search
menu
ژاپن keyboard_arrow_down close
label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۱۰۴

درباره ژاپن

ژاپن (Japan) کشور و جزیره‌ای در شرق آسیا است. ژاپن که در اقیانوس آرام قرار گرفته است، کشوری است که با زلزله، بمباران هسته‌ای و پیشرفت پرشتابش در فناوری در جهان شناخته می‌شود. نام کشور ژاپن به معنای سرزمین برآمدن خورشید است. ژاپن چهارمین مجمع الجزایر جهان با دارا بودن بیش از ۶ هزار جزیره است. مجموع مساحت جزایر ژاپن بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع است و ۱۲۶ میلیون نفر در این جزایر زندگی می‌کنند.

زبان، دین و واحد پولی ژاپن


زبان رسمی کشور ژاپن، زبان ژاپنی است. دین بیشتر مردم ژاپن، آیین شینتو و بودایی است. واحد پولی ژاپن، ین ژاپن است.
ژاپن

تاریخچه ژاپن


در نخستین متنی که از ژاپن نام برده شده است، کتاب باستانی تاریخ چین در سده نخست میلادی است. از سده ۱۲ تا سال ۱۸۶۸ ژاپن به صورت امپراتوری اداره می‌شد و ارتباط زیادی با جهان بیرون نداشت. در سده ۱۹ و ۲۰، موفقیت ژاپن در جنگ‌هایش در شرق آسیا و در مقابل روسیه و جنگ جهانی اول موجب گسترش قدرت نظامی آن شد. اما جنگ جهانی دوم که با حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی همراه شد، به شکست ژاپن منجر شد. پس از این شکست، ژاپن دست به تغییرات اساسی در ساختار اداره کشور زد و با تمرکز بر آموزش و فناوری، تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی و صنعتی جهان شد.

شهرها و جاهای دیدنی ژاپن


توکیو پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ژاپن است. از دیگر شهرهای ژاپن می‌توان به یوکوهاما، ازاکا، ناگویا، ساپورو و کوبه اشاره کرد.
ژاپن هم دارای طبیعت چشمگیر و سواحل زیبا است و هم از معابد و ساختمان‌های باستانی و تاریخی بهره‌مند است. علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی، شهرهای مدرن ژاپن هم از گردشگران میزبانی می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر به ژاپن


ژاپن کشوری است که حتی زمستان‌هایش هم معتدل است. اما تابستان‌های گرم ژاپن شلوغ و پرازدحام و بهار و پاییز آن دلپذیر، معتدل و رنگارنگ است. مخصوصا با همراهی شکوفه‌های گیلاس در بهار.
ژاپن

خوراکی ها و غذاهای ژاپن


ژاپن به عنوان کشوری ساحلی در کنار اقیانوس آرام دارای غذاهای دریایی و سبک غذایی ویژه‌ای است. از جمله مهمترین غذاهای ژاپنی، یاکیتوری، یاکیسوبا، کاری ژاپنی، اوکونومیاکی، تاکویاکی، سوشی، تونکاتسو، چیراشی دان و تمپورا هستند.


دیدنی های ژاپن