search
menu

سواحل گوا

[ پنهان کردن ]
چرا باید از سواحل گوا بازدید کنیم؟
ساحل آگوندا Agonda
ساحل آنجونا Anjuna
ساحل آرامبول Arambol
ساحل باگا و کالانگوت Baga & Calangute
سواحل کاندولیم و سینکریم Candolim & Sinquerim
ساحل کولا Cola
ساحل کولوا Colva
ساحل پالولم Palolem
ساحل واگاتور Vagator
ساحل مورجیم Morjm

چرا باید از سواحل گوا بازدید کنیم؟


سواحل گوا در جنوب غربی هندوستان یکی از محبوب ترین مقاصد این کشور به شمار می روند. شهر گوا همواره با سواحل زیبا، جاذبه های تاریخی، تفریحات ساحلی و غذاهای خوشمزه به عنوان مقصدی پرطرفدار مورد توجه همگان بوده است. در بندر گوا سواحل زیادی وجود دارد که هر کدامشان دارای ویژگی های خاصی هستند، برخی شلوغ، برخی لوکس؛ برخی خلوت و برخی آب و هوای مطلوب دارند. در این مقاله می خواهیم در مورد تعدادی از سواحل گوا برایتان بنویسیم تا با آشنایی بیشتر و تطابق سواحل با روحیات شما بلیط هواپیما تهیه کنید و از این سواحل بی نظیر لذت ببرید.
توجه داشته باشید که برای بازدید از سواحل گوا نیازی به ساعت خاصی ندارید و در طی شبانه روز هر موقع دلتان خواست می توانید مراجعه کنید و مهم تر اینکه برای بازدید نیازی به پرداخت هزینه نیز ندارید؛ فقط برای استفاده از تفریحات، سرو غذا و اقامت باید هزینه پرداخت کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا Goa Beaches را بیشتر بشناسید.

ساحل آگوندا Agonda


ساحل آگوندا، ساحلی طولانی برای کسانی است که آرامش و تنهایی را دوست دارند. ساحل آگوندا یکی از مشهورترین سواحل گوا به شمار می رود که همیشه ساکت و خلوت است. در ساحل آگوندا تعدادی کلبه چوبی سنتی وجود دارد که می توانید برای اقامت شب کرایه کنید. البته جدیدا کلبه های لوکس تری نیز به این مجموعه اضافه گردیده است که با اقامت در این کلبه ها از سکوت، آب و هوای بی نظیر ساحل آگوندا لذت خواهید برد. همچنین می توانید به رستوران و کافه و مغازه سوغاتی فروشی نیز در ساحل آگوندا دسترسی داشته باشید.
سواحل گوا

ساحل آنجونا Anjuna


یکی از مشهورترین سواحل گوا، ساحل آنجونا نام دارد که در زمان های قدیم محل اقامت هیپی ها بوده است اما اکنون خبری از آن ها نیست. در ساحل آنجونا چهارشنبه بازار محلی برگزار می شود و یکی از محبوب ترین بازارهای محلی گوا به شمار می رود. در واقع، ساحل آنجونا برای آن دسته از مسافرانی مناسب است که به دنبال سفری ارزان هستند. در سال های اخیر چندین هتل ها و مسافرخانه ارزان قیمت نیز در حوالی ساحل آنجونا افتتاح شده که بر تعداد طرفداران اضافه کرده است.
سواحل گوا

ساحل آرامبول Arambol


در قسمت شمال گوا، ساحلی به نام آرامبول واقع شده است که در زمان های گذشته محلی برای ماهی گیری بوده اما امروزه به یکی از بهترین سواحل گوا تبدیل شده است. در ساحل آرامبول علاوه بر شرایط عادی به انواع مدیتیشن، یوگا، تای چی و ریکی برخورد خواهید کرد، همچنین ورزش های آبی و تماشای دلفین ها نیز جزو تفریحات ساحل آرامبول محسوب می شود. در هنگام شب نیز ساحل آرامبول مملو از نوازندگان و موسیقی و اجراهای زنده است که مطمئنا به شما خوش خواهد گذشت و لحظات بی نظیری را تجربه خواهید کرد.
سواحل گوا

ساحل باگا و کالانگوت Baga & Calangute


ساحل کالانگوت شلوغ ترین ساحل گوا به شمار می رود که توریست های زیادی از این ساحل بازدید می کنند. ساحل باگا نیز دقیقا در امتداد ساحل کالانگوت قرار دارد ولی در این قسمت خبری از ازدحام زیاد نیست و نسبت به ساحل کالانگوت مدرن تر است. در این ساحل ها می توانید انواع ورزش ها و تفریحات آبی را تجربه کنید و در رستوران های موجود انواع غذا و نوشیدنی محلی نوش جان کنید. ساحل باگا به شب زنده داری ها و غذاهای دریایی در شهر گوا مشهور است. ساحل باگا به افرادی توصیه می شود که عاشق شلوغی و صدای موسیقی بلند هستند. در ساحل باگا به انواع غذاهای دریایی، نوشیدنی های محلی دسترسی خواهید داشت که از طعمشان سیر نخواهید شد. همچنین در ساحل باگا می توانید بازی ها و ورزش های آبی ساحلی شرکت کنید، اگر عاشق غواصی هستید امکانات ورزش غواصی در این ساحل مهیا شده است، همچنین در آخر آموزش برایتان گواهینامه معتبر نیز صادر می شود.
سواحل گوا

سواحل کاندولیم و سینکریم Candolim & Sinquerim


خط ساحلی طولانیِ که از دو ساحل تشکیل شده جزو مشهورترین سواحل گوا است. این ساحل با ساحل کالانگوت هم مرز بوده ولی نسبت به آن خلوت تر و تمیزتر است. ساحل کاندولیم برای آرامش های عصرانه مشهور است؛ بنابراین اگر به دنبال هیجان هستید این ساحل به شما پیشنهاد نمی شود بلکه محلی برای آرامش یافتن و به دور از همه چیز است. اگر به تفریحات آبی علاقه مند هستید؛ از چتربازی گرفته تا اسکی روی آب و همچنین کلاس های یوگا و مدیتیشن در ساحل کاندولیم انجام می گیرد.
سواحل گوا

ساحل کولا Cola


ساحل کولا یکی دیگر از بهترین سواحل گوا است. ساحل کولا در شمال ساحل آگوندا واقع شده وبا محیط کوچک خود جزو خلوت ترین سواحل محسوب می شود. اقامتگاه های کمی نسبت به بقیه سواحل وجود دارد و به همین دلیل دنج و خلوت بودن مورد توجه توریست ها قرار گرفته است
سواحل گوا

ساحل کولوا Colva


یکی از معروف ترین سواحل گوا، ساحل کولواست که در دهکده ساحلی کوچک و در میان درختان نخل قرار دارد و به عنوان قدیمی ترین سواحل این منطقه همواره مملو از گردشگران داخلی و خارجی است؛ تا حدی که گردشگران هندی بیشتری از ساحل کولوا بازدید می کنند. در ماه اکتبر ساحل کولوا بسیار شلوغ می شود و با هتل ها، کلبه ها، رستوران ها و کافه های مجهز از توریست ها میزبانی می کنند. دست فروش های زیادی در این ساحل امرار معاش می کنند و همچنین قایق های ماهی گیری آماده صید ماهی هستند تا غذاهای دریایی تازه نوش جان کنید.
سواحل گوا

ساحل پالولم Palolem


یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین سواحل گوا پالولم نام دارد که هلالی شکل، درختان نخل و شن های نرم نمایی از ساحل تصورتمان است. امروزه ساحل پالولم به یکی از معروف ترین سواحل گوا تبدیل شده و طبیعت اطراف آن به خوبی حفظ شده و صرفا محل سکونت ماهیگیران محلی است. برای اقامت در ساحل پالولم نیز می توانید از کلبه ها کرایه کنید و زندگی شبانه پرجنب و جوشی را تجربه کنید. همچنین می توانید تفریحات آبی مانند قایق سواری، شنا و ماهیگیری را در این ساحل تجربه کنید.
سواحل گوا

ساحل واگاتور Vagator


ساحل واگاتور با صخره های قرمز رنگ خود ساحلی تمیز و بی سر و صدا محسوب می شود که طبیعت سبز این منطقه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا ترغیب به خرید بلیط هواپیما گوا می‌کند. آرامش موجود در این ساحل یکی از ویژگی های اصلی به حساب می آید. وجود درختان نارگیل زیبایی های این منطقه را دوچندان کرده است. در ساحل واگاتور می توانید با آرامش قدم بزنید و در جشنواره مشهور آفتاب سوختگی Sunburn Festival شرکت کنید، توجه داشته باشید که این جشنواره در هفته آخر دسامبر هر سال برگزار می شود.
سواحل گوا

ساحل مورجیم Morjm


در منطقه سرسبز گوآ ساحل مورجیم واقع شده است که به ساحل لاک پشت نیز معروف است. ساحلی آرام و بی سرو صدا برای کسب آرامش همینجاست که به حالت طبیعی و دست نخورده مانده است و یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی صبحگاهی است. یکی از جاذبه های دلنشین ساحل مورجیم حضور لاک پشت های دریایی ریدلی است و همچنین تماشای پرندگان نادر و موجودات بامزه در ساحل مورجیم جزو اتفاقات بی نظیری است که فقط در این ساحل می توانید تجربه کنید.
سواحل گوا
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است