search
menu

سواحل بمبئی

[ پنهان کردن ]
درباره سواحل بمبئی
ساحل جاهو (Juhu Beach)
ساحل گورای (Gorai Beach)
ساحل جزیره مدح (Madh Island Beach)
ساحل آکسا (Aksa Beach)
ساحل چپاتی (Chowpatty Beach)
ساحل ورسووا (Versova Beach)

درباره سواحل بمبئی


هندوستان از جمله کشورهایی است که هر ساله میزبان میلیون‌ها نفر از سرتاسر جهان می شود. بمبئی به عنوان یکی از مهمترین شهرهای هند، با ساحل‌های زیبای خود بیشتر توریست‌ها را به خود جلب می‌کند. بمبئی در زبان هندی به معنی "ساحل خوب" است که خود نشانگر زیبایی سواحل آن است. شن و ماسه طلایی، دریای عرب و منظره بینظیر از غروب آفتاب یک تجربه متفاوت را برای گردشگران بمبئی رقم خواهد زد. با وجود جمعیت بالغ بر ۱۳ میلیون، برای دوری از شلوغی و سر و صدای شهر می‌توان به سواحل زیبای آن پناه برد. در ادامه مطلب به معرفی بهترین سواحل این شهر خواهیم پرداخت تا بتوانید با خرید بلیط هواپیما بمبئی یکی از منحصر به فرد ترین سفرهای زندگیتان را تجربه کنید.
سواحل بمبئی

ساحل جاهو (Juhu Beach)


جاهو معروفترین ساحل واقع در بمبئی است و زیبایی خاصی به شهر می‌بخشد. این ساحل که در حومه شهر قرار دارد، در طول روز به یکی از شلوغ‌ترین سواحل شهر تبدیل می‌شود. جالب است بدانید که این ساحل با ۶ کیلومتر طولانی‌ترین خط ساحلی بمبئی است. اگر از دوستداران غذاهای خیابانی هستید، خبر خوبی برای شما داریم! این ساحل پر از استندهای غذاهای خیابانی است که می‌توانید روز خود را با خوردن انواع غذاهای خوشمزه به سر کنید. فعالیت دیگری که این ساحل را منحصر به فرد می‌کند، دیدن هواپیماهایی است که در حال فرود به شهر بمبئی هستند. اگر به این شهر سفر کردید حتماً از این ساحل دیدن کنید.
ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
آدرس: هند، ایالت ماهاراشترا، بمبئی، ساحل جاهو
سواحل بمبئی

ساحل گورای (Gorai Beach)


از دیگر سواحل برتر هند می‌توان به گورای اشاره کرد. ساحل گورای در شمال شرقی بمبئی و در کنار روستای گورای قرار دارد. محبوبیت این ساحل به دلیل مناظر زیبای طلوع و غروب آفتاب است که هر فردی را شیفته خود می‌کند. در کنار این ساحل هم بازار محلی غذاهای دریایی قرار گرفته است و گردشگران می‌توانند در حین لذت بردن از ساحل، غذاهای خوشمزه‌ای میل کنند. در ضمن گردشگران می‌توانند با کشتی‌های کوچک، از این ساحل به پارک شگفت‌انگیز بوریوالی (Borivali) سفر کنند. این مکان در اواخر هفته نسبت به دیگر سواحل خلوت است و همین امر آن را تبدیل به یک مکان عالی برای پیک نیک می‌کند.
ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
آدرس: هند، ایالت ماهاراشترا، بمبئی، ساحل گورای
سواحل بمبئی

ساحل جزیره مدح (Madh Island Beach)


ساحل جزیره مدح یکی دیگر از نقاط مشهور گردشگری بمبئی است. قرار گرفتن رودخانه مالاد (Malad Creek) در شرق و دریای عرب در غرب نمای دل انگیزی به نمایش می‌گذارد. اگر قصد بازدید از این ساحل را دارید نگران مسیر نباشید چراکه ساحل به خوبی قابل دسترس است و تنها یک تاکسی از شما فاصله دارد. این مکان بیشتر توسط اقشار پولدار هند برای مهمانی‌ها برگزیده می‌شود. غذاها دریایی لذیذی نیز در نزدیک این ساحل سرو می‌شود که برای دوستداران آن توصیه می‌شود.
ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
آدرس: هند، ایالت ماهاراشترا، بمبئی، ساحل جزیره مدح
سواحل بمبئی

ساحل آکسا (Aksa Beach)


این ساحل در ۱۰ کیلومتری شهر و بین بوریوالی و مالاد قرار گرفته است. در ضمن این مکان در بین زوج‌های جوان بسیار محبوب بوده و نسبت به سواحل دیگر شهر، بکر است. ساحل آکسا برای شنا کردن منطقه ناامنی است اما اگر می‌خواهید در امتداد آن با همسر خود قدم بزنید این مکان بهترین گزینه برای شما است. موج‌های پی در پی صدف‌های زیبایی را به این ساحل می‌آورد که می‌توانید به عنوان یادگاری تعدادی از آن‌ها را بردارید. این مکان به معنای واقعی کلمه بهشتی برای گردشگرانی است که با قصد دیدن سواحل زیبا سفر می‌کنند.
ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
آدرس: هند، ایالت ماهاراشترا، بمبئی، ساحل آکسا

ساحل چپاتی (Chowpatty Beach)


سواحل زیبای بمبئی تنها به سواحل ذکر شده محدود نمی شوند. ساحل چپاتی یکی از معروف ترین و بهترین سواحلی است که در این شهر وجود دارد و با تمامی امکانات خود میزبان گردشگران از سرتاسر جهان است. این مکان بیشتر مورد تأیید همه مردم بخصوص زوج ها، خانواده ها و بچه ها قرار می گیرد. عصرها ساحل چپاتی بیشتر شبیه کارناوال ها می شود و بچه ها با بازی کردن با شن و ماسه از عصر خود لذت می برند. چون همه روزه نمایش های متعددی با حیوانات در این ساحل برگزار می شود، گردگشران را بیشتر از هر ساحلی به خود جلب می کند. اگر احساس گشنگی کردید می توانید به سراغ دکه‌های این ساحل بروید و از خوردن انواع غذاهای خیابانی مانند Bhelpuri، pao bhaji، batata puri، sev puri، انواع بستنی و نارگیل های تازه لذت ببرید.
ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
آدرس: هند، ایالت ماهاراشترا، بمبئی، ساحل چپاتی
سواحل بمبئی

ساحل ورسووا (Versova Beach)


ساحل ورسووا یکی دیگر از سواحل تمیز و زیبای بمبئی است و امروزه این مکان به یکی از ایستگاه‌های مترو بمبئی تبدیل شده‌است که رفتن به این ساحل را برای گردشگران بسیار آسان می‌کند. در سال‌های اخیر این مکان تمیز شده و دوباره به شکوه قبلی خود رسیده است و یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات فراغت شده‌است. از آنجا که این ساحل در حومه شهر قرار گرفته است، نسبت به دیگر سواحل شهر خلوت بوده و این مورد آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب‌های بی نظیر می‌کند. اگر به این منطقه سفر کنید جوانانی را خواهید یافت که برای بازی کردن کریکت به این ساحل آمده‌اند. همچنین افرادی برای ماهیگیری به این منطقه می‌آیند که این مکان را منحصر به فرد تر از دیگر سواحل می‌کند.
ساعات بازدید: ۲۴ ساعته
آدرس: هند، ایالت ماهاراشترا، آندهری غربی، ساحل ورسووا
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است