search
menu
هند keyboard_arrow_down close
label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۸۴

درباره هند

هند یا هندوستان که با نام رسمی جمهوری هندوستان شناخته می‌شود در جنوب آسیا قرار دارد و پایتخت آن شهر زیبای دهلی نو است. سرزمین هندوستان همانند بسیاری دیگر از کشورهای مشرق زمین مهد آداب و رسوم و سنت‌های کهن و پرباری است که ریشه در گذشته‌های این کشور دارند. مردم کشور هند مردمی با فرهنگ‌ها، نژادها، زبان‌ها و آیین‌های گوناگون است که در کنار هم زندگی می‌کنند. از طرفی کشور هند به دلیل برخورداری از تاریخ بسیار غنی، تنوع فرهنگی و جغرافیایی و جاذبه‌های تاریخی فراوان، گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا به سوی خود جذب می‌کند.

تاریخچه هند


پیشینه حضور انسان در شبه قاره هند به ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار سال برمی گردد. اما اولین تمدن در هند به معنای واقعی، تمدن دره سند با قدمت نزدیک به سه هزار سال قبل از میلاد است. جالب است بدانید که این تاریخ با تمدن شهر سوخته در ایران هم‌زمان بوده و با آن مراودات نزدیک داشته است. سرزمین بی نظیر هند دارای پیشینه تاریخی بسیار طولانی است و سال‌ها تحت سلطه‌ی پادشاهان فارسی زبان، پرتغالی، فرانسوی و بریتانیایی بوده است. گفتنیست که آخرین استعمارگران در این سرزمین انگلیسی‌ها بوده اند که سرانجام پس از حدود یک قرن از این کشور خارج شده و بالاخره هند در سال ۱۹۵۰ رسما به استقلال دست یافته است. جالب است بدانید حضور آریایی‌ها در هند تاثیرات زیادی بر جنبه‌های مختلف فرهنگی، دینی و... داشته و امپراطوری‌های این کشور از پادشاهان ایرانی بخصوص هخامنشیان بسیار الهام گرفته‌اند.

جمعیت و جغرافیا و آب و هوای هند


هند با وجود جمعیت ۱٬۳۵۹٬۰۴۵٬۰۰۰ نفری به عنوان دومین کشور پرجمعیت دنیا پس از چین شناخته می شود که بندر بمبئی یکی از شهرهای مشهور این کشور با جمعیتی نزدیک به ۱۴ میلیون، پرجمعیت‌ترین شهر آن محسوب می گردد.
کشور هندوستان از لحاظ موقعیت جفرافیایی در جنوب آسیا واقع شده و از نظر وسعت جغرافیایی جزو بزرگترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. شبه جزیره هندوستان از مناطق کوهستانی، جلگه، دشت، کویر و جنگل‌های بسیاری برخوردار است و نیمه جنوبی آن با آب‌های اقیانوس هند، خلیج بنگال و دریای عرب محصور گشته است. از طرفی نیمه‌ی شمالی خاک این کشور در میان خشکی‌ها جای خوش کرده و با کشورهای پاکستان، چین، بوتان، نپال، تبت، برمه و بنگلادش از مرزهای زمینی برخوردار است. تنوع جغرافیایی که در کشور هند برقرار است، تنوع زیستی و گیاهی را نیز برای این کشور به همراه داشته به طوری که آبشارهای بسیاری از رشته‌کوه‌های این کشور سرچشمه می‌گیرند. یکی از این آبشارها با نام آبشار جاگ که یکی از بلندترین آب شارهابه شمار می رود، شناخته می شود. هند همچنین دارای جاذبه های طبیعی از جمله رشته کوه‌های غربی و دریاچه‌ها نیز برخوردار است. تنوع آب و هوایی کم نظیر هند ریشه در وجود بخش‌های کم‌ارتفاع و ساحلی و همچنین قله‌های برفی رشته کوه‌های هیمالیا در این کشور دارد و موجب پدید آمدن فصول آب و هوایی متفاوتی در این قاره گشته است.
هند از آب و هوای متنوعی برخوردار است و این تنوع از وجود کوهستان های همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه حاره و گرمسیری میانه و جنوب و کویر خشک غرب این کشور، سرچشمه می گیرد. هند به طور کلی و به دليل وسعت فراوان و همجواری با آب‌های اطراف‌، از تنوع آب و هوايی ويژه‌ای برخوردار گشته و هر چهار فصل اصلی در آن مشاهده می گردد.

واحد پول، زبان و دین رسمی هند


واحد پول: روپیه، دین رسمی: سرزمین وسیع و زیبای هند دیاری با هزاران ادیان مختلف و فرقه‌های مذهبی گوناگون است که اکثراً از هندوئیسم ، اسلام و بودیسم نشات گرفته‌ شده اند. ادیان مختلف و مهم دین را می توان هندوئیسم، آیین سیک، بودائیسم، جینیسم، زرتشت، مسیحیت و اسلام دانست. جالب است بدانید که حدود ۸۰٫۵٪ مردم هند پیرو آیین‌های هندو و حدود ۱۳٫۴٪ مسلمان هستند، از این رو مسلمانان بزرگترین اقلیت دینی بعد از آیین هندو را به خود اختصاص داده اند.
شاید به جرات بتوان گفت تنوع زبانی که در کشور هند وجود دارد، از هر کشور دیگری بیشتر است. در واقع شمار دقیق زبان‌هایی که در هند با آنها صحبت می شود، به بیش از ۱۰۰۰ زبان می رسد. در این کشور به تعداد ۴۲۸ زبان وجود دارد که ۴۱۵ نمونه از آنها هنوز هم کاربرد دارند و ۱۳ مورد امروزه منسوخ گشته اند. طبق آمار رسمی دولت بدست آمده از سال ۲۰۰۱، در سرزمین هندوستان ۲۹ زبان وجود دارد که دارای گویشور بالای یک میلیون نفر است. از طرفی ۱۲۲ زبان دیگر دارای گویشورانی بیش از ده هزار نفر هستند. با وجود اینکه زبان های زیاد در این کشور وجود دارد اما در قانون اساسی هند، زبان هندی (از شاخه زبان‌های هند و ایرانی یا زبان‌های هندواروپایی) زبان رسمی سراسر کشور هند محسوب می شود.

شهرهای مهم و دیدنی های هند


کشور هند یک سرزمین پرتکاپو در آسیا با تضادهای فرهنگی شگفت انگیز به شمار می رود که سنت و مدرنیته را گرد هم آورده است. این سرزمین به عنوان هفتمین کشور پهناور و دومین کشور پرجمعیت دنیا جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده است و بسیار ماهرانه حس کنجکاوی گردشگران و ماجراجویان را برمی انگیزد. دیدنی های هند تمامی ندارد و ذکر تمامی آنها در جمله نمی گنجد اما اگر بخواهیم از زیبایی های منحصربفرد، دیدنی و شناخته شده تر هند سخن بگوییم می توانیم به تاج محل در آگرا: شناخته شده ترین عمارت در هندوستان، شهر مقدس واراناسی: زیارتگاه اصلی هندوها، معبد طلائی آمریتسار: قطب مهم تاریخی و فرهنگی هند، شهر طلایی جایزالمر: نمایشی از معماری قدیمی و باشکوه هند، قلعه سرخ دهلی نو: بنای مشهور و رنگی، دروازه هند بمبئی: دروازه نمادین هند، مکا مسجد حیدر آباد: از بزرگ ترین مساجد دنیا، قلعه آمر جیپور: کاخ مستحکم، سواحل گوا: بهشت روی زمین و قلعه آگرا اشاره کنیم.
هند همچنین از شهرهای مهم زیادی تشکیل یافته است که هر یک به نوبه خود زیبایی های منحصربفردی را در دل خود جای داده اند و گردشگران را شیفته و دلباخته خود میکنند. شهر های مهم هند را می‌توان شهر شهر دهلی نو پایتخت رسمی آن، بمبئی از مهمترین ترین ها، کلکته، حیدر آباد، گوا، بنگلور، چنای و کانپور نام برد که در دنیا بسیار شناخته شده می باشند.

شرایط زندگی و ویزای هند


هر کشوری در دنیا دارای مزایا و معایبی برای زندگی و حتی گذراندن دوران تحصیلات است. در این میان هند نیز دارای مزایایی برای زندگی و شرایط تحصیل است که از آن جمله می توان به شرایط آب و هوایی خوب، نظام سیاسی و حقوقی استاندارد، تابعیت مضاعف، دانشگاه های معتبر با شهریه های تقریبا ارزان و هزینه های مناسب اشاره کرد. دریافت ویزای هند دارای شرایط و مدارکی است که باید مرحله به مرحله طی شده و راهنمایی های لازم جهت اخذ آن دریافت شود. هند دارای نوع ویزاهای متفاوتی است که می توان به انواع مختلفی از آنها همانند ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای تحقیقاتی، ویزای شرکت در کنفرانس، سمینار، ویزای پزشکی و همراه بیمار، ویزای کار و ویزای ورزشی و ویزای ازدواج اشاره نمود.

بهترین زمان سفر به هند


اگرچه هر فصلی زیبایی ها و جذابیت های منحصربفرد خود را به همراه دارد و هر فردی نیز از سلیقه فصلی متفاوتی برای سفر برخوردار است، اما باید گفت که هر کشوری نیز فصل به خصوصی دارد که بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص می‌دهد. در مورد کشور زیبا و دیدنی هند نیز باید بگوییم که بهترین دوران برای سفر ماه اکتبر تا مارس است. در این فاصله قسمت شمالی این کشور دمایی مابین ۱۰ تا ۲۵ درجه را در بر خواهد داشت و اوقات لذتبخشی برای گردشگران برقرار خواهد شد، چرا که آنها هم با آب و هوای مناسب تری روبرو می شوند و هم میتوانند در جشن رنگارنگ dussehra در اکتبر شرکت نمایند. در ماه مارس نیز جشن هولی برگزار می‌شود، جشنی که در دنیا بسیار مشهور است و همراه با پودرهای رنگ و آبنبات و آب؛ یکی از دوست داشتنی جشن های هند به حساب می آید.

جشنواره ها و جشن های مهم هند


هند بدلیل قدمت و تاریخ پر فراز و نشیب خود با آیین ها، سنت ها و جشن های زیادی همراه است که هر یک به نوبه خود جذابیت های خاص خود را رد بر دارند. اگر بخواهیم به طور کوتاه نگاهی به مهمترین جشن های این کشور داشته باشیم می توانیم به جشن های باشکوهی مثل: جشن دیوالی جشن روشنای هند در ماه اکتبر و نوامبر (ماه‌های آبان و آذر)، جشن گانش چاتوری زادروز تولد خدای مذهب هندو در آگوست و سپتامبر (ماه‌های شهریور و مهر)، جشن رنگ یا هولی از معروفترین و هیجان‌انگیزترین جشن های هند در مارس (ماه فروردین)، جشن اونام یکی از سنتی‌ترین و زیباترین جشن‌های هندوستان در اگوست و سپتامبر (ماه‌های شهریور و مهر)، جشن معبد Kerala از جشن های آیین هندو در ماه فوریه (بهمن‌ماه) و ماه آوریل و می (ماه‌های فروردین و اردیبهشت) و جشنواره بین المللی بادبادک ها در ژانویه اشاره کنیم.

دیدنی های هند