search
menu

زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

[ پنهان کردن ]
معرفی زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان
برلین (Berlin)
هامبورگ (Hamburg)
مونیخ (Munich)
کلن (Cologne)
هایدلبرگ (Heidelberg)
درسدن (Dresden)
فرانکفورت (Frankfurt)
نورنبرگ (Nuremberg)
پاساو (Passau)
ماربورگ (Marburg)
توبینگن (Tubingen)
شورین (Schwerin)
رتنبورگ اوب در تاوبر (Rothenburg Ob Der Tauber)
رگنسبورگ (Regensburg)
کودلینبورگ (Quedlinburg)

معرفی زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان


آلمان با کوه‌ها و دشت‌های وسیع و رویایی خویش شهرهای خوش منظره زیادی را در خود جای داده که همچون بهشت برین دل می‌برند. شهرهای زیبای آلمان کم نیستند و هرکدام با مشخصه‌های دلفریب خود گردشگران را جادو می‌کنند. اگر شما هم شیفته این هستید که با شهرهای رویایی کشور آلمان آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که شاید روزی بخت با شما یار شد و با خرید بلیط هواپیما فرانکفورت به کشور آلمان و این سرزمین جذاب پا گذاشتید.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

برلین (Berlin)


به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر آلمان، شهر برلین با جمعیتی بیش از ۳.۷ میلیون نفر، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می‌رود. این شهر، قلب فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و هنری آلمان بوده و از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است.
دروازه برندنبرگ (The Brandenburg Gate)، قصر ریشتگ (The Reichstag) و باغ و قصر شارلوت‌برگ (Charlottenburg Palace and Park) از بزرگترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی برلین هستند. موزه‌های این شهر نیز بسیار شناخته‌شده هستند، از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جزیره موزه (Museum Island)، موزه هنر معاصر و موزه تاریخ طبیعی اشاره کرد.
برلین هر سال میزبان برخی بزرگترین و معروف‌ترین رویدادهای هنری دنیا، از جمله فستیوال موسیقی و جشنواره بین‌المللی فیلم برلین می‌باشد. این رویدادها هنرمندان و مخاطبان بسیاری را از سراسر جهان به برلین جذب می‌کنند.

هامبورگ (Hamburg)


هامبورگ به‌عنوان دومین شهر بزرگ آلمان پس از برلین و هشتمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. این شهر بزرگ بیش از ۱.۸ میلیون نفر جمعیت دارد و بر روی رودخانه البه قرار گرفته است.
شهرک انباری هامبورگ (Speicherstadt) نیز از زیباترین جاهای دیدنی هامبورگ است؛ این منطقه که دارای ساختمان‌هایی با آجرهای قرمز است، در سایت جهانی یونسکو ثبت شده است. همچنین تفریحات شبانه در این شهر آلمان به نسبت بیشتر است؛ به‌همین‌دلیل به افرادی که دوستدار سرگرمی‌های شبانه هستند، پیشنهاد می‌دهیم حتما به هامبورگ سر بزنند. هامبورگ علاوه براینکه بخاطر شگفتی‌های معماری خود معروف است، به‌عنوان مرکز تحقیقات، علم و آموزش در اروپا نیز شناخته می‌شود.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

مونیخ (Munich)


مونیخ، مرکز بایرن، به‌عنوان سومین شهر بزرگ آلمان با حدود 1.5 میلیون نفر جمعیت شناخته می‌شود. بهتر است بدانید که مونیخ یازدهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپاست، به همین جهت در اروپا و آلمان اهمیت ویژه‌ای دارد. مونیخ مرکز فناوری، هنر، علم، گردشگری، آموزش، نوآوری، فرهنگ و امور مالی است، به همین دلیل برای گردشگرانی که سالانه به آن سفر می‌کنند، همیشه تازگی دارد!
مکان‌های تاریخی مونیخ نیز بسیار شاخص هستند. مارین پلاتز (Marienplatz) در این شهر به‌عنوان نقطه کانونی چندین انقلاب و رویدادهای مهم تاریخی مشهور است. تالارهای قدیمی شهر، کلیساهای سر‌به‌فلک کشیده و بازار ۱۰۰ ساله از دیگر جاهای دیدنی مونیخ هستند.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

کلن (Cologne)


شاید نام شهر کلن آلمان به گوشتان خورده باشد. شهری دل‌انگیز و سرسبز که به عنوان قطب صنعتی و فرهنگی این کشور شناخته می‌شود و جوش و خروش خاصی در آن جریان دارد. کلن در سال ۳۸ قبل از میلاد مسیح در کنار رود کلن توسط رومیان ساخته شد و در ابتدا قرار بود محلی برای زندگی آن‌ها باشد. نام این شهر دلربا از کولنیا کلائودیا آرا آگریپیننسیوم امپراطور وقت روم گرفته شده است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تجارت نقش مهمی در معاملات قاره اروپا داشته است. کلن در طول تاریخ حوادث زیادی را به خود دیده است؛ بمباران جنگ جهانی دوم یکی از آن حوادث بود که چهره شهر را دگرگون کرد. شهر کلن آلمان امروزه میعادگاه موزه‌ها، نمایشگاه‌های تجاری، گالری‌ها، کلیساها و بناهای باشکوهی است که همگی نشان از قدمت و اصالت این شهر دارند و هوش از سر هر گردشگری می‌برند. شاید وجود همین سازه‌های خارق‌العاده باعث شد تا کلن به عنوان شهری زیبا در المان شناخته شود و گردشگران بسیاری را از راه دور و نزدیک به سمت خود بکشاند.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

هایدلبرگ (Heidelberg)


آسمانی آبی و دلربا، خانه‌‌هایی بزرگ و کوچک با سقف‌های شیروانی، قلعه‌های سنگی جادویی و خیابان‌های سنگ‎فرش تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های شهر هایدلبرگ است که ماجراجویان را شیفته خود می‌کند. با قدم زدن در این شهر افسانه‌ای گویی که به سرزمین قصه‌ها پا گذاشته‌اید و هر گوشه شهر داستانی مهیج را برایتان روایت می‌کند. اگر شیفته عکاسی از پل‌های رنگارنگ و یا ماجراجویی در دل قلعه‌های باشکوه و وسیع هستید، هایدلبرگ می‌تواند انتخابی عالی باشد و حسابی شما را محو تماشای خود کند. همچنین وجود کافه‌های دنج با میز و صندلی‌های چوبی باعث شده تا مسافران آنجا را مثل شهر مادری خود دوست داشته باشند و احساس آرامش کنند. از جذاب‌ترین دیدنی های آلمان در شهر هایدلبرگ می‌توان به قلعه هایدلبرگ، پل کارل تئودور، قلعه شوئتزینگن و باغ وحش هایدلبرگ اشاره کرد که آنجا را به شهری زیبا در آلمان تبدیل کرده است و گردشگران را عاشق خود می‌کند. مگر می‌شود به آلمان سفر کرد و از شهر منحصر به فرد هایدلبرگ دیدن نکرد؟!
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

درسدن (Dresden)


یکی دیگر از شهرهای زیبای آلمان درسدن نام دارد که بعد از آسیب‌هایی که در جنگ جهانی دوم دید، به خوبی مرمت شد و امروزه به عنوان یک مقصد تاریخی جذاب شناخته می‌شود. درسدن که در حاشیه رود آلبه قرار گرفته است، چشم‌انداز معرکه‌ای دارد و قدم زدن در آنجا می‌تواند یک تجربه رویایی و منحصر به فرد باشد. این شهر نیز مانند دیگر شهرهای آلمان به عنوان قطب صنعتی شناخته می‌شود، ولی وجود جاذبه‌های گوناگون و آب و هوای معتدل باعث شده است تا در بین گردشگران نیز محبوب باشد و هرساله افراد زیادی را به سمت خود بکشاند. کلیسا فرائن، میدان تئاتر، کلیسا جامع درسدن، ایوان برول، قلعه درسدن وباغ بزرگ از جمله جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری درسدن است که مسافران بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

فرانکفورت (Frankfurt)


فرانکفورت یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور آلمان بوده که در جنوب غربی این کشور و در حاشیه رود راین جای گرفته است. علاوه‌براینکه فراکفورت مرکز مالی آلمان محسوب می‌شود، جاذبه‌های دیدنی این شهر و فضای دوست‌داشتنی آن گردشگران بسیاری را راهی فرانکفورت می‌کند. خیابان‌های سنگ فرش‌شده، بافت در هم پیچیده‌ی ساختمان‌های قدیمی و مدرن، رستوران‌های متنوع، موزه‌های مختلف در کنار جاذبه‌های دیدنی نظیر کلیسای جامع فرانکفورت، موزه اشتادل و برج اشنهایمر از جمله جاهای دیدنی فرانکفورت هستند.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

نورنبرگ (Nuremberg)


مگر می‌شود درباره شهرهای زیبای آلمان حرف زد و نام نورنبرگ در میان نباشد؟ خوب است بدانید این شهر دوست‌داشتنی که به عنوان یک مرکز فرهنگی هنری قلمداد می‌شود، زادگاه اولین ماشین چاپ در اروپا است. به همین دلیل موزه‌هایی نیز با موضوع چاپ دستی در آنجا وجود دارد که بسیار دیدنی‌اند. همچنین وجود ساختمان‌های قرون وسطایی باشکوه در آن باعث شده تا جایی جالب و دل‌انگیز برای مسافران باشد و حسابی آن‌ها را سر ذوق آورد. با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های نورنبرگ گویی که به سرزمین افسانه‌ها پا گذاشته‌اید و کلیساهای شهر داستان‌های زیادی از کتاب مقدس و پریان برایتان روایت می‌کنند. بناهای سنگی، بازارچه‌های رنگارنگ، موزه‌های مهیج و کافه‌های دنج همگی از جمله زیبایی‌های نورنبرگ شناخته می‌شوند و جادویتان می‌کنند. فراموش نکنید که یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های اروپا نیز در این دیار قرار دارد و با بیش از ۲۰۰۰ گونه حیوان جایی جذاب و خاطره‌انگیز برای اقشار مختلف شمرده می‌شود.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

پاساو (Passau)


پاساو نیز به عنوان یک شهر زیبا در المان شناخته می‌شود که با وجود کوچک بودن آن حسابی آرامبخش و دوست‌داشتنی است. این شهر رویایی در جوار رودخانه‌های دانوب، این و ایلز قرار دارد و با آب و هوای مطلوب خود جان می‌دهد برای سپری کردن یک تعطیلات تکرارنشدنی. شهر پاساو با داشتن قلعه‌های باشکوه، مناظر خارق‌العاده و مسیرهای پیاده‌روی جذاب به عنوان یکی از جذاب‌ترین شهرهای آلمان محسوب می‌شود که هر ماجراجویی را شیفته خود می‌کند. اگر به معماری علاقه دارید، بد نیست بدانید که این شهر با ساختمان‌های متنوع و معماری خاص خود الهام‌بخش مهندسان بسیاری در سراسر جهان است و می‌تواند الگو خوبی برای طراحی بناها باشد.

ماربورگ (Marburg)


ماربورگ، مانند هایدلبرگ، به‌عنوان یک شهر دانشگاهی شناخته می‌شود؛ در حد که می‌توان گفت کل فضا و مشاغل مردم شهر تا حد زیادی تحت تأثیر دانشگاه فلیپس ماربورگ و دانشجویان آن هستند و دانشجویان بسیاری سالانه با خرید بلیط هواپیما خارجی عازم این شهر می‌شوند. البته ماربورگ شهری تاریخی است و در اوایل قرون وسطی، به‌عنوان تقاطع دو بزرگراه که پراگ، کلن و کوه‌های آلپ را به دریای شمال متصل می‌کرد، توسعه یافت.
این شهر برای سفرهای یک روزه و تعطیلات آخر هفته، یک مقصد ایده‌آل است، چرا که جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی متعددی را در خود جای داده است. جاذبه‌های این شهر عبارت‌اند از خانه‌های نیمه‌چوبی جذاب، قلعه ماربورگ و رودخانه لان.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

توبینگن (Tubingen)


توبینگن که تقریباً در 19 مایلی جنوب اشتوتگارت میان رودخانه‌های آمر و نکار قرار دارد، به‌عنوان یک شهر دانشگاهی پررفت‌وآمد مشهور است. از هر سه نفر ساکن شهر، یک نفر دانشجو است. یک پارک جنگلی سرسبز به نام شونبوخ (Schonbuch ) در شمال شهر واقع شده است؛ همچنین کوه سوابین آلب (Swabian Alb) در 8 مایلی جنوب شرقی شهر قرار دارد. از جاذبه‌های متمایز توبینگن می‌توان به خانه‌های چوبی جذاب، بازارهای شلوغ گل و کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده باریک و زیبا اشاره کرد.
در ضمن آشپزی و شیرینی‌پزی در این شهر بسیار معروف است؛ خوشمزه‌ترین غذاها، ‌کیک‌ها و شیرینی‌ها در آلمان را می‌توانید در این شهر امتحان کنید. معروف‌ترین ساختمان‌های شهر نیز برج هولدرلین و تالار قدیمی شهر هستند.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

شورین (Schwerin)


آیا به تاریخ علاقه دارید؟ پس شورین را از دست ندهید. این شهر جادویی در دل یک دریاچه قرار دارد و برای فرار از هیاهوی شهرهای بزرگ جایی خارق‌العاده است. این شهر زیبا چشم‌اندازی رویایی دارد و از بودن در آنجا سیر نمی‌شوید. همچنین موزه ایالتی این شهر کوچک پر از نقاشی‌ها و آثار باستانی به دست آمده از حومه است که برای هر مسافری جالب و خاطره‌انگیز محسوب می‌شود. ناگفته نماند که گردشگران در بازدید از شورین پارلمان ایالتی را نیز می‌بینند که با معماری جذاب خود برای عکاسی جایی قشنگ شمرده می‌شود و خاطره‌ای ناب را برای افراد رقم می‌زند.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

رتنبورگ اوب در تاوبر (Rothenburg Ob Der Tauber)


رتنبورگ اُب در تاوبر در امتداد رودخانه تاوبر در بایرن قرار گرفته است و تقریباً دو ساعت از مونیخ فاصله دارد. این شهر قدمت زیادی داشته و یک شهر قرون وسطایی محسوب می‌شود که قدمت آن به قرن دهم میلادی می‌رسد. تاریخ غنی شهر در سبک معماری آن مشهود است.
روتنبورگ جایگاه چندین موزه از جمله موزه کریسمس و موزه جنایات قرون وسطایی است. اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید، حتما از موزه جنایات قرون وسطایی روتنبورگ بازدید کنید! بازدیدکنندگان همچنین می توانند از برج بالای تالار شهر بالا رفته و از تماشای منظره پانوراما 360 درجه این شهر جذاب لذت ببرند.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

رگنسبورگ (Regensburg)


رگنسبورگ که در نقطه اتصال سه رودخانه ریگن، دانوب و ناب قرار دارد، چهارمین شهر بزرگ بایرن است. در این شهر حدود صد و پنجاه هزار نفر زندگی می‌کنند. این شهر نیز یک مرکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در کشور آلمان است. رگنسبورگ یکی از قدیمی‌ترین پل‌های سنگی جهان را نیز در خود جای داده است؛ همچنین ساختمان‌های رنگارنگی که در سراسر شهر قرار دارند نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند.
توصیه می‌کنیم اگر در ایام کریسمس به آلمان رفتید، حتما از بازار کریسمس رگنسبورگ دیدن کنید. این بازار در طول زمستان مراجعان بسیاری دارد و حال‌وهوای شگفت‌انگیزی پیدا می‌کند.
در شهر رگنسبورگ جشنواره و فستیوال‌های متعددی نیز برگزار می‌شوند؛ یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های شهر نمایشگاه «دالت» است.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

کودلینبورگ (Quedlinburg)


کوئدلینبورگ واقع در شمال کوه‌های هارتز، دارای جمعیتی بالغ بر بیست‌وچهار هزار نفر است. این شهر تا سال 2007 به عنوان مرکز منطقه کوئدلینبورگ شناخته می‌شد. شهر کودلینبورگ یک مقصد گردشگری مهم در امتداد جاده رومانسک است؛ این جاده مسیری زیبا و خوش‌منظره برای تعطیلات است و چندین ایستگاه در آن واقع شده‌اند.
شهر قدیمی و کلیسای قلعه در کوئدلینبورگ، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. شهر قدیمی کودلینبورگ یک نمونه از شهرهای تاریخی و قرون‌وسطایی است که وجود حدود 1300 خانه چوبی جذابیت آن را بیشتر کرده‌اند. قلعه شهر قدیمی در بالای یک صخره قرار دارد و مشرف به ‌خانه‌های چوبی جذاب است. از دیگر مکان‌های جذاب و مشهور کودلینبورگ می‌توان به کلیسای بازار و خانه‌ی کلوپستوک اشاره کرد.
زیباترین و معروف ترین شهرهای آلمان

کلام آخر


شهرهای زیبای آلمان کم نیستند و از میان آن‌ها می‌توان به رگنسبورگ، بامبرگ، وورتسبورگ، ورتهایم، کوبلنتس، گارمیش و غیره اشاره کرد که هرکدام با وِیژگی‌های منحصر به فرد خود جایی عالی برای ماجراجویی، تفریح، ریلکس کردن و عکاسی شناخته می‌شوند. باید بدانید که آلمان مهد قلعه‌های مرموز و آبراه‌های نفس‌گیر است که با جذابیت‌های خاص خود هوش از سر هر گردشگری می‌برند. لذا آشنایی با آن‌ها می‌تواند دری به دنیای رویایی و رنگارنگ به روی شما باز کند. برای دیدن این زیبایی‌ها تنها کافیست بلیط هواپیما تهیه کرده و به راحتی خود را به آلمان برسانید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است