search
menu

نخلستان های کیش

[ پنهان کردن ]
معرفی زیباترین نخلستان‌های کیش
نخلستان باغ بهشت
نخلستان طلوع کیش
نخلستان غروب کیش
نخلستان مرجان کیش
چه زمانی برای بازدید از نخلستان‌های کیش مناسب است؟
کدام هتل جزیره کیش دارای چشم اندازه نخلستان است؟
۶ نکته مهم قبل از بازدید از نخلستان‌های کیش
یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران که در سواحل نیلگون خلیج فارس واقع شده است، جزیره کیش نام دارد که هر ساله گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره توریستی سفر می‌کنند. موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی مناسب و جاذبه‌های گردشگری و توریستی، کیش را به یکی از پرطرفدارترین جزایر ایران تبدیل کرده است. یکی از پوشش‌های گیاهی که در سفر به کیش بسیار مشاهده می‌کنید، درختان پر رمز و راز نخل هستند. نخلستان‌های کیش که نماد اصلی جنوب کشور و این جزیره زیبا محسوب می‌شوند، از قدمت بسیاری برخوردار هستند. به شکلی که در سفرنامه‌های اغلب جهانگردان از این نخلستان‌های زیبا یاد شده است. اگر مشتاق شده‌اید تا با نخلستان‌های کیش و جاذبه‌های طبیعی این جزیره بیشتر آشنا شوید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

معرفی زیباترین نخلستان‌های کیش


پرورش نخل از دیرباز در مناطق گرمسیری کشور رایج بوده و تمامی سواحل خلیج فارس با درختان نخل زینت داده شده‌اند. درخت نخل برای مردم جنوب کشور یک منبع درآمد مهم به حساب می‌آید. به شکلی که علاوه بر برداشت محصول خرما، از شاخ و برگ این درخت نیز در تولید صنایع حصیری مانند کلاه، طناب، سبد، جارو، زنبیل و... استفاده می‌شود. با این تفاسیر می‌توان درخت نخل را بخش مهمی از تاریخ، فرهنگ و تمدن مناطق جنوبی ایران دانست.
جزیره کیش نیز مانند دیگر جزایر جنوبی ایران آب‌وهوا و خاکی مناسب برای رشد درخت نخل دارد. به همین خاطر، قسمتی از جاذبه‌های طبیعی جزیره کیش را نخلستان‌های زیبا و قدیمی آن شکل می‌دهند. در این میان، ۴ نخلستان وجود دارد که به دلیل قدمت و نخل‌های زیبایی که دارند، مورد توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی این ۴ نخلستان زیبا و پرطرفدار کیش می‌پردازیم.
نخلستان های کیش

نخلستان باغ بهشت


همانطور که اشاره شد، کاشت درختان نخل از گذشته‌های دور در جزیره کیش رایج بوده است و مردم برای امرار‌معاش و تجارت به کاشت این درخت زیبا می‌پرداختند. نخلستان باغ بهشت کیش قدیمی ترین نخلستان این جزیره است که از آن زمان به جا مانده است. اگر به دنبال فضایی هستید تا مدتی از هیاهوی شهر دور شوید و ساعاتی آرام را در طبیعتی بکر بگذرانید، این نخلستان زیبا را از دست ندهید.
در نخلستان باغ بهشت کیش بیش از ۳۰۰۰ درخت وجود دارد و اغلب این درختان، درخت نخل هستند، اما درختان دیگری نیز نظیر اکالیپتوس، تمر هندی، کاسیکا و... در این نخلستان چشم نواز و فریبنده دیده می‌شود.
نخلستان سرسبز باغ بهشت در منطقه غربی محله سفین که یکی از مناطق بومی نشین این جزیره است، واقع شده است. به همین خاطر در بازدید از این نخلستان علاوه بر لذت بردن از طبیعت بکر و دیدنی کیش، می‌توانید با بومیان جزیره معاشرت کنید و با آداب و رسوم آنها بیشتر آشنا شوید. اگر قصد سفر به جزیره کیش و بازدید از این نخلستان زیبا را دارید، در ساعات نزدیک به غروب خورشید در نخلستان باغ بهشت حضور پیدا کنید؛ چرا که این مکان غروبی زیبا و دیدنی دارد.
پس از بازدید نخلستان باغ بهشت می‌توانید از کشتی یونانی که در حوالی آن قرار دارد نیز دیدن کنید. در آن منطقه رستوران، کافه و مراکز خرید بسیاری وجود دارد که با مراجعه به آنها می‌توانید اوقاتی لذت بخش و مفرح را برای خود رقم بزنید.

نخلستان طلوع کیش


یکی دیگر از نخلستان‌های کیش که جز جاذبه‌های گردشگری این جزیره زیبا محسوب می‌شود، نخلستان طلوع کیش است. این نخلستان در محدوده شرقی جزیره کیش واقع شده و طول آن به ۱۵ کیلومتر می‌رسد. این نخلستان زیبا در مجتع مرجان قرار دارد و نخل‌هایی که در این نخلستان دیده می‌شود، در سال ۱۳۷۳ کاشته شده‌اند. البته در نخلستان طلوع درختان دیگری که با آب‌وهوای آن منطقه سازگاری دارند، مانند تمر هندی، ابریشم کهور، عقرب، کاسیا، گز و اکالیپتوس نیز یافت می‌شوند.
این نخلستان در مسیر جاده دوچرخه سواری جزیره کیش واقع شده است و در هنگام دوچرخه سواری، پیاده روی و یا رانندگی به سمت شرق جزیره می‌توانید از منظره زیبای آن لذت ببرید.
نخلستان های کیش

نخلستان غروب کیش


بعد از بازدید از نخلستان طلوع کیش می‌توانید از نخلستان غروب نیز دیدن کنید. چرا که این نخلستان دقیقا در طرف مقابل نخلستان طلوع واقع شده است. برای بازدید از نخلستان زیبا و چشم نواز غروب باید در مسیر ساحل غربی جزیره کیش حرکت کنید. این نخلستان در نزدیکی کشتی یونانی واقع شده و می‌توانید علاوه بر بازدید از طبیعت بکر کیش، به دیدن جاذبه‌های تاریخی آن نیز بپردازید.
مساحت نخلستان غروب کیش در حدود ۲۵ هکتار است و یکی از بزرگترین نخلستان‌های این جزیره محسوب می‌شود. توصیه می‌شود در لحظات غروب آفتاب در این نخلستان حضور پیدا کنید تا منظره‌ای زیبا و دیدنی از جزیره کیش در ذهن‌تان ثبت شود.

نخلستان مرجان کیش


از دیگر نخلستان‌های جزیره کیش که شهرت بسیاری در بین گردشگران دارد، نخلستان مرجان است. این نخلستان در حدود ۱۵ هکتار وسعت داشته و تعداد بسیاری نخل در آن کاشته شده است. در نخلستان مرجان که یکی از سرسبزترین نخلستان‌های جزیره کیش محسوب می‌شود، علاوه بر نخل، درختان اکالیپتوس، نارگیل، کاکتوس و... دیده می‌شود.

چه زمانی برای بازدید از نخلستان‌های کیش مناسب است؟


نخلستان‌ها قسمتی از جاذبه طبیعی کیش هستند و شما می‌توانید هر زمان که تمایل دارید به صورت پیاده و یا همراه با دوچرخه به بازدید از آنها بپردازید. آب‌وهوای جزیره کیش گرم و شرجی است و در تابستان یا بهار ممکن است بازدید از نخلستان به دلیل دما و رطوبت بالای هوا امکان پذیر نباشد. در نتیجه توصیه می‌شود بازدید از نخلستان‌های کیش را به فصول سرد سال اختصاص دهید.
غروب آفتاب در نخلستان منظره‌ای زیبا و چشم نواز را پدید می‌آورد که تماشای آن لذت خاصی دارد. به همین خاطر طوری برنامه ریزی کنید تا در هنگام غروب خورشید در نخلستان‌های جزیره کیش حضور داشته باشید.

کدام هتل جزیره کیش دارای چشم اندازه نخلستان است؟


سفر به کیش زمان خاصی ندارد و در تمامی فصول سال گردشگران زیادی به این جزیره زیبا در خلیج فارس سفر می‌کنند. به همین خاطر در این جزیره توریستی تعداد زیادی هتل وجود دارد که مسافران با توجه به سلیقه و بودجه خود می‌توانند در هر یک از آنها اقامت کنند. در میان هتل‌های زیبا و مجللی که در کیش پذیرای مسافران‌اند، بعضی از آنها دارای چشم انداز زیبای نخلستان هستند. اگر شما نیز به جاذبه‌های طبیعی اهمیت می‌دهید و تمایل دارید هر روز با چشم انداز نخل‌های زیبا و تنومند روبرو شوید، با اقامت در هتل‌های زیر می‌توانید لذت سفرتان را دوچندان کنید:
۱. هتل ترنج
۲. هتل داریوش
۳. هتل مارینا پارک
نخلستان های کیش

۶ نکته مهم قبل از بازدید از نخلستان‌های کیش


در هنگام بازدید از نخلستان‌های کیش قرار است چندین ساعت پیاده روی کنید. در نتیجه لازم است قبل از رفتن به نخلستان با چند نکات زیر آشنا شوید:
• ورود به نخلستان‌های کیش رایگان است و نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.
• در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از ۴ نخلستان موجود در جزیره کیش دیدن کنید.
• حداقل یک ساعت از زمان خود در روز را به پیاده روی و یا دوچرخه سواری در نخلستان اختصاص دهید.
• همراه داشتن یک بطری آب معدنی فراموش نشود.
• قبل از حضور در نخلستان، برای جلوگیری از سوختگی از ضد آفتاب استفاده کنید.
• حتما عینک آفتابی همراه خود داشته باشید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است