search
menu
بارسلونا keyboard_arrow_down close

بارسلونا

hotel
هتل های بارسلونا ۵

درباره بارسلونا

بارسلونا یا بارسلون (Barcelona) بزرگترین شهر ایالت کاتالانیا و از بزرگترین و مشهورترین شهرهای کشور اسپانیا است. بارسلونا شهری با غنای تاریخی و معماری است و گردشگران در این شهر مجذوب فرهنگ آن می‌شوند. باسلون اکنون یکی از شهرهای کلیدی قاره اروپا از دید اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است.

تاریخچه بارسلونا


بارسلونا به عنوان شهری رومی به عنوان پایتخت منطقه بارسلونا پایه‌گذاری شد. هنگامی که فرمانروایی آراگون در این منطقه پدید آمد، بارسلونا به عنوان یک شهر تجاری در این سرزمین شناخته شد. بارسلونا در طول جنگ داخلی اسپانیا و دوران اقتدار ژنرال فرانکو آسیب زیادی دید. در دوران معاصر ایالت کاتالانیا و شهر بارسلون به عنوان یک منطقه خودمختار در کشور اسپانیا شناخته شدند.
بارسلونا

جاهای دیدنی بارسلونا


بارسلون اسپانیا به سبب تاریخ طولانی و حضور معماران برجسته، دارای بناهای تاریخی متحیرکننده متعددی است. از جمله مشهورترین بناهای تاریخی باسلونا می‌توان به کلیسای جامع لاسارگادا، خانه کاستا میلا، کاخ کاتالانیا و کلیسای جامع بارسلون اشاره کرد. همچنین بارسلون دارای جاذبه های شهری متنوعی مانند آبنماهای جادویی مونجویک، خیابان لا رامبلا، بازرا مارکادو، ورزشگاه نیوکمپ و پارک تفریحی تیبیدابو هست.

زمان مناسب برای سفر به بارسلون


بارسلون شهری در کنار دریای بالیریک و دارای آب و هوایی چهار فصل است. اما اگر می‌خواهید زمانی به بارسلون بروید که هم دما معتدل باشد و هم قیمت‌ها از اوج تابستانه کمتر شده باشد، بهار و پاییز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

غذاهای بارسلونا


بارسلون از جمله شهرهای اسپانیا است که حضور فرمانروایی‌های رومی، عربی و اقوام اروپایی دیگر را تجربه کرده است. به همین سبب تنوع غذایی زیادی را در میان خوراکی‌های بارسلون می‌توانید ببینید. غذاهایی مثل تاپاس بومبا، سالاد اسکوایسکادا، دسر پانلتز، خوراک اسکالیوادا، سس رومسکو و کالکوت از این جمله هستند.
بارسلونا

فرودگاه بارسلونا


فرودگاه اصلی شهر بارسلون، فرودگاه بین المللی ژوزفه تارادلاس ال پرات است که بیشتر به نام فرودگاه ال پرات شناخته می‌شود. فرودگاه ال پرات بارسلونا در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر بارسلون قرار دارد.


دیدنی های بارسلونا