search
menu
پوکت keyboard_arrow_down close
hotel
هتل های پوکت ۱۰۶

درباره پوکت

پوکت (Phuket) یکی از جزایر کوهستانی، جنگلی و استوایی تایلند است که در دریای آندامان قرار گرفته و برخی از مهمترین و مشهورترین سواحل تایلند را در خود جای داده است. پوکت به عنوان یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در تایلند، دارای بازارها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی متنوع و مختلف است که در محیطی زیبا و طبیعی به میزبانی از گردشگران می‌پردازد. پاتونگ مهمترین بخش مسکونی و متراکم جزیره پوکت است. پوکت بزرگترین جزیره کشور تایلند است که در جنوب غربی آن قرار گرفته است.
پوکت

تاریخچه پوکت


این منطقه از تایلند به سبب قرار گرفتن در کنار دریا، پیش از این به عنوان یک بندر تجاری استفاده می‌شده است و امروزه به یک گردشگری بدل شده است. پرتغالی‌ها، فرانسوی‌ها و اسپانیایی‌ها از جمله کسانی بودند که برای تجارت با پوکت با هم رقابت می‌کردند. اما مهمترین رخداد تاریخ معاصر پوکت سونامی سال ۲۰۰۴ بود که آثار تخریبی زیادی بر این منطقه داشت.

جاهای دیدنی پوکت


پوکت دارای چشم‌اندازهای شگفت انگیز و محیط طبیعی فوق العاده است. سواحل پوکت به واسطه آب‌های شفاف و زمردین، ماسه‌های نرم سفید و طلایی و جنگل‌های بارانی و استوایی در بین گردشگران مشهور است. سواحلی مانند هات کارون (Hat Karon) و هات کامالا (Hat Kamala) مشهورترین این سواحل هستند. همچنین جاذبه های گردشگری مانند آکواریوم پوکت با ۳۰۰ هزار گردشگر در سال، باغ وحش دریایی پوکت با ۵۱ هزار جانور دریایی متنوع، مجسمه یادبود دو زن قهرمان، موزه ملی پوکت، معبد چالونگ، معبد لائم پرومتپ و مجسمه عظیم بودا هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.
پوکت

زمان مناسب برای سفر به پوکت


پوکت مثل دیگر مناطق جنوب شرقی آسیا، دارای یک فصل پر باران در نیمه اول سال و یک فصل کم باران و نسبتا خشک در ماه‌های پاییز و زمستان است. شما در پاییز و زمستان‌های پوکت می‌توانید از هوای آفتابی و تفریحات آبی به خوبی بهره‌مند شوید.


دیدنی های پوکت