search
menu

ساختمان کازا بالیو بارسلونا

[ پنهان کردن ]
چرا باید از کازا بالیو بازدید کنیم؟
تاریخچه کازا بالیو
معماری کازا بالیو
ویژگی جالب توجه کازا بالیو
شرایط خرید بلیط و بازدید از کازا بالیو چه چیزی است؟
ساعات کاری کازا بالیو
امکانات موجود در اطراف کازا بالیو
نحوه دسترسی به کازا بالیو
جاذبه های دیدنی نزدیک به کازا بالیو
رستوران های نزدیک به کازا بالیو
هتل های نزدیک به کازا بالیو

چرا باید از کازا بالیو بازدید کنیم؟


کازا بالیو یکی از اصیل ترین و رویایی ترین خانه هایی است که با معماری آنتونی گائودی در شهر بارسلونا ساخته شده است. کازا بالیو ساختمانی با نمای رنگارنگ توسط شیشه و سرامیک تزئین شده است. بر روی سقف این ساختمان نیز سنت جرج در حال کشتن اژدها دیده می شود. پس اگر با خرید بلیط هواپیما بارسلونا به این شهر سفر کردید حتما از این ساختمان زیبا که نمای بیرونی آن هر گردشگری را جذب می‌کند دیدن کنید.
ساختمان کازا بالیو بارسلونا

تاریخچه کازا بالیو


ساخت این بنا در سال ۱۹۰۴ آغاز شد و در سال ۱۹۰۶ به اتمام رسید. ساختمان در خیابان پسیج د گراسیا یکی از خیابان های اشرافی شهر بارسلونا واقع شده است. سفارش ساخت این بنا توسط ژوزف بالیو، تاجر پارچه، به گائودی داده شد. نمای کازا بالیو جزو مهم‌ترین بخش ساختمان از نظر معماری است و به خاطر استفاده از سنگ، کاشی‌کاری‌ها و طرح‌های زیبا یکی از بدیع‌ترین معماری‌های جهان به شمار می‌رود. دو معمار معروف دیگر هم گائودی را در طراحی این بنا همراهی کردند. در سال ۲۰۰۲ بازدید کازا بایلو بر روی عموم باز شد و این خانه به عنوان یکی از بناهای گردشگری بارسلون شناخته شد و همچنین در سال ۲۰۱۱ در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.
ساختمان کازا بالیو بارسلونا

معماری کازا بالیو


گائودی، سبک مشهور خود و چند مورد از طراحی های قبلی را در ساخت این بنا استفاده کرده است. او در طرح خود ماده اصلی را گچ قرار داده است. مردم شهر بارسلونا خانه کازا بالیو را با نام کازا دل اوسوس به معنی خانه استخوان ها می شناسند. البته دلیل اصلی این نامگذاری بین اهالی به خاطر معماری خاص بکار رفته در این ساختمان است. بالکن ها شبیه جمجمه اژدها با دهان، چشم و بینی هستند.
ستون های طبقه اول شبیه استخوان های انسان ساخته شده است. نمای ساختمان ترکیبی از موزاییک، شیشه و سرامیک و موج دار است. هنگامی که در زیر نور خورشید به آن نگاه کنید، گویی ساختمان سوار بر موج ها در حال حرکت است و الهام گرفته از آبی سطح دریا است و با برخورد نور خورشید بر روی رنگ ها، نمایی هفت رنگ روی شیشه ها منعکس می شود و حس بی نظیری را تداعی می کند. ستون ها در پایین ساختمان نیز یادآور تنه درخت هستند که باعث می شود ظاهر ساختمان جادویی تر و افسانه ای تر دیده شود. پشت بام و بالکن نیز شبیه به باله های پشتی اژدها هستند که کاشی های سرامیکی آن را پوشانده اند. در داخل ساختمان نیز یک پله چوبی به شکل عجیب قرار دارد و یاد آور اژدهای افسانه ای است.
ساختمان کازا بالیو بارسلونا

ویژگی جالب توجه کازا بالیو


این ساختمان بسیار زیبا دارای سه ویژگی اصلی نور ، رنگ و مجسمه سازی است. در ساخت این بنا، کاربرد نور ورنگ به وضوح دیده می شود. رنگ آمیزی های ویژه نیز با تابش نور آفتاب در هر ساعتی از شبانه روز سایه ای از رنگ ها را به ارمغان می آورد.

شرایط خرید بلیط و بازدید از کازا بالیو چه چیزی است؟


برای خرید بلیط بازدید از کازا بالیو توجه داشته باشید که دو نوع بلیط وجود دارد؛ یک مورد را در زمان دلخواه می توانید خریداری کنید و به بازدید از بنا بپردازید، اما مورد دیگر ساعت مشخصی از بازدید امکان پذیر است. هزینه بلیط ورودی برای سن های متفاوت فرق دارد و برای کودکان زیر ۷ سال رایگان است و بقیه سن ها هرکدام قیمت خاصی دارند.
ساختمان کازا بالیو بارسلونا

ساعات کاری کازا بالیو


در کل سال همه روزه می توانید از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر برای بازدید مراجعه کنید. همانند تهیه بلیط هواپیما خود برای سفر به بارسلونا بلیط ورودی به این ساختمان را علاوه بر باجه بلیط فروشی می توانید به صورت آنلاین تهیه کنید. در برنامه ریزی خود برای بازدید از این مکان زیبا باید حداقل دو ساعت وقت اختصاص دهید.

امکانات موجود در اطراف کازا بالیو


بازدیدکنندگان علاوه بر بازدید از این مکان زیبا می توانند از فروشگاه موجود در کازا بالیو سوغاتی تهیه کنند.

نحوه دسترسی به کازا بالیو


کاز بالیو در خیابان پسیج د گراسیا واقع در پلاک شماره ۴۳ واقع شده است. به راحتی می توانید با استفاده از خطوط L2،L3 و L4 به ایستگاه مترو پسیج د گراسیا برسید. همچنین ایستگاه اتوبوسی با همین نام ها نیز وجود دارد که خطوط ۷، ۱۶، ۱۷، ۲۲، ۲۴ و ۲۸ آنجا توقف دارند.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کازا بالیو


کلیسای لاساگرادا فامیلیا: ۲.۴ کیلومتر
خانه عجیب کاسا میلا: ۵۰۰ متر
پارک گوئل: ۴ کیلومتر
ورزشگاه کمپ نوئو: ۴.۵ کیلومتر
ساحل بارسلونا: ۳.۵ کیلومتر
موزه هنر ملی کاتالونیا: ۶۰ متر

رستوران های نزدیک به کازا بالیو


رستوران مومنتز: ۱۵۰ متر
رستوران ناسیونال: ۳۰۰ متر
رستوران لازارت: ۴۰۰ متر
رستوران اوریا: ۵۵۰ متر

هتل های نزدیک به کازا بالیو


هتل مونومنت: ۳۵۰ متر
هتل سیتی سنتر بارسلونا: ۴۵۰ متر
هتل رنسانس بارسلونا: ۶۰۰ متر
هتل سنتر بارسلونا: ۹۰۰ متر
هتل آکسل بارسلونا: ۱ کیلومتر
هتل جاز: ۱ کیلومتر
هتل بزرگ بارسلونا: ۱ کیلومتر
هتل رجینا: ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است