search
menu
اسپانیا keyboard_arrow_down close

اسپانیا

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۵

درباره اسپانیا

اسپانیا (Spain) یا به طور رسمی پادشاهی اسپانیا، کشوری اروپایی در جنوب غربی این قاره است. اسپانیا در کنار دریای مدیترانه و در همسایگی پرتغال، فرانسه و اقیانوس آتلانتیک قرار دارد. اسپانیا با ۵۰۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، جمعیتی ۴۷ میلیون نفری را در خود جای داده است.

زبان، دین و واحد پول اسپانیا


زبان رسمی مردم اسپانیا، زبان اسپانیایی یا اسپانیولی است و واحد پول این کشور عضو اتحادیه اروپا، یورو است. بیشتر مردم کشور اسپانیا پیرو مسیحیت کاتولیک است.
اسپانیا

تاریخچه اسپانیا


نخستین نشانه‌های تمدن در اسپانیا به اقوام یونانی، کاتارین و سلتیک برمی‌گردد. در حوالی سال ۲۰۰ پیش از میلاد امپراتوری روم این منطقه را تحت فرمان خود گرفت و نام هیسپانیا یا اسپانیا را بر آن گذاشت. پس از فروپاشی امپراتوری روم، پادشاهی ویزیگوتیک کنترل اسپانیا را در دست گرفت. اما در مقابل اعراب مسلمان در سده هشتم میلادی شکست خورد. در سده پانزدهم میلادی حضور مسلمانان در اسپانیا به پایان رسید. در همین زمان بود که اسپانیا به عنوان یک امپراتوری پیشرو در زمینه کشف سرزمین‌های تازه و استعمار آسیا قدم به میدان گذاشت. در دوران معاصر، جنگ داخلی اسپانیا و دیکتاتوری ژنرال فرانکو از مشهورترین رویدادهای این کشور است.

زمان مناسب برای سفر به اسپانیا


اسپانیا به عنوان کشوری با آب و هوای مدیترانه‌ای دارای دمای بالا و رطوبت زیاد در تابستان است. این برای ساکنان بخش‌های شمالی اروپا جذاب است! اما برای شما گردشگر ایرانی، شاید بهار و پاییز، زمان خلوت‌تر و معتدل‌تری برای سفر به اسپانیا است.

جاهای دیدنی اسپانیا


بزرگترین شهر و پایتخت کشور اسپانیا، مادرید است. دیگر شهرهای بزرگ اسپانیا، بارسلونا، والنسیا، سویل، مالاگا و بیلبائو هستند و گردشگران در سفر به اسپانیا به تماشای زیبایی‌های این شهرها می‌روند. مهمترین جاهای دیدنی اسپانیا به جز سواحل آفتابگیر و زیبای مدیترانه‌ای این کشور، کلیساهای مسیحی، کاخ های پادشاهی و خانه‌های تاریخی دوران تاریخی و کهن اسپانیا است.
اسپانیا

غذاهای اسپانیایی


اسپانیا به عنوان کشوری مدیترانه‌ای، دارای سبک منحصر به فردی در آشپزی است. از جمله غذاهای ویژه اسپانیایی می‌توان به خوراکی‌هایی مانند پائیا، تورتیلا اسپانولا، پاتاتاس براواس، اروز نگره، چوریزو، کراکت و تورون اشاره کرد.


دیدنی های اسپانیا