search
menu
سمنان keyboard_arrow_down close

سمنان

hotel
هتل های سمنان ۱۲

درباره سمنان

سمنان از شهرهای مرکز ایران با اقلیم کویری و خشک است. شهر سمنان مرکز استان سمنان است و اهالی آن که جمعیتی ۱۵۰ هزار نفری دارند به گویش ویژه سمنانی سخن می‌گویند. سمنان به واسطه گل‌های داوودی، گلیم بافی، نان شیرمال و کلوچه در بین گردشگران مشهور است.
سمنان

تاریخچه سمنان


سمنان از شهرهای کهن ایران است که ریشه آن به دوران هخامنشی برمی‌گردد. بعدها در دوران‌های بعدی فرمانروایی سلوکیان، پارتیان و ساسانیان، این شهر گوشه‌ای از فرهنگ هر کدام را در خود ثبت کرده است. پس از اسلام، علویان نخستین فرمانروایی محلی بودند که بر این منطقه فرمانروایی کردند. سلجوقیان فرمانروایی دیگری بودند که کنترل سمنان را در دست گرفتند و ساختمان‌های بزرگ و مهمی را در آن ساختند. اما در یورش مغول، بخش بزرگی از سمنان در آتش سوخت. سمنان در دوره صفویه و قاجاریه بازسازی شد و در دوران پهلوی به عنوان شهری صنعتی توسعه پیدا کرد.

جاهای دیدنی سمنان


سمنان به سبب تاریخ غنی که دارد، دارای مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری متنوعی است. مسجد جامع سمنان که با پیشینه‌ای هزار ساله به دوران سلجوقی بازمی‌گردد و بر ویرانه‌های یک آتشکده ساخته شده است. آرامگاه شیخ علاالدوله سمنانی که از شاعران و صوفیان ایرانی بوده در سمنان جای دارد. دروازه دژ سمنان بازمانده از دوران قاجار، حمام عمومی و آبدرمانی پهنه سمنان، بازار پهنه سمنان، باغ‌های شهری، باغ رستوران‌های سمنان و خانه تمدن که از خانه‌های زیبای دوره قاجاریه است، از دیگر مکان‌های تاریخی و جاذبه های گردشگری سمنان به شمار می‌روند.
سمنان

زمان مناسب برای سفر به سمنان


شهر سمنان از شهرهای در حاشیه کویر است. به همین سبب دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد مخصوصا در شب است. به همین سبب بهار و پاییز، روزهای معتدل‌تری دارد. اما برای کویرنوردی بهتر است فصل‌های سردتر را انتخاب کنید.


دیدنی های سمنان