search
menu

باغ وحش بارسلونا

[ پنهان کردن ]
باغ وحش بارسلونا
چرا بازدید از باغ وحش بارسلونا پیشنهاد می شود؟
درباره باغ وحش
در باغ وحش بارسلونا از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
در باغ بارسلونا چه تفریح ها و سرگرمی هایی می توان داشت؟
امکانات باغ وحش بارسلونا
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ وحش بارسلونا چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از باغ وحش بارسلونا چه زمانی است؟
چگونه به باغ وحش بارسلونا برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی باغ وحش بارسلونا برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ وحش بارسلونا هستند؟

باغ وحش بارسلونا


بارسلونا به غیر از اقلیم دوست داشتنی، سواحل دیدنی، کوه های سرسبز و بناهای تاریخی و فرهنگی اش خانه یکی از معروف ترین باغ وحش های دنیاست. اگر در بارسلونا به سر می برید یا فعلا در مرحله رزرو بلیط هواپیما بارسلونا هستید، برای اینکه یک روز به یادماندنی را به همراه خانواده خود در بارسلونا بگذرانید به یکی از جذاب ترین ماجراجویی های این شهر یعنی گشت و گذار در این باغ وحش بروید. این باغ وحش یکی از قدیمی ترین باغ وحش های جهان به شمار می رود و هر گردشگری را با هر سن و سالی جذب خود می کند. اینجا علاوه بر اینکه زیستگاه هزاران گونه حیوانات، پرندگان، حشرات، خزندگان، پستانداران و ماهی هاست، محل زندگی اولین گوریل زال دنیاست و امکانات و تسهیلات مدرنی مثل رستوران های متعدد و همچنین اولین دلفیناریوم اروپا را در خود جای داده است.
باغ وحش بارسلونا

چرا بازدید از باغ وحش بارسلونا پیشنهاد می شود؟


برخلاف بیش تر باغ وحش های دنیا، اینجا حیوانات غمگین نیستند و به خوبی از آن ها مراقبت می شود.
عشق به طبیعت در این باغ وحش زنده می شود چون زیستگاه ۵۵۰۰ حیوان از ۴۰۰ گونه مختلف و بیش از ۱۳۰۰ درخت و ۳۳۰ نوع گیاه است.
اینجا یکی از بزرگ ترین باغ وحش های دنیا به شمار می آید.
در این باغ وحش تفریح ها و سرگرمی های زیادی برای کودکان و بزرگسالان تدارک دیده شده است.

درباره باغ وحش


باغ وحش بارسلونا از سال ۱۸۹۲ در پارک د لا سیتادلا آشیانه کرده است، این پارک از زمان نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۸ شهرتی برای خود دست و پا کرده بود و بعد از گذشت بیش از ۱۳۰ سال هنوز هم پاتوق اهالی شهر و گردشگران آن است. البته در یک قرن گذشته بارها به وسعت این باغ وحش افزوده شده و در حال حاضر بیش از ۱۴ هکتار از پارک دلا سیتادلا را فرا گرفته است. Barcelona Zoo در کناری دیدنی های خود، برنامه های آموزشی متعددی را برای کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد تا درک آن ها از حیات وحش را عمیق تر سازد.
باغ وحش بارسلونا

در باغ وحش بارسلونا از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


بخش های مختلف باغ وحش بارسلونا


این باغ وحش بزرگ متشکل از ۱۱ بخش مختلف است که با فناوری های به روزی ساخته شده اند و سکوهای تماشایی با چشم اندازهای وسیع و نفس گیر در قسمت های مختلف آن تعبیه شده است.
سرزمین اژدها ها (Land of Dragons)
نام این بخش برگرفته از اژدهاهای کومودو است و در این بخش ۵ گونه از این حیوانات بومی آسیایی نگه داری می شوند که زیستگاه بومی آن ها با استفاده از شیوه های مدرن بازسازی شده است و تجربه منحصر به فردی برای بازدیدکنندگان رقم می زند. شاید تا به حال هیچ جای دنیا حیواناتی نظیر گوزن فریادکش، روباه پرنده لیل، کبوتر نیکوبار و فنچ نرگسی ندیده باشید، در این بخش از باغ وحش بارسلونا چنین گونه های خاصی نیز نگه داری می شوند.
نمایشگاه جانوارن خشکی (Terrarium)
این بخش، خانه خزندگان باغ وحش بارسلوناست و بی نظیرترین مجموعه دوزیستان و خزندگان کل اروپا به حساب می آید؛ از مارمولک های کوچک، بچه لاک پشت های زمینی، قورباغه های زهرآگین و ایگواناها گرفته تا تمساح های کیمن. در این بخش تالاب های مختلفی وجود دارند که محل زندگی کروکودیل های سیامی هستند و این تالاب ها با پل های چوبی به هم وصل شده اند و بازدیدکنندگان از روی این پل ها به تماشای آن ها می نشینند.
خانه پرندگان (Aviarium)
در این بخش اکوسیستم جنگل های آمریکایی، آفریقایی و آسیایی طراحی و ساخته شده و تبدیل به زیستگاه بیش از ۷۰ گونه مختلف از پرندگان شده است؛ در این بخش می توانید پرندگانی مثل خروس کولی مسلح، حواصیل سبز، بوتیمارهای کوچک و گونه های نادری از پرندگان را مشاهده کنید.
باغ وحش بارسلونا
مزرعه (Farm)
به بخش مورد علاقه کودکان می رسیم، اینجا خانه بزها، گاوها، خوک، اسب، پونی ها و بقیه حیوانات اهلی است و کودکان می توانند با بازی با این حیوانات و غذا دادن به آن ها سرگرم شوند. یکی از گونه های در حال انقراض یعنی الاغ کاتالانی نیز در این بخش زندگی می کند.
قلمرو گوریل ها (Gorillas area)
حتما شنیده اید که می گویند گوریل ها بزرگ ترین میمون های شبیه به انسان هستند. باید این حیوانات باهوش را از نزدیک ببینید تا به صحت این موضوع پی ببرید. ببینید که چگونه احساسات، حرکات فیزیکی و کارهای ذهنی آن ها به رفتارهای انسان نزدیک است. البته بازدید از این بخش بیش تر به خاطر دیدن «اسنوفلیک» گوریل زال است که به عنوان نماد و نشانه باغ وحش بارسلونا و شهر شناخته می شود.
بخش نگهداری پریمات ها (Primates gallery)
در این بخش از باغ وحش بارسلونا معابر و دیوارهای شیشه ای تعبیه شده تا بازدیدکنندگان به راحتی بازیگوشی ها و بالا و پایین پریدن انواع مختلف میمون ها از روی طناب و یا میوه خوردن آن ها را تماشا کنند؛ میمون دی برازا، میمون های پوزه سفید، میمون سرخ، میمون بربری و دیگر پریمات ها را در این بخش می بینید.
بخش نگهداری بوزینه ها (Marmosets gallery)
کوچک ترین پریمات ها نیز در بخش دیگری از باغ وحش زندگی می کنند که یکی از آن ها میمون های تی تی آمریکای جنوبی است. بیش تر بازدیدکنندگان از دیدن این میمون های ریزه میزه به وجد می آیند. حدود ۷ گونه مختلف از میمون های تی تی در این بخش نگهداری می شوند.
بخش پالمرال (Palmeral)
دقیقا در ورودی باغ وحش بارسلونا، باغ زیبایی وجود دارد که برای گشت زنی و قدم زدن بسیار مناسب است. در قسمت های مختلف این باغ ۱۳ لانه قفس مانند بزرگ قرار گرفته که گونه های مختلفی از پرندگان مثل کاکاتوی تریتون، مکائو سینه سرخ، مکائو سنبلی، مکائو سبز، سیاه و سرخ و طوطی های طلایی در آن ها نگهداری می شوند و در طول گشت زدن می توانید این گونه های زیبا و نادر را تماشا کنید.
باغ وحش بارسلونا
بخش آکواراما (Aquarama)
یکی از زیباترین و جذاب ترین بخش های باغ وحش بارسلونا برای کسانی که با خرید بلیط هواپیما به این شهرسفر می‌کنند، همین آکوارامای آن است؛ جایی که می توانید بازیگوشی های شیرهای دریایی را از نزدیک ببینید و بعد از آن به آکواریوم های متعددش سربزنید تا زیستگاه ماهی های دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس را تماشا کنید.
گنبد فلایت (Flight Dome)
این بخش یک گنبد بیضی شکل بزرگی است با چمنزارها، پوشش های گیاهی متفاوت و قسمت های آبی که از آن جا می توان گونه های مختلف پرندگانی را که در مرداب زندگی می کنند، تماشا کرد.
باغ تنوع زیستی (Garden of biodiversity)
اگر به دنبال دنج ترین مکان باغ وحش بارسلونا باشید به باغ بیودایورسیتی آن سر بزنید که دریاچه کوچک و زیبایی در آن قرار دارد و این دریاچه با گیاهان متنوعی احاطه شده است. در این بخش انحصاری، فقط حیوانات بومی بارسلونا زندگی می کنند.

در باغ بارسلونا چه تفریح ها و سرگرمی هایی می توان داشت؟


باغ وحش بارسلونا برنامه های تفریحی متعددی را برای آخر هفته ها و روزهای تعطیل تدارک دیده است. بیش تر این برنامه های تفریحی هیچ هزینه ای را برای بازدیدکنندگان در برندارند، حتی برخی از آن ها در تمام طول سال برگزار می شوند. تعدادی از این برنامه ها نیز هفته به هفته عوض می شوند و برای اطلاع از زمان دقیق آن ها باید اپلیکیشن باغ وحش بارسلونا را نصب و برنامه هفتگی را چک کنید.
غذا دادن به پنگوئن ها
یکی از تفریح های مورد علاقه بازدیدکنندگان همین غذا دادن به پنگوئن هاست که امکان شرکت در آن در تمام ایام سال وجود دارد. البته در ساعت های خاصی نگهبانان باغ وحش (قسمت پرندگان) با سبدهایی مملو از ماهی به سراغ این موجودات بسیار اجتماعی می روند. حیواناتی دیگر مثل مرغ دریایی، گاوچرانک، حواصیل کوچک و پرندگان مختلف نیز به این مراسم غذاخوری ملحق می شوند.
قصه گویی
اگر به میدان بانوی چتر یا “Lady of the Umbrella” باغ وحش بروید به محل برگزاری قصه گویی هایی در مورد حیوانات می رسید که حیوانات نقش قهرمانان این داستان ها را به عهده دارند. این قصه گویی حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد و از ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر شروع می شود. البته ممکن است گاهی اوقات به علت کم بودن تعداد نفرات شرکت کننده با کمی تاخیر برگزار شود.
آشنایی با گذران زندگی بچه میمون ها و پرندگان
در فصل های بهار و تابستان که بچه های انواع حیوانات باغ وحش به دنیا می آیند کارگاهی برگزار می شود که افراد ۵ تا ۱۶ ساله می توانند در آن شرکت کنند و با نحوه لانه سازی یا پناهگاه سازی حیوانات و حتی با نحوه تولد آن ها آشنا شوند. این کارگاه از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر یا ۴:۳۰ بعد از ظهر برگزار می شود که اگر تایم دوم را انتخاب کنید با وعده ناهار از شما پذیرایی می شود.
تماشای دلفین ها
هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲ بعد از ظهر و از ساعت ۳ تا ۵ بعد از ظهر نوبت به حرکات نمایشی دلفین ها می رسد که به همراه مربی خود به روی صحنه استخر می آیند و دل از تماشاگران خود می ربایند. اینجا می توانید با زندگی دلفین ها، نوع تغذیه آن ها، ویژگی های این موجودات دوست داشتنی و نحوه حفاظت از گونه های آن ها آشنا شوید.
سرگرمی هایی که رایگان نیستند
هر ماه در یکی از روزهای یک شنبه بازدیدکنندگان می توانند به همراه خانواده در برنامه کشف اسرار باغ وحش شرکت کنند یا هر دو هفته یک بار کودکان به بازی ماجراجویی های شنبه ملحق شوند و در کنار هم لحظات خوشی را داشته باشند.
باغ وحش بارسلونا

امکانات باغ وحش بارسلونا


در صورتی که تمایل نداشته باشید کیف یا وسایل سنگین خود را در طول بازدید به دوش بکشید می توانید این وسایل را داخل کمدهای فایلی باغ وحش بگذارید. نگران خورد و خورک خود نباشید چون در گوشه و کنار این باغ وحش تعداد زیادی کافه، رستوران و بوفه وجود دارند. از دیگر امکانات باغ وحش می توان به مغازه های سوغاتی فروشی در کنار خروجی باغ وحش و تجهیزات کمک های اولیه برای موارد اورژانسی، زمین بازی کودکان، مکانی برای پیک نیک و جای پارک دوچرخه اشاره کرد. با نصب اپلیکیشن باغ وحش می توانید از مکان این تسهیلات، سرویس های بهداشتی و برنامه های روزانه باغ وحش باخبر شوید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ وحش بارسلونا چه قدر است؟


شهرت و محبوبیت این جاذبه در بین گردشگران و به خصوص خانواده ها باعث شده که جمعیت زیادی آخر هفته ها و روزهای تعطیل به این باغ وحش بیایند و صف های خرید بلیط ورودی بسیار طولانی شوند، برای همین بهتر است بازدید خود را به باقی روزهای هفته موکول کنید و مخصوصا اوایل صبح که هوا خنک تر و جمعیت کمتر است در آنجا حضور یابید. البته بلیط های ورودی را می توانید به صورت آنلاین خریداری کنید. مدت زمان بازدید از باغ وحش نیز بیش تر به میزان علاقه شما به حیوانات بستگی دارد ولی حداقل ۲ تا ۳ ساعت زمان می برد.
باغ وحش بارسلونا

فصل مناسب برای بازدید از باغ وحش بارسلونا چه زمانی است؟


باغ وحش بارسلونا هر روز سال باز است ولی بهترین فصل بازدید از آن بهار و پاییز است که هوا چندان گرم نیست و داخل باغ وحش جمعیت کمی حضور دارند. ماه های پربازدید باغ وحش یا به اصطلاح «های سیزن» آن ماه های جولای و آگوست است و در صورتی که در این بازه زمانی بلیط هواپیما بارسلونا خریدید باید صبح خیلی زود به این باغ وحش بروید.

چگونه به باغ وحش بارسلونا برویم؟


هر جایی از منطقه قدیمی شهر باشید می توانید پیاده به این باغ وحش بروید یا از طریق وسایل نقلیه عمومی مثل خط متروی شماره ۴ به ایستگاه ویلا اولمپیکا و خط شماره یک به ایستگاه طاق پیروزی بارسلون بروید. ایستگاه تراموای سیتادلا و اولمپیکا نیز در نزدیکی باغ وحش هستند، حتی اتوبوس های خطوط ۳۶، ۳۹، ۴۰، ۵۱، ۹۲، B20، B25، H14، H16، V21 و V27 نیز در ایستگاه باغ وحش بارسلونا توقف دارند. ضمن اینکه از ورودی پارک دلا سیتادلا تا باغ وحش تنها ۲ دقیقه پیاده روی است.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


موزه شکلات بارسلونا: ۹۵۰ متر
طاق پیروزی بارسلون: ۱ کیلومتر
موزه پیکاسو:‌ ۱ کیلومتر
موزه تاریخ کاتالونیا: ۱.۲ کیلومتر
کاخ موسیقی کاتالان: ۱.۴ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی باغ وحش بارسلونا برای اقامت وجود دارند؟


هتل بورن د لوکس: ۶۰۰ متر
هتل پارک: ۷۰۰ متر
متل وان بارسلونا: ۸۵۰ متر
هاستل ANT: ۱ کیلومتر
هتل کاتالونیا بورن: ۱.۲ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ وحش بارسلونا هستند؟


رستوران آسیایی ایکیبانا بورن: ۶۰۰ متر
رستوران لپارادتا بورن: ۷۰۰ متر
رستوران رینکون گالیسیا: ۱ کیلومتر
رستوران کازا لولی بارسلونا: ۱.۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است