search
menu

مجسمه بودای بزرگ پوکت

[ پنهان کردن ]
چرا باید از مجسمه بودای بزرگ بازدید کنیم؟
تاریخچه ساخت مجسمه بودای بزرگ
معماری و شکل مجسمه بودای بزرگ
در این مکان مقدس چه بپوشیم؟
بخش های مختلف مجسمه بودای بزرگ
امکانات موجود در معبد مجسمه بودای بزرگ
نحوه دسترسی به مجسمه بودای بزرگ
ساعات کاری و هزینه ورودی به مجسمه بودای بزرگ
جاذبه های دیدنی نزدیک به مجسمه بودای بزرگ
رستوران های نزدیک به مجسمه بودای بزرگ
هتل های نزدیک به مجسمه بودای بزرگ

چرا باید از مجسمه بودای بزرگ بازدید کنیم؟


مجسمه ای غول پیکر به نام مجسمه بودای بزرگ در شهر پوکت در کشور تایلند واقع شده است. امروزه تایلند به یکی از مقاصد توریستی پرطرفدار در قاره آسیا تبدیل شده است، به طوری که جزو اولین مقصد گردشگری در دنیا برای میلیون ها گردشگر خارجی محسوب می شود. همواره در مورد جاذبه های تاریخی و سواحل تایلند مطالبی را خوانده اید، اما این بار هدفمان آشنایی شما با مجسمه بسیار زیبا و غول پیکر بودا است تا به فکر خرید بلیط هواپیما بیفتید و از این جاذبه دیدنی تایلند بازدید کنید.
پوکت یکی از استان های مهم توریست پذیر در کشور تایلند است، شهری سرشار از آرامش همراه با طبیعتی بکر که میزبان زوج های جوان بسیاری است. دقیقا در سمت شمال غربی شهر پوکت و بر فراز تپه ای با نام Nakkerd Hills یک مجسمه غول پیکر قرار گرفته است که از فاصله بسیار دور نیز دیده می شود. مجسمه بودای بزرگ یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور تایلند در شهر رویایی پوکت است و در واقع نماد اصلی شهر پوکت به شمار می رود. این مجسمه چهره بودا دارای ۴۵ متر ارتفاع و ۲۵ متر عرض و حدودا ۱۳۵ تن وزن است و توسط ۹۴ پله قابل دسترسی است.
مجسمه بودای بزرگ پوکت

تاریخچه ساخت مجسمه بودای بزرگ


مجسمه بیگ بودا برای مردم تایلند بسیار با ارزش و قابل احترام است، با این که قدمت زیادی ندارد اما از زمان ابتدای ساخت مورد توجه عموم مردم تایلند قرار گرفته است. ایده ساخت این مجسمه چندین سال قبل از ۲۰۰۹ مطرح شده بود، اما به دلیل مشکلاتی به تاخیر افتاد و در نهایت در سال ۲۰۰۹ میلادی با هزینه نسبتا بالایی ساخته شد. هزینه زیاد ساخت این مجسمه به خاطر استفاده از سنگ مرمر سفید و طلا در قسمت های مختلف مجسمه است.
حتی گفته می شود یکی از راه هایی که جوانان به دین بودا علاقمند و ترغیب شده اند، ساخت همین مجسمه بوده است، علاوه بر همه اینها در جذب توریست نیز نقش بسزایی داشته است. با اینکه تایلند کشوری بودایی با هزاران مجسمه در ابعاد گوناگون است، اما در مورد Big Buddha فرق دارد، مجسمه بودای بزرگ در محیط بسیار ساکت و آرام قرار گرفته و فقط صدای زنگوله های کوچک و ورقه های فلزی زرد رنگ بر اثر وزش باد به گوش می رسد، هدف از این زنگوله ها و ورقه های فلزی به عقیده تایلندی ها این است که هرکس آرزویش را روی آنها بنویسد و به درختان ببندد، خیلی زود به آرزوی خود می رسد.
مجسمه بودای بزرگ پوکت

معماری و شکل مجسمه بودای بزرگ


معبد بودای بزرگ در میان عموم مردم تایلندی به نام Phra Puttamingmongkol Akenakkiri Buddha شناخته می شود. جنس این مجسمه از بتن سنگین است و بر روی سنگ مرمر درخشانی قرار داده شده که هنگام تابش نور خورشید زیبایی این مجسمه چندین برابر می شود و حس آرامش بخشی انتقال می دهد. در کنار مجسمه بودای بزرگ Big Buddha ، یک سالن پر از عکس ها و ماکت‌های روند ساخت این مرکز وجود دارد، همچنین صندوق‌هایی برای کمک های مالی گردشگران نیز اختصاص داده شده است، زیرا این عمارت بزرگ به سرمایه زیادی برای نگهداری و گسترش نیاز دارد که از طریق کمک مالی مردم و دولت تامین می شود.
مجسمه بودای بزرگ پوکت

در این مکان مقدس چه بپوشیم؟


یکی از نکات قابل توجه هنگام مراجعه به این مرکز، نحوه پوشش مراجعه کنندگان است، به یاد داشته باشید از پوشیدن لباس بدن نما، دامن های کوتاه و تیشرت هایی با عکس های اهانت آمیز خودداری کنید. اگر لباستان مناسب نباشد، می توانید در ابتدای ورود به معبد، از لباس‌های بلند مخصوص گردشگران استفاده کنید که این لباس‌ها به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده می شود.

بخش های مختلف مجسمه بودای بزرگ


در بازدید از این مجسمه بی نظیر بخش های مختلفی را خواهید دید که عبارتند از:
پله های مجموعه که بسیار وسیع و از جنس سنگ مرمر و بتن هستند و شما را به مجسمه می رسانند. عرشه بازدید بخش دیگری است که به کمک تابلوهای راهنمایی می توانید با پشت سر گذاشتن چندین پله به محوطه رو بازی برسید و از آن جا به وضوح مجسمه بودای بزرگ را ببینید. پرستشگاه بودائیان و نمایشگاه نیز در زیر مجسمه بودای بزرگ قرار گرفته و با ورود به این پرستشگاه شاهد راز و نیاز بودائیان خواهید بود. همچنین در این طبقه نمایشگاه دائمی شامل عکس ها، تندیس ها و مجسمه های افراد به چشم می خورند. همچنین مجسمه های کوچک مذهبی، مگنت های بودای بزرگ، شمع، عود و ... برای فروش در این نمایشگاه وجود دارد. از دوست دارید این مجسمه را از نزدیم ببیند بهتر اسیت هم اکنون به فکر خرید بلیط هواپیما پوکت باشید.
مجسمه بودای بزرگ پوکت

امکانات موجود در معبد مجسمه بودای بزرگ


امکانات رفاهی این مجموعه عبارتند از: رستورانی که بر بالای تپه ناکرد قرار گرفته و با چشم انداز بی نظیر خود غذاهای تایلندی عرضه می کند. مسیر پیاده روی که دور تا دور مجسمه بودای بزرگ از جنس سنگ ساخته شده است. فروشگاه های کوچکی نیز در اطراف مجسمه بودای بزرگ به چشم می خورند که خوراکی های سبک، نوشیدنی و سوغات می فروشند. نیمکت و آلاچیق ها نیز برای استراحت شما تعبیه شده اند.

نحوه دسترسی به مجسمه بودای بزرگ


برای رسیدن به مجسمه بودای بزرگ باید به چالونگ بروید و سپس وارد جاده چائوفا شوید. بعد از پیمودن حدودا ۶ کیلومتر در این جاده به کمک علائم راهنمایی به رنگ های سفید و قرمز به مجسمه بودا می رسید. متاسفانه هیچ ایستگاه مترو یا اتوبوسی در نزدیکی مجسمه بودای بزرگ وجود ندارد، به همین خاطر باید با استفاده از تاکسی یا تورهای گردشگری بروید.

ساعات کاری و هزینه ورودی به مجسمه بودای بزرگ


برای بازدید از این مکان توریستی همه روزه می توانید از ساعت ۶ صبح تا ۷ عصر مراجعه کنید، البته در نظر داشته باشید که هنگام غروب تماشای منظره پوکت بی نظیر است. در نظر داشته باشید که این مرکز هزینه ورودی ندارد، فقط اگر مایل باشید می توانید در صندوق های تعبیه شده به نگهداری این مجسمه از لحاظ مالی کمک کنید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به مجسمه بودای بزرگ


معبد وات چالونگ: ۸.۳ کیلومتر
ساحل کاتا: ۱۲.۸ کیلومتر
شهر قدیمی پوکت: ۱۶.۹ کیلومتر
مرکز خرید سنترال فستیوال: ۱۶.۹ کیلومتر
معبد جوی توی: ۱۷.۳ کیلومتر

رستوران های نزدیک به مجسمه بودای بزرگ


رستوران سوآن راکا: ۸۵۰ متر
رستوران قرمز و آبی: ۱۱ کیلومتر
رستوران کوی: ۱۱.۵ کیلومتر
رستوران نامبر وان: ۱۴.۷ کیلومتر
رستوران سومسوک: ۱۲.۳ کیلومتر
کافه رستوران بوست: ۱۲.۳ کیلومتر
رستوران کالیکا: ۱۳ کیلومتر

هتل های نزدیک به مجسمه بودای بزرگ


هتل ویلایی کاتا چشم انداز دریا: ۱۲.۳ کیلومتر
هتل ویلایی کاتا چشم انداز صخره: ۱۴.۸ کیلومتر
هتل کاتا پالم: ۱۲.۵ کیلومتر
هتل ویلایی متادی ریزورت: ۱۲.۸ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است