search
menu

جاهای دیدنی فرانکفورت

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی فرانکفورت
رومربرگ، مرکز شهر قدیمی فرانکفورت (Römerberg)
پارک و باغ گیاهشناسی (Palm Garden Palmengarten)
موزه اشتادل (Städel Museum)
موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ (Senckenberg Natural History Museum)
کلیسای جامع فرانکفورت (Frankfurt Cathedral)
خانه گوته (Goethe House)
محله هاوت واخه (The Hauptwache)
برج اشنهایمر(Eschenheimer Tower)
کلیسا سنت پاول (St Paul Church)
بازار کلاین مارکت هال (Kleinmarkthalle)
موزه هنر مدرن (Museum of Modern Art)
لیبیگ هاوس (Liebieghaus)
موزه معماری آلمانی (Deutsches Architekturmuseum)

جاهای دیدنی فرانکفورت


یک سفر اروپایی بدون بازدید از پایتخت گردشگری آلمان، فرانکفورت، هرگز کامل نخواهد بود. فراکفورت پنجمین شهر بزرگ آلمان، با جاذبه‌های چشم نواز خود هر ساله میزبان میلیون‌ها توریست از جهان می‌شود که با خرید بلیط هواپیما فرانکفورت به آن سفر می‌کنند و سفری فراموش نشدنی را تجربه می‌کنند. با وجود اینکه امروزه این شهر با آسمان خراش‌های بلند احاطه شده‌است، همچنان بافت قدیمی و امپریالیستی خود را حفظ کرده‌است. به طوری که هنگام قدم زدن در شهر احساس خواهید کرد که به ۵۰۰ سال پیش سفر کرده‌اید. اگر بلیط هواپیما فراکفورت را تهیه کرده و در این شهر غول پیکر دنبال جاذبه‌های دیدنی آن می‌گردید، با ما همراه شوید تا با این شهر زیبا بیشتر آشنا شویم.
جاهای دیدنی فرانکفورت
باید بدانید که مکان‌های دیدنی فرانکفورت کم نیستند و هرکدام با مشخصه‌های گوناگون خود دری از دنیایی جدید را به روی افراد باز می‌کنند. عمارت‌های مجلل، چشم‌اندازهای وسیع، کافه‌های دنج، موزه‌های جذاب، مراکز خرید شلوغ و متنوع و غیره همگی جزئی از زیبایی‌های فرانکفورت شمرده می‌شوند که گردشگران را شیفته خود می‌کنند. اگر دوست دارید تا سفری کوتاه به دیدنی‌های این شهر دوست‌داشتنی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله خواندنی را از دست ندهید.

رومربرگ، مرکز شهر قدیمی فرانکفورت (Römerberg)


در قلب شهر قدیمی فرانفورت، میدان رومربرگ با زیبایی خاص خود نمایان است. این میدان نامتوازن و در عین حال زیبا یکی از پیاده راه های معروف و زیبای نه تنها فراکفورت بلکه آلمان است. بیشتر مردم شهر فرانکفورت هر روزه به این منطقه می‌آیند و ضمن پیاده‌روی در آن از مغازه‌های اطراف آن خرید می‌کنند. این منطقه که یکی از منطقه‌های حیرت انگیز و قلب تاریخی شهر است، هر روزه میزبان بسیاری از توریست ها از سرتاسر جهان می‌شود. اگر قصد خرید بلیط هواپیما فرانکفورت را دارید، حتماً از میدان رومربرگ شهر دیدن کنید.
ساعات بازدید: شبانه روزی
آدرس: آلمان، فراکفورت، میدان رومربرگ

پارک و باغ گیاهشناسی (Palm Garden Palmengarten)


باغ زیبای Palmengarten درBockenheimer Landstrasse فرانکفورت واقع شده‌است. این باغ در سال ۱۸۷۱ میلادی افتتاح شد و مدتی نپایید که به یکی از سمبل‌های شهر فراکفورت تبدیل شد. همچنین این پارک با ۵۴ هکتار مساحت، بزرگترین باغ گیاهشناسی آلمان محسوب می‌شود. بیشتر توریست‌هایی که با بلیط هواپیما به فراکفورت سفر می‌کنند، با دیدن زیبایی و عظمت این پارک شگفت زده می‌شوند. از زیبایی های این باغ می‌توان به نمایشگاه‌های گیاهشناسی دوست داشتنی در فضای باز به همراه تعدادی گلخانه دارای گونه‌های گیاهی نیمه تروپیکال و تروپیکال اشاره کرد. از طرفی، بازدیدکنندگان می‌توانند با قایقرانی در دریاچه آن لذت ببرند. اگر قصد بازدید با فرزند خردسال خود را دارید، نگران نباشید چراکه زمین بازی کودکان برای رفاه شما در دسترس خواهد بود. مکان‌های پیک نیک هم در اطراف دریاچه لذت بازدید این باغ را چندین برابر می‌کند.
ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۶ عصر
آدرس: آلمان، فرانکفورت، Siesmayerstraße ۶۱ ، باغ گیاهشناسی Palmengarten

موزه اشتادل (Städel Museum)


موزه اشتادل با کلکسیون نقاشی‌های خود از دهه ۱۴ میلادی از سری موزه‌های مهم کلاسیک جهان به شمار می‌رود. این موزه که یکی از مهمترین مجموعه‌های هنری آلمان محسوب می‌شود، صاحب ۳۱۰۰ نقاشی، ۶۶۰ مجسمه و بیش از ۴۶۰۰ عکس است. همچنین این موزه با ۴ هزار متر مربع فضا یکی از بزرگترین موزه‌های اروپا به حساب می‌آید. این موزه به شما این فرصت را خواهد داد تا در بین نقاشی‌ها و مجسمه‌های هنرمندان معروفی همچون پیکاسو، ماکس بکمان، کلود مونه و ادگار دگا قدم بزنید و برگه‌‌ای نو به دفتر خاطرات خود اضافه کنید.
ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (پنجشنبه وجمعه ۱۰ صبح تا ۹ شب)
آدرس: آلمان، فرانکفورت، خیابان Schaumainkai، موزه اشتادل
جاهای دیدنی فرانکفورت

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ (Senckenberg Natural History Museum)


موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ در باغ‌های سنگنبرگ فرانکفورت واقع شده‌است و یکی از مدرن‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی در اروپا و همچنین بزرگترین نوع خود در آلمان است. این موزه آثار بیشماری که مربوط به تنوع زیستی سیاره ما و تکامل ارگانیسم‌ها می‌باشد، به نمایش گذاشته است. از طرفی، این موزه استخوان دایناسورهای بزرگ اروپا را در خود جای داده و همین ویژگی آن باعث محبوب شدن آن بین خانواده‌ها شده‌است. مجموعه پرندگان تاکسیدرمی شده (خشک شده) و آثاری از انسان‌های باستان که نشانه‌هایی از پیشرفت انسان در طول تاریخ را نشان می‌دهد نیز در این موزه یافت می‌شوند. در این موزه لازم نیست که نگران زبان باشید چراکه تورهای زبان انگلیسی در دسترس است و در صورت تمایل می‌توانید به صورت اختصاصی از راهنمایی‌های تور استفاده کنید. کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی هم به طور مرتب در موزه برگزار می‌شود. بعد از بازدید از این موزه زیبا با خرید یادگاری از فروشگاه سوغاتی آن، بازدید خود را جاودانه کنید.
ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
آدرس: آلمان، فرانکفورت، Senckenberganlage ۲۵ ، موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ

کلیسای جامع فرانکفورت (Frankfurt Cathedral)


اگر عاشق بناها و آثار تاریخی هستید، بدون شک فراکفورت بهشتی برای شما خواهد بود. کلیسای جامع رومی فرانکفورت که به کلیسای جامع سنت بارتولومیو (Cathedral of Saint Bartholomew) هم شناخته می‌شود با رنگ زیبای آن زبانزد عام و خاص شده‌است. این سازه که بین قرن ۱۳ و ۱۵ میلادی ساخته شد و با ۹۵ متر ارتفاع هنوز هم در بین آسمان خراش‌های شهر زیبای فرانکفورت قابل رؤیت است. این بنا با نمای گوتیک و سرخ رنگ خود یکی از جذاب‌ترین ساختمان‌های فراکفورت به حساب می‌آید. کلیسای جامع فرانکفورت از تعداد معدودی از کلیساهای آلمان است که به عنوان کلیسای امپریال از آن استفاده می‌شده و از سال ۱۵۶۲ تا ۱۷۹۲ تاجگذاری امپراطورها در آن صورت می‌گرفته است.
ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۱۲ ظهر ۱۳:۱۵ ظهر تا ۸ شب
آدرس: آلمان، فرانکفورت، Domplatz ۲، کلیسای جامع فرانکفورت

خانه گوته (Goethe House)


یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی شهر فرانکفورت آلمان منزل یوهان ولفگانگ فن گوته شاعر مشهور آلمانی است. او که نویسنده، محقق، فیلسوف، نقاش و شاعر قرن ۱۸ و ۱۹ بود، اردات خاصی به حافظ شاعر سرشناس ایرانی داشت و در حال حاظر منزل او به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های شهر شناخته می‌شود. خانه گوته در فرانکفورت امروزه آثاری از وی را در خود جای داده است و با بازدید از آن کارهای مشهور گوته را می‌بینید که در نوع خود جذاب و دیدنی‌اند.
آدرس: Großer Hirschgraben 23-25, 60311 Frankfurt am Main, Germany
ساعات بازدید: ۱۱ صبح الی ۵ عصر
جاهای دیدنی فرانکفورت

محله هاوت واخه (The Hauptwache)


یکی از مناطق دیدنی فرانکفورت آلمان هاوت واخه نام دارد که تقریبا در مرکز شهر قرار گرفته است. جذابیت این محله پرتردد و شلوغ به دلیل مجاورت بناهای قدیمی و مدرن است که در کنار یکدیگر منظره‌ای چشم‌نواز را ایجاد کرده است. همچنین در آنجا یک ساختمان ایستگاه پلیس قرار دارد که به سبک باروک ساخته شده است و قدمت فراوان دارد. اکنون این ساختمان به کافه‌ای دل‌انگیز تبدیل شده است و از بودن در آنجا لذت می‌برید. فراموش نکنید که محله هاوت واخه مراکز خرید زیادی را نیز در خود گنجانده است و جان می‌دهد برای گشت و گذار و خرید جانانه.
آدرس: An der Hauptwache 15, 60313 Frankfurt am Main
ساعات بازدید: تمام روز

برج اشنهایمر(Eschenheimer Tower)


از دیگر اماکن دیدنی فرانکفورت می‌توان به برج اشنهایمر اشاره کرد که در اوایل قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است. این برج که تنها ۴۷ متر ارتفاع دارد به طور کامل به دروازه اشنهایمر مشرف است و برفراز آن می‌توانید کل منطقه را ببینید. برج اشنهایمر که از شیشه ساخته شده است، چندین کافه را نیز در خود جای داده است و با نشستن در آنجا می‌توانید عصرانه‌ای دلنشین نوش جان کرده و غروب آفتاب را تماشا کنید. این برج که در منطقه‌ای توریستی قرار گرفته است، جایی عالی برای عکاسی کردن و خلق تجربیات گرانبهاست. لذا توصیه ما به گردشگران این است که اگر روزی گذرشان به شهر فرانکفورت افتاد، حتما سری به آنجا بزنند و در کنار دوستانشان لحظاتی ناب را رقم بزنند.
آدرس: Eschenheimer Tor 1, 60318 Frankfurt am Main, Germany
ساعات بازدید: ۱۲ ظهر الی ۱ شب

کلیسا سنت پاول (St Paul Church)


کلیسا سنت پاول را شاید بتوان یکی دیگر از نقاط دیدنی شهر فرانکفورت دانست که در نوع خود بی‌نظیر است. این کلیسا که در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی ساخته شده است، در سال ۱۹۴۸ مرمت شد و امروزه تنها از آن به عنوان سالن همایش و گردهمایی استفاده می‌شود. کلیسا سنت پاول با نمای نئوکلاسیک خود معماری ساده و جذابی دارد و شما را به گذشته‌های دور فرانکفورت می‌برد و غافلگیرتان می‌کند. اگر روزی بخت با شما یار شد و به این شهر دلفریب سفر کردید، می‌توانید کلیسا سنت پاول را در جنوب پاسگاه مرکزی فرانکفورت پیدا کرده و از آن دیدن کنید.
آدرس: St. Paul's Church, Frankfurt am Main, Paulsplatz 11, 60311 Frankfurt am Main, Germany
ساعات بازدید: ۱۰ الی ۱۷
جاهای دیدنی فرانکفورت

بازار کلاین مارکت هال (Kleinmarkthalle)


مگر می‌شود به فرانکفورت سفر کرد و بازارهای محلی آنجا را ندید؟ یکی از بهترین جاهای دیدنی فرانکفورت کلاین مارکت هال است که هر خوراکی که بخواهید در آنجا یافت می‌شود. انواع پنیر، چای، کیک، شکلات، سوسیس و غیره دراین بازار یافت می‌شود و به هیچ وجه نمی‌توان دست خالی از آنجا برگشت. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، باز در کلاین مارکت هال وسوسه خواهید شد که چیزی بخرید و طعم خوراکی‌های آنجا را بچشید. این بازار دکه‌های شلوغ و متنوعی دارد و همیشه مورد توجه گردشگران و شکم گردها بوده و آن‌ها را عاشق خود می‌کند.
آدرس: Kleinmarkthalle, Hasengasse 7, 60311 Frankfurt am Main
ساعات کار: ۸ صبح الی ۱۸

موزه هنر مدرن (Museum of Modern Art)


اگر شیفته هنر و طراحی‌های مدرن هستید، موزه هنر مدرن فرانکفورت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جایی که در سال ۱۹۵۱ در ساختمانی پست مدرن ساخته شده است و در وسط شهر قرار دارد. این موزه جذاب را شاید بتوان یکی از جالب‌ترین گالری‌های اروپا دانست که بیش از ۵۰۰۰ نمونه نقاشی را در خود جای داده است. نقاشی‌هایی از بیش از ۴۵۰ هنرمند که همگی معروف و دیدنی بوده و از سال ۱۹۶۰ در آنجا نگهداری می‌شوند. پس از بازدید از آنجا می‌توانید در شهر فرانکفورت نیز گشتی بزنید و عکس یادگاری بگیرید.
آدرس: Domstraße 10, 60311 Frankfurt am Main
ساعات بازدید: ۱۰ صبح الی ۵ عصر

لیبیگ هاوس (Liebieghaus)


شیفتگان مجسمه‌سازی در سفر به فرانکفورت حتما از موزه لیبینگ هاوس نیز دیدن می‌کنند. این بنا که یکی ازمشهورترین جاهای دیدنی فرانکفورت آلمان است، مجموعه‌ای از مجسمه‌های مختلف را در خود جای داده است که در سبک‌های باروک، رنسانس و کلاسیک دیده می‌شوند. بنا موزه که خود ساختمانی ویلایی و قلعه مانند است، در نوع خود بسیار دیدنیست و شما را جادو می‌کند. این عمارت در قرن ۱۹ ساخته شده است و امروزه مجسمه‌های قدیمی مصری، رومی، یونانی و غیره را در خود جای داده که بسیار منحصر به فردند. اگر دوست دارید تا لحظاتی آرامبخش در بنایی دل‌انگیز را تجربه کنید، موزه لیبیگ هاوس می‌تواند انتخاب خوبی باشد و حسابی شما را سر ذوق آورد.
آدرس: Schaumainkai 71, 60596 Frankfurt am Main, Germany
ساعات کاری: ۱۰ صبح الی ۱۸
جاهای دیدنی فرانکفورت

موزه معماری آلمانی (Deutsches Architekturmuseum)


قدم زدن در کنار رودخانه ماین خود تجربه‌ای تکرارنشدنی است، مخصوصا اگر پس از آن سری هم به موزه معماری بزنید. این موزه که یکی از معروف‌ترین بناهای شهر فرانکفورت است، به حوزه معماری اختصاص دارد و مورد توجه مهندسان زیادی قرار می‌گیرد. در آنجا می‌توانید کلکسیونی کامل از مدل ساختمان‌های قدیمی و جدید را ببینید و از آن‌ها عکس بگیرید. اگر شیفته بناهای متفاوت هستید، توصیه می‌کنیم که بازدید از آن را از دست ندهید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم بزنید.
آدرس: Schaumainkai 43, 60596 Frankfurt am Main, Germany
ساعات بازدید: ۱۰ صبح الی ۶ عصر


کلام آخر


جاهای دیدنی در فرانفکورت کم نیستند و هرکدام با ویژگی‌های خارق‌العاده خود از تاریخچه این شهر برایتان روایت می‌کنند. عمارت‌های باشکوه، موزه‌های جذاب و باغ‌های دلربا همگی ازجمله دیدنی‌های فرانکفورت به شمار می‌آیند که هرساله مورد بازدید جهانگردان زیادی قرار می‌گیرند. اگر دوست دارید تا از این شهر دوست‌داشتنی بازدید کنید، تنها کافیست با تهیه بلیط هواپیما در عرض چند ساعت خود را به آنجا برسانید و از گوشه و کنار شهر دیدن کنید.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است