search
menu

موزه های فرانکفورت

[ پنهان کردن ]
چرا باید از شهر فرانکفورت و موزه های این شهر بازدید کنیم؟
موزه پست و ارتباطات
موزه هنری اشتادل
موزه فیلم آلمان
موزه هنر مدرن (موزه شهر هنر)
موزه طبیعت سنکنبرگ در فرانکفورت
موزه تاریخ فرانکفورت

چرا باید از شهر فرانکفورت و موزه های این شهر بازدید کنیم؟


شهر فرانکفورت، بزرگترین و پنجمین شهر در کشور آلمان است. زندگی در این شهر دارای کیفیتی عالی در میان تمام شهرهای جهان است. امروزه فرانکفورت جزو ثروتمند ترین و مهم ترین شهرهای پیشرفته اقتصادی جهان محسوب می شود که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای جاذبه های تاریخی و تفریحی زیادی است، بر همین اساس سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان به خرید بلیط هواپیما مشتاق شده و به فرانکفورت سفر می کنند. مورد جالب توجه اینست که همواره در میان گردشگران نفراتی هستند علاوه بر بازدید از جاذبه های طبیعی به تماشای موزه های مختلف نیز علاقه دارند و در سفرهایشان بازدید از موزه ها را در اولویت قرار می دهند. شهر فرانکفورت دارای چندین موزه در زمینه های متفاوت است که در فاصله های بسیار کمی از همدیگر قرار گرفته اند و Frankfurt Museums نشان دهنده فرهنگ غنی این کشور است. در ادامه به توضیح مختصری به هرکدام می پردازیم:
موزه های فرانکفورت

موزه پست و ارتباطات


موزه پست و ارتباطات در سالت ۱۹۵۵ میلادی تاسیس شده است، در این موزه می توانید روش های ارتباطی در طول تاریخ را تماشا کنید. نمایشگاه دائمی موزه در زیرزمین این ساختمان دایر است و در این نمایشگاه، تعداد زیادی از تلگراف های قدیمی همراه با تلفن ها، دستگاه های فکس، رادیو و تلویزیون نگهداری می‎شوند، همچنین در این نمایشگاه تاریخچه رسانه ها از کتیبه ‌های سفالی بابل گرفته تا تلگراف ‌های اصلی تایتانیک و تحولات اخیر رسانه ای برای بازدیدکنندگان توضیح داده شده اند. در این موزه وسایل ارتباطات زمان گذشته و حال به صورت گسترده به تصویر کشیده شده است. ساختمان موزه پست و ارتباطات ترکیبی از معماری سنتی و مدرن است که در همان نگاه اول بسیار خیره کننده هستند. این موزه شامل بخش های مختلفی مانند بخش امضا و نوشته، بخش نامه های پستی و بسته است. برای بازدید از این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها می توانید از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ عصر مراجعه کنید.
موزه های فرانکفورت

موزه هنری اشتادل


مجموعه ای از موزه ها در کنار ساحل رود ماین به نام موزه زوفر قرار دارند که در زبان محلی ها امبنکمنت گفته می شود. مهم ترین قسمت این بخش، موزه اشتادل است که در سال ۱۸۱۵ میلادی بنا شده است و جزو قدیمی ترین موزه های آلمان محسوب می شود. در این موزه می توانید آثار هنری اروپا را از قرن ۱۴ تا کنون تماشا کنید. در موزه اشتادل ۷۰۰ سال از تاریخ هنر اروپا همراه با آثار بی نظیری از هنرمندان مشهور مانند کلود مونه، آلبرشت دورر و پابلو پیکاسو به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این ها بخشی نیز به دهه هشتاد مربوط است که نقاشی های فیگوراتیو آلمان غربی در این بخش به نمایش گذاشته شده اند. معماری ساختمان این موزه به سبک نئو رنسانسی است. برای بازدید همه روزه به جز دو شنبه ها می توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر مراجعه کنید.

موزه فیلم آلمان


موزه فیلم آلمان برای آشنایی با ابزارآلات قدیمی و جدید مربوط به فیلم سازی تاسیس شده است و این موزه ترکیبی از نمایشگاه‌های دائمی و موقتی است که اغلب نمایش های خاصی در سینمای اختصاصی به روی پرده می رود. در یکی از نمایشگاه های دائمی این موزه طرز کار و صحنه های سینمایی است که با استفاده از اثرات نور قابل مشاهده است. در نمایشگاه دیگر نیز بازی ‌های کامپیوتری معرفی می شوند. برای بازدید همه روزه به جز دو شنبه ها می توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر مراجعه کنید.
موزه های فرانکفورت

موزه هنر مدرن (موزه شهر هنر)


موزه هنر مدرن جزو مهم ترین و تأثیرگذارترین گالری ها و موزه های شهر فرانکفورت است که هر ساله گردشگران زیادی را به خرید بلیط هواپیما فرانکفورت ترغیب می‌کند و این موزه شامل بیش از ۴۵۰۰ آثار از هنرمندان ملی و بین‌المللی است. آثار هنری مانند تابلوهای نقاشی، عکس‌ها و فیلم های منتخب نیز در این موزه قابل بازدید است. موزه هنر مدرن فرانکفورت در سال ۱۹۹۱ میلادی افتتاح شده است و جزو پیشرفته ترین موزه های قاره اروپا شناخته شده است. این موزه با معماری فوق العاده در میان موزه ‌های اروپایی شهرت دارد، به طوری که معماری ساختمان این موزه به شکل مثلث است که در آلمان این معماری، قطعه کیک نامیده می شود. بازدید از این موزه همه روزه به جز دو شنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر است.
موزه های فرانکفورت

موزه طبیعت سنکنبرگ در فرانکفورت


یکی از بزرگ ترین موزه های تاریخی طبیعی آلمان شامل مصنوعات تاریخی و اکتشافات علمی در زمینه زیست شناسی، فسیل ‌شناسی و زمین شناسی به نام موزه طبیعت سنکنبرگ در سال ۱۸۱۷ تاسیس شده است. این موزه شامل موضوعات مختلفی مانند منظومه شمسی، تاریخ حیات روی کره زمین و تکامل انسان‌ها، جانوران و گیاهان تمرکز است. بخشی از این موزه به کشف دایناسورها و میراث جهانی یونسکو اختصاص داده شده است که با جزئیات دقیقی به نمایش گذاشته شده است. این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر برای بازدید گردشگران باز است.

موزه تاریخ فرانکفورت


موزه تاریخ فرانکفورت در سال ۱۸۷۸ تأسیس شده است و مجموعه ای از آثار تاریخی و فرهنگی کشور آلمان از قرون وسطی تا عصر جدید به نمایش گذاشته شده اند. این موزه شامل آثار هنری و کلکسیون های شخصی اشخاص مشهور فرانکفورت است. همچنین نمایشگاه هایی در زمینه مبلمان، آلات موسیقی و فناوری نیز در این موزه برگزار می شود. این موزه با منطقه رومربرگ ۱ دقیقه پیاده فاصله دارد و می توانید همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر برای بازدید به این موزه بروید.
موزه های فرانکفورت
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است