search
menu

میدان سرخ مسکو

[ پنهان کردن ]
در میدان سرخ مسکو چه خواهید دید؟
یادمان لنین
کاخ کرملین
کلیسای جامع سنت باسیل
کلیسای جامع کازان
موزه دولتی تاریخ مسکو
دروازه ایبرین
میدان سرخ مسکو مشهورترین میدان شهر مسکو و از مشهورترین نمادهای گردشگری کشور روسیه به شمار می‌رود. میدان سرخ مسکو علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی‌اش، محل رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی کشور روسیه نیز هست.
اگر بخش سنتی و تاریخی مسکو را به شکل یک دایره در نظر بگیریم، میدان سرخ مسکو در مرکز این دایره قرار گرفته است.

در میدان سرخ مسکو چه خواهید دید؟


در میدان سرخ مسکو مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی و مهم را در پیرامون خود گردآورده است که این جاذبه را تبدیل به یکی از نمادهای صنعت گردشگری در جهان کرده است:
میدان سرخ مسکو

یادمان لنین


یادمان لنین یا (Lenin's Mausoleum)، مقبره و یادبود ولادیمیر ایلیچ لنین پایه‌گذار اتحاد جماهیر شوروی است.

کاخ کرملین


کرملین یک مجموعه گسترده و بزرگ ساختمانی است که شامل ۵ کاخ، ۴ کلیسا و برج‌ها و دیوار کرملین است. کلمه کرملین به معنای «دژی در میان شهر» است و محل رسمی استقرار رئیس‌جمهور جمهوری فدراسیون روسیه تلقی می‌شود.

کلیسای جامع سنت باسیل


کلیسای جامع سنت باسیل (Saint Basil's Cathedral) که به نام کلیسای جامع واسیلی هم شناخته می‌شود، در سال ۱۵۵۵ تا ۱۵۶۱ ساخته شده است. این کلیسا به دستور ایوان مخوف و به افتخار تصرف کازان و آستراخان ساخته شد و تا زمان ساخت برج ساعت ایوان بزرگ، در سال ۱۶۰۰ مرتفع‌ترین ساختمان شهر بود.

کلیسای جامع کازان


کلیسای جامع کازان (Kazan Cathedral) یک کلیسای ارتدوکس روسی است که در شمال میدان سرخ مسکو قرار گرفته و پس از آنکه در سال ۱۹۳۶ توسط استالین ویران شد، روی مکان پیشین آن دوباره ساخته شده است.
میدان سرخ مسکو

موزه دولتی تاریخ مسکو


این موزه مجموعه‌ای از آثار باستانی شکور روسیه از دوران پیش از تمدن تا دوران معاصر را به نمایش می‌گذارد. ساختمان این موزه به دستور پتر کبیر ساخته شده است.

دروازه ایبرین


دروازه ایبرین که به نام دروازه رستاخیز (Resurrection Gate) نیز شناخته می‌شود، در شمال میدان سرخ مسکو قرار گرفته است و در سال ۱۵۳۵ ساخته شده است. این دروازه بخشی از دیوار تاریخی معروف به Kitai-gorod است.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است