search
menu

برج های شعله باکو

[ پنهان کردن ]
درباره برج های شعله باکو
چرا بازدید از برج های شعله باکو پیشنهاد می شود؟
ویژگی های برج های شعله باکو
ساخت برج های شعله باکو
کاربردهای مختلف برج های شعله باکو
چگونه به برج های شعله باکو برویم؟
در نزدیکی برج های شعله باکو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی برج های شعله باکو برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به برج های شعله باکو هستند؟

درباره برج های شعله باکو


برج های شعله باکو از نمادهای مدرن شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان هستند که توانسته‌اند به عنوان نماد دیداری شهر، جایگاه خود را در چشم و ذهن گردشگران تثبیت کنند. از کاخ های مرتفع هزاران سال قبل گرفته تا آسمان خراش های سر به فلک کشیده امروزی، بشر همواره میل سیری ناپذیر خود برای فتح آسمان را با احداث سازه هایی بلندقامت آشکار ساخته است. امروزه با افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی، نیاز احداث ساختمان هایی بلند و مرتفع بیش از پیش احساس می شود و کشورهای مختلف برای ساخت آسمان خراش هایی که بیشتر کاربری تجاری دارند، با یکدیگر به رقابت می پردازند.
کشور دیدنی آذربایجان نیز از این قاعده مستثنی نیست و با داشتن آسمان خراش هایی که امروزه به نماد آن تبدیل شده اند، سهم خود را از تکنولوژی و دنیای پرزرق و برق مدرنیته گرفته است. برج های شعله باکو از جاذبه های شگفت انگیزی هستند که نه تنها تا عرش آسمان قد کشیده اند، بلکه با طراحی خاص و منحصربفرد خود، جلوه بسیار زیبای را به پایتخت دیدنی آذربایجان، شهر باکو بخشیده اند. پس حتما با خرید بلیط هواپیما باکو به این شهر زیبا سفر کنید و از برج های شعله هم دیدن کنید.

چرا بازدید از برج های شعله باکو پیشنهاد می شود؟


• جزء زیباترین و متفاوت ترین آسمان خراش های دنیا محسوب می شوند.
• نمای خیره کننده ای را از شهر دیدنی باکو به بازدیدکنندگان ارائه می دهند.
• از بخش های مختلفی نظیر هتل، رستوران، سالن بدنسازی، سینما و غیره تشکیل شده اند.
برج های شعله باکو

ویژگی های برج های شعله باکو


منظور از برج های شعله باکو، سه برج خمیده در اندازه های مختلف ۱۹۰، ۱۶۰ و ۱۴۰ متری است که در کنار یکدیگر و در فضایی به مساحت ۲۴۵ هزار متر مربع قرار گرفته اند. این برج ها که هرکدام کاربری متفاوتی دارند، در روز به رنگ های سبز و آبی و در شب به رنگ های سرخ و زرد نمایان می شوند و چون شعله های آتشی که هیزمی را در برگرفته، جلوه نمایی می کنند. گفتنی است که دلیل زیبایی مسحورکننده این برج ها، لامپ ال ای دی بکار رفته در نمای بیرونی این سازه هاست. برای رنگ آمیزی برج های شعله باکو از ده هزار لامپ ال ای دی شرکت چینی اوسرام تراکسون (Osram Traxon) استفاده شده است. این لامپ ها چنان قابلیت بالایی دارند که قادرند برج های شعله باکو را به هر رنگی در هر ساعتی از شبانه روز تبدیل کنند و جلوه شکوهمند و زیبایی را به شهر دیدنی باکو ببخشند. برای آنکه از شهر زیبای باکو و جاذبه هایش بازدید کنید، کافی است با خرید بلیط هواپیما خود را به این پایتخت زیبای جمهوری آذربایجان برسانید.

ساخت برج های شعله باکو


پروژه احداث برج های شعله باکو، پروژه ای بسیار دشوار و چالش انگیز بود؛ پروژه ای که شاید تنها معماران شرکت HOK قادر به انجام آن بودند. شرکت برجسته و معروف آمریکایی HOK که پیشینه بسیار درخشانی در زمینه ساخت برج های تجاری و اقامتی از خود برجای گذاشته است، پروژه طراحی و ساخت برج های شعله باکو را در سال ۲۰۰۷ به عهده گرفت و پس از عبور از چالش های مختلف نظیر وزش باد شدید باکو -که باعث توقف پروژه در زمان های مختلف شد- موفق شد در سال ۲۰۱۳ این پروژه را به اتمام برساند و شاهکار بی بدیلی را در قلب شهر باکو خلق کند. برج های شعله باکو اکنون به نماد شهر باکو مبدل شده اند؛ نمادی که شهر باکو را در ذهن هر گردشگری ماندگار خواهد ساخت. ناگفته نماند که زیبایی و طراحی منحصربفرد این سازه ها سبب شده است که برج های شعله باکو موفق به کسب جوایز مختلفی نظیر جایزه MIPIM شوند.
برج های شعله باکو

کاربردهای مختلف برج های شعله باکو


همان‌گونه که پیشتر گفته شد، برج های شعله باکو از سه برج مختلف تشکیل شده اند که کاربری هرکدام با دیگری متفاوت است. برج جنوبی یا شماره یک باکو که با ۱۹۰ متر ارتفاع از دیگر برج های باکو بلندتر است، از ۳۹ طبقه کاملا مسکونی تشکیل شده است. این برج ۱۳۰ آپارتمان بسیار مجلل با نمای شگفت انگیزی از دریای زیبای خزر را در خود جای داده است. دیگر امکانات رفاهی نظیر سالن بدنسازی، سونا، استخر، جکوزی و غیره نیز در طبقات مختلف برای ساکنین این برج تدارک دیده شده است تا لذت زندگی در این مکان دوچندان گردد.
برج شرقی یا شماره دو باکو که ارتفاعی حدود ۱۶۰ متر دارد، هتل های لوکس و خوش منظره شرکت فیرمونت را در خود جای داده است. مجموع ۳۱۸ اتاق مجلل در ۳۷ طبقه همراه با امکاناتی از قبیل سالن ناهارخوری ۲۵۰۰ متری و تالارهای همایش، جلسات و جشن های عروسی، این برج را به بزرگ ترین، زیباترین و مجلل ترین برج های اقامتی باکو مبدل ساخته است. و اما برج شماره ۳ که به برج غربی معروف است، با ۱۴۰ متر ارتفاع و ۳۸ طبقه، به مرکز دفاتر و ادارات تجاری برج های شعله اختصاص داده شده است. همچنین این برج از ۳۳ هزار فروشگاه تجاری مهم تشکیل شده که یکی از آن ها به مرکز فروش خودروهای شرکت لامبورگینی در باکو اختصاص یافته است.
برج های شعله باکو

چگونه به برج های شعله باکو برویم؟


از آنجایی که برج های شعله باکو در مکانی بسیار مناسب و در بخش جنوبی سواحل دریای زیبای خزر و شبه جزیره آبشرون قرار گرفته است، دسترسی به آن ها بسیار ساده و آسان است. برای بازدید از برج های شعله باکو، هم می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس استفاده کنید و هم با تاکسی در مدت زمانی کوتاه به این مکان دسترسی یابید.

در نزدیکی برج های شعله باکو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


پارک مفاخر باکو: ۵۰۰ متر
پارک فیلارمونیک باکو: ۱٫۸ کیلومتر
موزه فرش باکو: ۴٫۱ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی برج های شعله باکو برای اقامت وجود دارد؟


هتل فیرمونت باکو: ۲۹۰ متر
هاستل های‌لند پارک: ۸۰۰ متر
هاستل سیائو باکو: ۱٫۸ کیلومتر
هتل مونولیت پلازا: ۲٫۷ کیلومتر
هتل و تفرجگاه پولمن باکو: ۳ کیلومتر
برای آشنایی با دیگر هتل های باکو بلاگ سفرمارکت را ببینید.

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به برج های شعله باکو هستند؟


رستوران بیرباشا: ۸۰۰ متر
رستوران ولوتو: ۸۵۰ متر
رستوران چنار: ۲٫۱ کیلومتر

برج های شعله باکو
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است