search
menu

راهنمای سفر به بارسلونا | صفر تا صد سفر به بارسلونا

[ پنهان کردن ]
معرفی شهر بارسلونا
دانستنی های کاربردی
شماره های ضروری
عبارات ضروری
راه های دسترسی به بارسلونا
راه های دسترسی از فرودگاه بارسلونا به مرکز شهر
دیدنی های معروف بارسلونا
حمل و نقل عمومی بارسلونا
سیمکارت های اسپانیا
غذاهای معروف اسپانیا
جشنواره‌ ها و فستیوال‌ ها
وضعیت امنیت در بارسلونا
راهنمای سفر به بارسلونا
بارسلونا شهری بزرگ و هیجان‌انگیز است که سالانه گردشگران بسیاری را به خودش می‌خواند. مسافرانی که با تورهای بارسلونا و یا بلیط هواپیما خود را به این شهر ساحلی می‌رسانند. اگر شما هم جزوی از این مسافران هستید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از بستن بار و بندیل سفر ابتدا راهنمای سفر به بارسلونا را بخوانید و با صفر تا صد سفر به آن آشنا شوید.

معرفی شهر بارسلونا


بارسلونا یکی از مقاصدی است که باید در اسپانیا از آن بازدید کنید. شهر ساحلی زیبایی که با انبوهی از ساختمان‌هایی با معماری شگفت انگیز و دیدنی‌های جذاب در انتظار شماست. مقصدی که یک ترکیب تمام عیار از انواع خوش گذرانی‌ها محسوب می‌شود. بارسلونا یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی اروپا به شمار می‌رود و بسیاری به قصد گذران روزهای داغ تابستان در کنار سواحل جذابش راهی این شهر می‌شوند.
بد نیست بدانید بارسلونا مرکز کاتالونیا (یکی از هشت مناطق خودمختار اسپانیا) است و دومین شهر بزرگ این کشور به شمار می‌رود. وسعت بارسلونا در حدود ۱۰۳ کیلومتر مربع ارزیابی می‌شود و جمعیت ساکن در آن را حدود ۱.۶ میلیون نفر تخمین می‌زنند.
راهنمای سفر به بارسلونا | صفر تا صد سفر به بارسلونا

دانستنی های کاربردی


• ویزا: می‌خواهد
• واحد پول: یورو (EUR)
• زمان محلی: GMT+2
• زبان رسمی: اسپانیایی
• دین اغلب مردم: مسیحیت
• بهترین فصل سفر: بهار و پاییز
• سبک دیدنی‌ها و تفریحات: تاریخی، معماری، تفریحات آبی، تفریحات شبانه، خوشمزه گردی
• نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت
• سوغاتی‌ها: ظروف دست ساز سرامیکی، پنیر، سس کاتالان، زیورآلات، پوشاک، کفش، مجسمه‌های چینی و ...
• بهترین جا برای اقامت: محله‌های مرکز شهر مانند بری گوتیک، ال بورن، اکسامپل و سانت آنتونی، محله پابلو نو اند ویلا المپیا در نزدیکی ساحل

شماره های ضروری


• کد تلفن اسپانیا: ۳۴+
• کد تلفن بارسلونا: ۹۳
• شماره پلیس، آتش‌نشانی و آمبولانس: ۱۱۲

عبارات ضروری


راهنمای سفر به بارسلونا | صفر تا صد سفر به بارسلونا

راه های دسترسی به بارسلونا


برای سفر به بارسلونا کافیست بلیط هواپیمای تهران بارسلونا را بخرید. برای این کار بلیط هواپیمای سفرمارکت با تنوع و هزینه مناسب پیشنهاد خوبی برای شماست.

راه های دسترسی از فرودگاه بارسلونا به مرکز شهر


فرودگاه بارسلونا ال پرات، تنها فرودگاه این شهر است که پذیرای پروازهای بین المللی و اسپانیایی است. این فرودگاه در ۱۲ کیلومتری از مرکز بارسلونا قرار دارد و برای دسترسی به شهر می‌توانید از مترو، قطار، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.
قطار: یکی از راه‌های سریع و ارزان، استفاده از خط R2 قطار حومه بارسلوناست که از ترمینال دوم فرودگاه به سوی مرکز شهر حرکت می‌کند. این قطار هر ۳۰ دقیقه حرکت دارد و حدود ۱۸ دقیقه در راه است. بسته به مسافتی که طی می‌کنید کرایه قطار حومه بین ۲.۴ تا ۶.۹ یورو خواهد شد.
مترو: با استفاده از خط ۹ بارسلونا می‌توانید از هر دو ترمینال فرودگاه تا مرکز شهر بروید. کرایه مترو برای مسیر یک طرفه ۴.۵ یورو خواهد شد.
اتوبوس: در وسایل حمل و نقل عمومی اتوبوس‌های Aerobús نیز برای دسترسی به مرکز شهر گزینه سریعی محسوب می‌شوند. کرایه این اتوبوس‌ها ۵.۹ یورو است.
تاکسی: رو به روی ترمینال‌های ۱ و ۲ می‌توانید جایگاه تاکسی‌های فرودگاه را ببینید. کرایه حدودی این تاکسی‌ها از فرودگاه تا مرکز شهر بارسلونا بین ۲۵ تا ۳۰ یورو است.
راهنمای سفر به بارسلونا | صفر تا صد سفر به بارسلونا

دیدنی های معروف بارسلونا


وقتی سفر به بارسلونا را انتخاب می‌کنید، انبوهی از دیدنی‌ها و تفریحات در انتظار شماست. پس بهتر است با بهترین‌ها آشنا باشید تا انتخاب برای شما آسان‌تر شود.
کلیسای ساگرادا فامیلیا: قطعا اولین جایی که باید از آن بازدید کنید، کلیسای زیبا و منحصر به فرد ساگرادا فامیلیاست. وقتی به این کلیسا برسید متوجه خواهید شد که با یک کلیسای عادی طرف نیستید و معماری خارق العاده آن توجه شما را جلب می‌کند. این کلیسای کاتولیک مرتفع ترین سازه مذهبی در دنیا به شمار می‌رود. جالب است بدانید که ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا از سال ۱۸۸۲ میلادی آغاز شده است و ساخت آن هنوز هم ادامه دارد! مسئولان تخمین زده اند این پروژه وسیع بالاخره در سال ۲۰۲۶ به سرانجام خواهد رسید.
راهنمای سفر به بارسلونا | صفر تا صد سفر به بارسلونا
محله گوتیک: محله گوتیک که در مرکز بارسلونا قرار دارد، یکی از بخش‌های تاریخی و جذاب شهر به شمار می‌رود. کوچه و پس کوچه‌های باریک و سنگ فرش شده که از میان خانه‌هایی با شمایل قرون وسطایی، رستوران‌ها و کافه‌های کتالانی گذر می‌کند. مغازه‌های صنایع دستی چرم و زیورآلات، غرفه‌های گل و غذاهای خیابانی از جذابیت‌های این محله هستند.
ساختمان کازا بالیو: اگر از دیدن کلیسای ساگرادا فامیلیا ذوق زده شدید، حتما بازدید از کازا بالیو را هم در لیست‌تان قرار دهید. معمار این ساختمان و ساگرادا فامیلیا آنتونی گائودی است و هر دو از طرح، نقشه و شمایل متفاوتی بهره‌مند‌ اند. این ساختمان که با نام خانه استخوان‌ها هم شناخته می‌شود، 5 طبقه است و در خود موزه‌ای را به نمایش گذاشته است.
خیابان لا رامبلا: لا رامبلا یکی از مشهورترین خیابان‌های بارسلوناست که در دل محله گوتیک جا خوش کرده است. این خیابان، که از دو سو با نواری از درختان احاطه شده است، طولی برابر با ۱.۲ کیلومتر دارد و معمولا پر از توریست و گردشگر است. می‌شود گفت علاقه گردشگران به این خیابان به حال و هوای پر جنب و جوش، کافه‌های جذاب، مغازه‌های صنایع دستی، روز بازارهای محلی و هنرمندان خیابانی‌اش برمی‌گردد.
کاخ موسیقی کاتالان: کاخ موسیقی کاتالان یک سالن کنسرت بسیار زیباست که به سبب تزئینات معماری، نقاشی های دیواری و طرح های رنگی‌اش شهرت دارد. روزها در این تالار اپرا از هیچ نور مصنوعی‌ای استفاده نمی‌شود.
کازا میلا: یکی دیگر از شاهکارهای معماری آنتونی گائودی است که با نام معدن سنگ هم شناخته می‌شود. این ساختمان زیبا در حال حاضر به روی عموم باز است و می‌توان از آن بازدید کرد. همچنین از کازا میلا به عنوان مکانی برای برگزاری نمایشگا‌ها، کنفرانس‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده می‌شود. همچنین می‌توان برای چد روزی در یکی از اتاق‌های این ساختمان اقامت کرد.
ورزشگاه نیوکمپ: مگر می‌شود این همه راه تا بارسلونا رفت و ورزشگاه نیوکمپ را ندید؟ پیشنهاد می‌کنیم حتا اگر اهل تماشای فوتبال هم نیستید، این یک بار را استثنا قائل شوید و خودتان را به تماشای یک بازی هیجان انگیز کاتالانی دعوت کنید.
پارک گوئل: پارک گوئل که در شمال شهر بارسلونا قرار دارد، یکی دیگر از کارهای خاص آقای گائودی، معمار شهیر اسپانیایی است. عناصر معماری جذاب و رنگین در کنار گل‌ها و گیاهان یک پارک متفاوت را در پیش روی شما قرار می‌دهند.
راهنمای سفر به بارسلونا | صفر تا صد سفر به بارسلونا

حمل و نقل عمومی بارسلونا


بارسلونا از حمل و نقل متنوع و خوبی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به وجود بلیت‌های متنوع شهری، مترو، اتوبوس، تراموا، قطارهای حومه و تاکسی اشاره کرد.
بلیت‌های شهری: از جمله بلیت‌‌های مناسب گردشگران بلیت‌های تک سفره، بلیت‌های ۲ تا ۵ روزه و بلیت‌های ۱۰ سفره هستند. بلیت‌های تک سفره ۲.۴ یورو، بلیت‌های ۲ تا ۵ روزه بین ۱۶ تا ۳۸ یورو و بلیت‌های ۱۰ سفره ۱۱.۳۵ یورو هستند. از این بلیت‌ها برای پرداخت تمام وسایل حمل و نقل شهری به جز تاکسی‌ها می‌توانید استفاده کنید.
مترو: مترو بهترین گزینه برای پشت سر گذاشتن ترافیک شهری است. متروی بارسلونا در مجموع ۱۲ خط و ۱۶۰ ایستگاه در نقاط مختلف شهر دارد و ایستگاه‌های آن با علامت M مشخص شده اند. ساعت کاری متروی بارسلونا از پنج صبح تا نیمه شب است.
اتوبوس: اتوبوس‌های شهری بارسلونا که با نام TMB شناخته می‌شوند در بیش از ۱۰۰ خط متفاوت رفت و آمد دارند. ساعت کاری اتوبوس‌های شهری از ۵ تا ۸ صبح آغاز می‌شوند و در ۱۰ تا ۱۱ شب به پایان می‌رسند.
تراموا: در حال حاضر دو شبکه تراموا و شش خط تراموا در بارسلونا وجود دارد. ساعت کاری ترامواها در روزهای تعطیل از ۵ صبح تا نیمه شب و در سایر روزها از ۵ صبح تا دو پس از نیمه شب است.
قطارهای حومه: قطارهای حومه بارسلونا برای دسترسی به شهرها و روستاهای اطراف کاربرد دارند.
تاکسی‌های عمومی: بسته به آن که چه زمانی از تاکسی‌های عمومی بارسلونا استفاده می‌کنید، با نرخ متفاوتی کرایه شما محاسبه می‌شود. برای سفرهای داخل شهر، هزینه ورودی ۲.۱۰ یورو است و بسته به زمان سواری به ازای هر ۱ کیلومتری چیزی در حدود ۱.۱۳ تا ۱.۳۰ یورو به کرایه اضافه می‌شود. برای سفرهای برون شهری ورودی تاکسی‌ها حدود ۶ یورو است و به ازای هر ۱ کیلومتر حدود ۰.۷ تا ۱.۴۰ یورو به هزینه افزوده می‌شود.
تاکسی‌های آنلاین: از تاکسیهای آنلاین بارسلونا می‌توان به هایلو (Hailo)، مای‌تاکسی (MyTaxi) و کبی‌فای (Cabify) اشاره کرد. خوب است بدانید از سال ۲۰۱۹ اوبر در شهر بارسلونا فعالیت ندارد.
راهنمای سفر به بارسلونا | صفر تا صد سفر به بارسلونا

سیمکارت های اسپانیا


اپراتورهای مختلف و زیادی هستند که در اروپا و کشور اسپانیا خدمات تماس و اینترنت همراه ارائه می‌دهند. از جمله بهترین‌های موجود در اسپانیا می‌توان به آرنج (Orange)، مووی‌استار (Movistar)، وودافون (Vodafone) و تری (Three) اشاره کرد. این اپراتورها شعب زیادی در سراسر شهر بارسلونا و البته فرودگاه شهر دارند. حتا می‌توانید سیم‌کارت موردنظر را از فروشگاه‌ها، مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها و کیوسک‌های شهر تهیه کنید. فراموش نکنید برای خرید سیمکارت حتما باید پاسپورت‌ همراه‌تان باشد. هزینه این سیم‌کارت‌های اعتباری با توجه به بسته‌های اینترنت و مکالمه، بین ۱۰ تا ۲۰ یورو خواهد بود.

غذاهای معروف اسپانیا


بارسلونا یکی از مقاصد جذاب برای شکم گردی محسوب می‌شود. بنابراین با سفر به این شهر خودتان را برای یک گردش حسابی در غذاها آماده کنید. از معروف‌ترین غذاهای این شهر می‌توان پائیا (غذایی برنجی با محصولات دریایی)، گازپاچو (نوعی سوپ سرد سبزیجات)، املت اسپانیایی یا تورتیلای اسپانیایی، پاپاس براواس (سیب زمینی سرخ شده با سس تند)، پیستو (خوراکی مشابه راتاتویی) و ... را نام برد. برای صرف دسر پیشنهاد می‌کنیم تورون، کرم کارامل و یا چورو سفارش دهید. چورو نوعی شیرینی مشابه بامیه است که با شکلات داغ سرو می‌شود.

جشنواره‌ ها و فستیوال‌ ها


سفر به بارسلونا موقعیت مناسبی است تا در یکی از فستیوال‌های معروف این خطه شرکت کنید. بارسلونا سالانه از انواع فستیوال‌های هنری و موسیقیایی بگیرید تا مسابقات مهم ورزشی را میزبانی می‌کند. کارناوال بارسلونا، مسابقه فرمول یک اسپانیا، فستیوال راک پریماورا، فستیوال موسیقی سونار، فستیوال هنری گرک، جشنواره فیلم گاندولس و ... از معروف‌ترین‌های بارسلونا هستند.
راهنمای سفر به بارسلونا | صفر تا صد سفر به بارسلونا

وضعیت امنیت در بارسلونا


بارسلونا از آن شهرهای توریستی و پر رفت و آمد است که آمار جیب بری و کیف زنی در آن اصلا پایین نیست. بنابراین لازم است در حین سفر به این شهر، حسابی حواستان به مال و اموال‌تان باشد تا مبادا خاطره بدی برای‌تان به جا بماند. خواندن و به یاد سپردن این نکته‌ها را از یاد نبرید:
• اگر با اتوبوس از فرودگاه به مرکز شهر می‌روید، چهار چشمی مواظب بار و چمدان‌های خود باشید.
• اگر کیف کوچکی برای وسایل‌تان همراه دارید، هیچ وقت آن را از خودتان دور نکنید. به طور مثال در رستوران، کیف را روی پای خود نگه دارید.
• در فروشگاه‌های بزرگ به هنگام خرید لباس و پرو آن‌ها، کیف پول و مدارک‌تان را هیچ جا رها نکنید و برای امنیت بیشتر آن را بین پاهای خود نگه دارید.
• برای شب گردی در شهر، تنها نروید و حتما از همراهی دوستان و آشنایان و یا حتا دیگر توریست‌ها بهره ببرید.
• در مکان‌های شلوغ مانند مترو نیز حسابی حواستان را جمع کنید.
• اگر می‌خواهید از دستگاه عابربانک پول برداشت کنید، بهتر است آن را در وسط روز انجام دهید تا انتهای روز. چرا که شب‌ها بهترین وقت برای سارقان و جیب‌برهاست.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است