search
menu

باغ وحش مسکو

[ پنهان کردن ]
درباره باغ وحش مسکو
چرا بازدید از باغ وحش مسکو پیشنهاد می شود؟
تاریخچه باغ وحش مسکو
امکانات باغ وحش مسکو
گونه های موجود در باغ وحش مسکو روسیه
ساعت و هزینه بازدید از باغ وحش مسکو
نحوه دسترسی به باغ وحش مسکو
بهترین زمان سفر به مسکو
جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ وحش مسکو
هتل های نزدیک باغ وحش مسکو
رستوران های نزدیک باغ وحش مسکو

درباره باغ وحش مسکو


باغ وحش مسکو یکی از بهترین باغ وحش های جهان است و با وجود مسائل مالی بزرگ در گذشته، یک مرکز جالب و آموزشی است. ورودی اصلی باغ وحش در سال ۱۹۹۷ در طی پروژه بازسازی عظیمی دقیقاً روبروی ایستگاه متروی بروکادنای ساخته شد. ورودی این باغ وحش شبیه به یک قلعه افسانه ای با برج ها و آبنماهای شگفت انگیز است و بازدیدکنندگان را به سمت قسمت قدیمی باغ وحش هدایت می کند.
این باغ وحش که بزرگترین باغ وحش روسیه است در مجموع میزبان حدودا ۵۰۰۰ حیوان از ۷۵۰ گونه مختلف در فضایی به بزرگی ۲۱٫۵ هکتار است. بازدید کنندگان می توانند از طریق یک پل عابر پیاده از امتداد خیابان عبور کنند و به محوطه جدید باغ وحش برسند. می توان از محل نگهداری پستانداران و باغ وحش بچه ها به عنوان جذاب ترین بخش باغ وحش نام برد. در کل موقعیت باغ وحش مسکو باعث می شود که هم گردشگران و هم اهالی مسکو تعطیلات آخر هفته را در این محل بگذرانند. از همین رو باغ وحش مسکو گزینه ای ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند خانوادگی و با خرید بلیط هواپیما به مسکو پایتخت روسیه سفر کنند.
باغ وحش مسکو

چرا بازدید از باغ وحش مسکو پیشنهاد می شود؟


• باغ وحش مسکو محلی برای آشنایی با حیات وحش است که با اهداف حفاظت از جانواران در کنار سرگرمی و تفریح بنا شده است و بزرگترین باغ وحش روسیه محسوب می شود.
• از زیباترین جاذبه های این باغ وحش می توان به مسیر زیر زمینی منظمی که امکان تماشای پنگوئن ها و شیرهای دریایی و شنا کردن آنها را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد، اشاره کرد.
اگر قصد خرید بلیط هواپیما مسکو و سفر به این شهر را داشته باشید، پیشنهاد می شود حتما از باغ وحش مسکو نیز بازدید کنید.

تاریخچه باغ وحش مسکو


در سال ۱۸۵۷ این باغ وحش توسط اساتید بیولوژیست دانشگاه ملی مسکو به نام های رولژه، اوسوف و بوگدانف پایه ریزی شد و هفت سال بعد این مکان با ۳۰۰ نوع حیوان از جمله ۲ ببر و ۲ شیر آغاز به کار کرد. در سال ۱۹۲۲، باغ وحش ملی اعلام شد. در سال ۱۹۲۲، مالکیت مجموعه به شهر مسکو واگذار شد و از آن زمان تا به امروز تحت نظارت شهرداری مسکو قرار دارد. قفس های این باغ وحش با توجه به سبک سنتی روسی و با چوب هایی برش خورده ساخته شده اند. پس از به قدرت رسیدن بلشویک ها باغ وحش به اموال دولتی پیوست از این رو بودجه قابل توجهی برای آن در نظر گرفته شد.
در سال ۱۹۲۶ باغ وحش دستخوش تغییراتی شگرف اما مثبت شد. قسمت های جدیدی در آن بنا گردید تا جایی که هم اکنون باغ وحش قلمرو ۲۰ هکتاری را پوشش می دهد. حتی در طول جنگ جهانی دوم هم این مکان تعطیل نشد و از سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ بیش از ۶ میلیون نفر از آن بازدید کردند. در دهه هشتاد باغ وحش به دلیل غفلت مسئولان جماهیر شوروی در شرایط وحشتناکی به سر می برد تا اینکه در سال ۱۹۹۱ زمانی که دولت جدید به نمایندگی یوری لوژکوف کنترل امور را به دست گرفت، بازسازی ها آغاز شد و باغ وحش شاهد پیشرفتی شگرف بود.

امکانات باغ وحش مسکو


نمایشگاه ها و بخش های مختلفی از جمله موارد ذیل، به این مجموعه اضافه شده است:
– آکواریوم دریایی
– لانه پرنده
– نمایش موجودات بیدار شب
– نمایش شیر دریایی
– بخشی نیز به کودکان اختصاص داده شده است.
باغ وحش مسکو
البته برای طبیعی تر جلوه دادن فضای باغ وحش، چندین آبشار و رودخانه در سراسر باغ وحش مسکو ساخته شده است. اگر چه رستوران ها و کافه های زیادی در اطراف خروجی باغ وحش وجود دارد سعی کنید در یکی از کافه های داخل باغ وحش ناهار را میل کنید. حتی اگر قیمت ها کمی هم بالاتر باشد، هنگام غذا خوردن می توانید از مشاهده حیوانات نیز لذت ببرید.

گونه های موجود در باغ وحش مسکو روسیه


در باغ وحش مسکو از گونه های مختلفی نگهداری می شود که از جمله این گونه ها می توان به کیسه داران، پستانداران حشره خوار، خفاش، نخستی سانان، انسان سانان، خرگوشان، جوندگان، زرافه ها، گوشت خواران، گاو سانان، وال ها، فیل سانان و ... اشاره کرد.

ساعت و هزینه بازدید از باغ وحش مسکو


زمان بازدید از این مجموعه هر روز از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ (تا ساعت ۲۰ در فصل تابستان) به جز روزهای دوشنبه است. برای بزرگسالان خرید بلیت ورودیه لازم است، اما برای افراد زیر ۱۸ سال، نیروهای نظامی، افراد معلول و بازنشستگان سالمند و خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر رایگان است.

نحوه دسترسی به باغ وحش مسکو


این باغ وحش در مرکز شهر، دقیقا روبه روی ایستگاه های مترو واقع شده است. در عین حال، با ۲ دقیقه پیاده روی از متروی بروکادنای نیز می توانید به این محل برسید.

بهترین زمان سفر به مسکو


بهترین زمان سفر به مسکو، ماه‌های آوریل و می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد) است.
باغ وحش مسکو

جاذبه های دیدنی نزدیک به باغ وحش مسکو


پل آبی مسکو: ۵۰۰ متر
متروی مسکو: ۲٫۵ کیلومتر
موزه ملی پوشکین: ۳٫۳ کیلومتر
موزه ماشین آلات شوروی مسکو: ۲٫۲ کیلومتر
موزه جانورشناسی: ۲٫۲ کیلومتر

هتل های نزدیک باغ وحش مسکو


هتل آپارتمان ایزبا: ۲۰۰ متر
هتل چیز میشل: ۴۰۰ متر
هتل انگلتر: ۹۰۰ متر
هتل بوتیک روسی: ۲٫۹ کیلومتر

رستوران های نزدیک باغ وحش مسکو


رستوران پرکورسو: ۱٫۱ کیلومتر
رستوران آستوریا: ۸۵۰ متر
رستوران دولما: ۶۵۰ متر
رستوران تپلو: ۹۰۰ متر
خانه استیک استروگانف: ۵۰۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است