search
menu

جاهای دیدنی بمبئی

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی بمبئی
دروازه هند (Gateway of India)
پارک ملی سنجای گاندی (Sanjay Gandhi National Park)
غارهای الفنتا (Elephanta Caves)
پایانه چاتراپاتی شیواجی (Chhatrapati Shivaji Terminus)
معبد سیدهیوینایاک (Siddhivinayak Temple)
هتل کاخ تاج‌محل (Taj Mahal Palace Hotel)
گذرگاه کولابا (Colaba Causeway)

جاهای دیدنی بمبئی


بمبئی، شهری است که رؤیاها در آن به واقعیت تبدیل می‌شوند. از سکوهای راه‌آهن شلوغ آن گرفته تا داباوالاهای مشهور، از قسمت‌های لوکس گرفته تا زاغه‌های حومه و مطمئناً سینمای مشهور آن، بالیوود. این شهر جاذبه‌های فراوانی برای گردش دارد و افرادی که با خرید بلیط هواپیما بمبئی به این شهر سفر می‌کنند، با دیدن جاذبه‌ها و فرهنگ خاص مردم آن شگفت‌زده می‌شوند. ما برای کمک به شما در این زمینه، تعدادی از مکان‌های محبوب بمبئی را معرفی کرده‌ایم که باعث می‌شود بارها و بارها عاشق این شهر عجیب شوید. پس با ما همراه شوید.
جاهای دیدنی بمبئی

دروازه هند (Gateway of India)


دروازه هند یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در بمبئی است. این بنا در سال ۱۹۲۴ توسط جورج ویلت (George Willet) برای ادای احترام به دیدار پادشاه جورج پنجم و ملکه مِری از بمبئی، در این شهر ساخته شد. این سازه در نزدیکی تاج محل و روبروی دریای زیبای عرب قرار گرفته است و با منظره دل‌انگیز خود هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. اگر قصد دیدن منظره‌ای بی‌نظیر از دروازه هند و بمبئی را دارید، کافیست با پرداخت هزینه اندکی سوار تورهای قایقی شوید. برخلاف دیدگاه عمومی، برای دیدن دروازه هند نیازی به پرداخت هزینه نیست. جالب است بدانید در بمبئی مکان‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت هزینه از آن‌ها دیدن کنید.
آدرس: هند، ایالت مهاراشترا، بمبئی، بندر آپولو
ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
ورودیه: ندارد
جاهای دیدنی بمبئی

پارک ملی سنجای گاندی (Sanjay Gandhi National Park)


با مساحت ۱۰۴ کیلومتر مربع پارک ملی سنجای گاندی یکی از پر بازدیدترین پارک‌های ملی در آسیا است و با طبیعت بکر خود قطعاً ارزش بازدید دارد. این پارک با داشتن انواع فعالیت‌های تفریحی، می‌تواند تبدیل به یک جای عالی برای پیک نیک خانواده‌ها شود. از طرفی، گردشگران می‌توانند از حیواناتی مانند شیر، پلنگ و دیگر گربه سانان در قفس دیدن کنند. در بالای تپه در جنگل، بنای گاندی تکدی (Ghandi Tekdi) قرار دارد که برای یادبود ماهاتما گاندی ساخته شده‌است. قطار وان رانی (Van Rani) هم از جاذبه‌های محبوب این جنگل به خصوص در میان بچه‌ها به شمار می‌رود. اگر به بناهای تاریخی علاقه دارید، حتماً از غارهای 2000 ساله Kanheri دیدن کنید. در کل، جنگل سنجای گاندی جایی عالی و ساز جاذبه‌هایی است که گردشگران بمبئی باید از آن دیدن کنند.
آدرس: هند، ایالت مهاراشترا، بمبئی، بوریوالی (Borivali) شرقی، بزرگراه Western Express
ساعات بازدید: ۷:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر
ورودیه: دارد
جاهای دیدنی بمبئی

غارهای الفنتا (Elephanta Caves)


بعد از حدود یک ساعت سفر با قایق از دروازه هند، به جزیره الفنتا می‌رسید که شما را به دنیایی پنهان از غارهای سنگی خواهد برد. این غارها علاوه بر زیبایی، پر از مجسمه‌های شیوا (از خدایان هندو) است و از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. راه غارهای الفنتا صخره‌ای است و کسانی که فاقد روحیه کوهنوردی هستند می‌توانند سوار قطار کوچک شوند و از غارهای باستانی این منطقه دیدن کنند. نگران ناهار نباشید چراکه رستورانی در نزدیکی غار وجو دارد که بتوانید ضمن کشف غارهای عجیب، از خوردن غذا لذت ببرید. اگر عاشق طبیعت و تاریخ هستید به تورهای یک روزه غارهای الفنتا در بمبئی بپیوندید.
آدرس: هند، ایالت مهاراشترا، بمبئی، جزیره الفنتا
ساعات بازدید: همه روزه به جز دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر
ورودیه: دارد
جاهای دیدنی بمبئی

پایانه چاتراپاتی شیواجی (Chhatrapati Shivaji Terminus)


پایانه چاتراپاتی شیواجی یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو است که درست در قلب بمبئی واقع شده‌است. این بنا در دوره استعمار انگلیس درسال ۱۸۸۸ ساخته شده و نمونه‌ای بارز از معماری ویکتوریا-گوتیک را به نمایش گذاشته است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما بمبئی و سفر به این شهر را دارید، فراموش نکنید که با خانواده و بچه‌های خود عکس بگیرید و لحظات خوش خود را جاودانه کنید. جالب اینجاست که این بنای باشکوه بعد از تاج محل، محبوب‌ترین ساختمان برای عکاسی در هند است. بعد از گشت و گذار و بازدید از این بنای بی‌نظیر از خوردن غذاهای لذیذ بمبئی لذت ببرید. یادتان باشد که بمبئی برای بودجه‌های مختلف غذاهای متفاوتی دارد و شهری پر از غذاهای دلچسب است.
آدرس: هند، ایالت مهاراشترا، بمبئی، منطقه فورت (Fort)
ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
ورودیه: ندارد
جاهای دیدنی بمبئی

معبد سیدهیوینایاک (Siddhivinayak Temple)


یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین معابد بمبئی، معبد سیدهیوینایاک است که به گانِش (از خدایان هندو) اختصاص دارد و در محله Prabhadevi بمبئی قرار گرفته‌است. سلبریتی‌ها از سراسر هند از جمله شخصیت‌های مشهور بالیوود و دنیای ورزش هندی هر ساله برای ادای احترام به دیدن این معبد می‌شتابند. در داخل معبد، مجسمه عظیم گانِش دیده می‌شود. برای یک تجربه معنوی و آشنایی با فرهنگ هندوئیسم می‌توانید با خانواده خود به بازدید این معبد بپردازید.
آدرس: هند، ایالت مهاراشترا، بمبئی، محله Prabhadevi
ساعات بازدید: ۱:۳۰ ظهر تا ۷:۲۰ عصر
ورودیه: ندارد
جاهای دیدنی بمبئی

هتل کاخ تاج‌محل (Taj Mahal Palace Hotel)


از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی بمبئی، هتل خیره کننده تاج محل است که ترکیبی از معماری اسلامی و رنسانس بوده و از مهمترین سازه‌های شهر بمبئی محسوب می‌شود. این بنا در سال ۱۹۰۳ توسط صنعتگر پارسی، جمشیدجی تاتا (JN Tata) به دلیل مواجه شدن با حرکت نژادپرستانه اروپایی‌ها و عدم اجازه اقامت او در هتلی در اروپا، ساخته شد. جالب است بدانید که اهمیت هتل کاخ تاج‌محل بسیار بیشتر از یک ساختمان نمادین است چراکه این هتل برای اولین بار زنان هندی را به استخدام خود درآورد و دارای برق و سیستم سرمایشی بود. از اقدامات دیگر این هتل، اجازه اقامت بدون هزینه سربازان هندی در مبارزه این کشور برای استقلال بود. اگر قصد اقامت در این هتل را هم نداشته باشید، حتماً از آن دیدن کنید.
آدرس: هند، ایالت مهاراشترا، بمبئی، خیابان کولابا، بند آپولو
ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
ورودیه: (برای اقامت کنندگان)
جاهای دیدنی بمبئی

گذرگاه کولابا (Colaba Causeway)


خرید یکی از دل‌انگیز‌ترین فعالیت‌هایی است که گردشگران دوست دارند در سفرهای خود تجربه کنند. اگر شما هم از دوستداران خرید هستید، گذرگاه کولابا بمبئی بهشتی برای شما خواهد بود. این گذرگاه با مغازه‌های پی در پی همه روزه پر از جمعیت می‌شود و بیشتر مردم بمبئی برای خرید به این منطقه سر می‌زنند. در این بازار از لباس‌های ارزان قیمت گرفته تا لباس‌های برند‌های معروف، وسایل دکوراسیون منزل گرفته تا جواهرات و کلی وسایل دیگر وجود دارد. در ضمن، این منطقه رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد و می‌توان در لابه‌لای شلوغی‌های گذرگاه به نوش‌جان کردن غذایی دلچسب پرداخت.
آدرس: هند، ایالت مهاراشترا، بمبئی
ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۹ شب
ورودیه: ندارد
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است