search
menu

پارک سیتادلا بارسلونا

[ پنهان کردن ]
درباره پارک سیتادلا بارسلونا
چرا بازدید از پارک سیتادلا پیشنهاد می شود؟
تاریخچه پارک سیتادلا
دیدنی های پارک سیتادلا
تفریحات پارک سیتادلا
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک سیتادلا چقدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از پارک سیتادلا چه زمانی است؟
چگونه به پارک سیتادلا برویم؟
در نزدیکی پارک سیتادلا از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی پارک سیتادلا برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک سیتادلا هستند؟

درباره پارک سیتادلا بارسلونا


با وجود ۶ ساحل وسیع و درخشان در سطح شهر دیدنی بارسلونا، انصاف نیست که این شهر به دلیل عدم وجود جاذبه های طبیعی و فضای سبز کافی سرزنش گردد. در حقیقت پارک های بارسلونا شاید انگشت شمار باشند و از نظر کمیت کافی به نظر نرسند، اما از لحاظ کیفیت چنان زیبا و شگفت انگیزند که با برترین پارک های قاره اروپا رقابت می کنند. پارک سیتادلا، یکی از زیباترین پارک های بارسلوناست که نه تنها مساحت بسیار زیاد آن کمبود فضای سبز در این شهر را جبران کرده است، بلکه بخش های تفریحی متعدد و مختلف آن سبب شده است که سیتادلا به یکی از جاهای دیدنی بارسلونا که نزد همه از محبوبیت خاصی برخوردار است مبدل گردد.
پارک سیتادلا بارسلونا

چرا بازدید از پارک سیتادلا پیشنهاد می شود؟


با مساحتی بالغ بر ۲۸۰ هزار مترمربع، بزرگترین فضای سبز و شش های تنفسی شهر دیدنی بارسلونا محسوب می شود.
یکی از کهن ترین و زیباترین پارک های اسپانیا بشمار می رود.
از بخش های مختلفی نظیر باغ وحش و موزه علوم طبیعی تشکیل شده است.
برای پیاده گردی، پیک نیک و انجام فعالیت های ورزشی به خوبی بهینه شده است.
موسیقیدانان در هر گوشه و کنار این پارک به نواختن سازهای مختلف مشغولند و فضای بسیار دلنشینی را ایجاد کرده اند.
برای افرادی که تمایلی به بازدید از سواحل بارسلونا ندارند، جایگزین بسیار مناسبی است.

تاریخچه پارک سیتادلا


همان طور که پیش تر نیز ذکر گردید، سیتادلا از پارک های کهن و تاریخی شهر بارسلونا محسوب می شود و تاریخ احداث آن به زمانی بسیار دور در اوایل قرن هجدهم میلادی باز می گردد. اگر کتب تاریخی را در پی یافتن پیشینه این پارک ورق بزنید، به سال ۱۷۱۴ ، درست زمانی که شهر بارسلونا پس از ۱۳ ماه ایستادگی در مقابل محاصره همه جانبه لشکر شاه فیلیپ پنجم تسلیم شد، باز خواهید گشت.
شاه فیلیپ پس از تسخیر بارسلونا و برای اینکه بتواند سلطه خود را بر این شهر استحکام بخشد، تصمیم گرفت بزرگترین دژ دفاعی اروپا را در بارسلونا احداث کند. برای ساخت این دژ مستحکم که به ستاره شباهت داشت، بخش وسیعی از منطقه ریبرا تخریب گشت و سرانجام پس از چندین سال تلاش بی وقفه، دژی بسیار باشکوه و بزرگ در این شهر احداث گردید. اما طولی نکشید که این دژ نیز به سرنوشت دیگر سازه های تاریخی نفرت انگیزی که نماد ظلم و استبداد حکمرانان خود بودند، دچار شد و در سال های بین ۱۸۹۶ تا ۱۸۷۸ و درست پس از اینکه جنرال کاتالون مجبور به واگذاری آن به مردم شهر شد، بخش بسیاری از آن تخریب گشت.
پارک سیتادلا بارسلونا
فقط سه ساختمان این دژ از تخریب جان سالم بدر بردند: انبار مهمات، کلیسا و کاخ فرماندار؛ کاخی که بعدها به پارلمان کاتالان ها مبدل گشت. پروژه احداث فضای سبزی بزرگ در بارسلونا نخست در سال ۱۸۷۲ آغاز شد، اما روند آن به کندی پیش می رفت. در سال ۱۸۸۵ پس از آن که زمین این پارک برای نمایشگاه جهانی بارسلونا در نظر گرفته شد، سرعت روند توسعه پارک به شدت افزایش یافت و بسیاری از ساختمان های آن احیا و بازسازی شد و به شکل و شمایل باشکوه امروزی آن درآمد.

دیدنی های پارک سیتادلا


سیتادلا صرفا جاذبه ای طبیعی نیست، بلکه با داشتن بخش های متنوع و مختلفی نظیر موزه جانورشناسی و گیاه شناسی، یکی از دیدنی ترین مراکز تفریحی و تحقیقی بارسلونا بشمار می رود. در بخش جانورشناسی این پارک که مساحتی بالغ بر ۱۳ هکتار از وسعت سیتادلا را در برمی گیرد، حدود ۷۵۰۰ جانور از ۴۰۰ گونه مختلف در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفته است. اندکی دورتر از باغ وحش سیتادلا، ساختمان نئوکلاسیک موزه علوم طبیعی بارسلونا خودنمایی می کند؛ جایی که در آن کلکسیونی از گونه های مختلف گیاهی به نمایش عموم و علاقمندان به رشته گیاه شناسی گذارده شده است.
پارک سیتادلا بارسلونا
افزون بر معماری خیره کننده و فضای آرامش بخش آن، موزه علوم طبیعی بارسلونا از دکوراسیونی بسیار زیبا با تندیس هایی شگفت انگیز و دیدنی تشکیل شده است که با شکوه و زیبایی خود حیرت همگان را بر می انگیزد. البته این تندیس ها در دیگر نقاط مختلف پارک نیز گنجانده شده اند تا جلوه مسحور کننده مناظر سرسبز و تماشایی این پارک را بیش از پیش دلفریب و زیبا کنند. وجود آب نماهای خوش نقش و نگار، گل های رنگارنگ و برکه های زلالی که فضای رویایی و رمانتیک پارک را در خود منعکس می کنند، همگی دست به دست هم داده اند تا خوراک بصری چشمان بازدیدکنندگان و عاشقان طبیعت در این پارک فراهم گردد.

تفریحات پارک سیتادلا


پارک سیتادلا از فضایی چنان وسیع برخوردار است که شما را قادر می سازد تمامی فعالیت های ورزشی را در آن تجربه کنید. چه قصد داشته باشید در زمین بازی این پارک فوتبال بازی کنید و چه با پرتاب فریزبی خود را سرگرم کنید، فضای کافی برای انجام انواع و اقسام سرگرمی های گروهی و انفرادی را در این پارک خواهید داشت. دوچرخه سواری، پیاده گردی، پیک نیک و حتی قایق سواری از تفریحاتی است که با بازدید از این پارک می توانید تجربه کنید.
پارک سیتادلا بارسلونا

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک سیتادلا چقدر است؟


برای بازدید از کلیه بخش های پارک سیتادلا باید حداقل ۳ الی ۴ ساعت از وقت خود را به گشت و گذار در این پارک دیدنی اختصاص دهید. گفتنی است که برای لذت بردن از طبیعت زیبای این پارک نیازی به صرف هیچ هزینه ای ندارید، اما برای بازدید از بخش های مختلفی نظیر باغ وحش و یا موزه علوم طبیعی بارسلونا همانند خرید بلیط هواپیما بارسلونا باید هزینه‌ای پرداخت کنید.

فصل مناسب برای بازدید از پارک سیتادلا چه زمانی است؟


هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما در نطر داشته باشید اگر دوست دارید در بهترین شرایط آب و هوایی ممکن از پارک سیتادلا دیدن کنید و از طبیعت سرسبز بهاری آن لذت ببرید، ماه می تا ژوئن را برای بازدید از این مکان و سفر به بارسلونا برگزینید.

چگونه به پارک سیتادلا برویم؟


پارک سیتادلا در مرکز شهر بارسلونا واقع شده است و دسترسی به آن از طریق ایستگاهای متروی آرک دی تریموف (L1)، بارسلونتا L4)) و سیتادلا ویلا المپیکا (L4) در اندک زمانی امکان پذیر است.

در نزدیکی پارک سیتادلا از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


کلیسای سانتا ماریا دل مار: ۶۵۰ متر
طاق یپروزی بارسلون: ۷۰۰ متر
تندیس زرین ماهی بارسلونا: ۸۰۰ متر
موزه تاریخی شهر بارسلونا: ۹۵۰ متر
میدان سنت جامه: ۱.۱ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک سیتادلا برای اقامت وجود دارد؟


کی کی هتل پیکاسو: ۳۰۰ متر
هتل لا سیتادلا: ۳۵۰ متر
پارک هتل بارسلونا: ۵۰۰ متر
هتل سانتا مارتا: ۵۰۰ متر
هتل لایون: ۵۵۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک سیتادلا هستند؟


رستوران ال ژامپانیت: ۴۵۰ متر
کافه منسانا: ۵۰۰ متر
رستوران سیچوآن: ۵۵۰ متر
رستوران کازا لولیا: ۷۵۰ متر
رستوران میلک: ۱.۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است