search
menu

جمعه بازار ماپوسا گوا

[ پنهان کردن ]
درباره جمعه بازار ماپوسا
آشنایی با شهر گوا
نحوه دسترسی به جمعه بازار ماپوسا
ساعت و هزینه بازدید از جمعه بازار ماپوسا
جاذبه های دیدنی نزدیک به جمعه بازار ماپوسا
رستوران های نزدیک به جمعه بازار ماپوسا
هتل های نزدیک به جمعه بازار ماپوسا

درباره جمعه بازار ماپوسا


جمعه بازار ماپوسا هر هفته در شهر گوای هندوستان دایر می شود و محصولاتی مانند انواع ادویه ‌جات، ماهی‌ های خشک و تازه، محصولات محلی، ترشی، اشیای قدیمی، وسایل دکوری، سوسیس های محلی، سکه ‌های قدیمی، شیرینی و چندین مورد دیگر به فروش می رسند. در جمعه بازار ماپوسا زندگی جریان دارد و در هنگام بازدید حس و حال خاصی به شما دست خواهد داد، به یاد داشته باشید که برای خرید سوغاتی می توانید به غرفه های مربوط به وسایل سنتی و صنایع دستی مراجعه کنید.
جمعه بازار ماپوسا گوا

آشنایی با شهر گوا


شهر گوا یکی از شهرهای اصلی در کشور هندوستان است که دارای جایگاه ویژه ای است و به دلیل سواحل توریستی و امکانات تفریحی زیاد در این شهر سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا با خرید بلیط هواپیما سفری هیجان انگیز را به این منطقه تجربه می کنند. در ساحل این شهر می توانید بهترین و خوشمزه ترین غذاهای هندی و سنتی گوا را امتحان کنید و از طعمشان لذت ببرید یا اینکه در بازارهای محلی شهر گوا خرید کنید و با دستان پر به هتل برگردید، پس جاذبه های رویایی این شهر فقط به سواحل و طبیعت آن ختم نمی شوند، بلکه در بازارهای محلی و رنگارنگ شهر گوا می توانید تجربه های خاصی به دست آورید.
همان طور که می دانید خرید بخش جذاب هر سفری است؛ اگر فکر می کنید گوا شهری با سواحل دیدنی، مراکز خرید ندارد، سخت در اشتباهید زیرا گوا دارای بازارهای روزانه و شبانه متعددی است که هرکدام سبک خاصی دارند و بهترین سوغاتی ها و یادگاری های گوا را در بازارهای محلی می توانید پیدا کنید. ما نیز در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از مشهورترین بازارهای محلی شهر گوا برایتان صحبت کنیم؛ این بازار جایی نیست جز جمعه بازار رنگی ماپوسا.
جمعه بازار ماپوسا گوا
خودتان در سفر به شهر گوا متوجه خواهید شد که معروف ترین بازار محلی گوا، ماپوسا نام دارد و با ورود به Mapusa Friday Market می توانید با فرهنگ و شیوه زندگی مردم گوا بیشتر آشنا شوید. با اینکه در طی هفته بازار ماپوسا دایر است اما جمعه ها تجربه واقعی از خرید را خواهید داشت، مخصوصا اگر جمعه صبح به این بازار سر بزنید، خودتان از نزدیک خواهید دید که تعداد غرفه ها و فروشندگان زیادتر می شوند، طوری که بسیاری از تولیدکنندگان یا هنرمندان از همه جای گوا و شهرهای نزدیک به این بازار می آیند تا اجناس و محصولات خود را مستقیما در این بازار به فروش برسانند؛ پس دلیل نامگذاری جمعه بازار به خاطر جمعیت زیادی است که در روزهای جمعه در این بازار به داد و ستد مشغول هستند؛ تا حدی که مردم محلی زیادی نیز برای خرید های روزمره شان به بازار ماپوسا سر می زنند.
شما نیز با خرید بلیط هوپیما گوا می‌توانید به عنوان توریست در جمعه بازار ماپوسا تقریبا هرچیزی را که لازم داشته باشید پیدا خواهید کرد، مانند اجناس عتیقه و قدیمی، سفال و ظروف سرامیکی گوا و صنایع دستی و آثار هنری، ماهی های تازه صید شده، ادویه، ترشی های خانگی، میوه، سبزیجات، لباس و زیورآلات و … همگی قیمتی مقرون به صرفه دارندو با توجه به اینکه گوا شهر چانه زنی است و اگر شما اهل چانه زدن باشید می توانید اقلام مورد نیازتان را با هزینه ای خیلی کمتر از قیمتی که شنیده بودید تهیه کنید.
جمعه بازار ماپوسا گوا

نحوه دسترسی به جمعه بازار ماپوسا


بازار ماپوسا در خیابان وزوز شهر گوا قرار دارد. گردشگران برای رفتن به این بازار می توانند مسیر پونا و هوبلی را با اتوبوس طی کنند یا اینکه توسط اتوبوس به آنجونا یا کالانگوت رفته و سپس با تاکسی به منطقه زوزو بروند، همچنین در این قسمت می توانید سوار موتور سیکلت شوید و بقیه مسیر را با موتور طی کنید، به هیچ وجه نگران نباشید زیرا این موتورها مخصوص جابجایی مسافران هستند. همچنین بازار ماپوسا دارای نزدیک ترین فاصله به فرودگاه و راه آهن است که به راحتی می توانید توسط اتوبوس، تاکسی، ون، ریشکا دسترسی داشته باشید، زیرا ممکن است بلیط شما در روز جمعه باشد و بخواهید از فرودگاه به این بازار بروید که اتفاقا دسترسی از طریق آسان تر است.
جمعه بازار ماپوسا گوا

ساعت و هزینه بازدید از جمعه بازار ماپوسا


جمعه بازار ماپوسا از ساعت ۹ صبح تا ۸:۳۰ شب فعالیت دارد؛ با توجه به اینکه ساعت کاری بازار زیاد است اما در مقابل وسعت بازار موپاسا نیز زیاد بوده و پیشنهاد ما اینست تا صبح جمعه در ساعات اولیه به این بازار بروید و فرصت کافی برای بازدید و خرید داشته باشید؛ حتی اگر خریدی هم نداشته باشید از همه غرفه ها بازدید کنید، مطمئنا در آخر دستانتان پر از کیسه هایی است که از جمعه بازار ماپوسا خریده اید. توجه کنید در بقیه روزها به جز یک شنبه ها نیز در همین ساعات بازار دایر است، اما تعداد غرفه های کمتری فعالیت دارند.

جاذبه های دیدنی نزدیک به جمعه بازار ماپوسا


قلعه چاپورا: ۱۰.۴ کیلومتر
معبد شانتادورگا: ۱۳ کیلومتر
قلعه آگوادا: ۱۵.۵ کیلومتر
شهر قدیمی گوا: ۲۰.۸ کیلومتر
کلیسای بوم ژیزوس: ۲۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک به جمعه بازار ماپوسا


رستوران یونیک: ۱۱۰ متر
کافه رستوران ام اس کرنر: ۱۷۰ متر
رستوران ریس کرنر: ۲۵۰ متر
رستوران صوفی خانا: ۴۵۰ متر
رستوران کروپا: ۱.۴ کیلومتر

هتل های نزدیک به جمعه بازار ماپوسا


هتل اویو ۲۳۲۰ : ۱۶۰ متر
هتل ویلنا: ۳۰۰ متر
هتل ماپوسا: ۶۰۰ متر
هتل ساتیاهیرا: ۸۵۰ متر
هتل او ۹: ۱ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است