search
menu

قلعه اوساکا

[ پنهان کردن ]
درباره قلعه اوساکا
تاریخچه قلعه اوساکا
معماری قلعه اوساکا
نحوه دسترسی به قلعه اوساکا
ساعت و هزینه بازدید از قلعه اوساکا
جاذبه های دیدنی نزدیک به قلعه اوساکا
رستوران های نزدیک به قلعه اوساکا
هتل های نزدیک به قلعه اوساکا

درباره قلعه اوساکا


قلعه اوساکا به عنوان نماد شهر اوساکا در کشور ژاپن است. نام قلعه به زبان ژاپنی اوساکا بوده و جزو زیباترین و معروف ترین قلعه‌ های تاریخی ژاپن به شمار می رود؛ همچنین سالانه گردشگران زیادی را به خرید بلیط هواپیما مشتاق کرده و به سوی خود جذب می کند. امروزه قلعه اوساکا به‌ عنوان ثروتی تاریخی نگهداری می شود. قلعه اوساکا دارای منظره ای زیبا و دیدنی برای گشت و گذار است و با ۱۳ سازه به عنوان دارایی فرهنگی به شمار می رود. این قلعه شامل چندین دروازه‌ و برج‌ با دیوارهایی با شیب زیاد است که حدودا ۳۰ متر ارتفاع دارند و از بلوک‌ های بزرگ سنگی ساخته شده اند. دیوارهای رو به آسمان قلعه اوساکا در کل ژاپن بی ‌نظیر هستند.
قلعه اوساکا

تاریخچه قلعه اوساکا


قلعه اوساکا یکی از جاهای دیدنی اوساکا است که به دستور هیدهیوشی تویوتومی یکی از فرماندهان ارشد ژاپن در قرون وسطی ساخته شده است. ساخت این برج در سال ۱۵۸۳ در محل سابق معبد ایشیاما هانگانجی آغاز شد. هدف هیدهیوشی از ساخت این قلعه تبدیل شدن این مکان به محل رهبری وی بود. در طی ۱۸ ماه با بکار گیری چندین هزار کارگر این قلعه و برج‌ ها ساخته شدند. هیدهیوشی قلعه اوساکا را بر اساس قلعه آزوچی نوبوناگا ساخت، فقط تنها تفاوت میان این دو قلعه، ابعادشان بود که قلعه اوساکا در مقیاس بزرگ تر ساخته شد. قسمت بیرونی قلعه از سنگ ساخته شده و قسمت های داخلی نیز با نقره و طلا تزئین شده اند و در هر طبقه‌ جواهرات بی نظیری وجود دارند. تا زمان مرگ هیدهیوشی قلعه اوساکا گسترش داده شد و به عنوان تصویری از یک شهر مدرن از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود. فئودال‌ های قدرتمند نیز در اطراف این قصر، عمارت‌های خود را بنا کرده بودند.
بعد از مرگ هیدهیوشی، در سال ۱۶۱۵ نیروهای توکوگاوا از ادو به قلعه اوساکا حمله کرده و خاندان هیدهیوشی را نابود کردند. باری دیگر این قلعه زیبا توسط حکومت توکوگاوا شگوناته بازسازی شد و این بار دیوارها ۲ برابر بلندتر و خندق‌ ها ۲ برابر وسیع تر ساخته شدند. اما همچنان بخت با این قلعه یار نبود و در سال ۱۶۶۰ بر اثر اصابت صاعقه، مواد منفجره نگهداری شده در یکی از برج ها همه قلعه را به آتش کشید. در سال ۱۷۸۳ نیز صاعقه دیگری دوباره به قلعه اصابت کرد؛ اما در اواسط قرن نوزدهم حکومت توکوگاوا شگوناته به واسطه کمک های مردمی ساختمان قلعه را به جز برج اصلی بازسازی کردند.
قلعه تا قرن بیستم با اشتیاق و کمک مالی اهالی شهر بازسازی گردید و به عنوان یک اثر تاریخی دائمی شناخته شد؛ برج اصلی نیز برای سومین بار در سال ۱۹۳۴ با ارتفاع ۵۵ متری ساخته شد. با اینکه در طول جنگ جهانی دوم، قلعه اوساکا بر اثر بمباران‌ ها آسیب دید یا در سال ۱۹۵۰ گردبادی در منطقه رخ داد و باعث خسارت شد اما در نهایت در سال ۱۹۹۵ یک بازسازی بزرگ با هدف بازگرداندن ظاهر قبلی و شکوه سابق قلعه اوساکا انجام گرفت و باری دیگر به عنوان نماد شهر اوساکا تبدیل شد، البته این بار از فناوری‌ های پیشرفته مانند نصب دوباره کاشی های مسی روی سقف استفاده گردید و کاشی های تزئینی طلایی نیز تعمیر شدند. اقدامات زیادی برای ضد آب کردن دیوارهای بیرونی انجام گرفت. بنابراین، با این تعمیرات اساسی انجام شده در این قلعه، شکوه گذشته قصر دوباره بازگشت و همگان را به سوی خود جذب نمود.
قلعه اوساکا

معماری قلعه اوساکا


قلعه اوساکا، ساختمانی هشت طبقه دارای ۱۳ بخش است که شامل دروازه ها و برج‌ های بزرگی است. اطراف این قلعه را یک خندق بزرگ آب احاطه کرده و قلعه بر روی یک سکوی سنگی مرتفع به شکل هرم ناقص احداث شده است. برج اصلی Osaka Castle با ۲۴ متر ارتفاع و ۵ طبقه چشم انداز زیبایی از شهر را ارائه می دهد. دیوار‌های این قلعه با ۳۰ متر ارتفاع از بلوک های بزرگ سنگی ایجاد شده اند و قسمت مركزی آن به صورت دیوارهای پیچ در پیچ متحد المركزی ساخته شده اند. سقف برج شماره ۸ به شکل دلفین ساخته‌ شده و با کاشی‌ های زینتی و حکاکی هایی به شکل ببر با روکش طلا جلوه بی نظیری دارند و جزو ویژگی های خاص قلعه اوساکا به حساب می آیند. همچنین در هر طبقه‌ تکه ای از جواهر گران ‌قیمت نیز به نمایش گذاشته‌ شده است.
قلعه اوساکا

نحوه دسترسی به قلعه اوساکا


بهترین مسیر برای دسترسی به قلعه اوساکا از طریق دروازه اوتمون در گوشه جنوب غربی پارک است. ایستگاه تانیاماچی یونچومه به عنوان نزدیک ترین ایستگاه به این دروازه است که در خط Tanimachi and Chuo مترو اوساکا قرار دارد. نزدیکترین ایستگاه JR به قلعه اوساکا نیز ایستگاه اوساکاجوکوئن در خط JR Loop Line است و برای رسیدن به قلعه باید از ایستگاه JR Osaka Station را ۱۰ دقیقه پیاده بروید.

ساعت و هزینه بازدید از قلعه اوساکا


قلعه اوساکا همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر آماده استقبال از گردشگران است و برای بازدید از این قلعه زیبا باید بلیط ورودی تهیه کنید.
قلعه اوساکا

جاذبه های دیدنی نزدیک به قلعه اوساکا


موزه علمی اوساکا: ۴ کیلومتر
قلعه سنسوجی: ۴.۴ کیلومتر
موزه ملی هنر: ۴.۵ کیلومتر
پارک و باغ وحش تنوجی: ۴.۵ کیلومتر
برج کوب پورت: ۶.۲ کیلومتر
آکواریوم کیوکان: ۱۰.۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به قلعه اوساکا


رستوران باغ اوریانتل: ۱.۳ کیلومتر
رستوران تاگوریا فوندا: ۲.۵ کیلومتر
رستوران سوشی کینای: ۳ کیلومتر
رستوران نوگوچی تارو: ۴ کیلومتر
رستوران حلال ناریتایا: ۴.۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به قلعه اوساکا


هتل قصر اوساکا: ۱.۶ کیلومتر
هتل اوتانی جدید: ۲.۲ کیلومتر
هتل بیزینس این: ۲.۲ کیلومتر
هتل دورمی این: ۲.۳ کیلومتر
هتل مونتری لا: ۲.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است