search
menu

موزه هنرهای زیبای پوشکین مسکو

[ پنهان کردن ]
چرا باید از موزه هنرهای زیبای پوشکین بازدید کنیم؟
تاریخچه موزه هنرهای زیبای پوشکین
معماری موزه هنرهای زیبای پوشکین
بخش های مختلف موزه هنرهای زیبای پوشکین
نحوه دسترسی به موزه هنرهای زیبای پوشکین
جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه هنرهای زیبای پوشکین
رستوران های نزدیک به موزه هنرهای زیبای پوشکین
هتل های نزدیک به موزه هنرهای زیبای پوشکین

چرا باید از موزه هنرهای زیبای پوشکین بازدید کنیم؟


موزه هنرهای زیبای پوشکین در شهر زیبای مسکو در کشور روسیه قرار گرفته است. این موزه مجموعه ای از آثار ارزشمند هنری جهان از مصر باستان و یونان گرفته تا آثار امروز است، تا حدی که آثار موجود در این موزه شامل ۷۰۰ هزار اثر هنری از دوره های مختلف است. موزه هنرهای زیبای پوشکین جزو غنی ترین موزه های هنری اروپا است که در خیابان ولخونکا در مقابل کلیسای جامع مسیح نجات دهنده قرار گرفته است؛ مجموعه جواهرات فرانسه جزو آثار قرن نوزدهم تا قرن بیست و یکم و همچنین یکی از معروف ترین مجموعه نقاشی های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست در جهان نیز در این موزه قرار دارد، سالانه گردشگران زیادی با علاقه بسیار اقدام به خرید بلیط هواپیما ارزان می کنند تا از این موزه ارزشمند بازدید داشته باشند.
موزه هنرهای زیبای پوشکین مسکو

تاریخچه موزه هنرهای زیبای پوشکین


این موزه بی همتا در کشور روسیه در سال ۱۹۱۲ توسط پدر شاعر مارینا ایوانوونا، پروفسور ایوان تسوتایوا تاسیس شده است و در فاصله اندکی با کلیسای کرملین قرار دارد. علاوه بر آثار مختلف در این موزه می توانید به نمایشگاه هایی که سالانه برگزار می شوند مراجعه کنید. موزه هنرهای زیبا شامل هنرهای معاصر است که تلفیقی از آثار هنری مدرن و کلاسیک هستند. قبل از آنکه پایتخت کشور روسیه به مسکو انتقال داده شود، آثار موجود در موزه هنرهای زیبای پوشکین در موزه ارمیتاژ سنت پترزبورگ بود که در نهایت در سال ۱۹۱۸ به این موزه در پایتخت جدید انتقال داده شد.
موزه هنرهای زیبای پوشکین مسکو
در ابتدا، نام این موزه الکساندر سوم، یکی از تزارهای روس بود که پس از انقلاب ۱۹۱۷ روسیه به موزه هنر غربی تغییر نام داد و در سال ۱۹۳۷ ، دولت روسیه به خاطر صدمین سال درگذشت الکساندر پوشکین، شاعر معروف، نام این موزه را به موزه هنرهای زیبایی پوشکین تغییر داد. پس از جنگ جهانی دوم و بمباران های انجام گرفته در روسیه موزه پوشکین مجددا مورد بازسازی قرار گرفت و با مجموعه ای از نقاشی های بی نظیر باری دیگر برپا شد. امروز بعد از گذشت یک قرن از افتتاح این موزه با مؤسسات پژوهشی برجسته در سراسر جهان در حال همکاری است و نمایشگاه هایی در این مکان در حال برگزاری است. در چندین سال اخیر در این موزه مرکزی برای آموزش کودکان و نوجوانان در حال فعالیت است تا کودکان استعدادهایشان را شکوفا کنند و تحقیقات مربوط به هنر را انجام دهند.
موزه هنرهای زیبای پوشکین مسکو

معماری موزه هنرهای زیبای پوشکین


در ساخت این موزه معماران معروف روسیه به نام های رومن ایوانوویچ کلین و ولادیمیر شخوف نقش مهمی داشتند که از سال ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۹ برای تکمیل آن زمان برده است که همین مدت زمان نشان دهنده با ارزش بودن این موزه در کشور روسیه است. در موزه پوشکین می توانید مجموعه‌ هنری از نقاشان معروفی چون ساندرو بوتیچلی، لوکاس کراناخ پدر، رامبرانت، رافائل، ادگار دگا، پل سزان، پل گوگن ، پابلو پیکاسو و... را تماشا کنید. همچنین در این موزه زیبا مجموعه ای از آثار یونان باستان و رنسان همراه با آثار مربوط به نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک، عکاسی نگهداری می شوند، یعنی در موزه هنرهای زیبای پوشکین می توانید به انواع اشیای هنری اروپایی از تابلوهای نقاشی گران قیمت گرفته تا وسیله های دست ساز چوبی دسترسی داشته باشید. اگر شما نیز جزو علاقه مندان به هنر و تاریخ هستید پیشنهاد ما اینست بعد از تهیه بلیط هواپیما مسکو و در سفرتان به این شهر شهر بازدید از این جاذبه بی نظیر را از دست ندهید.

بخش های مختلف موزه هنرهای زیبای پوشکین


موزه هنرهای زیبای پوشکین به چندین اتاق تقسیم بندی شده است تا بازدیدکنندگان ازهنرهای باستانی و مدرن بازدید داشته باشند، اتاق های مخصوص مصر باستان و یونان، قرون وسطی، رنسانس و غیره نیز در این موزه به چشم می خورند. مجموعه نفیسی از شاهکارهای هنری با بیش از ۴۳ پروژه در مسکو برای انجام فعالیت های عظیم در زمینه هایی علمی، پژوهشی، نمایشگاهی، جشنواره های موسیقی و کارهای هنری برای بزرگسالان و کودکان جزو مهم ترین مراکز فرهنگی در روسیه محسوب می شود.
موزه هنرهای زیبای پوشکین مسکو

نحوه دسترسی به موزه هنرهای زیبای پوشکین


این موزه زیبا در خیابان الیسا ولخونکا قرار گرفته است، بهترین روش برای رسیدن به این موزه استفاده از متروی مسکو است که با ایستگاه متروی کروپوتکینسکایا (خط قرمز) فاصله اندکی دارد و تنها با چند قدم پیاده روی می توانید به The Pushkin State Museum of Fine Arts دسترسی داشته باشید.
ساعت و هزینه بازدید از موزه هنرهای زیبای پوشکین
برای بازدید از این موزه زیبا می توانید همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب مراجعه کنید، در نظر داشته باشید که روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت بازدید از این موزه زیادتر است و تا ۱۰ شب ادامه دارد. هزینه بازدید از ساختمان اصلی موزه هنرهای زیبای پوشکین نیز برای بزرگسالان و نوجوانان متفاوت است و برای کودکان زیر ۱۶ سال نیز رایگان است. هزینه های مربوط به بازدید از گالری هنر اروپایی و آمریکایی قرن نوزدهم و بیستم و همچنین بازدید از مجموعه های اختصاصی متفاوت است.در ضمن می توانید هنگام خرید بلیط ورودی به جای خرید تک تک گالری ها، بلیط های ترکیبی تهیه کنید تا هم تخفیف بازدید شامل شما شود و هم این که یکباره از این مجموعه زیبا بازدید داشته باشید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به موزه هنرهای زیبای پوشکین


کلیسای جامع سنت باسیل: ۱.۵ کیلومتر
نگارخانه ترتیاکوف: ۲.۶ کیلومتر
میدان سرخ: ۲.۸ کیلومتر
موزه دولتی تاریخ روسیه: ۳.۸ کیلومتر
میدان مانژ: ۴ کیلومتر
تئاتر هنری مسکو: ۴.۸ کیلومتر

رستوران های نزدیک به موزه هنرهای زیبای پوشکین


رستوران تاراس بولبا: ۷۰۰ متر
رستوران وورونژ: ۹۵۰ متر
رستوران گوتینازا: ۱.۵ کیلومتر
رستوران دولماما: ۱.۶ کیلومتر
رستوران الارجی: ۱.۷ کیلومتر

هتل های نزدیک به موزه هنرهای زیبای پوشکین


هتل آپارتمان روسی: ۱.۴ کیلومتر
هاستل جولی: ۱.۷ کیلومتر
مینی هاستل اسنین: ۲ کیلومتر
هتل آربات: ۲ کیلومتر
هتل ملی روسیه: ۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است