search
menu
آلمان keyboard_arrow_down close

آلمان

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۱۱

درباره آلمان

آلمان (Germany) که به طور رسمی جمهوری فدراتیو آلمان نامیده می‌شود از مهمترین و بزرگترین کشورهای اروپای غربی است. آلمان که در کنار پدیده‌های طبیعی مشهوری همچون کوه‌های آلپ، رود راین و دریای بالکتیک قرار دارد، با کشورهای لهستان، جمهوری چک، دانمارک، اتریش، سوئیس و بلژیک همسایه است.

تاریخچه آلمان


نام آلمان از قبیله کهن و مشهوری در اروپا و شرق رود راین می‌آید که از زمان ژولیوس سزار مشهور بوده‌اند. قبایل ژرمنی از دوران برنز در این منطقه حضور داشته‌اند و با امپراتوری روم باستان هم جنگ‌های متعددی را تجربه کرده‌اند. پس از دوران قرون وسطی و آغاز دوران رنسانس، آلمان به واسطه گوتنبرگ و اختراع ماشین چاپ صنعتی، نقش مهمی در دوران روشنگری ایفا کرد. سپس مارتین لوتر جنبش پروتستانیسم را پدید آورد که جریان مسیحیت را در جهان تغییر داد. در سال ۱۸۷۱ امپراتوری آلمان توسط بیسمارک پایه‌گذاری شد و این نظام تا سال انقلاب آلمان در سال ۱۹۱۸ ادامه پیدا کرد.
آلمان
آلمان نقش آفرین دو جنگ جهانی اول و دوم بود و میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم در اثر آن کشته شدند. آدولف هیتلر که در جریان جهانی اول یک سرباز ساده بود، به عنوان رهبر آلمان نازی، آتش جنگ جهانی دوم را برافروخت. پس از جنگ جهانی و اشغال آلمان توسط نیروهای متفقین آلمان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد و تا زمان فرو ریختن دیوار برلین این جدابودن ادامه یافت. پس از جنگ سرد، آلمان به رشد صنعتی خود ادامه داد و به یکی از کشورهای پیشرفته جهان و اروپا تبدیل شد.

جمعیت، جغرافیا و آب و هوای آلمان


آلمان کشوری با بیش از ۳۵۰ هزار کیلومتر مساحت است و جمعیتی ۸۳ میلون نفری را میزبانی می‌کند. آلمان دارای دو منطقه آب و هوایی متفاوت است. بخش غربی آلمان تحت تاثیر بادهای مرطوب غربی است که از سوی اقیانوس به این کشور می‌وزد. اما بخش شرقی آلمان تحت تاثیر اقلیم قاره‌ای شرق اروپا قرار دارد. آلمان دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و مرطوب است و در مجموع دارای میانگین بارندگی بالایی است.
آلمان

زبان، واحد پول و دین مردم آلمان


مردم آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. واحد پولی آلمان به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، یورو است. ۵۷ درصد مردم آلمان را مسیحیان تشکیل می‌دهند.

شهرهای مهم و دیدنی آلمان


آلمان دارای شهرهای مهم و بزرگی است و از میان آنها می‌توان به شهرهایی مانند دوسلدورف، برلین، هامبورگ، مونیخ، فرانکفورت و لایپزیک اشاره کرد.

دیدنی های آلمان