search
menu

معابد دهلی

[ پنهان کردن ]
درباره معابد دهلی
چرا بازدید از معابد دهلی پیشنهاد می‌شود؟
معبد آکشاردام دهلی
معبد چاتارپور دهلی
معبد کالکاجی دهلی
معبد یوگمایا
معبد ایسکون
معبد گری شانکار دهلی
معبد سری کیلکاری بهایراو دهلی

درباره معابد دهلی


معابد دهلی از جمله مقاصد اصلی گردشگرانی است که به هند سفر می‌کنند. دهلی از جمله شهرهای پر جمعیت و قدیمی جهان است که آثار زندگی مدرن در کنار زندگی بسیار اصیل و قدیمی یکی از موارد جالب توجه در این شهر است. در شهر دهلی اکثر مردم عقاید مذهبی دارند و به همین دلیل معابد بسیاری در این شهر ساخته شده است که همراه با سایر آثار تاریخی هند از جمله جذابیت‌های گردشگری محسوب می‌شوند. شعر دهلی در طول تاریخ چندین بار ویران شده است اما دوباره بازسازی شده است و امروزه این شهر در بین قدیمی‌ترین شهر‌های جهان قرار دارد. گردشگران خارجی می‌توانند با خرید آنلاین بلیط هواپیما از این کشور و شهر با اصالت و دیدنی بازدید کنند و خاطره ای بی‌نظیر را برای خود و همراهانشان رقم بزنند. همانطور که ذکر شد در این شهر معابد متعددی وجود دارد که برخی از این معابد از جنبه قدمت تاریخی و معماری دارای اهمیت هستند و از جاذبه های اصلی شهر دهلی محسوب می‌شوند. سنت‌های مردم دهلی که در این معابد برگزار می‌شود برای همه گردشگران جذابیت خاصی دارد. برخی از معابد دهلی نیز به قدری از نظر معماری باشکوه و با عظمت هستند که دیدن آنها بسیار وسوسه انگیز است. از جمله معابد پر بازدید دهلی می‌توان به: معبد ایسکون، معبد سری کیلکاری بهایراو، معبد آکشاردام، معبد یوگمایا، معبد کالکاجی، معبد چاتارپور و معبد گری شانکار اشاره کرد.

چرا بازدید از معابد دهلی پیشنهاد می‌شود؟


• بازدید از معابد دهلی گردشگران را با آیین و سنت‌های مردم دهلی آشنا می‌سازد.
• برخی از این معابد از حیث معماری بسیار شگفت انگیزند و بازدید از آنها برای هر بازدیدکننده‌ای بسیار جذاب است.
• جذابیت معماری این معابد فقط به قدمت آن‌ها مربوط نیست بلکه برخی از آنها دارای معماری منطبق با آخرین متد روز دنیا هستند و بسیار مدرن‌اند و همین معماری مدرن دلیل جذابیت آنها است.
• هند شهری بزرگ و پر جمعیت است که دیدن جاذبه های مختلف آن از مناظر طبیعی گرفته تا آثار تاریخی و مذهبی برای گردشگران سرشار از شگفتی است.

معبد آکشاردام دهلی


معبد آکشاردام دهلی (Akshardham) یکی از اصلی‌ترین و معروف‌ترین معابد دهلی است که سالانه گردشگران زیادی از آن بازید می‌کنند. این معبد بزرگترین معبد هندوهای جهان است. آکشاردام به معنای سرای الهی خداوند است. این مکان به عنوان یک مکان که نماد صلح و فداکاری است، مورد ستایش قرار گرفته است. معماری این معبد بسیار زیبا و هوشمندانه ساخته شده است و عناصر به کار رفته همگی تداعی کننده حالات روحی و معنوی برای مراجعه کنندگان است. این معبد با شکوه در نوامبر سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و از سال ۲۰۱۰ برای بازدید عموم باز است. ماهاراج پراموخ سووآمی این معبد را به کمک همراهان و صنعتگران بیشماری ساخته است. برای رفتن به معبد آکشاردام آسانترین راه استفاده از خط مترو است و ایستگاه مترو آکشاردام در نزدیکی این معبد قرار دارد. این معبد بزرگ است و برای بازدید از آن به حدود بیش از دو ساعت زمان نیاز است.
آدرس معبد آکشاردام دهلی:
Noida Mor, Pandav Nagar, New Delhi, Delhi 110092, India

معبد چاتارپور دهلی


معبد چارتارپور از معابد زیبا و دیدنی دیگر دهلی است که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این معبد معروف و مشهور دومین معبد بزرگ بعد از معبد آکشاردام است. این معبد در میان هندوها به الهه ای به نام کتیایانی ‌‌‌(Katyayani) نسبت داده می‌شود. گردشگران می‌توانند مراسم مخصوص افراد محلی را در این معبد ببینند و با فرهنگ مردم دهلی آشنا شوند. در رابطه با تاریخچه این معبد نیز بهتر است بدانید که در سال ۱۹۷۴ توسط بابا سنت ناگبال چی ساخته شده است که آرامگاه خود او نیز در همین محل قرار دارد. این معبد مرمری از نظر معماری بسیار با شکوه و اصیل است. برای رفتن به این معبد گردشگران می‌توانند از مترو استفاده کنند زیرا فاصله این معبد با ایستگاه مترو حدود ۴ دقیقه است.
آدرس چاتارپور دهلی:
Main Chhatarpur Rd, Block A1, Dr Ambedkar Colony, Chhatarpur, New Delhi, Delhi 110074, India
معابد دهلی

معبد کالکاجی دهلی


کالکجی ماندیر معروف به معبد کالکجی (Shri Kalka Ji Temple)، یک معبد هندو است که به الهه هندو کالی اختصاص یافته است. این معبد در قسمت جنوبی دهلی در کالکجی هند واقع شده است، محلی که نام خود را از این معبد گرفته و در نزدیکی این معبد ایستگاه مترو کالکجی ماندیر واقع شده است. هندوها معتقدند که قدمت این مکان مقدس به زمان ساتیا یوگا برمی گردد زمانی که الهه کالیکا دیو راکتابیجا را همراه با دیگر شیاطین غول پیکر از بین برده بود. اگرچه تصور می‌شود این معبد بسیار قدیمی باشد، اما قدیمی ترین بخشهای ساختمان فعلی مربوط به سال ۱۷۶۴ میلادی و توسط مراتها ساخته شده است و میرزا راجا کیدار نات، پیشکار اکبر دوم در سال ۱۸۱۶ میلادی بخش هایی را به آن را اضافه کرده است. در نمای این معبد از رنگ گرم استفاده شده است و یکی از بناهای قدیمی دهلی است که آثار معماری اصیل و قدیمی را به راحتی در ظاهرش می‌توان دید. بازدیدکنندگان می‌توانند حدود یک الی دو ساعت برای بازدید از این معبد که همه روزه از ساعت ۴ صبح تا ۱۱:۳۰ شب باز است، اختصاص دهند.
آدرس معبد کالکاجی دهلی:
Metro Station, Near, Ma Anandmayee Marg, NSIC Estate, Block 9, Kalkaji, New Delhi, Delhi 110019, India

معبد یوگمایا


معبد یوگمایا (Yogmaya Temple) در دهلی از جمله معابد دیدنی دهلی است ولی نسبت به سایر معابد گردشگران کمتری از آن دیدن می‌کنند و بیشتر محل رفت و آمد مردم محلی است. این معبد که با نام جاگمایا نیز شناخته می‌شود، یکی از ۲۷ معبدی است که توسط محمود غزنی تخریب شده بود. معبد یوگمایا همچنین یکی از پنج معابدی است که از زمان مهاباراتا باقی مانده است و ساختمان کنونی آن متعلق به قرن نوزدهم است.
آدرس معبد یوگمایا:
Khasra No. 1806, Mehrauli, New Delhi, 110030, India

معبد ایسکون


معبد ایسکون ISKCON Temple یکی دیگر از معابد دهلی است که برای گردشگران و بازدیدکنندگان جالب توجه است. معبد ایسکون در سال ۱۹۸۷ توسط بنیاد ایسکون ساخته شده است. این معبد نیز یکی از معابد بزرگی است که از نظر معماری جذابیت های خاصی دارد. در نمای داخلی این بنا شاهد اتاق‌ها و سالن‌های بیشماری هستیم و نمای درونی آن با نقاشی‌ها و ریزه کاری های معماری مزین شده است. در این معبد جشن‌ها و فعالیت‌های زیادی برگزار می‌شود که برای گردشگران جالب توجه است. برای بازدید از این معبد حدود یک ساعت کافی است. برای دسترسی به این معبد بازدیدکنندگان می‌توانند از اتوبوس استفاده کنند و ایستگاه اوتوبوس JVPD درنزدیکی این معبد قرار دارد.
آدرس معبد ایسکون:
Iskcon Temple Rd, Sant Nagar, East of Kailash, New Delhi, Delhi 110065, India
معابد دهلی

معبد گری شانکار دهلی


معبد گری شانکار دهلی (Gauri Shankar Mandir) نمونه ای کامل از معماری زیبا و کنده کاری های پیچیده است. این بنا اکنون یک بنای حفاظت شده است و به عنوان یک اثر تاریخی از آن محافظت می‌شود. قدمت این معبد با‌شکوه به ۸۰۰ سال می‌رسد و از جذابیت‌های آن می توان به معماری زیبا و منحصربفرد و وجود مجسمه‌هایی از جمله مجسمه لرد شیوا اشاره کرد.
آدرس معبد گری شانکار دهلی:
2573, Chandni Chowk Rd, Channi, Chandni Chowk, Delhi, 110006, India

معبد سری کیلکاری بهایراو دهلی


معبد سری کیلکاری بهایراو Sri Kilkari Bhairav)) از جمله قدیمی‌ترین و معروفترین معابد دهلی است. این معبد از سنگ مرمر ساخته شده است و سبک معماری آن به سبک معماری هند شمالی نزدیک است. در فضای داخلی این معبد نیز سنگ مرمر بسیار استفاده شده است حتی تمام بتهای یافت شده در این معبد نیز با سنگ مرمر ساخته شده اند. معبد سری کیلکاری بهایراو نیز در لیست بازدید گردشگران قرار دارد و گردشگران می‌توانند با اختصاص حدود ۱ ساعت به بازدید از این معبد بپردازند.
آدرس معبد سری کیلکاری بهاویراو دهلی:
Pragati Maidan, New Delhi, Delhi 110001, India

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است