search
menu

موزه هنر ملی کاتالونیا

[ پنهان کردن ]
درباره موزه هنر ملی کاتالونیا
تاریخچه موزه هنر ملی کاتالونیا
بخش های موزه هنرملی کاتالانیا
معماری موزه هنر ملی کاتالانیا
ساعت و هزینه بازدید از موزه هنر ملی کاتالوینا
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه هنرملی کاتالانیا
رستوران های نزدیک به موزه هنر ملی کاتالونیا
هتل های نزدیک به موزه هنر ملی کاتالانیا

درباره موزه هنر ملی کاتالونیا


موزه هنر ملی کاتالانیا یکی از دیدنی های شهر بارسلون در اسپانیا است که سالانه توریست های زیادی برای بازدید از این موزه صف می کشند. این موزه با فضای بیرونی و معماری و رقص نور و فواره ها بسیار زیبا و دیدنی است. موزه هنر کاتالونیا مربوط به دوره‌ های مختلفی از قرن دهم تا قرن بیستم است. در بخش‌ دائمی موزه، آثاری از هنر گوتیک و رومی، هنر رنسانس، باروک و هنر مدرن منطقه کاتالان همراه با عکس‌ها، طراحی‌ها، نقاشی‌ها و پوسترها از مناطق اسپانیا وجود دارند. خود ساختمان موزه به تنهایی شاخص هنری است که بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود می کشاند. به همین دلیل هم بازدید از این موزه بخشی از برنامه سفر بارسلون به ویژه در زمان بازدید از منطقه منجوئیک است.

تاریخچه موزه هنر ملی کاتالونیا


موزه کاتالانیا در تپه مونجوئیک برای نمایشگاه بین‌المللی در سال ۱۹۲۹ ساخته شد و امروزه عنوان موزه ملی هنر کاتالونیا (Museu Nacional d’Art de Catalunya) یا به اختصار (MNAC) به خود گرفته است. متنوع ‌ترین و جامع‌ ترین مجموعه ای از آثار هنری کاتالان در جهان در این موزه یافت می شود؛ نقاشی‌ های دیواری مورال رومی، تابلوهای مذهبی و نمونه ‌هایی از عکاسی و مدرنیسم در کاتالان در این موزه به چشم می خورند. گفتنی است نمای شهر بارسلون از بالای پله‌های این بنا بسیار تماشایی و زیبا است. این موزه در سال ۲۰۰۵ بازسازی شده است. آثار بی‌نظیر داخل موزه، محیط اطراف ساختمان این مکان، آن را به یکی از بهترین مکان های دیدنی اسپانیا تبدیل کرده است.
موزه هنر ملی کاتالونیا

بخش های موزه هنرملی کاتالانیا


یکی از جذاب ‌ترین بخش‌های موزه ملی هنر کاتالونیا بخش هنر رومی‌ است؛ مجموعه ای از هنرهای اوایل قرون وسطی در دنیا در این بخش جمع آوری شده است و شامل ۲۱ نقاشی دیواری، کنده‌ کاری‌ های چوبی و نقاشی محراب‌ ها است. فضای داخلی چندین کلیسا نیز در داخل موزه ملی هنر کاتالانیا بارسلون بازآفرینی شده و نقاشی‌های دیواری نیز همانند شکل مکان‌ های اصلی‌ شان نصب شده‌اند. رنگ برخی از این نقاشی‌ها کم رنگ شده اما در موارد دیگر به طور کامل و با رنگ ‌های زنده حفظ شده‌ اند.
در طبقه همکف نیز بخش هنر گوتیک قرار دارد و می توانید نقاشی‌ هایی از سبک گوتیگ کاتالونیا از اسپانیا و مدیترانه را ببینید. در انتهای بخش گوتیک نیز نقاشی‌ های اروپایی قرن چهاردهم تا قرن نوزدهم و نقاشی ‌ها و مجسمه‌ هایی از قرن‌های ۱۳ تا ۱۸ میلادی به نمایش گذاشته شده‌ اند. مجموعه آخر نیز توسط موزه تیسن بورنمیسا به موزه ملی هنر کاتالانیا داده شده است. سالن مرکزی موزه ملی هنر کاتالونیا بارسلون دارای سقفی بزرگ همراه با گنبد برای اجرای موسیقی استفاده می‌شود. در طبقه بالایی موزه نیز آثار شاخص هنر مدرن خواهید دید که به منطقه کاتالان محدود نمی شود.

معماری موزه هنر ملی کاتالانیا


ساختمان موزه با سبک ایتالیایی ساخته شده است و قدمت آن به سال ۱۹۲۹ برمی‌گردد. یکی از بزرگ ‌ترین موزه‌ های اسپانیا در زمینه هنر رومانتیک، هنر گوتیک، هنر رنسانس، باروک و هنر مدرن است. این موزه به اختصار ام ان ای سی نامیده می شود و محلی برای برپایی نمایشگاه های بین المللی بوده است و در سال ۱۹۹۰ میلادی عنوان موزه به خود گرفته است. ساختمان موزه با معماری بسیار زیبای خود جزو موزه های محبوب سراسر اسپانیا است. این ساختمان مانند قصر سلطنتی و منحصر به فرد و زیبا است که به تنهایی سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خرید بلیط هواپیما مشتاق کرده و به سمت خود جذب می کند.
موزه هنر ملی کاتالونیا
ستون های بلند که در کنار و جلوی ساختمان همراه با پله های بلند و طولانی این ساختمان را در کل بارسلون مشهور کرده اند. از تماشای حوض های متعدد و آبنماهای بسیار زیبا لذت خواهید برد. در میان آثار شگفت ‌انگیز موزه هنرملی کاتالونیا می ‌توان به یکی از اولین کارهای سالوادور دالی با نام پرتره پدرم، پرتره‌های تماشایی ماریانو فورتونی و پوسترهای سربازگیری دهه ۱۹۳۰ برای مقابله با تهاجم ارتش فرانکو اشاره کرد.

ساعت و هزینه بازدید از موزه هنر ملی کاتالوینا


برای بازدید از این بنای زیبا می توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ عصر با خرید بلیط ورودی به صورت آنلاین و حضوری مراجعه کنید. البته در نظر داشته باشید بازدید از بعضی بخش های موزه در یکشنبه اول هرماه رایگان است و هم چنین در این موزه وای فای رایگان ارائه می شود و می توانید عکس های زیبایتان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. بعد از بازدید از این مجموعه‌ می توانید به رستوران موزه رفته و علاوه بر خوردن غذاهایی خوشمزه، از دیدن منظره زیبا ترین میدان شهر (Plaça d’Espanya) لذت ببرید. پس کافی است بلیط هواپیما بارسلون را خریداری و به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید.
موزه هنر ملی کاتالونیا

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه هنرملی کاتالانیا


کلیسای سانتا ماریا دل مار: ۳٫۷ کیلومتر
پارک سیتادلا: ۴ کیلومتر
کلیسای کازا باتیو: ۴ کیلومتر
موزه پیکاسو: ۴٫۱ کیلومتر
ورزشگاه نیوکمپ: ۴٫۴ کیلومتر
ساختمان کازا میلا: ۴٫۴ کیلومتر
ساحل بارسلون: ۴٫۸ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه هنر ملی کاتالونیا


رستوران پرلا بارسلون: ۷۵۰ متر
رستوران چانگاریتو: ۱ کیلومتر
رستوران تیکت: ۱٫۶ کیلومتر
رستوران پاکدا: ۱٫۷ کیلومتر
رستوران بارسلونا: ۱٫۷ کیلومتر
رستوران گاسترونومیکا: ۱٫۸ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه هنر ملی کاتالانیا


هتل مامبو تانگو: ۱٫۷ کیلومتر
هاستل برک این بد: ۱٫۷ کیلومتر
هتل کاتالونیا بارسلون: ۱٫۹ کیلومتر
هاستل گلکسی استار: ۲٫۲ کیلومتر
هاستل بارسلونا پورت: ۲٫۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است