search
menu

جاهای دیدنی مونیخ

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی مونیخ و زیبایی‌های تاریخی آن
برج ساعت مارین پلیتز
کلیسای تیتین
آیسباخ
موزه گلیپ توتک
پارک غرب
رزیدنز
مجسمه باواریا
کلیسای سنت پیتر
مجموعه هنرهای مصری
جاهای دیدنی مونیخ را شاید جذاب‌ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری آلمان دانست. این شهر تاریخی در غرب اروپا، مجموعه‌ای از شگفت‌انگیزترین و زیباترین دیدنی هایی که یک گردشگر در سفر به اروپا به دنبالش است را به شما عرضه می‌کند. این نوشته شما را بیشتر با جاهای دیدنی مونیخ آشنا می‌کند:

جاهای دیدنی مونیخ و زیبایی‌های تاریخی آن


جاهای دیدنی مونیخ شامل مجموعه‌ای از آثار تاریخی، فرهنگی و هنری مدرن است که هر گردشگری مجذوب خود می‌کند. اگر برلین و فرانکفورت شما را با نمودهای مدرن خود خسته کرده‌اند، مونیخ آلمان اصیل را به شما نمایش می‌دهد.

برج ساعت مارین پلیتز


میدان مارین یا مارین پلیتز (Marienplatz) میدان مرکزی مونیخ است. این مجموعه تاریخی تالار اصلی شهر است و رستورانی به همین نام در آن قرار دارد. مرکزی ویژه گردشگران در آن در نظر گرفته شده که اطلاعات سودمند و جذابی به گردشگران می‌دهد. برج ساعت این میدان جذاب‌ترین بخش آن است. در بین ماه‌های مارچ تا اکتبر، در ۱۱ صبح، ۱۲ ظهر و ۵ عصر این ساعت با نواختن زنگ ساعت را اعلام می‌کند و سپس نمایشی عروسکی و مکانیکی با شخصیت‌های گوناگون در آن اجرا می‌شود.
جاهای دیدنی مونیخ

کلیسای تیتین


برج زرد کلیسای تیتین، ۶۶ متر ارتفاع دارد. این کلیسای کاتولیک سده ۱۷، توسط یک فرمانروای باواریایی ساخته شد. او کلیسا Theatinerkirche را به عنوان سپاسگزاری به خاطر تولد جانشینی برای خودش که بسیار منتظرش بود ساخت. معمار ایتالیایی این کلیسا، با معماری سبک باروکش، فضای مدیترانه‌ای را به مونیخ آورد.

آیسباخ


از دیگر جاهای دیدنی مونیخ، Eisbachwelle محل مورد علاقه دوستداران موج‌سواری است. در این جای عجیب برای موج‌سواری در مرکز یک شهر، فشار آب در کنار رود امکان تجربه موج‌سواری را فراهم می‌کند.

موزه گلیپ توتک


یکی از ساختمان‌های نئوکلاسیک و تاثیرگذار میدان کونیگ و از جاهای دیدنی مونیخ گلیپ توتک است. ساختمان زیبا Glyptothek museum را می‌توان موزه جهان می‌توان دانست که به مجسمه‌های باستانی اختصاص دارد. این موزه بر خلاف موزه‌های سنتی، به مانند یک گالری هنری اداره می‌شود و افراد می‌توانند به راحتی به آثار موجود در آن نزدیک شوند و با آن ارتباط برقرار کنند.

پارک غرب


از جاهای دیدنی مونیخ که فضایی سرسبز و طبیعی دارد و در جنوب غربی شهر قرار دارد، پارک شهر است. غیر از یک محوطه باز برای پیک نیک و باربیکیو، یک باغ ژاپنی، یک دریاچه مصنوعی، یک معبد تائویی و یک سینمای فضای باز هم در آن قرار دارد.

رزیدنز


در کنار خروجی ایستگاه اوباهن، ساختمان تاریخی مشهور به «اقامتگاه» یا رزدینز قرار دارد. کاخ Residenz در سال ۱۳۸۵ میلادی ساخته شده و به تدریج توسط حاکمان ساکن در آن توسعه پیدا کرد و تبدیل به یک کاخ بزرگ با باغ‌هایی در پیرامون آن شد. اکنون این کاخ یک موزه و نمایشگاه درباره تاریخ ایالت باواریا است.
جاهای دیدنی مونیخ

مجسمه باواریا


مسجمه باواریا را شاید بتوان پاسخ آلمانی‌ها به مجسمه آزادی در آمریکا دانست. این مجسمه ۱۸.۵ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۸۵۰ به دستور شاه لودوینگ اول برای ادای احترام به شخصیت «باواریا» ساخته شده است. مجسمه Bavaria Statue از جنس برنز بیش از ۹۰ تن وزون دارد و در چند بخش ساخته و سپس به هم متصل شده است. در درون این تندیس یک راه‌پله مارپیچ هست که از بالای آن می‌توان چشم‌اندازی از مونیخ را دید.

کلیسای سنت پیتر


یکی از جاهای دیدنی مونیخ کلیسای سنت پیتر است که در بالای تپه‌ای میان میدان مارین و بازار ریندر قرار گرفته است و چشم‌اندازی شگفت‌آور دارد. در ارتفاع ۵۶ متری St Peter’s Church می‌توانید در یک روز آفتابی تا ۱۰۰ کیلومتر آن سو تر را مشاهده کنید.

مجموعه هنرهای مصری


اشیای مجموعه تاریخی این موزه ازدوران مصر باستان نزدیک به ۵۰۰۰ سال قدمت دارد. علاوه بر این ساختمان موزه هم خود به سبب معماری‌اش یک جاذبه گردشگری است.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است