search
menu

معبد ویپاسانا بمبئی

[ پنهان کردن ]
چرا باید از معبد ویپاسانا بازدید کنیم؟
تاریخچه معبد ویپاسانا
معماری معبد ویپاسانا
معرفی دوره ویپاسانا
دوره های مراقبه ویپاسانا
نحوه دسترسی به معبد ویپاسانا
ساعت و هزینه بازدید از معبد ویپاسانا
جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد ویپاسانا
رستوران های نزدیک به معبد ویپاسانا
هتل های نزدیک به معبد ویپاسانا

چرا باید از معبد ویپاسانا بازدید کنیم؟


معبد ویپاسانا بنایی طلایی رنگ در شهر بمبئی قرار دارد. این معبد در فضایی همانند بهشت در شبه ‌جزیره‌ ای در میان دریای عرب و گورای واقع شده است؛ به جرات می توان گفت یکی از آرامش‌ بخش‌ ترین نقاط بمبئی برای تنظیم انرژی‌ های معنوی همینجاست. معبد ویپاسانا شامل چندین سالن‌ مراقبه است، همچنین در گنبد مرکزی و سالن اصلی مراقبه اشیای به جای مانده از گوتاما بودا نگهداری می شود. بازدیدکنندگان قبل از ورود به سالن اصلی باید از سالن کوچک ‌تر بازدید کنند تا با اصول اولیه این مکان فنون آشنا شوند تا بتوانند از فضای مکاشفه و مراقبه سالن اصلی استفاده کنند.
کشور هندوستان سرزمین معبد هاست، کشوری که انواع باورها و عقاید را دارد؛ با این حال در طی قرن ها کشوری چندین ملیتی در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می کنند. شهر بمبئی به عنوان مهمترین شهر هندوستان و در عین حال شلوغ ترین شهر این کشور است که دارای بزرگترین مراکز مراقبه جهان است و همواره علاقه مندان و گردشگران زیادی را به خرید بلیط هواپیما و سفر این منطقه مشتاق می کند. Global Vipassana Pagoda با زیبایی تمام در شهر بمبئی همگان را به سوی خود جلب می کنند.
معبد ویپاسانا بمبئی

تاریخچه معبد ویپاسانا


ساخت معبد ویپاسانا از سال ۲۰۰۰ آغاز گردیده و تا سال ۲۰۰۹ ادامه داشته است. معبد ویپاسانا دارای یک تالار مراقبه بسیار بزرگ با ظرفیتی حدودا ۸ هزار نفری است که گنبد بلند و بزرگ نشانه اصلی معبد محسوب می شود. در حقیقت این معبد به عنوان نمادی برای صلح و آرامش بشری در شهر بمبئی ساخته شده است.

معماری معبد ویپاسانا


معماری معبد ویپاسانا بر گرفته از المان های معماری هندی باستانی و مدرن است که از طرح های سنتی میانماری نیز استفاده شده است. این معبد عظیم دارای گنبد سنگی بزرگ در جهان است که ارتفاع گنبد حدودا ۲۹ متر و ارتفاع کلی بنا نیز حدودا ۹۶ متر است. در بخش زیرین گنبد اصلی، گنبد سه لایه ای وجود دارد که رنگ طلائی از مشخصه های اصلی این بنا به شمار می رود، تا حدی که در هنگام تاریکی هوا نیز جلوه خاصی دارد. بازدید از این معبد زیبا برای گردشگران تجربه خاص و شیرینی است، مطمئن باشید کلاس های مراقبه ویپاسانا را در هیچ نقطه ای از جهان تجربه نخواهید کرد.
معبد ویپاسانا بمبئی

معرفی دوره ویپاسانا


شاید نام ویپاسانا برایتان آشنا باشد ولی اگر چیزی در مورد این اسم نمی دانید، در ادامه با ما همراه باشید تا کمی در مورد دوره ویپاسانا برایتان توضیح دهیم: ویپاسانا از قدیمی ترین تکنیک ها و روش های مراقبه جهان به شمار می رود که هنوز هم در میان بودائیان رواج دارد و قدمت این تکنیک معنوی به ۲ هزار سال قبل بر می گردد، لغت ویپاسانا به معنای دیدن پدیده ها به شکل اصلی شان است، در زبان ساده تر یعنی تمرکز ذهن و تنظیم و کنترل تنفس و رسیدن به آگاهی. این معبد چنان شهرت دارد که پیروان بودائی از سراسر دنیا برای انجام مراقبه به این مکان می آیند.
معبد ویپاسانا بمبئی

دوره های مراقبه ویپاسانا


دوره های مراقبه برگزار شده در معبد ویپاسانا رایگان انجام می گیرد و کل مجموعه نیز توسط کمک های مالی اداره می شود. ویپاسانا دوره ای ۱۰ روزه است که در این مدت باید سکوت کنید، گوشی موبایل، کتاب نباید به همراه داشته باشید، همچنین اجازه نوشتن یا فعالیت ورزشی ندارید. توجه داشته باشید که در طی این ۱۰ روز باید دروغ نگویید، کسی را نگاه نکنید، دزدی نکنید، گویا در طی این دوره به زندان انفرادی می روید. دوره ویپاسانا بر اساس تفکرات بودائی است، طرز نشستن شما بدین صورت است که دائما در حالت مراقبه باشید، یعنی چهار زانو با پشت صاف نشسته و چشمان خود را ببندید و تا زمانی که صدای زنگ را نشنیدید چشمانتان را باز نکنید.
معبد ویپاسانا بمبئی
برای ثبت نام در دوره ویپاسانا باید ابتدا در سایت مربوطه ثبت نام کنید و در زمان تعیین شده به مرکز ویپاسانا بروید، در این مرکز از همه جای دنیا مراجعه می کنند. در این مرکز با اتوبوس به داخل معبد در دل کوه می برند. این دوره به خاطر صلح جهانی رایگان برگزار می شود و غذای گیاهی به افراد داده می شود و اینکه این سکوت و نیایش باید از ساعت ۴ صبح تا ۹ شب انجام بگیرد و در بقیه ساعات در جای خواب مناسب بخوابید. مطمئن باشید بعد از این دوره به فرد دیگری تبدیل خواهید شد، از غم ها و اندوه ها خالی شده و ذهنتان بسیار آرام و رها خواهد شد، بدون ترس از چیزی گویا دوره جدیدی از زندگی تان آغاز می شود. دوره ویپاسانا در اکثر کشور ها برگزار می شود ولی شهر بمبئی در هندوستان یکی از اصلی ترین مکان هاست. دعا ویپاسانا عبارتند از: باشد که همگان آگاه باشیم. باشد که همگان در صلح باشیم. باشد که همیشه شاد باشیم.

نحوه دسترسی به معبد ویپاسانا


برای دسترسی به معبد ویپاسانا می توانید از کالسکه هایی به نام ریکشا، تاکسی یا اتوبوس محلی و قطار استفاده کنید. اگر در سمت جنوبی گورای هستید، می توانید برای رسیدن به این معبد از کشتی استفاده کنید.

ساعت و هزینه بازدید از معبد ویپاسانا


بازدید از معبد ویپاسانا از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر بدون هزینه ورودی و رایگان است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به معبد ویپاسانا


ساحل گواری: ۴.۶ کیلومتر
زمین تفریحی کامپلکس: ۲۴ کیلومتر
زمین آکسفورد: ۳۱.۴ کیلومتر
کلوب قایقرانی کاشمیر: ۳۵.۲ کیلومتر

رستوران های نزدیک به معبد ویپاسانا


پیتزا دومینو: ۱ کیلومتر
رستوران او آسیس: ۳.۸ کیلومتر
رستوران دریم هاوس: ۶.۴ کیلومتر
رستوران اوسکرین: ۷.۸ کیلومتر

هتل های نزدیک به معبد ویپاسانا


هتل فارم رجنسی: ۴ کیلومتر
هتل بی کلر: ۵ کیلومتر
هتل پکروز: ۵.۶ کیلومتر
هتل پالم بیچ: ۷.۲ کیلومتر
هتل دینو بیچ: ۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است