search
menu

معابد اوساکا

[ پنهان کردن ]
درباره معابد اوساکا
معبد هوزن-جی
معبد شیتنو-جی
معبد ایسشینجی
معبد سومیوشی تایشا

درباره معابد اوساکا


هر گردشگری که به تاریخ و تمدن ژاپن علاقه داشته باشد، رویای غوطه ور شدن در فرهنگ غنی این کشور را با بازدید از معابد کهن و تماشایی شهرهای دیدنی آن در سر می پروراند. معابد ژاپن که گنجینه های فرهنگی این کشور محسوب می شوند، بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم، مراسم آیینی و حتی هنر و سبک معماری مردمان این سرزمین کهن بشمار می روند و اطلاعات ارزشمندی را از سبک زندگی ساکنان این کشور دیدنی به ما منتقل می کنند. در میان معابد دلفریبی که در جای جای سرزمین آفتاب تابان لانه کرده اند، معابد اوساکا از محبوبیت و شهرت بیشتری میان گردشگران برخوردارند، چراکه با قدمت بالا، معماری متفاوت و جلوه زیبای خود توانسته اند ندای گوش نواز تاریخ و فرهنگ کشور ژاپن را خوش آهنگ تر و رساتر به گوش جهانیان برسانند. این معابد که تعدادشان کم نیستند، چنان جذاب و تماشایی اند که خود به تنهایی می توانند دلیلی موجه برای خرید بلیط هواپیما اوساکا و بازدید از این شهر خوش آب و هوا به حساب آیند. در ادامه مطلب با برخی از این معابد آشنا خواهید شد.
معابد اوساکا

معبد هوزن-جی


کمی دورتر از زرق و برق خیابان های منطقه دوتونبوری که نور لامپ های نئون تجهیزات تفریحی آن تا عرش آسمان نیز رسوخ می کند، معبد هوزن-جی (به انگلیسی: Hozen-ji Temple) در سکوتی مطلق و بدور از هر گونه آلودگی صوتی خفته است. این معبد باستانی که چیزی حدود ۴۰۰ سال قدمت دارد، بدلیل وجود تندیس باشکوهی که در زیر لایه هایی از خزه مدفون شده، شهرت یافته است. این تندیس که میزوکاکه فودو نام دارد، پیکره فودو میو، یکی از ۵ پادشاه خرد و دانایی بودا را به تصویر کشیده است. نکته جالب در مورد تندیس میزوکاکه فودو این است که این تندیس تنها چیزی است که از بمباران اوساکا در خلال جنگ جهانی دوم جان بدر برده است. این امر سبب گردیده که به ارزش معنوی تندیس افزوده گشته و به شیئی مقدس در میان بودائیان اوساکا مبدل گردد. چنانچه از معبد هوزن-جی بازدید کردید، سری هم به کوچه هوزن-جی یوکوچو بزنید؛ این کوچه باریک که در مسیر دسترسی به معبد قرار گرفته، از رستوران هایی تشکیل شده که قادرند طعم لذیذ غذاهای سنتی ژاپنی را پیشکش شما کنند.
نشانی: 1 Chome-2-16 Nanba, Chuo Ward, Osaka, 542-0076, Japan

معبد شیتنو-جی


معبد شیتنو-جی (به انگلیسی: Shitenno-ji Temple) نه تنها یکی از کهن ترین معابد اوساکا به حساب می آید، بلکه جزو قدیمی‌ترین معابد کشور ژاپن نیز محسوب می شود. این معبد که تاسیس آن به سال ۵۹۳ میلادی باز می گردد، بارها بدلیل ویرانی هایی ناشی از جنگ و بلایای طبیعی مورد بازسازی قرار گرفته و در طول قدمت ۱۴۰۰ ساله خود شاهد فجایع بسیاری در شهر تماشایی اوساکا بوده است. امروزه ‌معبد شیتنو-جی به چنان شهرتی میان گردشگران دست یافته که بسیاری سفر به شهر اوساکا را بدون بازدید از این مکان اتلاف وقت می دانند. در واقع نادیده گرفتن این معبد کار دشواری است، چراکه شیتنو-جی با آن دروازه باشکوه و کهن و برج ۵ طبقه ای خود از دور نیز خودنمایی می کند و کنجکاوی هر بیننده ای را برمی انگیزد.
نشانی: 1-11-18 Shitennoji, Tennoji Ward, Osaka, 543-0051, Japan
معابد اوساکا

معبد ایسشینجی


چنانچه قصد دارید از معبدی منحصربفرد بازدید کنید، به اوساکا بروید و از معبد ایسشینجی (به انگلیسی: Isshinji Temple) دیدن کنید. این معبد که در ساختمانی متعلق به قرن ۱۲ میلادی قرار گرفته، با طراحی مدرن و جذاب خود، گذشته را به زمان حال پیوند داده و جلوه بسیار زیبا و دلفریبی را از هنر و معماری سنتی ژاپنی بوجود آورده است. البته شهرت این معبد صرفا بدلیل معماری جذاب و طراحی عجیب آن نیست، بلکه به علت جواهری است که در دل خود محفوظ نگه داشته است: ۱۵ پیکره جذاب و خاص در این معبد وجود دارند که هرکدام با روش اوکوتسو بوتسو (روشی که در آن از پودر استخوان مردگان برای خلق مجسمه های ماندگار استفاده می گردد) و با استفاده از ترکیب استخوان میلیون ها انسان با خاک رس ساخته شده و در معرض بازدید عموم قرار گرفته اند. علاقه مندان بازدید از این معبد می توانند با تهیه بلیط هواپیما خارجی به اوساکی سفر کنند و از این معبد بازدید کنند.
نشانی: 2 Chome-8-69 Osaka, Tennoji Ward, Osaka, 543-0062, Japan
معابد اوساکا

معبد سومیوشی تایشا


اگر قرار باشد فقط از یک معبد در اوساکا و حتی کل ژاپن دیدن کنید، آن معبد چیزی جز معبد سومیوشی تایشا (به انگلیسی: Sumiyoshi-taisha Shrine) نیست. این معبد که مادر تمام معابد سومیوشی ژاپن به حساب می آید، بیش از ۱۸۰۰ سال از تاریخ ژاپن را در میان دیوارهای خود جای داده است. نمای بیرونی ساختمان های این معبد که به سبک معماری سنتی سومیوشی زوکوری طراحی شده چنان جذاب و تماشایی است که هر گردشگری را مجذوب خود ساخته و محو تماشای خود می سازد. معماری دیدنی، فضای دلنشین و قدمت بسیار بالای این معبد همگی دست به دست هم داده اند تا سومیوشی تایشا به یکی از برترین معابد اوساکا مبدل گردد.
نشانی: 2 Chome-9-89 Sumiyoshi, Sumiyoshi Ward, Osaka, 558-0045, Japan

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است