search
menu

قلعه بندرا بمبئی

[ پنهان کردن ]
قلعه باندرا بمبئی
چرا بازدید از قلعه باندرا بمبئی پیشنهاد می شود؟
تاریخچه قلعه باندرا
معماری قلعه باندرا
در قلعه باندرا از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از قلعه باندرا چه قدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از قلعه باندرا چه زمانی است؟
چگونه به قلعه باندرا برویم؟
از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی قلعه باندرا برای اقامت وجود دارند؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به قلعه باندرا هستند؟

قلعه باندرا بمبئی


یکی از محله های دیدنی شهر بمبئی محله باندرا وست آن است که میراث هایی به جا مانده از اشغال پرتغالی ها را در دل خود جای داده است. یکی از همین بناهایی که توسط اشغالگران پرتغالی ساخته شده بود قلعه باندرا است که در مرز بین خشکی و آب قرار گرفته و بعد از گذشت بیش از ۳ قرن همچنان باابهت ظاهر خود را حفظ کرده و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری بمبئی به حساب می آید. اگر به عکاسی یا تاریخ علاقه دارید حتما بعد از خرید بلیط هواپیما بمبئی برنامه بازدید از این قلعه را در اولویت قرار دهید.
قلعه بندرا بمبئی

چرا بازدید از قلعه باندرا بمبئی پیشنهاد می شود؟


قدمت قلعه باندرا به قرن ۱۷ میلادی می رسد.
این قلعه لوکیشن فیلم های بالیوودی مختلفی همچون «دل می خواهد» امیر خان بوده است.
منظره شگفت انگیزی از غروب آفتاب را می توان از این قلعه تماشا کرد.
اینجا پاتوق کسانی است که به فعالیت های ورزشی مثل پیاده روی و دو صبحگاهی یا دوندگی علاقه دارند.

تاریخچه قلعه باندرا


بعد از اینکه پرتغالی ها در اواسط قرن ۱۶ از راه دریایی وارد هند شدند و نقاطی از آن را به اشغال خود درآوردند بناهایی مثل کلیسا و این قلعه را در این منطقه ساختند. قلعه باندرا در گذشته حکم برج دیدبانی را داشت و زمانی که امپراتوری ماراتهای هند به آنجا حمله کردند بخشی از قلعه باندرا تخریب شد. چون فرماندهان بریتانیایی دستور دادند که به منظور ممانعت از ورود و سلطه مارات ها این قلعه را خراب کنند و حالا بنای به جا مانده با نام قلعه آگودا “Castella de Aguada” شناخته نیز می شود.
قلعه بندرا بمبئی

معماری قلعه باندرا


این بنای ۳۸۰ ساله که رو به کرانه های دریای هند و خلیج ماهیم قرار دارد از معماری های فوق العاده اروپایی به شمار می رود و با سنگ های بزرگ گرانیتی ساخته شده و برج و باروهای مستحکمی دارد. بر روی ورودی قوسی شکل قلعه تخته سنگ حکاکی شده ای از زمان پرتغالی ها مانده است. در دورتا دور دیوارهای قلعه ۷ پایه نگه دارنده توپ به صورت کاملا مستحکم ساخته شده اند و در داخل قلعه نیز بناهای متعددی وجود دارد که به اقتضای نیازهای آن دوره بنا شده بودند.

در قلعه باندرا از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟


اصلی ترین دلیلی که اهالی ایالت ماهاراشترا را به این قلعه می کشاند، چشم اندازهای زیبایی است که از دریای هند و پل سی لینک باندرا و ورلی پیداست. بعد از غروب، نورپردازی های این پل جلوه خاصی به آن می دهد. با اینکه ساختمان قلعه باندار چیزی جز خرابه های باقیمانده از آن نیست ولی زمینه بسیار زیبایی برای تصاویر عکاس ها و بازدیدکنندگان می شود.
وقتی به قلعه باندرا رفتید حتما به باغ کوچک و باصفایی که در وسط یکی از بناهای قلعه وجود دارد، سر بزنید. آرامش و سکوتی که بر اطراف قلعه حاکم است آنجا را به محیط دنجی برای خلوت های صبحگاهی یا عصرانه تبدیل کرده است چرا که بیش تر اهالی آن منطقه برای ورزش های صبحگاهی خود به آنجا می آیند.
اگر بخواهید تجربه بازدید از قلعه باندرا را به خاطره فراموش نشدنی تبدیل سازید به تورهای «خانه سلبریتی» ملحق شوید که محل حرکت آن ها از قلعه باندرا تا کلیسای مونت مری است و در طول مسیر شما را به اطراف خانه ستارگان بالیوودی مثل شاهرخ خان و سلمان خان می برد.
قلعه بندرا بمبئی
برای اینکه اصالت و هویت تاریخی Bandra Fort حفظ شود امکانات مدرن زیادی به آن اضافه نشده و معابر آن برای استفاده معلولان مناسب نیستند، البته در کنار ورودی قلعه محوطه ای برای پارک خودروها در نظر گرفته شده است. ضمنا به خاطر شلوغی جمعیت در این قلعه بایستی دائما حواستان به کیف و وسایلتان باشد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از قلعه باندرا چه قدر است؟


بازدید از این قلعه تاریخی هیچ هزینه ای را برایتان دربر نخواهد داشت و اگر زمانی که برای عکاسی و تماشای چشم اندازها صرف خواهید کرد، حساب کنیم، باید دست کم ۲ ساعت از وقتتان را به این بازدید اختصاص دهید.

فصل مناسب برای بازدید از قلعه باندرا چه زمانی است؟


بیش تر گردشگران برای اینکه از باران های موسمی و گرمای طاقت فرسای بمبئی فرار کنند، رزرو بلیط هواپیما بمبئی را به ماه های اکتبر تا فوریه موکول می کنند. در این بازه زمانی آب و هوای شهر خنک و دلپذیر است.
قلعه بندرا بمبئی

چگونه به قلعه باندرا برویم؟


سریع ترین و راحت ترین راه رسیدن به این قلعه از طریق تاکسی و خودروهای شخصی است و از ترمینال باندرا تا قلعه حدود ۵ دقیقه طول می کشد ولی چنانچه قصد سوار شدن به اتوبوس را داشته باشید باید سوار اتوبوس های شماره ۲۱۱ یا ۲۱۵ شوید. ایستگاه باندرا، نزدیک ترین ایستگاه قطار به قلعه است و در ۱۳ کیلومتری قلعه واقع شده است، از این ایستگاه باید سوار اتوبوس یا ریکشاوها شوید تا به قلعه بروید.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


پیاده راه باند استند: ۳۵۰ متر
پل سی لینک باندرا – وورلی: ۶۰۰ متر
کلیسای مونت مری: ۹۵۰ متر
لاو مومبای: ۲.۶ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی قلعه باندرا برای اقامت وجود دارند؟


هتل تاج لندز اند: ۱۵۰ متر
هتل رنگشاردا: ۲.۴ کیلومتر
هتل پارادایس ویلیج: ۲.۵ کیلومتر
هتل کریستال لاکچری این: ۳ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به قلعه باندرا هستند؟


رستوران ویستا: ۲۸۰ متر
رستوران ایکوال کیتررز: ۴۵۰ متر
کافه باریستا: ۷۰۰ متر
رستوران پیتزا دومینو: ۱.۴ کیلومتر
رستوران فست فود گلوبل بایتز: ۱.۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است