search
menu

موزه دولتی تاریخ روسیه

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه دولتی تاریخ روسیه بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه دولتی تاریخ روسیه
معماری موزه دولتی تاریخ روسیه
بخش های موزه دولتی تاریخ روسیه
آثار تاریخی موجود در موزه دولتی تاریخ روسیه
نحوه دسترسی به موزه دولتی تاریخ روسیه
ساعت و هزینه بازدید از موزه دولتی تاریخ روسیه
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه دولتی تاریخ روسیه
رستوران های نزدیک به موزه دولتی تاریخ روسیه
هتل های نزدیک به موزه دولتی تاریخ روسیه

چرا باید از موزه دولتی تاریخ روسیه بازدید کنیم؟


موزه دولتی تاریخ روسیه در میدان سرخ شهر مسکو قرار گرفته است. این موزه شامل مجموعه گسترده ای از اشیای به جای مانده از اقوام ما قبل تاریخ است که در این منطقه زندگی می کردند. آثار هنری باارزش قرار داده شده در این موزه توسط دودمان رومانوف جمع ‌آوری شده است، به طوری که بیش از یک میلیون قطعه برای بازدید وجود دارند. این موزه یکی از جاذبه های زیبای روسیه است که با نمای بیرونی خود گردشگران را جذب می کند، حتما شما نیز در هنگام خرید بلیط هواپیما مسکو و سفر به این کشور از این گنجینه بی نظیر بازدید داشته باشید. این موزه دولتی در قلب تاریخی شهر واقع شده است و با معماری منحصربه فرد خود نمونه بی نظیری از تاریخ را نشان می دهد.
موزه دولتی تاریخ روسیه

تاریخچه موزه دولتی تاریخ روسیه


موزه دولتی روسیه به عنوان اولین موزه هنری روسیه در سال ۱۸۷۲ به دستور امپراطور الکساندر سوم تاسیس گردید، سپس در سال ۱۸۹۵ امپراطور نیکلاس دوم دستور ساخت ساختمان جدید را داد و بعد از بازسازی های انجام شده در نهایت در سال ۱۸۹۸ به طور رسمی افتتاح گردید. در ابتدا این ساختمان کاربری های متفاوتی داشته اما در نهایت به موزه تبدیل شده است و مجموعه ای از کارهای هنری جمع آوری شده از کاخ زمستان، گاتچینا و الکساندر، آکادمی هنر و موزه آرمیتاژ به این موزه انتقال داده شدند. امروزه مجموعه ای بیش از ۴۰۰ هزار اثر هنری از هنرمندان روسی برای بازدید علاقه مندان در این مکان به چشم می خورند که به عنوان یکی از پیشرفته ترین مجموعه های هنری، مرکز تحقیق و مطالعه در مورد همه موزه های هنری جهان یاد می شود.
موزه دولتی تاریخ روسیه

معماری موزه دولتی تاریخ روسیه


پروژه ساخت این موزه توسط دو معمار مشهور به نام های شروود و سیمنوف در میدان سرخ و مرکزی ترین نقطه مسکو روبه روی کلیسای جامع سنت باسیل طراحی شد. بیرون بنای موزه دولتی تاریخ روسیه بسیار دیدنی و زیباست که با رنگ های قرمز و سفید و سبز تزئین شده است. برج های مربع شکل کاخ با سقف های هرمی پوشانده شده و خطوط سفید رنگ نیز پنجره های موزه را نصف کرده اند. نمای بیرونی موزه دولتی روسیه در میدان سرخ مسکو توجه همگان را به سوی خود جذب می کند، طوری که امکان ندارد کسی متوجه این بنا نشود. در داخل این موزه نیز از معماری شگفت انگیزی استفاده شده است، با اینکه موزه ۲۰۰ سال پیش تاسیس شده اما هنوز تازگی دارد و تماشای نقاشی ها و تزئینات روی سقف ها و دیوارها گردشگران زیادی به خرید بلیط هواپیما ترغیب می‌کند تا از این مکان زیبا دیدن کنند.
موزه دولتی تاریخ روسیه

بخش های موزه دولتی تاریخ روسیه


موزه تاریخی دولت روسیه به عنوان موزه ملی روسیه یاد می شود که می توانید صنایع دستی تاریخی و بناهای یادبود را از دوران باستان تا دوران مدرن تماشا کنید. آخرین بخش مربوط به این موزه نیز در سال ۲۰۰۶ تکمیل گردید و در نهایت، موزه امروزی دارای ۳۹ سالن در دو طبقه است و تاریخ روسیه را از قدیمی ترین روزها تا ابتدای قرن بیستم نمایش می دهد که شامل اشیای باستان شناسی، دست نوشته ها، اولین کتاب های چاپ شده، شمایل های باستانی، جواهرات، شاهکارهای سرامیکی و شیشه ای، لباس های ملی و خیلی از موارد دیگر است که فقط باید از نزدیک ببینید.
در طبقه دوم State Historical Museum نیز می توانید دوره های مختلف تاریخ روسیه مانند جوامع اولیه روسیه، روسیه باستان، چند بخشی بودن روسیه، جنگ با مهاجمان خارجی، یکپارچه شدن این کشور، فرهنگ روسیه و کشف سیبری را تماشا کنید. همچنین برای افرادی که نقاشی دوست دارند آدرس همین جاست؛ آثار ارزشمند بسیاری از نقاشان معروف در این موزه قرار داده شده اند. موزه دولتی تاریخ روسیه به قدری وسیع است که برای تماشای آثار باید حدودا ۳ کیلومتر پیاده روی داشته باشید و حدودا دو ساعت وقت بگذارید تا از همه قسمت های این بنا دیدن کنید.
موزه دولتی تاریخ روسیه

آثار تاریخی موجود در موزه دولتی تاریخ روسیه


یکی از بزرگترین اشیایی که در موزه دولتی تاریخ روسیه به نمایش گذاشته شده است، قایق تفریحی بزرگی است که از ساحل رودخانه ولگا کشف شده است. بقیه آثار و اشیای طلایی نیز به جای مانده از قبیله سکاها، نسخه های خطی و طومارها و نوشته هایی بر روی پوست درختان مانند غان، سرامیک محلی روسی و اشیای چوبی ارزشمند هستند که در این موزه به چشم می خورند. در کتابخانه موزه ملی تاریخ روسیه نیز بسیاری از نسخه های خطی باستانی و بزرگترین مجموعه سکه جمع آوری شده نگهداری می شوند. نکته جالب توجه در مورد این موزه اینست که میلیون ها اثر تاریخی از جای جای این کشور جمع آوری شده اند. بخشی از موزه نیز به نمایش آثار نقاشی های زیبای هنرمندان روسیه تعلق دارد، تابلوهای نقاشی با سبک های گوناگون از قرم هجدهم تا قرن بیستم وجود دارند. مجسمه های طلایی و فلزی از الهه ها و خدایان نیز بسیار دیدنی هستند. در بخش قرون وسطی موزه نیز آثار تئاتری مانند تاریخ، سنت و شعر و موسیقی فرهنگ روس ها را خواهید دید.

نحوه دسترسی به موزه دولتی تاریخ روسیه


یکی از بهترین روش ها برای دسترسی به موزه دولتی تاریخ روسیه، استفاده از مترو است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به موزه ایستگاه اوخوتنی ریاد نام دارد. در هنگام پیاده شدن تابلوی به سمت موزه تاریخ را خواهید دید که این تابلو را پیش گرفته و به موزه برسید.

ساعت و هزینه بازدید از موزه دولتی تاریخ روسیه


برای بازدید از این موزه می توانید همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ عصر مراجعه کنید و توجه داشته باشید که در روز های جمعه و شنبه تا ساعت ۹ شب بازدید امکان پذیر است. برای ورود به این موزه باید بلیط تهیه کنید و اگر راهنمای انگلیسی می خواهید باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه دولتی تاریخ روسیه


میدان مانژ: ۱۴۰ متر
کاخ بزرگ کرملین: ۱.۴ کیلومتر
شاه زنگ: ۱.۶ کیلومتر
موزه هنرهای زیبا پوشکین: ۱.۶ کیلومتر
شاه توپ: ۱.۷ کیلومتر
کلیسای جامع سنت باسیل: ۲.۲ کیلومتر
آرامگاه لنین: ۳.۲ کیلومتر
باغ وحش مسکو: ۳.۸ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه دولتی تاریخ روسیه


رستوران کوادروم: ۲ کیلومتر
رستوران جامع ایتالیایی: ۲ کیلومتر
رستوران بن آپ: ۳ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه دولتی تاریخ روسیه


هتل متروپل: ۲.۴ کیلومتر
هتل شارم: ۲.۵ کیلومتر
هتل فور سیزنز (چهار فصل): ۲.۵ کیلومتر
هتل ملی: ۲.۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است