search
menu
مسکو keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های مسکو ۶۴

درباره مسکو

مسکو پایتخت روسیه، یکی از مشهورترین و کهن‌ترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌رود. مسکو با دارا بودن بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر اروپا و با بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت، وسیع‌ترین شهر اروپا به شمار می‌رود. مسکو در حال حاضر مهمترین شهر شرق اروپا از دید سیاسی، اقتصادی و نظامی است.

تاریخچه مسکو


مسکو تا حوالی سده چهاردهم میلادی، شهری نسبتا کوچک در کنار رود ولگا بود و نقشی تجاری و بازرگانی داشت. در این زمان، مسکو که منطقه‌ای تحت فرمانروایی تاتارها بود، به تدریج برای کسب استقلال تلاش کرد و در زمان ایوان سوم در اواخر سده پانزدهم میلادی، مسکو و سپس باقی روسیه، توانستند بر تاتارها پیروز شوند و به استقلال برسند. مسکو از این به بعد پایتخت و مرکز فرمانروایی در روسیه بود و تحولات سیاسی گوناگون روسیه و اتحاد جماهیر شوروی، این شهر مهم اروپا و جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
مسکو

جاهای دیدنی مسکو


مسکو به عنوان پایتخت روسیه، مجموعه گسترده‌ای از کاخ‌های سلطنتی و ساختمان‌های باشکوه را از دوران تزارهای روسیه و اتحاد جماهیر شوروی در خود دارد. کاخ کرملین، میدان سرخ، یادمان لنین، گالری دولتی تریتیاکف، تئاتر بولشویی و کلیسای جامع سنت باسیل از جمله این ساختمان‌های مهم و باشکوه مسکو هستند.

غذاهای مسکو


مسکو جایی است که می‌توانید بهترین غذاهای روسی را در آن انتخاب و تجربه کنید. غذاهایی مانند بورش، بلینی، سالاد روسی، شاه ماهی نمک‌سود، شیشلیک، سالمون دودی و پنکیک روسی از جمله این خوراک‌ها و شیرینی‌های خوشمزه هستند.

زمان مناسب برای سفر به مسکو


مسکو هم به مانند روسیه، شهری سردسیر با زمستان‌های طاقت‌فرسا مخصوصا برای ما ایرانیان است! بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ماه‌های گرم سال مخصوصا تابستان را برای سفر به روسیه و تجربه زیبایی‌های آن انتخاب کنید.
مسکو

فرودگاه‌های مسکو


مسکو دارای دو فرودگاه بزرگ و بین‌المللی اصلی است. فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو (Sheremetyevo International Airport) در ۲۹ کیلومتری شمال غربی روسیه قرار دارد. فرودگاه دیگر مسکو فرودگاه ونوکووا (Vnukovo International Airport) است که در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی مسکو قرار گرفته است.


دیدنی های مسکو