search
menu

میدان کاتالونیا بارسلونا

[ پنهان کردن ]
میدان کاتالونیا اسپانیا
چرا بازدید از میدان کاتالونیا پیشنهاد می شود؟
تاریخچه میدان کاتالونیا
در میدان کاتالونیا از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
چگونه به میدان کاتالونیا برویم؟
در نزدیکی میدان کاتالونیا از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی میدان کاتالونیا وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به میدان کاتالونیا هستند؟

میدان کاتالونیا اسپانیا


هرکدام از شهرهای کشور اسپانیا میدان های بزرگ و معروفی دارند که جزو جاذبه های تاریخی و پرطرفدار محسوب می شوند. در این میدان ها مبض شهر را به خوبی می توان احساس کرد. مغازه های اطراف میدان، ماشین های در حال عبور، رهگذران، ساختمان های مهم و همهمه در تمام میدان ها جریان دارد. یکی از این میدان ها، میدان کاتالونیا در بارسلونا است. همان طور که گفتیم، اطراف میدان کاتالونیا زندگی و جنب و جوش جریان دارد و بازدید از این میدان برای گردشگران بسیار لذت بخش و مهم است. تمام کسانی که از میدان کاتالونیا بازدید کرده اند، از ابهت میدان، بناها و مغازه های اطراف میدان بسیار شگفت زده شده اند.
میدان کاتالونیا بارسلونا

چرا بازدید از میدان کاتالونیا پیشنهاد می شود؟


میدان کاتالونیا (Placa de Catalunya)، در شهر بارسلونا قرار دارد و حدود ۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد. این میدان معروف در بین منطقه قرن نوزدهمی ایسامبله Eixample و شهر قدیمی قرار گرفته و مجسمه ها و فواره های زیبا و هیجان انگیز زیادی دارد. دو خیابان مهم و شلوغ شهر به نام های "La Rambla" و "Passeig de Gracia" از میدان کاتالونیا شروع می شوند. گردشگرانی که بلیط هواپیما بارسلونا خریداری می کنند، بازدید از میدان کاتالونیا جزو برنامه های اصلی گشت و گذارشان است. زیرا قدم زدن در این میدان، نشستن به روی نیمکت های زیر درختان سبز، تماشای معماری بناهای اطراف، صدای دلنشین فواره ها، رفت و آمد انسان ها و ماشین ها، دانه پاشیدن رهگذران برای کبوتران میدان بسیار و بسیار لذت بخش است.
در سمت شمالی میدان کاتالونیا آب نماهای مدور قرار دارند که در شب هنگام با نورپردازی های متنوع بسیار تماشایی می شوند. گردشگران و حتی مردم محلی می توانند ساعت ها در میدان کاتالونیا بنشینند و بدون این که خسته شوند، جریان زندگی را در این میدان تماشا کنند. میدان کاتالونیا، یک میدان ساده و پیش پا افتاده نیست و با تمام میدان هایی که در ذهنتان نقش بسته کاملا متفاوت است. بازدید از میدان کاتالونیا، بازدید از یک جاذبه مهم و اصلی است.
میدان کاتالونیا بارسلونا
مجسمه های هنری میدان کاتالونیا بسیار ظریف و هنرمندانه هستند و به سختی می توان چشم از آن ها برداشت. دیوارهای بخش زیرزمینی میدان با موزائیک هایی مزین شده اند که بسیار زیبا هستند و اثر هنری به حساب می آیند. در گذشته ۴ تئاتر در میدان کاتالونیا ووجود داشت که امروزه خبری از آن ها نیست و وجود تئاترها میدان را به یک مکان فرهنگی مهم تبدیل کرده بود. همچنین، کافه رستوران های اطراف میدان پاتوق شاعران و نویسندگان معروف اسپانیا بود که امروز جز کافه زوریخ اثری از هیچ کدام باقی نمانده است.
سه مرکز خرید در میدان کاتالونیا وجود دارند که برای تجربه خرید متفاوت و راحت مناسب هستند. علاوه بر این، میدان کاتالونیا جزو مهم ترین قطب های حمل و نقل عمومی در بارسلونا به حساب می آید. بنابراین، دسترسی به اکثر نقاط شهر و بازدید از جاذبه های بارسلونا از این میدان آسان و میسر است. چنان چه قصد خرید بلیط هواپیما بارسلونا دارید، سعی کنید نزدیک میدان هتل کاتالونیا هتل رزرو کنید.

تاریخچه میدان کاتالونیا


در قرن نوزدهم، پس از خراب شدن دیوارهای قرون وسطایی بارسلونا، بسیاری از معماران و برنامه ریزان نامی شهر برای ساخت یک فضای عمومی شهری طرح های فوق العاده و جاه طلبانه ای ارائه دادند. در سال ۱۸۵۹ ، میدان کاتالونیا به عنوان بخشی از منطقه پلا روویرا "Pla Rovira" پذیرفته شد، اما تا زمان برگزاری نمایشگاه جهانی ۱۸۸۸ هیچ مجوز رسمی از طرف دولت دریافت نکرده بود. میدان کاتالونیا در ماه می سال ۲۰۱۱ ، محل اصلی تجمع شاکیان و معترضین دولت اسپانیا در بارسلونا قرار گرفت و برای برگزاری تظاهرات در بارسلونا و سایر نقاط مشابه در شهرهای دیگر، به عنوان نماد شناخته شد.
میدان کاتالونیا بارسلونا

در میدان کاتالونیا از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


قبل از هر چیزی، آن چه در مدان کاتالونیا توجه بازدید کنندگان را به خود جلب می کند، مجسمه های جالب و فوق العاده به سبک های نئوسنتیزم (Neo- Centisme) ، نئوکلاسیزم (Neo- Classicism) و جنبش های مختلف نوگرایانه (Avant- garde) هستند. ازجمله این مجسمه ها عبارتند از:
مجسمه Deessa اثر Josep Clara، مجسمه Pastor de Pau اثر Pablo Gargallo، مجسمه های متنوع Josep Llimona و نماد Francesc Macia اثر معمار مشهور کاتالان Francesc Macia.
تماشای موزاییک های روی دیوارهای بخش زیرزمینی میدان کاتالونیا که توسط شاگردان Escola Massana مزین شده اند، بسیار باارزش و لذت بخش است.
دوستداران و طرفداران خرید می توانند از سه مرکز خرید موجود در میدان کاتالونیا نیز بازدید کنند. این مراکز خرید شامل El Corte Ingles، La Lluna و Cafe Suis هستند.
در گذشته میدان کاتالونیا به دلیل داشتن ۴ سالن تئاتر دارای بُعد فرهنگی بوده است. این تئاترها با نام های del Bon Retir (بین سال های ۱۸۵۵ تا ۱۸۷۶ )، Circ Equestre Alegria (مربوط به سال های ۱۸۷۹ تا ۱۸۹۵ )، تئاتر کنسرت Eldorado (بین سال های ۱۸۸۷ تا ۱۹۲۹ ) و تئاتر بارسلونا (بین سال های ۱۹۲۳ تا ۱۹۸۰ ) امروزه دیگر وجود ندارند، اما سینماها و سالن های تئاتر زیادی نزدیکی میدان کاتالونیا قرار دارند. همچنین، در گذشته اطراف میدان با کافه های Maison Doree ، Cafe Colon، La Lluna و Cafe Suis وجود داشتند و متاسفانه در جنگ داخلی اسپانیا از بین رفتند. تنها کافه ای که از گذشته تا به امروز در میدان کاتالونیا باقی مانده، کافه معروف Cafe Zurich است که زمانی برادر Fabiola of Belgium در این محل به عنوان پیانیست کار فعالیت می کرده است.
بناهای مهم دیگر اطراف میدان که می توان بازدید کرد، شامل موسسات مالی، بانک ها و کنسولگری کانادا هستند.

چگونه به میدان کاتالونیا برویم؟


میدان کاتالونیا، یکی از اصلی ترین مناطق رفت و آمد بارسلونا است. بنابراین، در هر دو منطقه بالا و زیرزمین میدان شاهرگ اصلی بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده اند. دسترسی به میدان کاتالونیا از هر منطقه از شهر با استفاده از مترو، تاکسی و اتوبوس امکان پذیر است. خط متروی Gran Metro که خط اصلی مترو بارسلونا است، میدان کاتالونیا را به عنوان یکی از اصلی ترین ترمینال هایش قرار داده است. این مترو در چندین لاین اصلی و مهم مترو هری موسوم به لاین سبز و توسط دو مسیر بزرگ حمل و نقل مترو فعالیت می کند. خط کاتالونیا نیز شامل لاین های ۱،۳،۶ و ۷ و خط Passeig de Gracia شامل لاین های ۳ و ۴ است. شرکت های اتوبوسرانی، اتوبوس های روزانه و اتوبوس های شبانه زیادی از میدان کاتالونیا و به میدان کاتالونیا سرویس انجام می دهند و گردگشران قادرند از هر منطقه به میدان کاتالونیا دسترسی داشته باشند.

در نزدیکی میدان کاتالونیا از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


اطراف میدان کاتالونیا جاذبه های دیدنی و مهم فراوانی وجود دارند که دسترسی به آن ها از این میدان بسیار سریع و آسان است.
فاصله میدان کاتالونیا از:
قصر موسیقی کاتالان: ۸۰۰ متر
کلیسای جامع بارسلونا: ۱ کیلومتر
طاق پیروزی بارسلونا: ۱ کیلومتر
موزه پیکاسو: ۱.۴ کیلومتر
کلیسای سانتا ماریا دل مار: ۱.۴ کیلومتر
پارک سیتادلا: ۲ کیلومتر
آکواریوم بارسلونا: ۲.۱ کیلومتر
پارک پالا گوئل: ۲.۱ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی میدان کاتالونیا وجود دارند؟


در اطراف و نزدیکی میدان کاتالونیا هتل های متنوع فراوانی وجود دارند که گردشگران می توانند متناسب با نیازها و اولویت هایشان یکی را برای اقامت انتخاب و رزرو نمایند.
فاصله میدان کاتالونیا از:
هتل ۴ ستاره Catalonia Palaca Catalunya: فاصله ۱۷۰ متر
هتل ۴ ستاره Hotel Colon: فاصله ۱.۴ کیلومتر
هتل ۳ ستاره Room Mate Pau Hotel : فاصله ۱.۸ کیلومتر
هتل ۴ ستاره Medinaceli : فاصله ۲.۶ کیلومتر
هتل ۳ ستاره Gargallo Rialto: فاصله ۲.۹ کیلومتر
هتل ۴ ستاره Barcelona Universal: فاصله ۳.۶ کیلومتر
هتل ۴ ستاره SERHS Rivoli Rambla: فاصله ۳.۸ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به میدان کاتالونیا هستند؟


در اطرف و نزدیکی میدان کاتالونیا می توانید رستوران ها و غذاخوری های متنوع برای خوردن غذاهای متفاوت پیدا کنید.
فاصله میدان کاتالونیا از:
رستوران Els 4Gates: فاصله ۱.۶ کیلومتر
رستوران Nineteen: فاصله ۱.۷ کیلومتر
رستوران Teresa Carles : فاصله ۲.۲ کیلومتر
رستوران Barnas: فاصله ۲.۹ کیلومتر
رستوران a restaurant : فاصله ۳.۱ کیلومتر
رستوران Ali Doner Pakistan Halal Food: فاصله ۳.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است