search
menu

کاخ موسیقی کاتالان بارسلونا

[ پنهان کردن ]
درباره کاخ موسیقی کاتالان
چرا باید از کاخ موسیقی کاتالان بازدید کنیم؟
تاریخچه و معماری کاخ موسیقی کاتالانیا
بخش های مختلف کاخ موسیقی
بازدید از قصر موسیقی کاتالان
جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ موسیقی کاتالانیا
رستوران های نزدیک به کاخ موسیقی کاتالانیا
هتل های نزدیک به کاخ موسیقی کاتالانیا

درباره کاخ موسیقی کاتالان


کاخ موسیقی کاتالان یا Palau de la Música Catalana مهمترین و تاریخی‌ترین مرکز هنر موسیقی شهر بارسلونا و ایالت کاتالان در کشور اسپانیا است. اکنون کاخ موسیقی کاتالان یکی از جاذبه های گردشگری بارسلون شده است و گردشگران زیادی برای بازدید از زیبایی‌های معماری این مکان، به آن سر می‌زنند.

چرا باید از کاخ موسیقی کاتالان بازدید کنیم؟


در محله باری گوتیک شهر بارسلونا بناهای زیبایی از قرون وسطی به چشم می خورند که در میان آن ها در بخش شمالی این محله نیز کاخ موسیقی کاتالان خود نمایی می کند، همچنین با طراحی خیره کننده اش در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. با ورود به داخل بنا زیبایی های زیادی نیز در انتظار شماست. پس بازدید از این مکان با خرید پرواز ماهان بارسلونا گزینه در سترسی به نظر می‌رسد.
کاخ موسیقی کاتالان بارسلونا

تاریخچه و معماری کاخ موسیقی کاتالانیا


قصر موسیقی کاتالان در واقع سالن موسیقی مدرن و زیبا در بارسلونا است که این ساختمان در سال ۱۹۰۵ میلادی برای گروه کر اورفئو کاتالان تأسیس و ۳ سال بعد به طور رسمی افتتاح گردیده است. هزینه‌ ساخت این بنا توسط مردم تأمین و مخصوصا به کمک طبقه‌ مرفه و بورژوازی جمع‌آوری شده بود. پروژه‌ بازسازی و گسترش قصر موسیقی کاتالان در سال ۱۹۸۲ میلادی شروع شد و به مدت ۷ سال طول کشیده است. کاتالان به مروارید معماری مدرن کاتالان معروف است. نمای بیرونی قصر موسیقی جزو زیباترین معماری های عصر خود است و دارای ابهت زیادی است. در سمت ورودی قدیم این قصر پیکره سنت جوردی، معروف ترین قدیس کاتالونیا به چشم می‌خورد، پس از آن هم مجسمه های شخصیت‌هایی از طبقات مختلف جامعه مانند دریانوردان، روستاییان، کودکان دیده می شود. این بدین مفهوم است که این قصر متعلق به همه افراد جامعه است. در روبروی قصر و بالای ستون های کوچک نیز نیم تنه یوهان سباستین باخ، جیووانی پیر لوئیجی دا پالسترینا و لودویگ وان بتهون وجود دارند.
نمای بیرونی ورودی جدید قصر موسیقی، نمایی مدرن و متفاوت است که کاملا با شیشه پوشانده شده و در پشت آن نیز بنایی آجری قرمز رنگ با طاق های زیاد وجود دارند که معماری ساده تری در مقایسه با نمای قدیمی دارد. معماری مدرن کاتالانی بدین صورت است که شکل‌های هیجانی به خطوط صاف ترجیح داده می شود و دکور پر از جزئیات است. در معماری قصر موسیقی کاتالان هم صرفاً بر روی ظاهر تأکید نشده و از امکانات به روز و تکنولوژی قرن ۲۰ میلادی نیز نهایت استفاده شده است. در قصر موسیقی کاتالان راهرویی وجود دارد که راه پله‌ های آن بازدیدکنندگان را به سمت طبقه دوم سالن هدایت می کند. سقف این راهرو با موزاییک ‌های براق به شکل ستاره پوشانده شده است.
کاخ موسیقی کاتالان بارسلونا

بخش های مختلف کاخ موسیقی


قصر موسیقی کاتالان دارای قسمت های مختلفی است، مانند سالن کنسرت، کاخ کوچک، سالن تمرین، سالن Lluís Millet، نمای قصر موسیقی، مرکز اسناد موسیقی، اجاره سالن و بازدید، رستوران و کافه در ادامه به توضیح هرکدام می پردازیم:
سالن کنسرت
این سالن جزو زیباترین بخش های این کاخ است که یکی از مهمترین گنجینه های معماری بارسلونا به شمار می رود. این سالن گنجایش ۲۲۰۰ نفر را دارد و در کل اروپا نمونه است، به طوری که در طول روز فقط با نورهای طبیعی روشن است. دیوارهای دو طرف سالن با قوس هایی از شیشه های رنگی پوشانده شده و در قسمت بالا پنجره سقفی از شیشه های رنگی به چشم می خورد که در وسط آن نیز گنبد وارونه ای وجود دارد و نشان دهنده خورشید و آسمان است. تزئینات معماری سالن کنسرت به تنهایی شاهکاری از خلاقیت و تصورات ذهنی معمار است که همه موارد به نحو احسن با دقت کار شده است. در این سالن مجسمه های بزرگی بر روی سکو قرار داده شده اند که هر کدامشان داستانی نهفته دارند. قصر موسیقی کاتالان تنها سالن اجرای موسیقی است که در حال حاضر به یکی از زیباترین و مهمترین سالنهای موسیقی دنیا تبدیل شده است.
کاخ کوچک
علاوه بر سالن اصلی موسیقی، سالن کوچکتر و مدرنی نیز وجود دارد که برای ارکستر مجلسی یا گروه های کوچک موسیقی مناسب است. این سالن در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است و دارای مدرن ترین تکنولوژی های صدابرداری و تصویربرداری است.
سالن تمرین
این سالن دارای فضایی خصوصی و دلنشین است و در واقع محل تمرین گروه کر اورفئو است که برای گردهمایی ها، سخنرانی ها و کنسرت های کوچک کاربرد دارد. معماری داخلی این قسمت شامل نیمکت هایی به صورت نیم دایره است که در اطراف محل اجرای موسیقی چیده شده اند. همچنین شامل ستون‌های بزرگ، شیشه کاری ها و تزئینات است و دقیقا زیر سالن اصلی کنسرت قرار گرفته است.
سالن Lluís Millet
این سالن مربوط به بنیانگذار گروه کر اورفئو و محلی برای استراحت است، همچنین در فاصله های کوتاه بین اجراها نیز تماشاچیان در این محل جمع می شوند و استراحت می کنند. این سالن نیز همانند سالن های دیگر با شیشه تزئین شده است. از پشت شیشه های رنگی نیز سالن بالکنی با ستونهای رنگی مزین و موزاییکی به چشم می خورد. همچنین نیم تنه لوئیس میلت در همین سالن قرار دارد.
کاخ موسیقی کاتالان بارسلونا
مرکز اسناد موسیقی قصر
یکی از مراکز تخصصی اسناد موسیقی است و منابع مربوط به موسیقی این مرکز دارای اهمیت خیلی بالایی هستند که همین امر باعث شده تا به یکی از اصلی ترین مراکز خصوصی در کاتالونیا تبدیل شود.
امکان اجاره این قصر برای اهداف گوناگونی وجود دارد، به عنوان مثال سالن اصلی برای اجراهای موسیقی و برای ضبط اجراهای موسیقی است. همچنین فضای داخلی قصر نیز برای برگزاری مراسم خاص و گردهمایی ها اجاره داده می شود.

بازدید از قصر موسیقی کاتالان


همه روزه می توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵:۳۰ با خرید بلیط ورودی از این کاخ موسیقی بازدید انجام دهید. برای بازدید از کاخ موسیقی کاتالان دست کم ۱ ساعت زمان نیاز است. پس اگر با خرید آنلاین بلیط هواپیما به بارسلون سفر کردید به کاخ موسیقی بارسلون هم سربزنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ موسیقی کاتالانیا


خانه کاسا بالیو: ۱٫۳ کیلومتر
خانه تاریخی کاسا میلا: ۱٫۸ کیلومتر
ساحل بارسلونا: ۲٫۴ کیلومتر
کلیسای لاساگرادا فامیلیا: ۲٫۸ کیلومتر
پارک گوئل: ۵ کیلومتر
ورزشگاه نیوکمپ: ۵٫۸ کیلومتر

رستوران های نزدیک به کاخ موسیقی کاتالانیا


رستوران کاسا لئونا: ۲۲۰ متر
رستوران خیابان: ۷۵۰ متر
رستوران کاسا رافولز: ۸۵۰ متر
رستوران سونورا: ۱٫۴ کیلومتر
رستوران کرومات: ۱٫۴ کیلومتر
رستوران سنسی بیسترو: ۲٫۱ کیلومتر
کافه منسانا: ۲٫۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به کاخ موسیقی کاتالانیا


هتل کلون: ۴۰۰ متر
هتل مادیسون: ۵۰۰ متر
هتل پیکاسو: ۱٫۳ کیلومتر
هتل گرن: ۱٫۸ کیلومتر
هتل جاز: ۲٫۴ کیلومتر
هتل رامبلانس: ۳٫۵ کیلومتر
هتل کاتالونیا: ۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است