search
menu

راهنمای کامل کارتینگ آزادی

[ پنهان کردن ]
معرفی کارتینگ آزادی
مزایای کارتینگ آزادی
راه‌های دسترسی به مجموعه ورزشی و تفریحی آزادی
نکات مهم هنگام رفتن به کارتینگ
کارتینگ چیست؟
کارتینگ چگونه آغاز شد؟
مسابقات کارتینگ
چگونه در مسابقات کارتینگ شرکت کنیم؟
وقتی می‌خواهیم به گشت و گذار در شهری برویم، معمولاً به یادمان‌ها و مکان‌های تاریخی فکر می‌کنیم، اما کارهای زیادی برای انجام دادن در شهرها وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک تجربه و سرگرمی انجام شود. یکی از کارهایی که می‌توان در تهران گردی انجام داد، رفتن به کارتینگ آزادی و انجام فعالیت‌های مهیج کارتینگ است. مسابقات کارتینگ به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان دارای محبوبیت است و رویدادهای مسابقه‌ای کارتینگ همیشه طرفداران خاص خودش را دارد. کارتینگ تهران در مجتمع آزادی، یک نوع سرگرمی بسیار هیجان انگیز، فوق‌العاده و به‌یادماندنی برای همه سنین و هر نوع سلیقه است.
 راهنمای کامل کارتینگ آزادی

معرفی کارتینگ آزادی


کارتینگ آزادی، از جمله بهترین و مجهزترین کارتینگ های تهران و خاورمیانه است. این مجموعه به عنوان تنها پیست استاندارد در شهر تهران شناخته می‌شود.
کارتینگ آزادی در قسمت ضلع شرقی استادیوم آزادی و در جوار پارکینگ ۱۲ قرار دارد. مساحت این مجموعه سی هزار متر مربع است و طول پیست آن ۸۰۰ متر است. این مکان مهیج و پرطرفدار به صورت روزانه میزبان علاقمندان به ورزش‌های اتومبیلرانی و سرعت است.
رفتار کارکنان پیست بسیار دوستانه و مفید است. نیازی به پیش رزرو برای کارتینگ نیست و این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است. به علاوه کارتینگ آزادی، در روزهای تعطیل نیز باز است.
 راهنمای کامل کارتینگ آزادی

مزایای کارتینگ آزادی


• در این پیست مجهز و هیجان‌انگیز شما می‌توانید به همراه خانواده و دوستان خود از سرعت و هیجان بالا لذت فراوان ببرید. در عین حال این مجموعه یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و ورزشی است که شما از طریق مسابقات اتومبیلرانی با دوستان خود به رقابت می‌پردازید و توانایی خود در سرعت و رانندگی را می‌توانید به رخ دیگران بکشید. جالب است بدانید که از طریق نرم‌افزارهای اختصاصی مجموعه رکوردهای کارتینگ شما ثبت می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد. به این ترتیب شما می‌توانید رکوردهای خود را با سایر دوستان و اعضای خانواده خود مقایسه کنید و به راحتی تشخیص دهید که کدامتان بیشترین سرعت و مهارت را دارد.
• از دیگر مزایای این کارتینگ، این مورد است که شما برای رفتن و لذت بردن از این تفریح، احتیاجی به وسایل و تجهیزات ویژه‌ای ندارید، تمامی لوازم ایمنی و سایر وسایل مودر نیاز در این پیست به شما ارائه خواهد شد و شما تنها کرایه آن‌ها را می‌پردازید. به علاوه فروشگاه مجهزی در داخل این پیست قرار دارد که همه وسایل و لوازم مورد احتیاج این ورزش در آن یافت می‌شود.
• علاوه بر تمام این‌ها، اگر به این فعالیت ورزشی و مهیج علاقه داشتید و دوست داشتید آن را حرفه‌ای‌تر دنبال کنید،‌ می‌توانید در مدرسه کارتینگ آِزادی ثبت نام کنید. در این مدرسه همه به راحتی می‌توانید تجهیزات مورد نیاز این فعالیت را خریداری و تهیه کنید و هم تمامی آموزش‌های مورد نیاز برای حرفه‌ای شدن در این ورزش را از ۰ تا ۱۰۰ فرا بگیرید.
• یکی دیگر از محاسن مراجعه به پیست کارتینگ آزادی، امکانات متعدد این مجموعه است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مجموعه یک باشگاه پینت بال هم دارد که اگر اهل این بازی مفرح هم باشید، می‌توانید اوقات خوشی برای خود و اطرفیان خود رقم بزنید. به علاوه، از دیگر امکانات این مجموعه سالن بیلیارد فوق‌العاده آن است. یعنی شما با مراجعه به کارتینگ آزادی، هم می‌توانید خود کارتینگ را انجام دهید و هم از امکانات دیگر این مجموعه مثل سالن بیلیارد، باشگاه پینت بال، فوتبال دستی، ماشین‌های کنترلی و بازی‌های ویدیویی آن بهره‌مند شوید. به این ترتیب در یک روز رفتن به کارتینگ آزادی با یک تیر چندین نشان برای سرگرم شدن و لذت بردن از اوقات خود خواهید زد.

راه‌های دسترسی به مجموعه ورزشی و تفریحی آزادی


همانطور که گفتیم این مجموعه واقع در ضلع شرقی استادیوم آزادی است. پس از رزرو هتل در تهران، چنانچه با مترو قصد مراجعه به کارتینگ آزادی را دارید، می‌توانید از خط متروی کرج استفاده کنید و بعد در ایستگاه ورزشگاه آزادی پیاده شوید. پس آز آن با کمی پیاده روی به کارتینگ آزادی خواهید رسید. در صورتی که قصد دارید با خودروی خود وارد این مجموعه شوید، وارد بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب شوید، سپس به اتوبان شهید فهیده یا همان اتوبان کرج وارد شوید. در آن مسیر ادامه دهید تا از اتوبان باکری گذر کنید. پس از آن می‌توانید از اتوبان وارد بلوار شرقی استادیوم آزادی بشوید.

نکات مهم هنگام رفتن به کارتینگ


زمانی که به کارتینگ آزادی می‌روید و قصد دارید در این فعالیت شرکت کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید:
 راهنمای کامل کارتینگ آزادی
۱. مطمئن شوید که می توانید با خیال راحت با ماشین‌های کارتینگ کار کنید.
هنگامی که برای اولین بار در ماشین‌های کارتینگ می‌نشینید، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که می توانید با خیال راحت آن را انجام دهید. این بدان معنی است که پاهای شما به پدال‌ها می‌رسند و به راحتی آنها را تا آخر فشار می‌دهید. همچنین باید به راحتی فرمان را بگیرید.

۲. کنترل ها را یاد بگیرید.
در مرحله بعد، کنترل‌ها را یاد بگیرید. مطمئن شوید که می‌دانید کدام پدال ترمز است، کدام پدال گاز است. پدال گاز معمولا در سمت راست و پدال ترمز در سمت چپ قرار دارد. برخلاف رانندگی با ماشین معمولی، به جای استفاده از پای راست برای انجام هر دو پدال، از پای چپ خود برای فشار دادن ترمز استفاده خواهید کرد.
همچنین مهم است که بدانید در صورتی که متوجه شوید در مسیر اشتباه و جهت اشتباه قرار گرفته‌اید چگونه معکوس کنید. اکثر ماشین‌های کارتینگ دارای دکمه قرمز روی فرمان هستند. در توقف کامل، دکمه قرمز را فشار داده و نگه دارید و سپس روی پدال گاز فشار دهید. ماشین شما باید به آرامی معکوس شود. وقتی دوباره آماده حرکت مستقیم شدید، دکمه قرمز را رها کنید.

۳. تایرهای خود را گرم کنید.
از اولین دور خود در مسیر برای گرم کردن دمای لاستیک خود استفاده کنید. شما می‌توانید این کار را با حرکت آهسته جلو و عقب در مسیر انجام دهید. لاستیک‌های گرمتر چسبندگی و کشش بهتری در پیست نسبت به لاستیک‌های سرد به شما می‌دهند و احتمال چرخش شما را کاهش می‌دهند.

۴. سرعت خود را افزایش دهید.
فقط در دورهای اول آهسته حرکت کنید. مناطقی را که می‌توان سریع‌تر حرکت کرد و مناطقی را که باید واقعاً برای آن‌ها سرعت را کم کنید، کشف کنید. سپس، به تدریج سرعت خود را افزایش دهید تا زمانی که بدون از دست دادن کنترل یا سرعت احساس کنید سریع پیش می‌روید. اطمینان حاصل کنید که فرمان شما صاف است – نه سریع و پرشتاب – و سعی کنید تا آنجا که می‌توانید ماشین خود را در یک خط مستقیم نگه دارید.

۵. از قوانین و پرچم‌ها پیروی کنید.
وقتی در مسیر هستید، مطمئن شوید که از قوانین پیست و پرچم‌هایی که به اهتزاز در می‌آیند، پیروی می‌کنید. قبل از ورود به کارتینگ، به شما یک گزارش ایمنی ارائه می‌شود تا قوانین پیست و معنای هر پرچم را بررسی کنید. مهم است که به این جلسه کوتاه توجه کنید و هر سوالی دارید بپرسید تا همه تجربه‌ای سرگرم‌کننده و ایمن داشته باشند.

کارتینگ چیست؟


کارتینگ، یک وسیله نقلیه کوچک چهارچرخ است. ماشین‌های کارتینگ در انواع و اشکال مختلف هستند، از مدل‌های بدون موتور گرفته تا ماشین‌های مسابقه‌ای پرقدرت، برخی مانند سوپرکارت‌ها می‌توانند ماشین‌های مسابقه‌ای را در مدارهای طولانی شکست دهند.
در کارتینگ، ماشین‌ها بدون دنده و فقط با ترمز و گاز حرکت می‌کنند. حجم موتور این خودروها ۲۵ سی سی است. به علاوه این ماشین‌ها قادر هستند تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشند. اما باید در نظر داشته باشید اگر در پیست‌های تفریحی برای مدت زمان مشخصی قصد دارید کارتینگ انجام دهید و ماشین‌های کارتینگ کرایه کنید، در این پیست‌ها تنها می‌توانید ۷۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشید.
ماشین‌های مسابقه‌ای جاذبه‌ای که معمولاً به آن‌ها گاری‌های Soap Box Derby نیز گفته می‌شود، ساده‌ترین نوع کارتینگ هستند. آنها توسط گرانش به حرکت درمی‌آیند.
ماشین‌های کارتینگ تفریحی را می‌توان با موتورهای ۴ زمانه یا موتورهای الکتریکی حرکت داد، در حالی که ماشین‌های کارتینگ مسابقه‌ای از موتورهای کوچک ۲ زمانه یا ۴ زمانه استفاده می‌کنند. اکثر آنها تک سرنشین هستند اما مدل‌های تفریحی آن گاهی اوقات می‌توانند ۱ مسافر را در خود جای دهند.

کارتینگ چگونه آغاز شد؟


نزدیک به ۶۰ سال پیش، چند نفر از رانندگان دور هم جمع شدند و کارتینگ را ایجاد کردند. کارترهای اولیه در مسیرهای موقت داخل پارکینگ رز بول در پاسادنا، کالیفرنیا مسابقه می دادند. از آنجا، کارتینگ بیشتر در جنوب کالیفرنیا و همچنین به سمت شمال آن گسترش یافت، سپس بقیه ایالات متحده را فرا گرفت. اکنون کارتینگ یک پدیده جهانی است.

مسابقات کارتینگ


اما شاید مهم‌تر از سطوح سنی و رده‌های کلاس، انواع مسابقه و پیست‌هایی است که کارتینگ به علاقمندان ارائه می‌دهد. «انجمن جهانی کارتینگ» تنها سازمانی در جهان است که برای هر نوع مسابقه کارتینگ مکانی دارد. یکی از همین مکان‌هاُ‌، همان کارتینگ آزادی که تهران معروف است.
کارتینگ فرصت‌های مسابقه‌ای بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد. در واقع، انجمن کارتینگ جهانی، کارترها را در کورس‌های مسابقه واقعی، از جمله مسیر ۲.۵ مایلی Daytona Super Speedway، قرار می‌دهد.
مسابقات کارتینگ پیست بیضی شکل دارد و واقعاً بسیار محبوب است. این مسابقات حتی در خاک هم اجرا می‌شوند. انجمن کارتینگ جهانی حتی مسابقات کارتینگ پیست خاکی را نیز ارائه می‌دهد. پیست‌های خاکی اغلب در عملکرد، مشابه پیست دایره‌ای ساخته می‌شوند. خیلی از علاقمندان ممکن است از پیست خاکی آمادگی برای مسابقات کارتینگ را شروع کنند.

چگونه در مسابقات کارتینگ شرکت کنیم؟


شرکت در مسابقات کارتینگ نسبتاً آسان است. اولین توصیه مطالعه کامل دستورالعمل‌های کارتینگ و یادگیری آن است. اگر به طور کل با محیط کارتینگ آزادی آشنا باشید، به راحتی می‌توانید در این مکان مسابقات کارتینگ انجام دهید. این فعالیت را حتی به صورت تفریحی هم می‌توانید انجام دهید، کارتینگ آنقدر آسان است که نیاز به یادگیری تخصصی جدی ندارد.

سخن آخر
اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که عاشق سرعت و رانندگی هستید و دوست دارید تجربه حضور در محیطی شبیه به محیط پیست مسابقات رانندگی داشته باشید،‌ حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به کارتینگ بروید. البته ارزش کارتینگ واقعاً بیشتر از مسابقه دادن است. شما مهارت‌های زندگی ارزشمند زیادی را از این ورزش یاد می‌گیرید. با مراجعه به کارتینگ آزادی، برای خود و اطرافیان خود لذت‌بخش ترین و مفرح‌ترین اوقات را رقم بزنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است