search
menu

مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو

[ پنهان کردن ]
درباره مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو
چرا باید از مرکز فرهنگی حیدر علی اف در باکو بازدید کنیم؟
آشنایی با مرکز حیدر علی اف
معماری مرکز حیدر علی اف
بخش های مختلف مرکز حیدر علی اف
امکانات مرکز حیدر علی اف
دسترسی به مرکز حیدر علی اف
جاذبه های دیدنی نزدیک مرکز حیدر علی اف
هتل های نزدیک به مرکز حیدر علی اف
رستوران های نزدیک به مرکز حیدر علی اف

درباره مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو


مرکز فرهنگی حیدر علی اف یکی از جاذبه های شهری باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان است که نه تنها برای اهالی باکو بلکه برای گردشگرانی که در زمان مناسبت‌های فرهنگی به این کشور سفر می‌کنند، میزبان برنامه های متفاوتی است. پس اگر قصد خرید آنلاین بلیط هواپیما باکو را دارید، برنامه های در حال برگزاری در مرکز فرهنگی حیدر علی اف را هم چک کنید.

چرا باید از مرکز فرهنگی حیدر علی اف در باکو بازدید کنیم؟


باکو، پایتخت کشور آذربایجان، شهری مدرن و ساحلی است که بافت اروپایی دارد. سازه ای متفاوت، جذاب و سفید رنگ برای تفریح و وقت گذرانی در شهر زیبای باکو ساخته شده است. مرکز حیدر علی اف نماد ارزشمندی از پایتخت مدرن کشور آذربایجان است. در واقع، سازه ای منحصر به فرد با معماری چشمگیر که یکی از محبوب ترین جاذبه های باکوست. همچنین می توانید مجموعه ای از نمایشگاه های دایمی و جذاب را در این مرکز ببینید. پس رزرو بلیط هواپیما به مقصد را برای نزدیکترین تعطیلات خود در برنامه خود بگنجانید.
مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو

آشنایی با مرکز حیدر علی اف


مرکز حیدر علی اف با طراحی خارق العاده در ۸ طبقه در قلب شهر باکو یکی از مهم ترین و پربازدیدترین جاذبه های دیدنی باکو است. مرکز حیدر علی اف، ساختمانی چند منظوره که توسط یکی از مشهورترین معماران قرن، خانم زاها حدید طراحی و در سال ۲۰۱۲ افتتاح گردیده است.

معماری مرکز حیدر علی اف


در طراحی فضای باز این ساختمان از منحنی های ظریف، موجی، بخش های دو شاخه و چین به چشم می خورد و همچنین قسمت جالب معماری بیرونی این مرکز چند تکه بودن سازه است، زیرا زمین این منطقه ناهموار و دو تکه بوده از حفاری های اضافی در زمان ساخت جلوگیری شده است.

بخش های مختلف مرکز حیدر علی اف


این مجموعه شامل ۳ بخش اصلی است:
موزه حیدر علی اف
یکی از جذاب ترین بخش های این موزه که در سه طبقه واقع شده و شما را با حیدر علی اف، رهبر ملی جمهوری آذربایجان و سومین رییس جمهور این کشور آشنا می کند. در این بخش، صفحه نمایش های بزرگ و لمسی قرار داده شده تا با عکس ها و زندگی نامه حیدر علی اف آشنا شوید. لباس های رسمی، مدال های مختلف، ماشین های تشریفاتی و لوازم منزل حیدر علی اف نیز در این موزه نگهداری می شوند.
آمفی تئاترها
چندین آمفی تئاتر و دو سالن چند منظوره کنفرانس با طراحی خاص در این مرکز وجود دارد. برای تزیین فضای داخلی از چوب بلوط استفاده شده تا در هر نقطه ای از سالن باشید، صداها را به وضوح بشنوید. در این آمفی تئاتر، اپراها، کنسرت ها و نمایش های مختلف برگزار می شود.
مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو
سالن های نمایشگاهی مجموعه
مرکز فرهنگی حیدر علی اف در تمام طول سال میزبان نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف است. این بخش ها در طبقات همکف، اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم قرار دارند. همچنین چندین نمایشگاه دایمی در این مرکز وجود دارد:
کلکسیون ماشین های کلاسیک که در طبقه سوم پارکینگ قرار دارد و حدودا ۶۰ ماشین کلاسیک و کمیاب از کشورهای مختلف در این مکان گردآوری شده است که همگی مربوط به اواخر قرن نوزدهم میلادی هستند. علاوه بر ماشین می توانید پمپ بنزین های تاریخی، علایم راهنمایی و رانندگی سال های قبل، بروشورهای ماشین و ویدیوهای قدیمی را نیز ببینید. بازدید از این قسمت شامل هزینه ورودی است.
نمایشگاه گنج های آذربایجان نیز در طبقه اول قرار دارد و شما را با دوره های مختلف تاریخی این کشور آشنا می کند، مانند صنایع دستی باستانی آذربایجان، فرش های نفیس، ظروف مسی، آلات موسیقی سنتی و پوشاک خاص.
عروسک های هنری جزو بخش های جذاب این مجموعه است که ۲۳۰ عروسک دست ساز توسط ۶۰ عروسک ساز با ملیت هایی متفاوت وجود دارد. جنس این عروسک ها از کاغذ، پارچه، پلاستیک و چوب است.
تندیس (من عاشق باکو ام) که در محوطه مرکز حیدر علی اف از سال ۲۰۱۶ قرار داده شده و مکان مناسبی برای گرفتن عکس های یادگاری گردشگران است.
نمایشگاه کرکینگ آرت نیز نوعی مجسمه سازی است که از مواد دور ریختنی و بازیافتی استفاده می شود و شکل حیوانات بزرگ و رنگی خلق می کنند. این قسمت نیز در محوطه مرکز حیدر علی اف قرار گرفته و بازدید از این بخش رایگان است.

امکانات مرکز حیدر علی اف


کافه تریایی با طراحی بی نظیر و فضایی عالی در بخش ورودی مرکز قرار دارد که انواع نوشیدنی های سرد و گرم و میان وعده های سبک سرو می شود. همچنین امکانات دیگری مانند اتاق امانت لباس، سرویس بهداشتی، سرویس بهداشتی مخصوص معلولین و پارکینگ ۴ طبقه ای وجود دارد.
مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو

دسترسی به مرکز حیدر علی اف


ساختمان حیدر علی اف دقیقا در مرکز شهر باکو قرار گرفته و به راحتی با وسایل نقلیه اتوبوس، مترو و تاکسی می توانید خودتان را به این مرکز برسانید. برای بازدید از موزه و نمایشگاه های مرکز حیدر علی اف باید بلیط ورودی تهیه کنید. همه روزه می توانید از این مجموعه بازدید کنید البته در نظر داشته باشید که ساعت کاری از جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ عصر و در سایر روزها از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر است. برای آشنایی بیشتر با امکانات حمل و نقل عمومی در پایتخت جمهوری آذربایجان، مقاله راهنمای سفر به باکو را مطالعه کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک مرکز حیدر علی اف


مرکز خرید متروپارک: ۱٫۳ کیلومتر
بازار سبز یاسل : ۱٫۸ کیلومتر
باغ وحش باکو: ۲٫۶ کیلومتر
مرکز خرید گنجلیک: ۲٫۸ کیلومتر

هتل های نزدیک به مرکز حیدر علی اف


هتل دیوان: ۱٫۹ کیلومتر
هتل آرنا : ۲٫۹ کیلومتر
هتل اطلس: ۳٫۴ کیلومتر
هتل آناتولیا: ۳٫۷ کیلومتر
هتل کاپیتال: ۳٫۷ کیلومتر
هتل هیلتون: ۳٫۸ کیلومتر

مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو

رستوران های نزدیک به مرکز حیدر علی اف


رستوران بولود: ۶۵۰ متر
رستوران گون آیدین: ۷۰۰ متر
خانه استیک الوت: ۱٫۵ کیلومتر
رستوران کبابچی: ۲٫۷ کیلومتر
رستوران مونالیزا: ۳٫۱ کیلومتر
رستوران نوبهار: ۳٫۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است