search
menu

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

[ پنهان کردن ]
ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا
چرا بازدید از ورزشگاه نیوکمپ پیشنهاد می شود؟
تاریخچه
معماری ورزشگاه نیوکمپ
نیوکمپ ورزشگاهی فراتر از زمین فوتبال
موزه ورزشگاه نیوکمپ
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه ورزشگاه نیوکمپ چه قدر است؟
چگونه به ورزشگاه نیوکمپ برویم؟
در نزدیکی ورزشگاه نیوکمپ از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی ورزشگاه نیوکمپ برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به ورزشگاه نیوکمپ هستند؟

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا


فوتبالی باشید یا نه فرقی ندارد، نیوکمپ اسمی است که حتما به گوشتان می خورد. میدان نبردی که خانه آبی اناری های بارسلونا است و هر رقیبی که جرات پا گذاشتن در این میدان را داشته باشد باید خود را برای مبارزه ای سخت آماده کند.

چرا بازدید از ورزشگاه نیوکمپ پیشنهاد می شود؟


سومین ورزشگاه بزرگ دنیا است
بسیاری از رویدادهای ملی و بین المللی فوتبال در آن برگزار شده
خانه غول های آّبی اناری است
ورزشگاهی هوشمند است که مشابه اش را نخواهید یافت
ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

تاریخچه


قبل از اینکه به سراغ ورزشگاه نیوکمپ برویم بد نیست کمی از کاتالان ها و ورزشگاه های قبلی کاتالان ها بگوییم. در سال های اولیه تاسیس تیم بارسلونا، این تیم زمین های مختلفی را برای تمرین و مسابقه انتخاب می کرد تا اینکه در نهایت زمینی در لاکورت را انتخاب کرد. ورزشگاه لاکورت در سال ۱۹۲۲ افتتاح شد اما این ورزشگاه پاسخگوی طرفداران روز افزون بارسا نبود وچندین بار بازسازی شد تا ظرفیت بیشتری پیدا کند با این حال این تغییرات هم چاره ساز نبود و درنتجه جرقه های احداث ورزشگاهی جدید زده شد. در هجدهم فوریه سال ۱۹۵۴ ، رئیس جدید باشگاه بارسلونا دستور ساخت ورزشگاه جدید این تیم را صادر کرد و چند سال بعد، در ۲۴ سپتامبر ۱۹۵۷ ورزشگاه نیوکمپ با ظرفیت ۹۳.۰۵۳ نفر افتتاح شد. این ورزشگاه فعالیت رسمی خود را از بیست و چهارم سپتامبر ۱۹۵۷ با برگزاری مسابقه ای بین بارسلونا و گلچینی از بازیکنان شهر ورشو لهستان آغاز کرد. بارسا این مسابقه را با نتیجه ۴ بر دو برد. اتفاق جالب این مسابقه موج مکزیکی در بین دو نیمه و آزاد کردن ۱۰.۰۰۰کبوتر بود.
ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

معماری ورزشگاه نیوکمپ


ورزشگاه نیوکمپ در سال ۱۹۵۷ با ظرفیت ۹۳.۰۵۳ نفر افتتاح شد.طرح این ورزشگاه بزرگ را معماری اسپانیایی به نام فرانسیسک میتیانس انجام داد. گرچه این ورزشگاه نسبت به ورزشگاه ها ی قبلی بارسلونا بهتر بود اما با این حال نیاز به بازسازی، افزایش ظرفیت، بالا بردن امکانات و به روزتر شدن در آن حس می شد. این دلایل از یک سو و شرایط فیفا از سویی دیگر کافی بود تا مسئولان آستین ها را بالا زده و طراحی جدیدی برای نیوکمپ اجرا کنند. باشگاه بارسلونا پس از اجرای یک مسابقه طراحی بین المللی برای استادیوم، در ۸ مارس ۲۰۱۶ شرکت معماری نیکن سکی Nikken Sekkei و استودیو معماری پاسکال آئوسیو را به عنوان دو پیمانکار پروژه نوسازی نیوکمپ انتخاب کرد. این دو شرکت وظیفه دارند تا در عین حفظ بنای و طراحی اولیه نوکمپ ظرفیت ها و امکانات در نظرگرفته شده را به آن اضافه کنند.
انتظار می رود پروژه نیوکمپ جدید که در سال ۲۰۱۷ کلید خورد، در تابستان ۲۰۲۱ به پایان رسیده و تا زمستان ۲۰۲۱ از آن رونمایی شود. ویژگی هایی که قرار است در نیوکمپ جدید ایجاد شود عبارتند از:
ایجاد سایبانی بزرگ برای استادیوم فعلی (به نحوی که تمام صندلی ها زیر سایبان قرار بگیرند)، افزایش ظرفیت جایگاه ها تا ۱۰۵۰۰۰ نفر، ایجاد فاصله ای مناسب بین صندلی های تماشاگران برای افزایش راحتی آن ها، ایجاد مسیری ویژه برای معلولین، افزایش شیب صندلی ها به سمت زمین بازی برای ایجاد دیدی بهتر از مسابقه، مجهز شدن تمامی صندلی ها به مانیتور اصلاح و بهبود دسترسی به طبقات مختلف ورزشگاه، اصلاح، بهبود، توسعه و ایجاد فضای بیشتر در راه پله ها و راهروها و افزایش باجه های بلیط فروشی.
ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا
در کنار این ویژگی ها برخی ویژگی های هوشمند هم به نوکمپ اضافه خواهد شد. مانند: ایجاد امکاناتی جهت صرفه جویی انرژی و در نتیجه اخذ گواهینامه های کیفیت و استاندارد، افزایش امنیت تماشاگران با جدا کردن ورودی های تماشاگران دو تیم، ساخت پارکینگ زیرزمینی و فضایی بزرگ در خارج از ورزشگاه، ایجاد امکانات و خدماتی برای تماشاگرانی که دچار اختلالات شنوایی و بینایی هستند. گرچه تمامی این امکانات و خدمات شگفت انگیز اند اما شاهکار نیوکمپ جدید، سقف هوشمند آن است. این سقف به وسیله پنل های خورشیدی، انرژی خورشید را ذخیره کرده و از آن برای تامین روشنایی ورزشگاه استفاده می کند. این سقف هوشمند همچنین آب باران را در منبعی ذخیره کرده و از آن برای آبیاری زمین چمن ورزشگاه استفاده خواهد کرد.

نیوکمپ ورزشگاهی فراتر از زمین فوتبال


نیوکمپ تنها در زمین فوتبال خلاصه نمی شود. این ورزشگاه بخش های مختلفی هم دارد. مانند پالائو بلوگرانا که استادیوم چند منظوره نیوکمپ است که در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد و از آن برای بازی های بسکتبال، هندبال، فوتسال و هاکی استفاده می شود. دیگر سالن های نیوکمپ عبارتند اززمین فوتبال اختصاصی برای بانوان بارسا و تیم ب بارسا و زمین هاکی روی یخ.
ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا

موزه ورزشگاه نیوکمپ


جاهای دیدنی بارسلونا بسیار است اما از این میان موزه نیوکمپ از موزه هایی است که هر فرد فوتبالی و هوادار بارسلونا باید از آن بازدید کند. موزه نیوکمپ شما را به پشت صحنه تیم بارسلونا برده و شما را عضوی از تیم خواهد کرد. موزه نیوکمپ بخش های مختلفی دارد. در بخشی از آن جواز و افتخارات باشگاه قرار دارد. در بخشی دیگر محصولات تولیدی باشگاه به فروش می رسد که هر بارسایی باید از آن خرید کند. در قسمتی دیگر راهروی عکس ها است که می توانید در این قسمت با بازیکنان( ماکت بازیکنان) بارسا عکس بگیرید. صبر کنید! موزه نیوکمپ به همین جا ختم نشده و می توانید در این موزه به دروازه بان رباتی کل بزنید و یا با عینک واقعیت مجازی پا زمین مسابقه گذاشته و در کنار بازیکنان حضور داشته باشید. پس اگر می‌خواهید بلیط هواپیما بارسلونا رو خریداری کنید پیشنهاد می‌کنیم به عنوان دوستدار فوتبال حتما سری به این ورزشگاه و موزه آن بزنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه ورزشگاه نیوکمپ چه قدر است؟


موزه ورزشگاه نیوکمپ همه روزه به جز روزهای مسابقه و یا تمرین تیم، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸:۳۰ عصر فعال است و بازدید از آن نیازمند رزرو قبلی و صرف هزینه است. مدت زمان تور موزه ورزشگاه نیوکمپ ۱ تا ۱:۳۰ ساعت در نظر گرفته شده است.

چگونه به ورزشگاه نیوکمپ برویم؟


نیوکمپ در منطقه لاکورت، در غرب بارسلونا قرار دارد. برای رفتن به نیوکمپ می توانید از خطوط ۳ و ۵ مترو استفاده کنید. از تاکسی های خیابان Joan XXIII هم می توانید برای رفتن به نیو کمپ استفاده کنید. اگر در روز مسابقه به نیوکمپ می روید، بهتر است حدود 1 تا دو ساعت زود حرکت کرده و از خطوط مترو استفاده کنید.

در نزدیکی ورزشگاه نیوکمپ از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


عمارت پاویون گوئل: ۱.۹ کیلومتر
میدان اسپانیا: ۵.۴ کیلومتر
کاسا توماس وندروال: ۱.۵ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی ورزشگاه نیوکمپ برای اقامت وجود دارد؟


هتل ان اچ کالکشن بارسلونا کنستانزا: ۲ کیلومتر
هتل ان اچ سانتس بارسلونا: ۲.۳ کیلومتر
هتل سوفیا بارسلونا: ۶۵۰ متر
هتل ان اچ استادیو بارسلونا: ۱.۷ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به ورزشگاه نیوکمپ هستند؟


کارگوز کافه: ۱.۸ کیلومتر
رستوران فوتبالاریوم بارسلونا: ۱.۲ کیلومتر
دی آنجلس: ۱ کیلومتر
رستوران لانوئوا مارکوس: ۷۰۰ متر
رستوران تریتون بارسلونا: ۲.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است