search
menu

کلیسای جامع فرانکفورت

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از کلیسای جامع فرانکفورت پیشنهاد می شود؟
درباره کلیسای جامع فرانکفورت
تاریخچه کلیسای جامع فرانکفورت
حوادث و آسیب های وارد شده به کلیسا
معماری کلیسا
موزه کلیسا
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کلیسای جامع فرانکفورت چقدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از کلیسای جامع فرانکفورت چه زمانی است؟
چگونه به کلیسای جامع فرانکفورت برویم؟
در نزدیکی کلیسای جامع فرانکفورت از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی کلیسای جامع فرانکفورت برای اقامت وجود دارد؟
فرانکفورت از شهرهای تاریخی آلمان است که به دلیل همین قدمت تاریخی امروزه آثار و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. افرادی که قبلا به فرانکفورت سفر کرده اند از زیبایی ها و جاذبه هایش خبر دارند اما اگر دفعه اولتان است که به فرانکفورت سفر می کنید بد نیست پیش از سفر با استفاده از راهنمای سفر به فرانکفورت اطلاعاتی در مورد این شهر و جاذبه های فراوانش کسب کنید. از موزه های فرانکفورت گرفته تا باغ گیاه شناسی این شهر از جمله دلایلی است که گردشگران به خاطرش بلیط هواپیما خارجی را تهیه می کنند. یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت کلیسای جامع فرانکفورت است که با سبک معماری خاص و قدمتش توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.
کلیسای جامع فرانکفورت

چرا بازدید از کلیسای جامع فرانکفورت پیشنهاد می شود؟


از مهم ترین مکان های مذهبی و تاریخی فرانکفورت است.
سبک معماری گوتیک و خاصی دارد.
مجسمه های مشهور ساخته شده توسط مجسمه سازان معروف قدیمی در این کلیسا هستند.
نمادی از وحدت ملی در قرن نوزدهم‌ بود.

درباره کلیسای جامع فرانکفورت


کلیسای جامع فرانکفورت که با آن کلیسای سنت بارتولومیو هم می گویند از جمله بزرگترین و مرتفع ترین کلیساهای فرانکفورت است که همواره نقش پررنگی در تاریخ این شهر داشته و از آن به عنوان کلیسای رسمی برای برگزاری مراسم های مهم مانند تاجگذاری پادشاهان استفاده می شد.

تاریخچه کلیسای جامع فرانکفورت


قدمت کلیسای جامع فرانکفورت به قرن هفتم میلادی می رسد و کلیسای فعلی درواقع سومین کلیسایی ست که در قرون چهاردهم و پانزدهم در این مکان و بر روی بقایای کلیساهای قبلی ساخته شده است. گرچه نام این کلیسا به عنوان کلیسای جامع شناخته شده و بسیاری بر اساس این نام فکر می کنند این کلیسا محل جلوس اسقفان بوده است اما جالب است بدانید کلیسای جامع فرانکفورت هیچگاه چنین کاربردی نداشته و این نام صرفاً به خاطر این است که این کلیسا نه به عنوان مکانی مذهبی که به عنوان کلیسایی سلطنتی محل تاجگذاری پادشاهان نیز بوده است. تاریخ کلیسا با تاریخ فرانکفورت و مردمش عجین شده و از گذشته نقش مهمی در مراسمات مذهبی و سلطنتی داشته است. تا سال ۱۲۵۰ این کلیسای جامع فقط یک محوطه و یک نمازخانه ساده بود که از قرن هفتم به یادگار مانده بود. اما در سال ۱۲۵۰ گسترش و ساخت کلیسا آغاز شد. پس از اتمام ساخت کلیسا در سال ۱۳۵۶ میلادی ۴۰۴، چارلز چهارم دستور داد تا در آن سال به بعد کلیسای جامع فرانکفورت را برای تاجگذاری استفاده کنند. بعد از امپراطور چارلز چهارم امپراطوران و پادشاهان آلمانی و سپس رومی نیز این کلیسا را برای تاجگذاری خود انتخاب کردند به همین دلیل کلیسا لقب «کایزردوم» به معنای کلیسای جامع امپراطوران را به خود گرفت.

حوادث و آسیب های وارد شده به کلیسا


در سال ۱۸۶۷ آتش سوزی وسیعی در منطقه ای که کلیسا در آن قرار دارد اتفاق افتاد و بخش وسیعی از ساختمان کلیسا از بین رفت. پس از آتش سوزی ساختمان از بین رفته کلیسا بازسازی و مرمت شد. اما در سال ۱۸۸۰ مجددا کلیسا آسیب های فراوانی دید. این آسیب ها سال ها بعد، بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ مرمت شده و کلیسا مجدداً بازسازی شد.

معماری کلیسا


پلان کلیسای جامع فرانکفورت به صورت صلیبی و متقارن است و در معماری آن از سبک گوتیک استفاده شده است. محراب اصلی کلیسا پنل های چوبی دارد که قدمتشان به نیمه دوم قرن پانزدهم می رسد روی این پنل های چوبی تصاویری از زندگی مسیح نقاشی شده است. یکی از بخش های جالب کلیسا نماز خانه کوچکی به نام Wahlkapple به معنای انتخابات است. این نماز خانه کوچک جایی است که ۷ پرده تصویر گذار و مهم تر آن جمع شده و امپراطور و پادشاه آینده را انتخاب می کردند. جالب است بدانید ۱۶ امپراطور از ۲۳ امپراتوری آلمان توسط همین افراد و در همین مکان انتخاب شده اند. در قرن پانزدهم برج بلندی به کلیسا اضافه شد که بعدها در قرن ۱۹ با اضافه شدن مناره به برج ارتفاع برج به ۹۵ متر رسیده اما در پی آتش سوزی که ایجاد شد. این برج از بین رفت هر چند که در سال های پس از آن تحت بازسازی و مرمت قرار گرفت. اگر بخواهید به بالای برج بروید می توانید از در سمت راست کلیسا استفاده کنید. این در پس از اینکه ۳۲۸ پله آن را به بالای برج خواهد رساند.
کلیسای جامع فرانکفورت

موزه کلیسا


همانطور که گفتیم کلیسای جامع فرانکفورت مکانی نه تنها مذهبی بلکه تاریخی است که با تاریخ فرانکفورت و مردمش گره خورده است. این کلیسا شاهد حوادث و اتفاقات فراوانی بود که در طی سال ها در فرانکفورت اتفاق افتاده؛ پس جای تعجب نیست اگر بگوییم این مکان مذهبی تاریخی موزه اختصاصی خود را نیز دارد. موزه کلیسا شامل اشیا و آثاری است که تاریخ کلیسای شهر فرانکفورت را نشان می دهد. این موزه در تمام روز هفته پذیرای بازدیدکنندگان است اما روزهای دوشنبه روز تعطیل موزه است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از کلیسای جامع فرانکفورت چقدر است؟


بازدید از کلیسای جامع فرانکفورت همانند بازدید از دیگر مراکز و جاهای دیدنی فرانکفورت، شامل هزینه است البته گفته می‌ شود موزه این کلیسا در روزهایی مانند روز شنبه هزینه ای از بازدیدکنندگان دریافت نمی کند. در مورد زمان پیشنهادی با زیست بهتر است بین یک تا یک و نیم ساعت از وقت خود را به بازدید از این کلیسا و موزه آن اختصاص دهید.

فصل مناسب برای بازدید از کلیسای جامع فرانکفورت چه زمانی است؟


در هر زمانی از سال می توان بلیط هواپیما فرانکفورت خرید و بازدید کلیسای جامع فرانکفورت رفت اما اگر می‌خواهید بهترین شرایط آب و هوایی این شهر را تجربه کنید بهتر است زمان سفر به فرانکفورت و بازدید از کلیسای جامع را به اواخر بهار اوایل پاییز موکول کنید.

چگونه به کلیسای جامع فرانکفورت برویم؟


کلیسای جامع فرانکفورت در جای چندان پرتی از شهر قرار ندارد و بازدیدکنندگان این کلیسا می توانند با استفاده از مترو و تاکسی و یا اتوبوس خود را به این کلیسا برسانند.

در نزدیکی کلیسای جامع فرانکفورت از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


فواره براکهاوس: ۰.۶ کیلومتر
فواره مارشال: ۱.۸ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی کلیسای جامع فرانکفورت برای اقامت وجود دارد؟


هتل ان اچ کالکشن فرانکفورت: ۱.۲ کیلومتر
هتل هیلتون فرانکفورت سیتی سنتر: ۲.۱ کیلومتر
هتل مونچر هوف: ۲.۲ کیلومتر
هتل ماکسی فرانکفورت سیتی سنتر: ۲.۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است