search
menu

تپه مونجوئیک بارسلونا

[ پنهان کردن ]
تپه مونت جوئیک
چرا بازدید از تپه مونجوئیک پیشنهاد می شود؟
تاریخچه مونجوئیک
در تپه مونجوئیک از بخش هایی می توان بازدید کرد؟
چگونه به تپه مونجوئیک دسترسی داشته باشیم؟
در نزدیکی تپه مونجوئیک از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل های نزدیک تپه مونجوئیک برای اقامت وجود دارند؟

تپه مونت جوئیک


مونجوئیک، از جمله جاذبه های بسیار معروف بارسلونا است که گردشگران را مانند آهنربائی به سمت خود می کشاند. این جاذبه بسیار وسیع و جذاب از جمله مکان هایی است که در سفر به بارسلونا هرگز نباید فرصت بازدید از آن را از دست دهید. تپه مونجوئیک، یک تپه معمولی و پیش پا افتاده نیست، بلکه علاوه بر سرسبزی و منحصر به فرد بودن، چندین جاذبه مهم دیگر را در خود جای داده است.
اکثر جاذبه های که در تپه مونجوئیک وجود دارند، برای جشن گرفتن نمایشگاه سال ۱۹۲۹ ساخته شده بودند. مونجوئیک، قبل از این که به مجموعه بزرگ و بی نظیر امروزی تبدیل شود، در قسمتی از کوه یک قبرستان یهودی بوده است. در واقع نام تپه نیز برگرفته از همین داستان است و به زبان کاتالونیایی "کوه یهودی" معنی می دهد. اگر قصد خرید بلیط هواپیما بارسلونا دارید، بازدید از تپه مونجوئیک را که دید پانورامیک فوق العاده ای از شهر بارسلونا دارد، فراموش نکنید.
تپه مونجوئیک بارسلونا

چرا بازدید از تپه مونجوئیک پیشنهاد می شود؟


همان طور که گفتیم، مونجوئیک در دوران قرون وسطی یک قبرستان یهودی بوده و امروزه به یک منطقه آرام، وسیع و سرسبز تبدیل شده است. در مونجوئیک چندین جاذبه ارزشمند و مهم وجود دارند که تک تکشان ارزش دیدن دارند و از داستان های تاریخی جالبی برخوردارند. به چندین روش می توان به تپه مونجوئیک دسترسی داشت ، اما یکی از جذاب ترین روش ها استفاده از تله کابین است. با استفاده از تله کابین در طول مسیر قادر خواهید بود از بالا تمام بخش های مختلف و زیبای مونجوئیک را تماشا کنید. در بالای تپه نیز یک تصویر زیبای پانورامیک از بارسلونا مقابل چشمانتان قرار می گیرد که تماشای آن بسیار دلنشین است. همچنین، باغ های موجود در مونجوئیک بسیار وسیع و برای پیاده روی مناسب هستند. در کنار بازدید از تپه مونجوئیک و دیگر جاذبه های تاریخی آن می توانید عکس های یادگاری فوق العاده جذاب و منحصربه فرد بگیرید.
تپه مونجوئیک بارسلونا

تاریخچه مونجوئیک


پیشینه مونجوئیک به دوره رومیان مربوط است و به لحاظ موقعیت استرتژیکی و منطقه ای به بخشی از دریای مدیترانه تسلط داشته و حائز اهمیت بوده است. امروزه نیز، هزاران گردشگر برای تماشای بندر بارسلونا به بالای تپه مونجوئیک می روند و از مناظر زیبای اطراف لذت می برند. در ادورا گذشته مونجوئیک با درختان سرسبز زیادی پوشش یافته بود و در میان جنگل آن یک قلعه به نام "قلعه مونت جوئیک" متعلق به قرن هفدهم قرار داشت. برای بیش از صد سال از این قلعه به عنوان زندان استفاده می شده است. دیوارهای قلعه مونت جوئیک چه اعدام ها که ندیده اند و به دار آویخته شدن آنارشیست ها، ملی گراها و جمهوری خواهان را که در طول تاریخ با یکدیگر جنگ و ستیز می کردند، از نزدیک شاهد نبوده اند.همچنین، ژنرال فرانکو مخالفان سیاسی اش را در همین قلعه زندانی و اعدام می کرد.
تپه مونجوئیک بارسلونا
از سال ۱۸۹۰ ، درختان مونجوئیک رفته رفته بریده شدند و تپه به یک زمین لخت و باز تبدیل گشت. سرانجام، در سال ۱۹۲۹ برای ساخت یک نمایشگاه بین المللی به نام اکسپو از این زمین استفاده کردند. از آن پس ساخت بناهای متعدد در مونجوئیک آغاز شد و رفته رفته منطقه به یک جاذبه گردشگری تبدیل گشت و تغییر کاربری داد. روی تپه مونجوئیک، فضاهای ورزشی زیادی نیز وجود دارند. در سال ۱۹۳۹ ، عده ای برای مبارزه با جنبش فاشیست، به دنبال جایگزین کردن المپیک برلین بودند و به همین دلیل چندین استادیوم به روی مونجوئیک ساختند. به دلیل جنگ داخلی اسپانیا این طرح منحل ومنتفی شد اما بعدها این مکان های ورزشی مورد استفاده قرار گرفتند و تیم فوتبال اسپانیول تا سال ۲۰۰۸ در همین جا مستقر بود. ضمنا، برای چنین دوره متوالی مسابقات "جایزه بزرگ اسپانیا" که به فرمول یک مربوط هستند، در پیست اتومبیلرانی مونجوئیک برگزار شدند اما پس از حادث ای که در سال ۱۹۷۵ رخ داد و به کشته شدن ۴ نفر انجامید، دیگر هرگز مسابقات در این پیست برگزار نشدند.
تپه مونجوئیک بارسلونا
یک نکته جالب که باید درباره مونجوئیک بدانید، این است که سیستم اندازه گیری "متر" با تپه مونجوئیک ارتباط مستقیم دارد. دو ستاره شناس به نام های "ژان بابتیست ژورف دلامبره" و "پیر فرانسیس آندره میشه" در سال ۱۷۹۲ تصمیم می گیرند دو نقطه بین دانکرک (نطقه ای در فرانسه) و بارسلونا را اندازه گیری کنند. هدف از انتخاب این دو منطقه توسط آن ها، یکسان بودن طول جغرافیایی آن ها با یکدیگر و پاریس بود. در طول آن سال ها بین اسپانیا و فرانسه جنگ جریان داشت. سرانجام با مذاکرات متعدد، در شانزدهم مارس سال ۱۷۹۴ با محاسبه جغرافیایی این تقاط موافقت گردید. دانشمندان با کمک این اتفاق می توانستند ابزاری به دست آورند که بتواند فاصله قطب شمال تا خط استوا را دقیق تر محاسبه کند. در نتیجه این تحقیقات، واحدی جدید در اندازه گیری ساخته شد که امروزه آن را "متر" می نامیم. واحد متر که از تقسیم فاصله میان دو نقطه مذکور بر ۱۰ حاصل شده بود، در ۲۲ ژوئن سال ۱۷۹۹ در فرانسه ثبت گردید و برای آن معیاری توسط پلاتینیوم ساخته شد.
تپه مونجوئیک بارسلونا

در تپه مونجوئیک از بخش هایی می توان بازدید کرد؟


قلعه مونجوئیک: در بازدید از تپه مونجوئیک سعی کنید گشت و گذارتان را از بالای تپه شروع کنید. در این بخش از تپه قلعه مونت جوئیک قرار دارد که تماشای مناظر فوق العاده بندر بارسلون از آن امکان پذیر است. علاوه بر این می توانید از نمایشگاه های متعددی که در قلعه دبراره تاریخ قلعه برگزار می شوند، بازدید کنید. بازدید از قلعه مشمول هزینه ورودی است.
باغ های موسِن سینتو وِرداگر: مونجوئیک تنها یک منطقه تاریخی یا ورزشی نیست بلکه از طبیعت و مناظر طبیعی فوق العاده ای برخوردار است. باغ های موسن سینتو ورداگر دقیقا در کنار ایستگاه واگن های مسافربری واقع شده و برای گردش و پیک نیک مکان بسیار مناسبی هستند.
استخر شهری مونجوئیک: دقیقا در موقعیت قطری واگن های مسافربری و در خیابان میرامار (Miramar) استخرهایی وجود دارند که در المپیک ۲۰۰۳ میزبان مسابقات شیرجه و واترپلو بودند.
باغ های تئاتر یونانی: یکی از زیباترین پارک های بارسلونا باغ های تئاتر یونانی (Jardins del Teatre Grec) هستند که در سال ۱۹۲۹ برای نمایشگاه ساخته شده بودند و میزبان جشنواره بارسلونا گرِک (Barceona Grec Festival) بوده است.
بنیاد خوآن میرو: در غرب خیابان میرمار و ۴۰۰ متر جلوتر یک موزه از آثار تنها هنرمند معروف کاتالونیا به نام "خوآن میرو" وجود دارد. در این موزه آثار این هنرمند به نمایش گذاشته شده اند. پس اگر با خرید بلیط هواپیما قصد سفر به بارسلونا را دارید رفتن به این تپه با مناطر فوق العاده را از دست ندهید.

چگونه به تپه مونجوئیک دسترسی داشته باشیم؟


واگن های مسافربری: خط ریلی واگن های مسافربری (Funicular) مونجوئیک را در ایستگاه پارالل خط ۲ و ۳ به سیستم حمل و نقل مترو متصل می کنند. زمانی که با مترو به این منطقه می آیید، با استفاده از این واگن ها ی توانید به ساده ترین و سریع ترین شکل و در عرض ۲ دقیقه به بالای مونجوئیک بروید.
تله کابین مونجوئیک (مسیری سرشار از سرگرمی): در بالای کوه مونجوئیک برای رفتن به قلعه دو راه پیش رویتان قرار دارد. می توانید با استفاده از ایستگاه واگن های مسافربری و یا تله کابین مونجوئیک که شما را مستقیما به قلعه ای با مناظر زیبا و شگفت انگیز بارسلونا می برد، به قلعه بروید. مطمئنا با استفاده از تله کابین بسیار هیجان زده خواهید شد.
تله کابین بندر بارسلون: این خط تله کابین در سال ۱۹۳۱ ساخته شده و دارای سه برج است که سیستم تله کابین مونجوئیک را به بارسلونا شکل می دهد. استفاده از این خط تله کابین سریع ترین راه برای رسیدن به مونجوئیک از ساحل بارسلونتا است و ۱۰ دقیقه به طول می انجامد. در این تله کابین مناظر فوق العاده زیبایی از لنگرگاه و بارسلونتا در ارتفاع ۷۰ متری مشاهده خواهید کرد.

در نزدیکی تپه مونجوئیک از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟


میدان اسپانیا: ۴.۳ کیلومتر
کلیسای سانتا ماریا دل مار: ۵.۶ کیلومتر
کلیسای جامع بارسلونا: ۵.۹ کیلومتر
موزه پیکاسو: ۶ کیلومتر
میدان کاتالونیا: ۶.۴ کیلومتر
آکواریوم بارسلونا: ۶.۵ کیلومتر
طاق پیروزی بارسلونا: ۶.۸ کیلومتر

چه هتل های نزدیک تپه مونجوئیک برای اقامت وجود دارند؟


هتل Mambo Tango: فاصله ۲.۵ کیلومتر
هتل AinB Las Ramblas Guardia: فاصله ۲.۷ کیلومتر
هتل Garbi Millenni: فاصله ۲.۸ کیلومتر
هتل GALAXYstar Hostel Barcelona: فاصله ۳.۶ کیلومتر
هتل Pars Teatro Hostel: فاصله ۳.۶ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به تپه مونجوئیک هستند؟
رستوران Restaurant La Font del Gat: فاصله ۱.۸ کیلومتر
رستوران Haveli Bcn Restaurant: فاصله ۲.۴ کیلومتر
رستوران Xiloka BCN Bar Restaurant: فاصله ۲.۴ کیلومتر
رستوران Restaurant Paradas: فاصله ۲.۴ کیلومتر
رستوران L'Àmfora: فاصله ۳.۲ کیلومتر
رستوران a restaurant: فاصله ۴.۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است