search
menu

کلیسای بوم ژیزوس گوا

[ پنهان کردن ]
درباره کلیسای بوم ژیزوس گوا
چرا بازدید از کلیسای بوم ژیزوس پیشنهاد می‌ شود؟
تاریخچه کلیسای بوم ژیزوس
معماری کلیسای بوم ژیزوس
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کلیسای بوم ژیزوس چقدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از کلیسای بوم ژیزوس چه زمانی است؟
چگونه به کلیسای بوم ژیزوس برویم؟
در نزدیکی کلیسای بوم ژیزوس از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی کلیسای بوم ژیزوس برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به کلیسای بوم ژیزوس هستند؟

درباره کلیسای بوم ژیزوس گوا


کلیسای بوم ژیزوس (به انگلیسی: Basilica of Bom Jesus) برای بسیاری از خریداران بلیط هواپیما گوا مکانی شناخته شده است؛ کلیسایی کاتولیک، کهن و خوش نقش و نگار که در شهر ایالتی و بندری گوا واقع شده و با تکیه بر ارزش فرهنگی و تاریخی و همچنین معماری باشکوه و شگفت‌انگیز خود توانسته جایگاه ارزشمندی را در فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری هند و میراث جهانی یونسکو کسب کند. این کلیسای کاتولیک نه تنها از غنای فرهنگی و پیشینه تاریخی بسیار زیادی (دیرینگی بنای آن با ظهور دین مسیحیت در هندوستان مصادف بوده است) برخوردار است، بلکه پیکر مومیایی شده یکی از برجسته‌ترین مبلغان مسیحیت کاتولیک به نام فرانسیسکو خاویر را نیز در میان دیوارهای مرتفع و مستحکم خود جای داده است.

چرا بازدید از کلیسای بوم ژیزوس پیشنهاد می‌ شود؟


• کهن‌ترین و زیباترین کلیسای کاتولیک شهر گوا به حساب می آید.
• نمایی بسیار تماشایی و معماری بسیار جذاب و زیبایی دارد و جزء برترین جاذبه های باستانی هندوستان بشمار می رود.
• گالری هنری مدرنی متشکل از برخی آثار هنری نقاشان سال های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۶ ایتالیا را در خود جای داده است.
• پیکر فرانسیسکو خاویر، از برجسته‌ترین شخصیت های مسیحیت و موسسان فرقه مذهبی انجمن عیسی در این مکان قرار گرفته است.
کلیسای بوم ژیزوس گوا

تاریخچه کلیسای بوم ژیزوس


سنگ بنای کلیسای بوم ژیزوس در ۲۴ نوامبر سال ۱۵۹۴ نهاده شد و پس از گذشت یازده سال، بالاخره در روزی تابستانی، در ماه مه سال ۱۶۰۵ با دستان الکسیا دی مندزز، اسقف اعظم شهر گوا افتتاح گردید. این کلیسا در همان ابتدا مورد استقبال بسیاری از پیروان دین مسیحیت قرار گرفت، اما وقوع رویدادی مهم سبب شد که این کلیسا به مکانی بسیار محبوب مبدل و بر تقدس آن افزوده گردد: انتقال بقایای پیکر سنت فرانسیس خاویر در دوم دسامبر سال ۱۶۳۷ به این کلیسا، رویدادی مهم و نقطه عطفی در تاریخچه کلیسای بوم ژیزوس بشمار می‌رود؛ اتفاقی که موجب رشد و گسترش یکی از فرقه های مسیحیت کاتولیک به نام انجمن عیسی در هندوستان گردید. اما طولی نکشید که این فرقه منحل شد و دارایی های آن توقیف گشت. با این‌حال این امر نتوانست خللی در فعالیت مذهبی کلیسای بوم ژیزوس وارد کند و این کلیسا مثل سابق به ترویج دین مسیحیت ادامه داد.

معماری کلیسای بوم ژیزوس


کلیسای بوم ژیزوس از دور ممکن است به شکل بنایی ساده و معمولی به نظر رسد، اما هرچه بدان نزدیک‌تر می شوید، زیبایی های بی حد و حصر آن بیش‌تر برشما آشکار می گردد. نقش و نگارهای نمای بیرونی این کلیسا که شکوه و زیبایی معماری عصر طلائی باروک را بیش از هر بنای دیگری در هند به نمایش گذاشته اند، چنان پیچیده و جذاب بر سنگ گرانیت سیاه و بازالت حکاکی شده اند که نگاه هر بیننده و توجه هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند. بکارگیری ترکیبی از شیوه های معماری مختلفی نظیر کورینتی و دوریکی سبب شده که نمای بیرونی کلیسای بوم ژیزوس به شکل کم نظیری زیبا و تماشایی در نظر آید. طراحی و دکور داخلی کلیسا نیز بسیار ظریف و زیبا کار شده و با تندیس هایی جذاب و محرابی طلاکاری شده به زیبایی تزئین شده است.
کلیسای بوم ژیزوس گوا

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کلیسای بوم ژیزوس چقدر است؟


چنانچه دوست دارید در محوطه وسیع کلیسای بوم ژیزوس به گشت و گذار بپردازید و از نزدیک شاهد زیبایی های توصیف ناپذیر آن باشید، باید یک ساعت از زمان خود را صرف بازدید از این کلیسا کنید. ناگفته نماند که بازدید از کلیسای بوم ژیزوس کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای بازدیدکنندگان در بر نخواهد داشت. پس اگر با خرید اینترنتی بلیط هواپیما به گوا سفر کردید بازدید از این مکان را در برنامه خود بگنجانید.

فصل مناسب برای بازدید از کلیسای بوم ژیزوس چه زمانی است؟


همان ‌طور که می دانید کلیسای بوم ژیزوس مکانی سرپوشیده است و شرایط آب و هوایی تاثیر چندانی در تجربه بازدید از آن نخواهد داشت. اما اگر دوست دارید از دیگر اماکن جذاب فضای باز شهر گوا دیدن کنید، زمانی بین ماه نوامبر تا فوریه (پاییز و زمستان) را برای بازدید از گوا برگزینید. شهر زیبای گوا در این زمان از سال هوایی بسیار مطبوع و دلپذیر دارد و دمای آن از ۲۸ درجه سانتی گراد تجاوز نمی کند.

چگونه به کلیسای بوم ژیزوس برویم؟


از آنجایی که کلیسای بوم ژیزوس در فاصله ۲۴ کیلومتری فرودگاه گوا و ۱۰ کیلومتری شهر پانجی واقع شده، برای دسترسی به آن نخست باید به شهر گوا سفر کرده و سپس با استفاده از تاکسی های خطی پانجی و یا کرایه خودرو، مسافتی حدود ۲۵ دقیقه را در جاده قدیم گوا طی کنید. کلیسای بوم ژیزوس را در ۶۰۰ متری میدان گاندی خواهید یافت. چنانچه تمایل دارید با حمل و نقل عمومی به این مکان دست یابید، پس از سوار شدن در اتوبوس، باید در ایستگاه میدان گاندی که نزدیک‌ترین ایستگاه به کلیسای بوم ژیزوس محسوب می شود، توقف کنید.
کلیسای بوم ژیزوس گوا

در نزدیکی کلیسای بوم ژیزوس از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


صومعه بانوی ملائکه: ۳۵۰ متر
کلیسای قدیمی گوا پونجیم پاناجی: ۴۰۰ متر
برج سنت آگوستین: ۶۰۰ متر
کلیسای بانوی تسبیح: ۷۵۰ متر
کاخ عادل شاه: ۹۰۰ متر
طاق نائب الملک گوا: ۹۵۰ متر

چه هتل هایی در نزدیکی کلیسای بوم ژیزوس برای اقامت وجود دارد؟


اقامتگاه ماهش آگراوالز گوا: ۴۵۰ متر
اقامتگاه اولد گوا رزیدنسی: ۵۰۰ متر
اقامتگاه پیلار انیمیشن سنتر: ۷۰۰ متر
اقامتگاه ویلا آرتور: ۷۵۰ متر
میهمان‌سرای گومز پوسادا: ۱٫۶ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به کلیسای بوم ژیزوس هستند؟


رستوران کاتهارا: ۲۱۰ متر
رستوران راتناساگار فمیلی: ۲۵۰ متر
رستوران کریشنا ساگار: ۲۶۰ متر
رستوران ویوا گوا: ۶۵۰ متر
رستوران گوا استریتز: ۸۰۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است