر
معماری کلیسای گروس مونستر
بهترین زمان برای بازدید از کلیسای گروس مونستر
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از کلیسای گروس مونستر
سایر جاهای دیدنی نزدیک به کلیسای گروس مونستر
هتل‌های نزدیک به کلیسای گروس مونستر
رستوران‌های نزدیک به کلیسای گروس مونستر

درباره کلیسای گروس مونستر زوریخ


کلیسای گروس مونستر در شهر زوریخ یک کلیسا برای مسیحیان پروتستان در شهر قدیمی زوریخ است که امروزه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. حامیان دین مسیحیت در گذشته سه تن به نام‌های سنت فلیکس، سنت رگولا و سنت اگزپورانسیوس بودند و افسانه‌های زیادی در رابطه با این افراد و کلیسا بوده است و این کلیسا در نزدیکی قبر این سه تن بنا شده است. کلیسای گروس مونستر به همراه کلیسای فرامونستر و اس تی پیتر یکی از مشهورترین کلیساهای شهر زوریخ هستند. ساختمان این کلیسا به گونه‌ای است که به شکل برج‌های دو قلو دیده می‌شود. این کلیسا از جمله شاهکارهای تاریخی در شهر زوریخ است و همواره مورد توجه ویژه گردشگران بوده است. کلیسای گروس مونستر به واسطه برجهای دوقلوی خود شناخته شده‌ترین و مشهورترین بنای تاریخی زوریخ است و به دلیل نقش خود در اصلاحات پروتستان سوئیس، که از طرف اولریش زوینگلی در سال ۱۵۱۹ میلادی آغاز شد، از شهرت ویژه‌ای بین مسیحیان پروتستان برخوردار است. این کلیسای زیبا و شاهکار برای بازدید گردشگران جز گزینه‌های اول محسوب می‌شود و گردشگران می‌توانند با خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان و از طریق تورهای گردشگری به زوریخ سفر و از این کلیسای تاریخی دیدن کنند.
کلیسای گروس مونستر زوریخ

چرا بازدید از کلیسای گروس مونستر پیشنهاد می‌شود؟


• این کلیسا نمایشگر تاریخ پر فراز و نشیب معتقدان به مسیحیت است که بازدید از آن برای علاقه‌مندان به تاریخ از بهترین گزینه‌ها است.
• این کلیسا جز ۳ کلیسای معروف و دیدنی شهر زوریخ است و بازدید از آن به عنوان شاخصه گردشگری شهر زوریخ به همه توصیه می‌شود.
• جذابیت‌ها و جزییات معماری چشمگیر در این کلیسا برای گردشگران بسیار جالب توجه خواهد بود.

تاریخچه کلیسای گروس مونستر


کلیسای گروس مونستر ظاهر با ابهت دارد که از ظاهر آن نیز می‌توان به عمق افسانه‌های موجود در رابطه با این کلیسا تا حدودی پی برد. همانطور که گفته شد در رابطه با ساخت کلیسای گروس مونستر و حامیان مسیحیت که در نزدیکی این کلیسا دفن شده‌اند افسانه‌های بسیاری وجود دارد. بر طبق برخی افسانه‌ها، شارلمانی که امپراطور روم بود، گروس مونستر را برای نگهداری از استخوانها و یادگارهای شهدای مسیحی به نام‌های سنت فلیکس، سنت رگولا و سنت اگزپورانسیوس تاسیس کرده است. این افراد در آن زمان توسط مقامات امپراطوری روم آزار و اذیت می‌شدند به همین دلیل به زوریخ گریختند، البته در همین شهر نیز پس از اینکه مقامات از اعتقادات مذهبی این سه نفر آگاه شدند دست به قتل و شکنجه آنها زدند و در محل همین کلیسا دفن شدند. زمان ساخت این کلیسا به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد و سبک ساخت آن رمانسک است. در سالهای ۱۱‍۰۰ تا ۱۲۲۰ میلادی این کلیسا مورد مرمت و باسازی مجدد قرار گرفت. این کلیسا از جمله شاهکارهای تاریخی و معماری شهر زوریخ است.
کلیسای گروس مونستر زوریخ

معماری کلیسای گروس مونستر


آنچه در رابطه با معماری کلیسای گروس مونستر زوریخ قابل توجه است، وجود دو برج در نمای این کلیسای قدیمی و جذاب است که حتی از فاصله‌های دور نیز کلیسا را قابل تشخیص ساخته است. نمایی بیرونی کلیسا سنگی است و بسیار با ابهت و پر رمزو راز به نظر می‌رسد. با وارد شدن به درون کلیسا شاهد شاهکاری معماری در داخل بنا نیز هستیم و شیشه‌های رنگی و پنجره‌های بزرگ آن نور را به گونه‌ای عرفانی به درون کلیسا هدایت می‌کنند. نقاشی‌های روی شیشه‌های این کلیسا که به هنر ویترای معروف است بسیار جذاب و چشم نواز است. بخش درونی کلیسا دارای طاقی کشیده شده و شبستانی نوک تیز است. مطالعات بسیاری بر روی تاریخچه و معماری این کلیسا صورت گرفته است و بررسی‌های اخیر باستان شناسی نشان داده است که قبل از ساختن کلیسای گروس مونستر، سازه‌هایی مربوط به روم باستان و همچنین یک گورستان رومی نیز در این مکان وجود داشته است و اکنون گروس مونستر در این مکان قرار دارد. این کلیسای بسیار زیبا می‌تواند برای گردشگرانی که با خرید آنلاین بلیط هواپیما به زوریخ آمده‌اند تجربه‌ای بسیار جذاب باشد.

بهترین زمان برای بازدید از کلیسای گروس مونستر


زوریخ شهری است که در زمستان آب و هوای بسیار سردی دارد، بنابراین از لحاظ آب و هوایی بهتر است بهار و تابستان را برای بازدید از این شهر و جاذبه‌های آن به خصوص کلیسای گروس مونستر انتخاب کنید. همچنین باید ذکر کرد که در ایام تعطیلات سال نو میلادی احتمالا ازدحام جمعیت بیشتر زمان‌ها است.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از کلیسای گروس مونستر


برای بازدید از کلیسای گروس مونستر حدود ۱ ساعت کافی به نظر می‌رسد. هزینه ورودی برای وارد شدن به این کلیسا برای بزرگسالان ۵ فرانک و برای افراد ۶-۱۶ سال ۲ فرانک است.
کلیسای گروس مونستر زوریخ

سایر جاهای دیدنی نزدیک به کلیسای گروس مونستر


موزه جهانی فوتبال: ۱.۶ کیلومتر
باغ چینی زوریخ: ۲.۶ کیلومتر
موزه ملی زوریخ: ۳.۴ کیلومتر
باغ وحش زوریخ: ۳.۶ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به کلیسای گروس مونستر


هتل پلاتنهوف: ۱ کیلومتر
هتل الکساندر زوریخ: ۱.۱ کیلومتر
هتل آدلر: ۱.۱ کیلومتر
هتل تاون هاوس: ۱.۵ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به کلیسای گروس مونستر


رستوران نیو بومبای: ۱ کیلومتر
رستوران آلکسیس: ۱.۱ کیلومتر
رستوران پاویلون: ۱.۲ کیلومتر
رستوران واپیانو بلیویو: ۱.۴ کیلومتر
رستوران کیندلی: ۱.۵ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است