search
menu

باغ های معلق بمبئی

[ پنهان کردن ]
درباره باغ های معلق بمبئی
چرا بازدید از باغ های معلق بمبئی پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه باغ های معلق بمبئی
دیدنی‌های باغ‌ های معلق بمبئی
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ های معلق بمبئی چقدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از باغ های معلق بمبئی چه زمانی است؟
چگونه به باغ های معلق بمبئی برویم؟
در نزدیکی باغ های معلق بمبئی از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟
چه هتل‌ هایی در نزدیکی باغ های معلق بمبئی رای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ های معلق بمبئی هستند؟

درباره باغ های معلق بمبئی


باغ های معلق بمبئی مکانی است سرسبز و خوش‌منظره درست در قلب شلوغی و ازدحام شهر که با فضای آرامش‌بخش و هوای پاک خود به مثابه پناهگاهی دنج و امن، گریز از شهر پرهیاهوی بمبئی را برای مدتی، هرچند کوتاه میسر ساخته است. این مکان خوش آب و هوا که بر فراز تپه مالابار واقع شده، نه تنها خود از زیبایی‌های بی حد و حصری برخوردار است، بلکه با موقعیت مکانی بسیار مناسب خود، منظره شگفت‌انگیزی از شهر بمبئی و دریای عرب را نیز پیشکش بازدیدکنندگان و خریداران بلیط هواپیما بمبئی می‌کند.

چرا بازدید از باغ های معلق بمبئی پیشنهاد می‌شود؟


از فضای دل‌انگیز و سرسبزی برخوردار است و جای جای آن پوشیده از گیاهانی است که بسیار خلاقانه و با بکارگیری از هنر توپیاری به شکل حیوانات هرس شده‌اند.
مکانی بسیار مناسب برای تماشا و ثبت تصاویر خاطره‌انگیزی از منظره غروب زیبای خورشید دریای عرب بشمار می‌رود.
با داشتن مناظری بسیار زیبا و امکاناتی از قبیل محوطه بازی کودکان و سرویس بهداشتی بانوان، بهترین مکان برای پیک نیک خانوادگی و پیاده‌روی صبحگاهی محسوب می‌شود.
باغ های معلق بمبئی

تاریخچه باغ های معلق بمبئی


این جاذبه که به فیروزشاه مهتا نیز شهرت دارد، نخست در سال ۱۸۸۱ توسط معماری به نام اولهاس قاپوکار (Ulhas Ghapokar) بر مخزن اصلی آب بمبئی طراحی و احداث گردید. موقعیت مکانی این جاذبه (قرار گرفتن برفراز مخزن آب شهر) به اعتقاد بسیاری از هندیان امری تصادفی نبوده و هدف از ساخت آن محافظت از مخزن آب آشامیدنی مردم این شهر در برابر آلودگی‌هایی بوده است که بر اثر فعالیت‌های مخربی که در نزدیکی برج خاموش، جایی که زرتشتیان بنا به سنتی دیرینه، مردگان خود را پیش از خاکسپاری برای تجزیه در آن رها می‌کنند، صورت می‌گرفته است. گفتنی است که در سال ۱۹۲۰ ، درست پس از ۴۰ سال از احداث این مکان، باغ های معلق بمبئی مورد بازسازی مجدد قرار گرفت و امکانات و فضاهای مختلفی جهت رفاه حال بازدیدکنندگان بدان افزوده شد.
باغ های معلق بمبئی

دیدنی‌های باغ‌ های معلق بمبئی


بی‌تردید یافتن فضای سبز دنج و خوش آب و هوایی که از مناظر رویایی و زیبا تشکیل شده باشد، در شهر شلوغ و پرسروصدایی چون بمبئی، شهری که هرروز با انواع و اقسام آلودگی‌های مختلف زیست محیطی و صوتی دست و پنجه نرم می‌کند، کار بسیار دشواری است و از این رو، وجود باغ های معلق بمبئی که با گیاهان فراوان خود چون شش‌هایی طبیعی، هوای آلوده شهر را تصفیه می‌کند، نعمت بزرگی در این شهر به حساب می‌آید.
البته باید گفت که باغ های معلق بمبئی صرفا پارکی سرسبز و خوش منظره نیست، بلکه با برخورداری از بخش هایی متنوع، یکی از جاذبه های اصلی شهر بمبئی نیز بشمار می‌رود: در بخش مرکزی این پارک ساعت آفتابی جذابی قرار گرفته که از سنگ مرمر ساخته و به شکلی ایستاده در دال بتنی قرار داده شده است. کمی آن طرف‌تر، ساعتی بزرگ و زیبا که با گل‌هایی رنگارنگ مزین شده، تعبیه است. اما چیزی که بیش از همه موجب جذابیت این پارک شده و این مکان را به یکی از پربازدیدترین اماکن بمبئی مبدل ساخته ، وجود گالری ۴ طبقه‌ای است که در دل این جاذبه تماشایی جا خوش کرده است.
باغ های معلق بمبئی
گالری پرامود ناوالکار که توسط شرکتی به نام BMC احداث گردیده، این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده تا با بازدید از این پارک، نمای پانورامیک و خیره‌کننده‌ای از شهر بمبئی و دریای عرب را نظاره‌گر باشند. بازدید از این گالری رایگان است، اما اگر برای تماشای نمای زیبای شهر به بخش فوقانی گالری رفتید، از لحظه لحظه حضور در آن لذت ببرید، زیرا امکان عکسبرداری در این بخش وجود نخواهد داشت.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از باغ های معلق بمبئی چقدر است؟


از نکات جالب در مورد این جاذبه این است که بازدید از آن هیچ هزینه‌ای را برای شما در برنخواهد داشت. اما در مورد مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از آن می‌توان گفت که این امر کاملا به شما بستگی دارد: اگر محدودیت زمانی دارید، در مدت زمانی حدود یک ساعت نیز می‌توانید از دیدنی‌های آن لذت ببرید و در محوطه خوش منظره آن پیاده‌روی کنید، اما اگر دوست دارید عصری دل‌انگیز را با خانواده خود در فضای سرسبز و زیبای این پارک تجربه کنید، دست کم به چند ساعت زمان نیاز دارید.
باغ های معلق بمبئی

فصل مناسب برای بازدید از باغ های معلق بمبئی چه زمانی است؟


از آنجایی که این مکان جز جاذبه‌های روباز بمبئی بشمار می‌رود، آب و هوا به شدت روی تجربه شما از بازدید از آن تاثیر خواهد گذاشت. اگر دوست دارید در بهترین حالت آب و هوایی از باغ های معلق بمبئی دیدن کنید، بهتر است زمانی بین ماه‌ های اکتبر تا ژوئن به بمبئی سفر کنید.

چگونه به باغ های معلق بمبئی برویم؟


باغ های معلق بمبئی از نظر موقعیت مکانی نیز در جای مناسب و در نزدیکی ایستگاه اتوبوس بمبئی قرار گرفته است. برای دسترسی به این مکان کافی است اتوبوس‌هایی که به سمت جاده والکشوار یا جاده ریج حرکت می‌کنند، را سوار شوید. اما در نظر داشته باشید که بدلیل اختلاف هزینه نه چندان زیاد بلیط اتوبوس و اتوریکشا، بهترین راه برای رسیدن به این مکان، استفاده از این وسایل نقلیه سه چرخ است.

در نزدیکی باغ های معلق بمبئی از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟


پارک کاملا نهرو: ۴۵۰ متر
درگاه حاجی علی: ۲.۶ کیلومتر
تفرجگاه مارین درایو: ۴.۲ کیلومتر
آسمان نمای نهرو: ۵ کیلومتر
ساحل چوپاتی: ۵.۳ کیلومتر
بازار کرافورد: ۵.۳ کیلومتر
گالری هنری جهانگیر: ۶.۶ کیلومتر

چه هتل‌ هایی در نزدیکی باغ های معلق بمبئی رای اقامت وجود دارد؟


هتل شری بابولناث: ۱.۲ کیلومتر
هتل کارتیک کیلاچاند: ۱.۴ کیلومتر
هتل شث موراجی بهاگوانداس شیواجی: ۱.۴ کیلومتر
هتل بلمونت: ۱.۹ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به باغ های معلق بمبئی هستند؟


رستوران کانتونیز کیچن: ۱۰۰ متر
رستوران تریپ: ۱۱۰ متر
فست فود شری سیدهی وینایاک: ۲۰۰ متر
فست فود سینت استفان: ۴۵۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است