search
menu

سواحل شهر باکو و جمهوری آذربایجان

[ پنهان کردن ]
درباره سواحل شهر باکو
ساحل شیخوف
ساحل بیلگاه
ساحل کرسنت
کلوپ ساحلی آمبوران
ساحل سی زون

درباره سواحل شهر باکو


گردشگران و مسافرانی که می‌خواهند به شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کنند، مخصوصا اگر در فصل های گرم سال به این شهر سفر کنند، مایلند با سواحل این شهر آشنا شوند. تصور کنید در یکی از روزهای داغ تابستان در کنار ساحل نشسته اید و در حالی که آرامش وصف ناپذیر دریا شما را احاطه کرده است، از تماشای تلالو نور خورشید بر موج های کوتاه و بلند دریا لذت می برید و حرکت ماسه های نرم ساحل را زیر پاهای خود حس می کنید.
بی تردید این تصویر خیال انگیز هر شخصی را به سفر و گشت و گذار در مناطق ساحلی وسوسه می کند. اگر شما هم هوس کرده اید به یک سفر ساحلی بروید، سواحل شگفت انگیز دریای خزر در پایتخت کشور آذربایجان، همان جایی است که باید در برنامه سفر بعدی خود بگذارید. با ما همراه شوید تا به سراغ سواحل تماشایی دریای خزر در باکو برویم و شما را با چشم نوازترین و محبوب ترین سواحل شهر باکو آشنا کنیم تا زمانی که بلیط هواپیما باکو به این شهر سفر کردید، حتما از این سواحل زیبا لذت ببرید.
سواحل شهر باکو و جمهوری آذربایجان

ساحل شیخوف


بی شک ساحل شیخوف (Shikhov Beach) معروف ترین و البته محبوب ترین ساحل دریای خزر در شهر باکو است. این ساحل در جنوب غربی باکو قرار گرفته است. ساحل شیخوف با مرکز شهر فاصله چندانی ندارد و سهولت دسترسی به آن، از اصلی ترین دلایل محبوبیت این ساحل به شمار می رود. برای رسیدن به ساحل شیخوف فقط کافی است سوار اتوبوس های درون شهری شوید تا یک راست شما را به ساحل ببرند. گفتنی است آب های دریای خزر در ساحل شیخوف همانند بسیاری از سواحل باکو، به واسطه سکوهای نفتی مجاورش از آلودگی های صنعتی در امان نبوده اند، از این رو شنا کردن در آب های این ساحل را به شما پیشنهاد نمی کنیم، در عوض می توانید برای شنا کردن به پارک آبی شیخوف که در نزدیکی این ساحل قرار گرفته است بروید و از استخرهای مخصوص بزرگسالان و کودکان آن استفاده کنید و یا از انجام تفریحات آبی و استفاده از سرسره های مرتفع آن لذت ببرید.
از همه اینها که بگذریم، تماشای غروب آفتاب در حین قدم زدن در ساحل آرام شیخوف برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود. علاوه بر آن، در ساحل شیخوف برای لذت هر چه بیشتر شما، امکانات رفاهی مطلوبی تدارک دیده شده است که می توانید با پرداخت هزینه نسبتا کمی از آنها بهره ببرید. از جمله امکانات رفاهی ساحل شیخوف می توان به رختکن های مجهز تعویض لباس، صندلی های تاشو برای استراحت در کنار ساحل، سایبان و کافی شاپی ساحلی اشاره کرد. ناگفته نماند که برای ورود به ساحل شیخوف و بهره بردن از این امکانات لازم است هزینه ورودی و مبلغی بابت استفاده از هر کدام از این امکانات پرداخت شود.
ساعات بازدید: شبانه روزی
نشانی: جمهوری آذربایجان، شهر باکو، ساحل شیخوف

سواحل شهر باکو و جمهوری آذربایجان

ساحل بیلگاه


اگرچه پیدا کردن ساحلی با آب های عاری از ضایعات نفتی در مرکز شهر باکو کمی مشکل است، اما اندکی دورتر از مرکز شهر باکو سواحل تمیزی یافت می شوند که از آب هایی زلال و عاری از آلودگی تشکیل شده اند. یکی از این سواحل، ساحل بیلگاه است که در شبه جزیره آبشرون واقع شده است. آب های دریای خزر در ساحل بیلگاه (Bilgah Beach) در زمره امن ترین و پاکیزه ترین آب ها از منظر آلودگی با مواد صنعتی به شمار می رود. برای رفتن به ساحل بیلگاه لازم است ماشینی کرایه کنید تا ظرف ۳۰ دقیقه شما را به این ساحل دنج و پاکیزه برساند. برای ورود به ساحل شنی بیلگاه نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید، اما اگر می خواهید از امکانات دیگر آن مانند چترهای رنگی آفتابگیر، صندلی های استراحتی تخت شو و اتاق های رختکن استفاده کنید، باید هزینه اندکی پرداخت کنید. گفتنی است که در حوالی ساحل بیلگاه تعداد بی شماری هتل لوکس و مراکز تفریحی مجلل وجود دارد که می توانید بر حسب سلیقه به آنها نیز سری بزنید و با استفاده از امکانات آنها لذت تفریح در ساحل بیلگاه را تکمیل کنید. برای آشنایی با دیگر جاهای دیدنی باکو و خرید بلیط هواپیما به مقصد باکو و دیگر شهرهای آسیایی، می‌توانید از سفرمارکت بازدید کنید.
ساعات بازدید: شبانه روزی
نشانی: جمهوری آذربایجان، باکو، منطقه بیلگاه، خیابان گلب
سواحل شهر باکو و جمهوری آذربایجان

ساحل کرسنت


اگر به دنبال ساحلی تمیز و آرام برای استراحت و تمدد اعصاب در باکو می گردید، کافی است تنها ۱۰ دقیقه از مرکز شهر فاصله بگیرید تا به ساحل کرسنت باکو برسید. این ساحل در حقیقت بخش تفریحی یک هتل مجلل با همین نام است که در آن به روی میهمانان داخل هتل و حتی افراد خارج از هتل باز است. اگر مهمان این هتل نیستید فقط کافی است برای ورود به محوطه ساحلی آن که حدودا ۴۰۰ متر وسعت دارد، مبلغی به عنوان هزینه ورودی پرداخت کنید. ساحل کرسنت (Crescent Beach) منطقه ای حفاظت شده دارد که امکاناتی نظیر استخرهای شنا، نجات غریق ساحلی و جکوزی را در فضایی صمیمی برای خانواده ها فراهم کرده است.
ساعات بازدید: با هماهنگی قبلی با مسئولین هتل
نشانی: جمهوری آذربایجان، شهر باکو، بزرگراه سالیان

کلوپ ساحلی آمبوران


کلوپ ساحلی آمبرون (Amburan Beach Club) با ظرفیت تقریبی ۱۵۰۰ نفر و مساحت ۷۵۰۰ مترمربع در ۴۴ کیلومتری مرکز شهر باکو و در منطقه بیلگاه قرار گرفته است. این کلوب ساحلی در میان اهالی باکو و گردشگران از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. بی شک یکی از دلایل محبوبیت این کلوپ ساحلی، خوش آب و هوا بودن منطقه و تمیزی محوطه ساحلی آن است. در واقع کلوب ساحلی آمبرون با تلفیق مناظر تماشایی آب های دریای خزر و امکانات تفریحی خود نظیر استخرهای مخصوص بزرگسالان و کودکان، محوطه بازی کودکان، امکانات اسکی روی آب، کافی شاپ های متعدد، اتاق های استراحت ساحلی، زمین بازی گلف و رستوران هایی با انواع غذاهای محلی و بین المللی، لحظات خوشی را در ساحل دریای خزر باکو برایتان رقم خواهد زد. در کلوپ ساحلی آمبرون لوازم بهداشتی اختصاصی برای هر فرد که شامل حوله استخری و سشوار می شود نیز در نظر گرفته شده است. گفتنی است هزینه ورودی به کلوپ ساحلی آمبوران در روزهای مختلف در طول هفته متغیر است و اغلب در آخر هفته ها این هزینه اندکی افزایش می یابد. نگران اقامت در شهر باکو نباشید. چون می‌توانید از هتل های باکو استفاده کنید و در آنها اقامت کنید.
ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
نشانی: جمهوری آذربایجان، باکو، منطقه بیلگاه، بزرگراه زاگولبا
سواحل شهر باکو و جمهوری آذربایجان

ساحل سی زون


ساحل سی زون (SeaZone Beach) باکو مکان مناسبی برای تفریح خانوادگی به دور از ازدحام جمعیت در کنار آب های زلال و شفاف دریای خزر است. در ساحل سی زون سایبان های آفتاب گیر و صندلی های تخت شو در کنار دریای خزر قرار گرفته اند تا بتوانید حسابی آفتاب بگیرید و در آرامش کامل از تماشای دریای آرام خزر لذت ببرید. گفتنی است اگر به قصد آب درمانی و یا آب تنی مختصر به ساحل می روید، می توانید به پاکیزگی آب های این ساحل از آلودگی های احتمالی نفتی که معمولا گریبان گیر اکثر سواحل خزر در شهر باکو است، اعتماد داشته باشید و با خیال راحت آب های دریای خزر را در ساحل سی زون در آغوش بگیرید، چرا که آب دریای خزر در این ساحل جزو شفاف ترین و تمیزترین آب های ساحلی شهر باکو است.
ساعات بازدید: شبانه روزی
نشانی: جمهوری آذربایجان، باکو، منطقه نارداران
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است