search
menu

بازارها و مراکز خرید ژنو

[ پنهان کردن ]
بهترین مکان ها برای خرید در ژنو
خرید لوازم ضروری در ژنو
بازارهای ژنو
خرید آنلاین در ژنو
خرید سوغات و اجناس معروف ژنو
خیابان ها و مناطق خرید ژنو
فروشگاه ها و مراکز خرید ژنو
ساعات کاری فروشگاه ها و مراکز خرید
ژنو، علی رغم کوچک بودنش، به عنوان مقصد اصلی خرید در اروپا با لندن و پاریس رقابت می کند. ژنو در اکثر زمینه های مهم زندگی بهترین و متخصص است و گرچه خرید کردن در آن ارزان قیمت نیست اما انتخاب اجناس و کالاهای لوکس و با کیفیتش خیره کننده و رضایت بخش است. خرید کردن از بازارها و مراکز خرید ژنو در حد کلاس جهانی بوده و تنها افراد خاص پسند و خوش سلیقه بلیط هواپیما ژنو را برای گشت و گذار در مراکز خرید و پاساژها خریداری می کنند. از سوپرمارکت ها و برندهای خاص خیابان های ژنو گرفته تا فروشگاه های خاص و منحصر به فرد، همه چیزی باب میل و سلیقه همه افراد وجود دارد. در سراسر سوئیس، فروشگاه ها به یک روش مشابه سامان دهی می شوند. بدین گونه که سوپر مارکت ها در اکثر محله ها، مغازه های بزرگ در مراکز شهر، مراکز خرید در حومه شهر و فروشگاه های اختصاصی کوچکتر در مناطق قدیمی شهر قرار دارند. گردشگران و مردم محلی با توجه به خریدهایی که قرار است انجام دهند، به منطقه مورد نظر در ژنو مراجعه می کنند.
بازارها و مراکز خرید ژنو

بهترین مکان ها برای خرید در ژنو


اگر در سفر به ژنو دوست دارید از فروشگاه های لباس بسیار شیک دیدن کنید، به منطقه روز بَسِز (Rues Basses) بروید. بوتیک های فشن منحصر به فرد و اختصاصی و مغازه های کفش فروشی در منطقه رایو گاچ (Rive Gauche)، میان شهر قدیمی ژنو و رودو رون (Rue du Rhône) قرار دارند. در شهر قدیمی ژنو بوتیک و فروشگاه های کوچک و مغازه های آنتیک وجود دارند. در مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ ژنو نیز محصولات گسترده و برند جهانی وجود دارند و تعداد کمی از آن ها در منطقه ژنو شامل مرکز بالِکسِرت (Centre Balexert (FR))، لا پرِیل (La Praille (FR)) و لِس سنترز (Les Centres (FR)) هستند.

خرید لوازم ضروری در ژنو


در ژنو اکثر مردم محلی و گردشگران برای خرید برخی لوازم ضروری به فروشگاه ها خاص مراجعه می کنند. مانور (Manor)، یک فروشگاه بزرگ معروف در ژنو است که نزدیک به ایستگاه اصلی قطار به نام Gare Cornavin قرار دارد و گلوباس (Globus) یکی دیگر از فروشگاه های بزرگ و معروف ژنو برای خرید لوازم ضروری است. همچنین، در گلوباس یک سالن غذاخوری فوق العاده وجود دارد که مکان بسیار خوبی برای امتحان کردن غذاهای خاص است. علاوه بر این، فروشگاه های میگروس (Migros) و کوپ (Coop) در سواحل راست و چپ ژنو واقع شده اند و پیدا کردن لوازم ضروری در آن ها امکان پذیر است.

بازارهای ژنو


در سراسر شهر ژنو، در روزهای مختلف و در مکان های مختلف بازارها دایر هستند. تقویم کامل بازارهای ژنو را می توانید وب سایت شهر ژنو (Geneva City) مشاهده کنید که لیست کاملی از بازارها و ساعات و تاریخ کاری شان را نمایش می دهد. یکی از معروف ترین بازارهای مواد غذایی که از روز دوشنبه تا شنبه فعالیت می کند، لِس هالِس دِ ریوِز (Les Halles de Rives) است. همچنین، در نزدیکی فرانسه بازارهای آخر هفته دایر می شوند و انواع اجناس مختلف در آن ها به فروش می رسد. سعی کنید در سفر به ژنو در روز شنبه از بازار فرنی وُلتر (Ferney Voltaire) و روز یکشنبه از بازارهای دیوون لِس بِنز (Divonne-les-Bains) و تویری (Thoiry) بازدید کنید. توجه داشته باشید برای خرید از آن طرف مرز بایستی مقررات گمرک را رعایت کنید.
بازارها و مراکز خرید ژنو

خرید آنلاین در ژنو


امروزه یکی از متداول ترین راه های خرید، خرید آنلاین است. گرچه بسیاری گشت و گذار در مراکز خرید و لمس اجناس را به خرید آنلاین ترجیح می دهند اما بسیاری هم خرید آنلاین را آسان و لذت بخش می دانند. در ژنو هم مانند هر شهر دیگری می توانید از مواد غذایی گرفته تا انواع لباس و کفش را آنلاین خریداری کنید. برای خرید آنلاین مواد غذایی می توانید LeShop یا Coop@Home را امتحان کنید. برای خرید کفش و لباس نیز Zalando، Laredoute و Koala گزینه های بسیار خوبی هستند. برای خرید هدیه بهتر است از Geschenk Idee بازدید کرده و بر اساس مرتب سازی اجناس طبق کالایی که می خواهید برای فرد مورد نظر هدیه بگیرید، از میان کالاهای گسترده انتخاب کنید.

خرید سوغات و اجناس معروف ژنو


در ادامه می خواهیم شما را با سوغات و اجناس معروف ژنو آشنا کرده و بازارها و مراکز خریدی که می توانید از آن ها خرید کنید را معرفی می کنیم.
ساعت
صنعت ساعت سازی ژنو به اواسط سال ۱۶۰۰ برمی گردد و ژنو با داشتن بسیاری از سازندگان برتر برندهای مستقر در شهر، از جمله پاتک فیلیپ (Patek Phillipe)، فرانک مولر (Frank Muller)، سواچ (Swatch)، امگا (Omega) و پیاژه (Piaget) به عنوان رهبر جهانی باقی مانده است. در ژنو برای خرید ساعت انتظار تخفیف را نداشته باشید، اما از کیفیت بی عیب و نقص ساعت ها می توانید اطمینان خاطر داشته باشید، چرا که طراحی و ساخت ساعت های ژنو بی نظیر است.
برای خرید برندهای مختلف ساعت به منطقه نوشته شده در زیرشان مراجعه کنید.
• اکسپیس تمپز (Expace Temps)
Rue du Mont Blanc13
• باچرر (Bucherer)
Rue du Mont Blanc 22
• فرانک مولر (Franck Muller)
Rue de la Tour de I’lle 1
• پاتک فیلیپه (Patek Phillippe)
Rue du Rhone 41
• سواچ (Swatch)
Rue du Mont Blanc19
• پیاژه (Piaget)
Rue du Rhone40
• گالوپین (Gallopin)
Place des Bergues1
• اورفئو بای کریست (Orfeo by Christ)
Rue de Cornavin6
• زبیندن (Zbinden)
Rue de Coutance4

شکلات
کسانی که به ژنو سفر کرده اند می دانند که ژنو بهشت عاشقان شکلات است. بهترین سوغاتی که می توانید از ژنو تهیه کنید، قطعا شکلات است. فقط کافی است به فروشگاه مواد غذایی محلی بروید و یکی از برندهای خوب ودلپذیر شکلات ژنو را خریداری کنید. برای کسب تجربه ای فراتر از یک شکلات نرمال، می توانید به فروشگاه های مخصوص شکلات در ژنو بروید که انواع شکلات از ترافل گرفته تا شیرینی و میوه های شکلاتی با تزئینات جذاب و مخصوص به فروش می رسانند. در پایین لیست جاهایی که می توانید شکلات های خوشمزه و باکیفیت تهیه کنید، همراه آدرسشان وجود دارد.
• آئوئر (Auer)
Rue de Rive4
• کوپ سیتی (Coop City)
5Rue du Commerce
• کریستین کنستانت (Christian Constant)
Place du Marche23
• آرن شکلاتری (Arn Chocolatierie)
Bourg-de-Four12
• شکلات و شیرینی پزی کارتیه (Cartier Patisserie Confiserie Chocolaterie)
Route de Suisse38
• رور (Rohr)
Place du Molard3
بازارها و مراکز خرید ژنو

ابزار و وسایل موسیقی
برای خرید لوازم و آلت های موسیقی در ژنو می توانید به فروشگاه و کافه ضبط برای طرفدارن موسیقی به اسم Bongo Joe Records بروید. این فروشگاه در Place des Augustins9 واقع شده و چهارشنبه تا شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ یا ۷ عصر باز است.
لوازم آرایشی
برای خرید لوازم آرایشی در ژنو، به فروشگاه Lush در Rue du Marche مراجعه کنید. در این فروشگاه کوچک اما دنج، انواع محصولات آرایشی دست ساز که بیشتر مناسب حمام هستند به فروش می رسد و بوی شیرین محصولات در خیابان پخش شده است.
عینک، وسایل فانتزی و متفرقه
بوتیک Fouchault l'Opticien SA یکی از بهترین بوتیک هایی است که در Rue du Vieux-Collège 5, 1204 Genève واقع شده و مردم برای خرید عینک شیک و با بهترین کیفیت به آن مراجعه می کنند. انواع عینک های طراحی شده، مد روز و قدیمی در این بوتیک به فروش می رسند. مانند این بوتیک را جز در لندن، پاریس و نیویورک در هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید.
لباس
مُد، در ژنو پادشاهی می کند و تقریبا فروشگاهی در این شهر وجود ندارد که آخرین ترندهای مد را نداشته باشد. اگر عاشق آخرین ترندهای دنیای مد هستید، حتما به یکی از بوتیک های مرکز شهر بروید. یکی از بهترین بوتیک های لباس در ژنو Bon Génie است که در Rue du Marché34 و در طبقه هفتم واقع شده است.
دخانیات
برخلاف بیشتر شهرهای اروپایی، استعمال سیگار هنوز در ژنو رواج دارد. فندک های منحصر به فرد، سیگار برگ هاوانا، لوازم جانبی خاص و عتیقه در فروشگاه های تنباکوی سطح شهر به راحتی پیدا می شوند.
محصولات چرم
کالاهای چرمی ژنو، عمدتا از کشور همسایه ایتالیا وارد می شوند. میان محصولات چرمی ژنو کیف های دستی چرمی نسبت به کفش ها محبوب تر هستند.
اشیاء عتیقه و هنری
فروشگاه Plaine de Plainpalais برای خرید اشیاء عتیقه و هنری مکان مناسبی است. در این مکان فروشندگان عتیقه بسیار هستند و قطعاتی از قرن نوزهم فرانسه میان اجناسشان به چشم می خورد. در شهر قدیمی ژنو نیز قفسه های عتیقه فروشی از صنعت دستی اروپا به وفور وجود دارند.
دوچرخه
در ژنو، مغازه Bike2fold جایی است که دوچرخه های تاشو شیک، فوق العاده مدرن و دوچرخه های باری می فروشد. این دوچرخه های تاشو در چمدان جا شده و به راحتی قابل حمل هستند.

خیابان ها و مناطق خرید ژنو


• مرکز شهر (City Center)
مرکز شهر ژنو با گسترش از ناحیه ساحلی تا Eaux Vives ، خیابان های موازی Rue du Rhone و Rue du Marche مشهورترین منطقه خرید ژنو را تشکیل می دهند. مغازه های خرده فروشی طراحی و ساعت سازان معروف جهانی، مملو از صف کسانی هستند که نه تنها برای خرید، بلکه برای تماشای ویترین آمده اند. این منطقه که بیشتر به مسیر مُد (فشن) شباهت دارد، برای کسانی که فقط قصد تماشای ویترین دارند، پاتوق مناسبی است.
رو دو مونت بلانک (Rue du Mont Blanc)
این منطقه اگرچه به اندازه مرکز شهر به روز و مطابق فشن نیست، اما در کنار خیابان دو مونت بلان و خیابان های اطرافش تعداد زیادی لباس و جواهرات در آن به نمایش گذاشته شده است. این منطقه همچنین بهترین منطقه در شهر برای تهیه سوغاتی از قبیل چاقوهای جیبی سوئیسی، شکلات ها و سایر دستمال های سوئیسی است.
شهر قدیمی (The Old Town)
اگر به دنبال هنر یا عتیقه جات هستید، شهر قدیمی مکان مناسبی برای شما است. خیابان Grand Rue، خیابان اصلی برای خرید است اما هرگز از گم شدن در کوچه های پر پیچ و خم منطقه نترسید. زیرا هر کدام از این پیچ ها به مکان شگفت انگیز و جذاب می رسد. بسیاری از مغازه های عتیقه فروشی این مکان برای خود موزه هایی هستند که مملو از آثار باستانی از دوران قرون وسطی ژنو هستند.
رو دِس پاکیس (Rue des Paquis)
منطقه Paquis، یکی از بهترین مکان ها است که مراکز خرید متعددی را در خود جای داده و پر از فروشگاه های پوشاک مرسوم، مد روز و بوتیک های جالب قومی است. کتاب ها، جواهرات، وسایل آشپزخانه، عتیقه جات و فرش های شرقی نمونه ای اندک از کالاهای اصلی موجود در این منطقه هستند.
بازارهای روباز (Outdoor Markets)
بازارهای هوای آزاد ژنو یک گزینه عالی برای خرده فروشی با قیمت بالا و همچنین فرصتی برای معاشرت با مردم محلی ارائه می دهند. چانه زنی در این بازارها معمولاً برای کالاهای غیر غذایی مناسب است و بهتر است با لبخند انجام شود.
پلین دِ پلین پَلِیس (Plaine de Plainpalais)
بزرگ ترین بازار روباز ژنو که مردم محلی اغلب در آن خرید و فروش می کنند، Plaine de Plainpalais است و اغلب نقاشی ها، عتیقه جات و لباس های قدیمی در آن به فروش می رسند. این بازار روزهای چهارشنبه تا شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر فعالیت می کند. در روزهای سه شنبه، جمعه و یکشنبه نیز بازار کشاورزان در این محل دایر می شود.
بلوار هِلوِتیک (Boulevard Helvetique)
بازار روباز کشاورزان در این مکان در صبح روزهای چهارشنبه و جمعه دایر می شود و انواع میوه و سبزیجات تازه در آن به فروش می رسند.
دو مولارد (Place du Molard)
بازار گلفروشی روزانه ژنو است.
دِ لا فاستِری (Place de la Fusterie)
در این منطقه صنایع دستی از سراسر سوئیس و فرانسه در روزهای پنجشنبه به فروش می رسد.
دِ لا مادِلِین (Place de la Madeleine)
بازار لباس و کتاب است که در فصل بهار و تابستان به طور روزانه فعالیت می کند.
رو دِس گروتِس (Rue des Grottes)
بازار محبوب کشاورزان است که پنجشنبه ها از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۸ شب فعالیت می کند.
هالِس دِ رایو (Halles de Rive)
بازار غذای ژنو که غذاهای سوئیس، فرانسه و ایتالیا را به فروش می رساند.
دو مارچه (Place du Marche)
بازار محلی دوستانه است که در بزرگ ترین میدان عمومی Carouge واقع شده و روزهای چهارشنبه و شنبه فعالیت می کند.
بازارها و مراکز خرید ژنو

فروشگاه ها و مراکز خرید ژنو


مرکز بالکسرت (Centre Balexert)
بزرگترین و بهترین مرکز خرید در ژنو با بیش از ۱۱۰ فروشگاه شامل فروشگاه های طراحی، فروشگاه مواد غذایی و سالن سینما است.
آدرس:
Ave Louis-Casai 27; 022 9790202
فروشگاه بزرگ مانور (Manor Department Store)
بزرگترین فروشگاه میان فروشگاه های بزرگ سوئیس است و هر آنچه زیر یک سقف از لوازم الکترونیکی گرفته تا مواد آرایشی نیاز دارید در آن پیدا می شود. همچنین، بازار مواد غذایی در طبقه همکف مکان فوق العاده ای برای صرف ناهار برای مسافران است.
آدرس:
Rue Cornavin 6; 022 909 4699
مرکز خرید مرکز کنفدراسیون (Confederation Centre Shopping Mall)
این مرکز خرید، در مرکز خیابان اصلی بازارهای ژنو واقع شده و ۵۳ فروشگاه و رستوران در آن وجود دارند. در سراسر این مکان غذاهای خوشمزه به فروش می رسند.
آدرس:
Rue de la Confederation 8; 022 311 5292
فروشگاه بزرگ گلوبوس (Globus Shopping Mall)
شاید این جا شیک ترین مرکز خرید ژنو با اجناس طراحی شده برند و جواهرات عالی است و در طبقه همکف فروشگاه مواد غذایی جزو بهترین های شهر است.
آدرس:
Rue de Rhone 48; 022 319 5050
پلانِت چارمیلز (Planete Charmilles)
یک مرکز خرید کاربردی برای انجام تمام کارهایتان از قبیل خشکشویی، نظافت حیوانات خانگی، تهیه فیلم، آرایشگاه و فروشگاه های مواد غذایی است.
آدرس:
Promenade de L’Europe 11; 022 949 7790
بازارها و مراکز خرید ژنو

ساعات کاری فروشگاه ها و مراکز خرید


بیشتر فروشگاه های خرده فروشی ژنو در طول روز باز هستند، با این حال بسیاری از مغازه های خدماتی در طول هفته بین ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۴:۰۰ برای صرف ناهار بسته می شوند. بیشتر فروشگاه ها، از جمله فروشگاه های مواد غذایی روزهای هفته گذشته از ساعت ۱۹:۰۰ و شنبه ها از ساعت ۱۸:۰۰ باز نمی مانند و روزهای یکشنبه تعطیل نیستند. بنابراین برای این که نامید نشوید، برای بازدید از فروشگاه ها هوشمندانه برنامه ریزی کنید.
اطلاعات مفید در مورد خرید در سوئیس
• بیشتر مغازه ها در سوئیس روزهای یکشنبه تعطیل هستند. تنها مغازه هایی که یکشنبه باز می شوند در ایستگاه های قطار، فرودگاه ها و ایستگاه های بنزین در مناطق اطراف قرار دارند.
• در اکثر مواقع، کیف های حمل مواد غذایی باید از فروشگاه خریداری شده و یا از خانه آورده شوند.
• مشتریان وسایل خریداری شده شان را خودشان بسته بندی می کنند.
• هزینه استفاده از چرخ های دستی CHF 1-2 است.
• میوه و سبزیجات بسته بندی شده همراه با قیمت و وزن اندازه گرفته شده در فروشگاه ها موجود هستند. برای اشیائی که قیمت ندارند، می توانید آن ها را روی ترازو قرار داده و پس از وارد کردن کد درج شده روی محصول، برچسب قیمت محصول را پرینت کنید.
• سالانه 2 بار در ماه های ژانویه و جولای جشنواره های تخفیف برگزار می شوند.
• بسیاری از مغازه ها تخفیف های منظم و برنامه دار ارائه می دهند.
• بسیاری از مغازه ها یورو و CHF قبول می کنند اما اگر بخواهید یورو چنج کنید، فرانک سوئیس تحویل خواهید گرفت.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است