search
menu

موزه های باکو

[ پنهان کردن ]
درباره موزه های باکو
موزه ملی تاریخ آذربایجان
موزه ایالتی هنر آذربایجان
موزه کتب مینیاتوری باکو
موزه فرش باکو
موزه هنر مدرن باکو

درباره موزه های باکو


کشور آذربایجان با ۲۰۰۰ سال قدمت تاریخی، حرف های بسیاری برای گفتن دارد؛ داستان هایی شنیدنی از فرهنگ و تمدن کشوری شگفت انگیز و باستانی، روایت هایی جذاب از سرگذشت پرفراز و نشیب ساکنانی صبور، صلح جو و میهمان نواز که تاریخ باشکوه کشوری پرابهت و متمدن آذربایجان را رقم زدند.
کافی است با خرید بلیط هواپیما باکو و سفر به این شهر با بازدید از موزه های این کشور باستانی که تنها بخشی از جاذبه‌های تاریخی باکو است، گوش خود را به حرف های ناگفته آذربایجان بسپارید تا این کشور پررمز و راز، اسرار تاریخی خود را برشما آشکار سازد. اما برای آشنایی با فرهنگ غنی مردم آذربایجان و تماشای مستند دیدنی تاریخ این کشور، از کجا باید شروع کرد؟ پاسخ چیزی نیست جز پایتخت زیبای آن، شهر دیدنی باکو. شهر باکو با داشتن بیش از ۳۰ موزه متنوع، تصویری متفاوت از کشور آذربایجان را در ذهن شما خلق می کند. از موزه های فرش و اشیاء تاریخی گرفته تا موزه های دیرینه شناسی، انسان شناسی و قوم نگاری، طیف وسیعی از موزه های گوناگون در شهر باکو قرار گرفته است تا تصویر بسیار زیبا و بزرگی از تاریخ باشکوه و فرهنگ غنی مردم آذربایجان به معرض نمایش جهانیان گذاشته شود. در ادامه با برخی از این موزه های دیدنی آشنا خواهید شد.
موزه های باکو

موزه ملی تاریخ آذربایجان


موزه ملی باکو با داشتن ۳۰۰ هزار شیء باستانی، کهن ترین، بزرگترین و غنی ترین موزه ملی کشور آذربایجان بشمار می رود. این موزه که در بنایی تاریخی و ایتالیایی با معماری دوره رنسانس در خیابان حاجی زین العابدین تقی‌اف باکو واقع شده است، از بخش های مختلفی تشکیل شده که بازدیدکنندگان را در سفری ماجراجویانه به زمان های بسیار دور، به دوران زرتشتیان آتش پرست برده و پس از گذر از قرون وسطا، این سیاحت تاریخی را با تصویر شفافی از دوران تاریک حکمرانی جماهیر شوروی به پایان می رساند.
ساعات بازدید: روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر
آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان حاجی زین العابدین تقی‌اف، موزه ملی تاریخ آذربایجان

موزه های باکو

موزه ایالتی هنر آذربایجان


بی تردید هیچ مکانی در باکو جذاب تر از موزه ایالتی هنر آذربایجان برای تماشای آثار گرانبهای هنرمندان این کشور هنرمندپرور وجود ندارد. این موزه که بیش از ۸۰ سال قدمت دارد، با داشتن ۳ هزار اثر هنری در ۶۰ اتاق مجزا، غنی ترین کلکسیون آثار هنری باکو را به خود اختصاص داده است. از تندیس های زیبا و شگفت انگیز گرفته تا انواع و اقسام نقاشی های سبک های مختلف هنری، گنجینه بی بدیلی از آثار هنرمندان مختلف آذربایجانی، روسی و اروپایی در این مکان گردهم آمده اند تا تفاوت ها و شباهت های هنر در کشورهای مختلف دنیا پیش چشمان بازدیدکنندگان آشکار گردد. جالب است بدانید که بخشی از این موزه به آثار هنرمندان کشورمان اختصاص یافته است تا عاشقان هنر با هنر ناب مردم ایران زمین آشنا گردند.
ساعات بازدید: روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر
آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان نیازی، موزه ایالتی هنر آذربایجان
موزه های باکو

موزه کتب مینیاتوری باکو


موزه کتب مینیاتوری باکو، همان طور که از نام آن قابل حدس است، مجموعه ارزشمندی از کتب مینیاتوری دنیا را به معرض نمایش گذاشته است. این موزه در ابتدا خصوصی بود اما امروزه درب های آن بروی همگان باز است. گفتنی است موزه کتب مینیاتوری باکو علاوه بر داشتن سه نسخه از کوچکترین کتب دنیا، کلکسیون ارزشمندی از قرآن های قرن هفدهم و آثار مکتوب دوران اتحاد جماهیر شوروی را در خود جای داده است. و اما خبر خوش برای گردشگران این است که بازدید از موزه کتب مینیاتوری باکو رایگان است.
ساعات بازدید: تمام روزهای هفته به جز دوشنبه ها و سه شنبه ها، از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷ عصر از این مکان دیدن کنند.
آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان کیچیک قلعه، روبروی ساختمان قوه مجریه باکو

موزه فرش باکو


هنر فرش بافی در آذربایجان به سه هزار سال قبل باز می گردد و نقش بسیار مهمی را در هویت فرهنگی این کشور شگفت انگیز ایفا می کند. جالب است بدانید که هر منطقه از این کشور پهناور و باستانی، از الگوها و طرح های مختص خود پیروی می کند و این الگوها را به عنوان میراثی گرانبها برای نسل های آینده به یادگار می گذارد. تماشای این طرح و نقش های دلربا و رنگارنگ لذتی است توصیف ناپذیر که فقط در موزه فرش باکو تجربه خواهد شد.
این موزه در ساختمان شکوهمندی واقع شده که با نمای حیرت انگیز و معماری منحصربفرد خود، به زیبایی هرچه تمام تر محتویات داخل خود را توصیف می کند. اما داخل موزه چه خبر است؟ معماری داخلی موزه نیز همانند نمای شگفت انگیز بیرونی آن، بسیار مدرن و زیبا طراحی و دکور شده است. در جای جای موزه، فرش هایی قرار گرفته اند که با نقش و نگارهای زیبای خود، بخشی از تاریخ و فرهنگ غنی مردم آذربایجان را روایت می کنند. این موزه نه تنها بزرگترین، گرانبهاترین و نفیس ترین کلکسیون فرش آذربایجان را در خود جای داده، بلکه از اشیاء تاریخی و قیمتی دیگری نظیر سرامیک های باستانی و جواهرات گرانبها تشکیل شده است. کافی است اندک هزینه ای را صرف ورود به این مکان شگفت انگیز کنید، تا در جهانی مملو از زیبایی و نقش و نگار غوطه ور شوید.
موزه های باکو
ساعات بازدید: روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر
آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان میکائیل اوسینوف، شماره ۲۸

موزه هنر مدرن باکو


هرکس تاریخچه هنر آذربایجان را مطالعه کرده باشد، حتما می داند که هنر این کشور در نیمه دوم قرن بیستم دستخوش تغییرات بسیاری گشته و وارد مسیر جدیدی به نام سبک آوانگارد شده است. موزه هنر مدرن باکو نیز درست به ارائه چنین آثاری پرداخته است. این موزه با داشتن ۸۰۰ تابلو نقاشی و تندیس در سبک هنر مدرن یکی از برترین موزه های هنر مدرن آذربایجان برای تماشای آثار گرانبهای هنرمندان آذربایجانی دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی محسوب می شود. ناگفته نماند که با بازدید از این موزه قادر خواهید بود برخی از آثار هنرمندان برجسته ای چون سالوادور دالی و پیکاسو -که توسط کلکسیونرهای خصوصی به این موزه اهدا شده اند را از نزدیک تماشا کنید.
ساعات بازدید: روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۲۰ شب
آدرس: آذربایجان، باکو، خیابان یوسف سافاروف، شماره ۵
بدون شک با وجود تاریخ و اسرار فراوانی که در دل موزه‌های شهر باکو قرار دارد شما را ترغیب به خرید بلیط هواپیما این شهر می‌کمد تا از نزدیک شاهد سرگذشت طولانی باکو باشید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است