search
menu
بوشهر keyboard_arrow_down close

بوشهر

hotel
هتل های بوشهر ۱۴

درباره بوشهر

بوشهر مرکز استان بوشهر و یکی از مهمترین بندرهای ایران در کنار خلیج فارس است. بوشهر از بندرگاه‌های باستانی ایران است و پیشینه‌ای باستانی و کهن دارد. این شهر زیبا با فرهنگ‌ و مراسم ویژه، غذاهای جنوبی و نخلستان‌های زیبایش شناخته می‌شود.
این شهر که بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. بوشهر که شهری ساحلی و بندری است دارای آب و هوایی گرم و نیمه بیابانی دارد.

تاریخچه بوشهر


بنا به اسناد تاریخی، بنای اولیه بوشهر به دوران ساسانی و اردشیر بابکان بازمی‌گردد. هر چند پیشینه سکونت در آن به سبب بندری بودنش به هزاران سال پیشتر هم برمی‌گردد. در دوران اسلامی شهر امروزی بوشهر به تدریج پا گرفت و توسعه پیدا کرد و به عنوان یک مرکز بازرگانی در جنوب ایران شناخته شد.
بوشهر

جاهای دیدنی بوشهر


مهمترین جاذبه شهر بوشهر، دریا و بندر زیبای آن است. افزون بر آن، مجموعه‌ای از آثار تاریخی و باستانی در شهر بوشهر هست که بازدید از آنها بسیار جذاب است. بازار سنتی بوشهر، مسجد جامع بردستان، قلعه خورموج، گنبد نمکی جاشک یا کوه نمک دشتی و نخلستان‌های سرسبز بوشهر از جمله مکان‌های طبیعی و تاریخی بوشهر و پیرامون آن است.

زمان مناسب سفر به بوشهر


بوشهر شهری با آب و هوای گرم و بیابانی است. به همین دلیل فصل‌های گرم سال برای سفر به این شهر برای افراد غیربومی کمی دشوار است. معمولا بهترین زمان برای سفر به بوشهر اواخر پاییز و اواخر زمستان است که دمای هوا معتدل و مناسب است.

غذاهای بوشهری


اگر به بوشهر می‌روید باید غذاهای محلی آن را که معمولا مزه‌ای از دریا و ماهی‌های جنوب دارند امتحان کنید. غذاهایی مانند دمپخت ماهی بوشهری (لخ لاخ)، یتیمک، للک یا گمنه، قلیه میگو، قیمه بوشهری، دال عدس، میگو پلو و مسقطی بوشهری از جمله خوردنی‌های بوشهری هستند که در سفر به این شهر حتما آن را امتحان کنید.


دیدنی های بوشهر