search
menu

آگراسن کی بائولی

[ پنهان کردن ]
درباره آگراسن کی بائولی
چرا بازدید از آگراسن کی بائولی پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه آگراسن کی بائولی
معماری آگراسن کی بائولی
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از آگراسن کی بائولی
نحوه دسترسی به آگراسن کی بائولی
سایر محل‌های دیدنی نزدیک به آگراسن کی بائولی
هتل‌های نزدیک به آگراسن کی بائولی
رستوران‌های نزدیک به آگراسن کی بائولی

درباره آگراسن کی بائولی


آگراسن کی بائولی یکی از جذابیت‌های تاریخی دهلی نو در هند است. هند کشوری پهناور و پر جمعیت است که جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بیشمار در این کشور و حتی شیوه زندگی مردمانش برای گردشگران بسیار جالب است. اکثر گردشگران خارجی که هند مقصد سفرشان است، با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به این کشور سفر می‌کنند و بدون شک دهلی را در لیست بازدید خود قرار می‌دهند. یکی از جاذبه های تاریخی و سنتی دهلی آگراسن کی بائولی است. آگراسن کی بائولی یکی از جاذبه های گردشگری دهلی نو است که با داشتن معماری قدیمی و منحصر بفردش سبب حیرت بازدیدکنندگانش می‌شود. این مکان با نام‌های متعددی از جمله آگراسن کی بائودی، آگراسن کی بائوری و پانی انبار نیز شناخته می‌شود. کلمه بائولی در لغت به معنی چاهی است که پله دارد و اشاره به این دارد که آگراسن کی بائولی یک آب انبار بزرگ است که با پله‌های بسیار به طبقات پایین و به سمت آب راه دارد. آگراسن کی بائولی در ظاهر بسیار شکوهمند و با عظمت ساخته شده است و یکی از پر رفت و آمد‌ترین جاذبه‌های دیدنی دهلی است که سالانه پذیرای گردشگران بیشماری است.
آگراسن کی بائولی

چرا بازدید از آگراسن کی بائولی پیشنهاد می‌شود؟


• آگراسن کی بائولی یکی از اسرار آمیزترین بناهای دهلی است که بازدید از آن برای افرادیکه به دنبال ماجراجویی هستند بسیار جذاب است.
• این مکان قدیمی، آرامش و سکوت وصف ناپذیری دارد و برای کسانیکه می‌خواهند به دور از هیاهوی شهری باشند یک مکان بسیار ایده آل محسوب می‌شود.
• در آگراسن کی بائولی چندین فیلم تصویر برداری شده است و جای جای آن برای ثبت عکس‌های یادگاری مناسب است.
• دیدن این آب انبار قدیمی ما را با نحوه جمع آوری آب در قدیم آشنا میکند.

تاریخچه آگراسن کی بائولی


بر طبق اسناد و یافته‌های تاریخی آگراسن کی بائولی (Agrasen ki baoli) توسط جامعه ثروتمند آگاروال که گفته می شود از فرزندان ماهاراجا آگراسن هستند، بر روی گودال قدیمی احداث شده است که با این احتساب قدمت این آب انبار به قرن ۱۴ یعنی حکومت تغلق‌ها برمی‌گردد. برخی نیز معتقدند آگراسن کی بائولی فقط در این زمان بازسازی و مرمت شده است. البته هنوز هم اسناد معتبری از این که دقیقا چه کسی این بنا را ساخته است وجود ندارد. در مورد این چاه یا آب انبار داستانها و افسانه‌های زیادی نیز نقل شده است مثلا گفته می‌شود که این چاه دارای آب سیاهی بود که به طرز مرموزی مردم را از بین می برد. مشخص نیست این داستان ها چقدر واقعیت دارند، اما این روزها چاه تقریبا خشک شده است.
آگراسن کی بائولی

معماری آگراسن کی بائولی


این بنای تاریخی در جاده هالی در دهلی نو واقع شده است. در ساخت این آب انبار انواع مختلفی از سنگ‌ها را مشاهده خواهید کرد. در بخش عمیق این آب انبار یک مخزن آب وجود دارد که آب از عمق زمین به این مخزن راه یافته است و آب باران نیز در آن جمع می‌شود. برای رسیدن به این مخزن باید حدود ۱۰۳ پله را طی کرد تا به آن رسید. این مکان در میان برج های تجاری و آپارتمان های مسکونی دهلی مرکزی پنهان شده است، و بازدید از آن یک تجربه جذاب برای دوستداران عکاسی است. دیوارهای آجری قدیمی این سازه شما را به تاریخ باز می گرداند و هرچه از پله ها پایین می روید، می‌توانید افت دما را تجربه کنید. آگراسن کی بائولی یک اثر حفاظت شده باستانی است. سازه آگراسن کی بائولی ۱۵ متر عرض و ۶۰ متر طول دارد و این مخزن هنوز هم به عنوان هدف قدیمی خود عمل می کند زیرا در برخی موارد می توان قسمت های پایینی بائولی را در آب غوطه ور دید. نمای این بنا بصورت آجری است و طاقچه‌های قوسی در نمای این سازه به چشم میخورند. یک مسجد در سمت جنوب غربی آن واقع شده است که بر روی چهار ستون قرار دارد. جالب اینجاست که این مکان به خاطر جن زده بودن مشهور است. بسیاری نیز معتقدند این محل با معماری و نمایی اسرار آمیز سبب حالت جنون و یا هیپنوتیزم در افراد می‌شود. به تازگی، پس از فیلمبرداری فیلم راجو هیرانی با بازی عامر خان، این مکان در میان مردم محلی نیز محبوب شده است.
آگراسن کی بائولی

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از آگراسن کی بائولی


برای بازدید از آگراسن کی بائولی بازدیدکنندگان حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارند. بازدید از این مکان تاریخی برای همه گردشگران و بازدیدکنندگان رایگان است.

نحوه دسترسی به آگراسن کی بائولی


دسترسی به آگراسن کی بائولی آسان است زیرا از طریق مترو به راحتی قابل دسترسی است. نزدیکترین ایستگاه مترو به بنای آگراسن کی بائولی ایستگاه مترو جاده باراخامبا یا راجیوچوک است.

سایر محل‌های دیدنی نزدیک به آگراسن کی بائولی


دروازه هند: ۳ کیلومتر
موزه گاندی: ۴.۵ کیلومتر
معبد آکشاردهام: ۷.۱ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به آگراسن کی بائولی


هتل د هانس: ۱ کیلومتر
هتل بلوم رومز: ۱.۷ کیلومتر
هتل د پارک: ۱.۸ کیلومتر
هتل شانگری لانس اروس: ۲.۶ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به آگراسن کی بائولی


رستوران گوگورمت: ۱کیلومتر
رستوران بیجولی گریل: ۲ کیلومتر
رستوران تامرا: ۲.۷ کیلومتر
رستوران ایچی بان پاندارا: ۳.۹ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است