search
menu
جمهوری آذربایجان keyboard_arrow_down close

جمهوری آذربایجان

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۱۳۱
restaurant
رستوران ها ۱

درباره جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان یکی از کشورهای همسایه ایران در منطقه قفقاز است. این کشور که در شرق دریای مازندران جای گرفته است، با کشورهای ارمنستان، ترکیه، روسیه، گرجستان و ایران دارای مرز مشترک است.
جمهوری آذربایجان در دوره قاجار بخشی از سرزمین ایران بود. اما در پی جنگ‌های ایران و روسیه و دو معاهده گلستان و ترکمنچای، به روسیه تزاری واگذار شد. با پیدایش اتحاد جماهیر شوروی، آذربایجان به عنوان بخشی از شوروی شناخته شد تا زمانی که با فروپاشی آن، توانست استقلال خود را به عنوان یک کشور مستقل بازیابد.
جمهوری آذربایجان که اکنون یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، دارای جمعیتی تقریبا ۱۰ میلیون نفری است که نزدیک به ۹۰ درصد این جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند. وسعت جمهوری آذربایجان نزدیک به ۸۷ هزار کیلومتر مربع است.
پایتخت جمهوری آذربایجان شهر باکو و زبان رسمی این کشور آذربایجانی است.
منطقه زمانی جمهوری آذربایجان (AZT (UTC+04 و اختلاف ساعت شهر باکو با تهران مثبت ۳۰ دقیقه است. واحد پولی جمهوری آذربایجان منات آذربایجان نام دارد.
جمهوری آذربایجان دارای بخش ساحلی از دریای مازندران (خزر) است و همچنین بخشی کوهستانی و بخشی مسطح در مرکز خود دارد.
اگر قصد سفر به جمهوری آذربایجان را دارید و نگران هستید که طعم غذاهای آذربایجانی را نپسندید باید بگوییم که فرهنگ غذایی جمهوری آذربایجان بسیار به ایران نزدیک است و شما در این کشور مشکل زیادی با غذاها نخواهید داشت. پلوی آذربایجانی، کباب و شیشلیک، قوتاب، دلمه برگ مو، آش دوغ و کوفته بزباش برخی از معروف‌ترین غذاهای آذربایجانی هستند که خیلی از آنها را در رستوران‌های ایرانی مزه کرده‌اید.

جمهوری آذربایجان

به جز باکو که پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری آذربایجان است و بیشتر جاذبه‌های گردشگری مدرن این کشور را در خود جای داده است، جمهوری آذربایجان از مجموعه‌ای از جاذبه‌های دینی تاریخی و طبیعی نیز بهره می‌برد. بخش‌های شمالی آذربایجان که آب و هوا و اقلیمی کوهستانی و پربارش دارد، مناطقی نیمه کوهستانی و جنگلی دارد که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. همچنین مراکز خرید تازه تاسیس و مدرن این کشور، میدان‌ها و مناطق شهری و جاذبه‌های تاریخی از جمله آتشگاه باکو و برج دختر از دیگر جاهایی است که گردشگران را به سوی خود می‌کشد.

دیدنی های جمهوری آذربایجان